Innowacje i polisy życiowe z komponentem zdrowotnym mają napędzać rozwój Nationale-Nederlanden

0
755

Paweł Kacprzyk, prezes Nationale-Nederlanden w Polsce, w wywiadzie dla XYZ.pl wyraził opinię, że rynek ubezpieczeń na życie w naszym kraju tak znacząco odbiega od swoich odpowiedników w krajach Europy Zachodniej ze względu na różnicę w zamożności społeczeństw. Według menedżera luka ubezpieczeniowa w Polsce jest mniejsza niż się o niej mówi.

Paweł Kacprzyk zwrócił uwagę, że niski poziom pokrycia ubezpieczeniowego w naszym kraju nie jest kwestią braku świadomości, ale środków. Innym hamulcem rozwoju rynku jest demografia: starzenie się społeczeństw przekierowuje bowiem ich zainteresowanie z ubezpieczeń życiowych na zdrowotne.

Odnosząc się do pewnej stagnacji przypisu składki Nationale-Nederlanden oraz spadku udziałów w sektorze życiowym, prezes tłumaczy, że to efekt naturalnego odpływu klientów, którzy przyszli do towarzystwa w latach 90., a dziś ich umowy się kończą. Zastąpienie ich nowymi potrwa od 3 do 5 lat. Paweł Kacprzyk podkreśla, że choć jego firma buduje portfel, bazując na jakości, rentowności i realnej wartości dla odbiorców, to ma dużo więcej klientów niż w latach 90. Trafiają oni do zakładu z konkretnymi potrzebami ochronnymi, zdrowotnymi, majątkowymi, związanymi z bezpieczeństwem rodziny, co pozwala na rozwój i rozbudowę ich ochrony.

Obecnie zakład koncentruje się na rozwoju indywidualnych ubezpieczeń życiowych z komponentem zdrowotnym, gdzie jest pionierem nowoczesnych rozwiązań. Jako jedno z nich prezes wskazał wprowadzone we współpracy z LUX MED. ubezpieczenie na wypadek choroby. Z kolei umowy grupowe są dla Nationale-Nederlanden istotne jako element pozyskiwania klientów indywidualnych w długim horyzoncie czasowym. Aktualnie ubezpieczyciel celuje ze swoją ofertą „grupówek” w właścicieli małych i średnich firm w Polsce. Obecnie segment grupowy liczy 450 tys. ubezpieczonych, a większość klientów to MŚP.

Paweł Kacprzyk ujawnił również, że jego firma mocniej zaangażuje się w rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Jak na razie NN wdrożył Neo, czyli rozwiązanie wspierające agentów w informacji o produktach. Zakład chce jednak przede wszystkim inwestować w cyfrowy onboarding klienta. Zamierza też do końca 2027 roku rozbudować serwis Moje NN, mający obecnie milion aktywnych użytkowników, o aplikację mobilną. Jej podstawowym zadaniem będzie zwiększenie siły relacji klienta z ubezpieczycielem oraz poczucia jej wartości.

Prezes podkreślił, że pod względem udziału w zysku polski biznes jest największym rynkiem zagranicznym holenderskiej grupy NN. W latach 2019–2024 zakład zwiększył liczbę klientów w Polsce o 75%, a zysk o 80%. Zapytany o możliwość rozpoczęcia działalności w sektorze majątkowym, Paweł Kacprzyk stwierdził, że jego firma musi najpierw zrealizować założone plany oraz inwestycje w technologię, procesy i nowoczesne relacje z klientami. Dopiero wówczas może wrócić do potencjalnej dyskusji na temat majątku.

Więcej:

XYZ.pl z 4 grudnia, Piotr Sobolewski „Prezes Nationale-Nederlanden: Najpierw inwestycje w technologie i relacje, potem pomyślimy o ubezpieczeniach majątkowych”

(AM, źródło: XYZ.pl)