PZU: Udogodnienia dla klientów w czasie epidemii

0
627

W związku ze stanem epidemii PZU rozszerza możliwość zdalnego korzystania ze swoich usług, oferuje klientom bezpłatną pomoc prawną oraz wprowadza kolejne udogodnienia przy zawieraniu i kontynuowaniu umów.

– W sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy z powodu epidemii, pomoc i solidarność są szczególnie ważne. Dlatego przygotowaliśmy i wdrażamy szereg rozwiązań, które mają efektywnie służyć klientom. Chcemy wspierać małe i średnie przedsiębiorstwa mające problemy finansowe, ułatwiając im zakup i kontynuowanie ubezpieczenia na korzystnych warunkach. Dotyczy to między innymi szczególnie dotkniętych kryzysem firm z branży transportowej, z których wiele musiało zawiesić działalność. Chcemy zaoferować przedsiębiorcom z tej branży, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji ekonomicznej, przesunięcie okresu ochrony ubezpieczeniowej floty nawet o trzy miesiące, do czasu, gdy wznowią funkcjonowanie i będą tej ochrony ponownie potrzebować – mówi prezes PZU SA Beata Kozłowska-Chyła.

Jednym z ułatwień dla indywidualnych klientów jest możliwość przedłużenia terminu opłaty składki indywidualnego ubezpieczenia na życie w przypadku osób, które nie mogły jej dokonać w terminie i poinformują o tym PZU. 

– Klienci mogą liczyć na przesunięcie terminu nawet o trzy miesiące. Nie stracą przy tym ochrony ubezpieczeniowej. Rozumiemy ich sytuację. Nie chcemy narażać bezpieczeństwa klientów, często osób starszych, które nie korzystają z bankowości internetowej i mają problem z opłaceniem składki bez wychodzenia z domu – wyjaśnia prezes PZU Życie Aleksandra Agatowska.

PZU uruchomił też bezpłatną pomoc prawną w związku z pandemią koronawirusa. Dzięki niej osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą mogą się dowiedzieć, jak wystąpić o zwolnienie ze składek ZUS i uzyskać tzw. świadczenie postojowe, a pracownicy otrzymają wsparcie w zakresie prawa pracy. Z kolei PZU Zdrowie wprowadza na szerszą skalę zdalne usługi medyczne – świadczone telefonicznie albo przez połączenie wideo. Firma uruchamia też bezpłatną infolinię psychologiczną dla wszystkich pracowników służby zdrowia. Lekarze, pielęgniarki czy ratownicy medyczni, którzy walczą z koronawirusem, otrzymają fachową pomoc psychologa.

– Obecnie wszyscy jesteśmy narażeni na stres, ale jest grupa, która w sposób szczególny doświadcza skutków epidemii – to pracownicy  służby zdrowia. Wiemy, że wielu z nich nie wraca do swoich domów, nie chcąc narażać swoich bliskich, pracują w ciągłym stresie, pod presją czasu i obostrzeń epidemiologicznych. Nie ma chyba osoby, która nie byłaby im dzisiaj wdzięczna za to, co dla nas robią. Dlatego chcemy dać im specjalne wsparcie – uruchomiliśmy bezpłatną pomoc psychologiczną dla tych, którzy pracują na pierwszej linii frontu walki z koronawirusem. Mogą dzwonić codziennie, także w weekendy, porozmawiać, uzyskać poradę. W chwilach napięcia często ważne jest, że ktoś nas po prostu wysłucha – mówi Aleksandra Agatowska.

– O naszej akcji mówimy „PZU Zdrowie dla zdrowia”. Pomoc dla personelu medycznego jest dla nas naturalna, ponieważ jesteśmy częścią polskiego systemu ochrony zdrowia. Zdajemy sobie sprawę z wysiłku i poświęcenia lekarzy, pielęgniarek czy pracowników laboratoriów. Wielogodzinne dyżury w trudnych warunkach, rozłąka z rodziną i bezpośredni kontakt z ludzkimi tragediami mogą negatywnie wpływać na zdrowie psychiczne medyków. Dlatego chcemy temu przeciwdziałać – wyjaśnia pełniąca obowiązki prezes PZU Zdrowie Anna Janiczek.

Psychologowie PZU Zdrowie mają doświadczenie w zdalnej pomocy psychologicznej. To eksperci pracujący m.in. w Ogólnopolskim Telefonie Zaufania, Ogólnopolskim Telefonie „Niebieska Linia”, Centrum Wsparcia dla Osób w Stanie Kryzysu Psychicznego, Fundacji Nagle Sami oraz Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży.

Natomiast TFI PZU wprowadziło możliwość telefonicznego zawierania umów o zarządzanie Pracowniczymi Planami Kapitałowymi. 

PZU SA zrezygnował zaś z wykonywania oględzin przy zawieraniu umów ubezpieczenia. Dokumenty i zdjęcia można przekazać pocztą elektroniczną. Zaproponuje też klientom odbiór sprzed domu i dostarczenie tam z powrotem aut, które wymagają naprawy w ramach ubezpieczenia.

– Zdalnie, bez wychodzenia z domu, można załatwić większość spraw, także zawierać z nami umowy indywidualne i grupowe. Do tego zachęcamy naszych klientów. Mogą korzystać z naszych usług za pośrednictwem serwisu internetowego i aplikacji mobilnej mojePZU, formularza na stronie pzu.pl i infolinii – przypomina Aleksandra Agatowska. Pomocą zdalną służy również 5600 agentów PZU w całej Polsce.

 (AM, źródło: PZU)