Rankomat: Dacia najtańszym, a BMW najdroższym autem w utrzymaniu

0
558

Eksperci rankomat.pl oraz dobrymechanik.pl sprawdzili koszty ubezpieczenia i serwisu dla 20 najpopularniejszych marek w Polsce. Z ich analizy wynika, że pomiędzy najdroższym w utrzymaniu BMW a najtańszą Dacią jest ponad 700 zł różnicy i to bez uwzględnienia rocznych kosztów zużycia paliwa.

Z danych Rankomat pochodzących z raportu RanKING opartego na bazie kalkulacji cen OC wykonanych w porównywarce wynika, że najdroższą marką w ubezpieczeniu jest BMW. Właściciele tych pojazdów za polisę OC płacą średnio 908 zł. Różnica między nim a drugą na liście Alfą Romeo wynosi 113 zł. Za trzeciego w tabeli Mercedesa trzeba zapłacić 779 zł. Na końcu tabeli znalazły się Dacia, Suzuki i Skoda. Obowiązkowe ubezpieczenie dla tych aut to odpowiednio 554, 573 i 621 zł.

– Trzeba jednak pamiętać, że na wysokość składki OC wpływa wiele czynników, związanych zarówno z kierowcą, np. jego wiekiem, jak i ubezpieczanym pojazdem. Wpływ na jej wartość może mieć pojemność silnika, wiek pojazdu czy też duży aktualny przebieg – mówi Tomasz Kroplewski, kierownik ds. rozwoju sprzedaży rankomat.pl.

Do oszacowania ceny serwisu dobrymechanik.pl przyjął średni koszt przeglądu okresowego i wymiany klocków hamulcowych na jednej osi. W przeglądzie uwzględniono następujące usługi: wymianę filtra oleju z olejem oraz filtrów powietrza i paliwa, sprawdzenie, czy auto nie ma wycieków, kontrolę stanu szyb, wycieraczek i dyszy spryskiwaczy, sprawdzenie układu hamulcowego, zawieszenia i układu kierowniczego, kontrolę akumulatora z ewentualnym czyszczeniem, sprawdzenie poziomu oraz stopnia zużycia płynu hamulcowego i chłodniczego, kontrolę elementów układu hamulcowego, sprawdzenie ciśnienia w oponach z jego uzupełnieniem, sprawdzenie ustawienia świateł i ich regulacji.

Najwięcej za przegląd i wymianę klocków płacą właściciele Mercedesa – średnio 1217 zł. To o 1 zł więcej od posiadaczy BMW. Trzecią najdroższą pod tym względem marką jest Volvo (1123 zł). Na przeciwległym biegunie znalazły się Dacia, Suzuki i Seat, z kosztem serwisu wynoszącym odpowiednio 853, 896 i 932 zł.

Analiza powstała w ramach raportu RanKING – rynek i ceny ubezpieczeń komunikacyjnych. Raport jest podsumowaniem trendów kształtujących średnie składki obowiązkowych polis w minionym roku w oparciu o dane z kalkulacji wykonanych w porównywarce rankomat.pl.

(AM, źródło: Rankomat)