Po co agentowi ubezpieczeniowemu Profil Firmy w Google – wizytówka Google? Żeby wyróżnić się spośród konkurencji i potwierdzić swoją markę!
Nie jest tajemnicą, że większość z nas (96% użytkowników internetu) szuka lokalnych firm i wykonawców usług w internecie, a dokładnie w Google. Nie może więc nas dziwić, że klienci szukają także w ten sposób agenta ubezpieczeniowego w swojej okolicy.
Oczywiście nie zapominamy o tym, że najskuteczniejszym sposobem pozyskiwania nowych klientów w ubezpieczeniach są polecenia, zwłaszcza zdobywane zgodnie ze sztuką. Agenci mogą nauczyć się jej na wielu szkoleniach, prowadzonych zarówno przez towarzystwa ubezpieczeniowe, jak i szefów struktur i zespołów, głównie w ubezpieczeniach życiowych.
Sztuka prowadzenia i pozycjonowania wizytówki
Czy profesjonalnego prowadzenia i pozycjonowania profilu firmy w Google agent ubezpieczeniowy może się gdzieś nauczyć? Według mojej wiedzy branża ubezpieczeniowa takich szkoleń nie prowadzi, a przynajmniej nie na dużą skalę. Zaryzykowałabym stwierdzenie, że po poleceniach to właśnie widoczność w internecie jest drugim najbardziej skutecznym sposobem pozyskiwania klientów w branży ubezpieczeniowej.
Dlaczego? Ponieważ żyjemy w czasach, w których wszystkiego szukamy w sieci. A jeśli mamy wcześniejsze podpowiedzi, to i tak sprawdzamy wiarygodność firm i usługodawców, ich pozycję i markę w Google, głównie dzięki opiniom zamieszczonym przez innych klientów.
Nie ma powodu, dla którego zasada ta miałaby nie działać w ubezpieczeniach. Klienci z różnych przyczyn szukają nowego agenta. Zmieniają miejsce zamieszkania, dorosłe dzieci niekoniecznie idą ubezpieczyć swój pierwszy samochód do agencji, w której od zawsze ubezpieczali się rodzice, a czasem po prostu ktoś przestaje być zadowolony z usług dotychczasowego doradcy. Nie mówiąc już o produktach i firmach, których nasz agent po prostu nie oferuje, albo nie wiemy, że je ma, bo nigdy nam ich nie zaproponował.
Siła liczb
Oczywiście agencja ubezpieczeniowa to nie pizzeria, która jest jednym z najczęściej wyszukiwanych haseł w Google, ani pomoc drogowa, której szuka właśnie w Google każdy uczestnik zdarzenia drogowego, który nie posiada assistance.
Ale miesięczna liczba ponad 40 tys. zapytań na słowa kluczowe „ubezpieczenie”, 38 tys. wpisów „ubezpieczenie samochodu” i łącznie ok. 10 tys. wpisów słów kluczowych: „agent ubezpieczeniowy”, „agencja ubezpieczeniowa”, „multiagencja”, też robi wrażenie. Wcześniej czy później ci klienci znajdą swojego agenta i tylko odwłaściciela agencji ubezpieczeniowej zależy, czy będzie na tyle widoczny w internecie, by dać się znaleźć.
Ciąg dalszy nastąpi…
Aldona Wojciechowska
Widoczny Agent Ubezpieczeniowy
autorka cyklu szkoleń dla agentów ubezpieczeniowych z prowadzenia i pozycjonowania profilu firmy w Google
- Co to jest Wizytówka Google? To bezpłatny profil firmy, który pozwala właścicielom decydować o tym, jakie informacje o ich przedsiębiorstwie mają wyświetlać się zarówno w wyszukiwarce, jak i w Mapach Google. Zawiera m.in. nazwę firmy, godziny otwarcia, adres, dane kontaktowe oraz opinie klientów, którzy skorzystali z oferty, aktualizacje (posty).
- Jak znaleźć wizytówkę swojej firmy w Google? Aby znaleźć swój profil, musisz zalogować się na konto Google, które jest z nim powiązane, a następnie wpisać hasło „moja firma