Z okazji Różowego Października, czyli miesiąca świadomości raka piersi, wystartowała trzecia edycja akcji edukacyjnej pod hasłem #myBREASTfriend. W tegorocznej odsłonie PZU Zdrowie połączyło siły z PZU SA i PZU Życie, aby razem zachęcać kobiety do regularnych badań profilaktycznych. Operator medyczny i ubezpieczyciel przygotowali dla pacjentek m.in. wideocast, e-book z materiałami o profilaktyce kobiecych chorób nowotworowych oraz Strefę Zdrowia z bezpłatnymi poradami zdrowotnymi.
Według danych Krajowego Rejestru Nowotworów, co roku ok. 20 tysięcy kobiet w Polsce dowiaduje się, że choruje na raka piersi. Natomiast dane naukowe pokazują, że wykrycie zmiany nowotworowej o jedno stadium wcześniej (w 4-stopniowej skali), znacznie zwiększa szanse na wyleczenie.
– Grupa PZU od lat konsekwentnie realizuje swoją misję jako firma odpowiedzialna społecznie, angażując się w projekty, które nie tylko edukują, ale przede wszystkim wnoszą realną wartość w życie milionów Polaków. Jako największy ubezpieczyciel w kraju, każdego dnia troszczymy się o zdrowie i bezpieczeństwo naszych klientów, dbając o to, by mogli jak najdłużej cieszyć się dobrą formą, energią i spokojem ducha. Współczesny świat stawia przed nami wiele wyzwań zdrowotnych, dlatego tak ważne jest, abyśmy wspólnie budowali świadomość na temat profilaktyki i wczesnego wykrywania chorób – podkreśla Iwona Wróbel, członkini zarządu PZU Życie.
Celem akcji edukacyjnej #myBREASTfriend jest mobilizacja kobiet do badań profilaktycznych, w szczególności raka piersi, którego świadomości poświęcony jest październik. Głównym przesłaniem jest, aby potraktować siebie jak najlepszą przyjaciółkę i podejść do swojego zdrowia z troską.
– Leczenie chorób to tylko jeden z filarów działalności organizacji z branży opieki medycznej. Bardzo istotną częścią naszej pracy jest przeciwdziałanie im oraz pokazywanie zdrowym osobom, jak do nich nie doprowadzić. Jako operator medyczny i firma odpowiedzialna społecznie chcemy wspierać pacjentów w prowadzeniu zdrowego stylu życia i profilaktyce chorób – w tym onkologicznych – mówi Weronika Dejneka, członkini zarządu PZU Zdrowie.
W tym roku chorobie onkologicznej przyglądamy się przez pryzmat kobiecych doświadczeń. Swoją historią podzieliła się Edyta Zasada, pracowniczka Grupy PZU, pełniąca rolę kierowniczki Zespołu Wsparcia Procesów Sprzedaży. W wideocaście dostępnym na kanale YouTube PZU Zdrowie opowiada m.in. o tym, jak wyglądało jej życie po usłyszeniu diagnozy raka piersi i jakie podejście pomogło jej w procesie leczenia. Rozmowę poprowadziła dziennikarka Joanna Górska, która od kilku lat jest w remisji trójujemnego raka piersi. Osobiste doświadczenia pań stanowią punkt wyjścia do dalszych działań edukacyjnych i prewencyjnych.
Akcji edukacyjnej tradycyjnie towarzyszy specjalna baza wiedzy, którą PZU Zdrowie wzbogaciło o nowy materiał. W e-booku „Z sercem dla samej siebie” internautki znajdą najważniejsze informacje o profilaktyce onkologicznej – m.in. instrukcję, jak wykonać samobadanie piersi, listę rekomendowanych badań, które warto przeprowadzać regularnie, oraz wskazówki dotyczące zdrowego stylu życia. Treści zostały opracowane przez ekspertów PZU Zdrowie oraz Narodowego Instytutu Onkologii.
Organizatorzy akcji #myBREASTfriend zaplanowali Strefę Zdrowia 21–22 października w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia. Będzie to specjalna przestrzeń, w której kobiety będą mogły rozwiać swoje wątpliwości w rozmowach z profesjonalistami medycznymi z sieci PZU Zdrowie. W tym bezpłatnie skorzystać z: porad ginekologa i fizjoterapeuty uroginekologicznego, instruktażu z samobadania piersi z położną i badania poziomu witaminy D3 we krwi (z palca).
Dodatkowo przez cały miesiąc w mediach społecznościowych będzie można znaleźć materiały poświęcone różnym zagadnieniom kobiecego zdrowia. Oznaczona hasłem #myBREASTfriend seria postów ukazuje się na profilach PZU Zdrowie i Grupy PZU na Facebooku i Instagramie.
(KS, źródło: PZU)