Allianz Polska stawia na silny rozwój oferty produktowej

0
2013

Allianz Polska chce w 2024 r. dokończyć procesy związane z fuzją. Ubezpieczyciel stawia na produkty dla młodych osób, ale widzi też potencjał w ubezpieczeniach korporacyjnych.

– Myśląc w perspektywie roku, ale i dłuższym okresie, chcemy rozwijać wszystkie nasze kanały. Chodzi przede wszystkim o dwie główne linie: ubezpieczenia na życie i majątkowe – powiedział prezes Marcin Kulawik podczas odbywającej się 12 marca konferencji prasowej. Jak wskazał, Allianz Polska ma silną ofertę produktową – podał stooq.pl za PAP.

– Wierzymy, że jest miejsce na rynku dla produktów dla osób młodych, które chcą wejść w ten obszar. Wierzymy, że w tym obszarze możemy się rozwijać. Chcemy zachęcić młodych ludzi do inwestowania – powiedział. – Drugi obszar to ubezpieczenia majątkowe. Tu jest ogromny potencjał. W tym roku i najbliższych latach myślimy, że naszymi silnikami wzrostu będą dwa obszary produktowe i obszar dystrybucyjny. Jeśli chodzi o obszar produktowy, to wierzymy w ubezpieczenia korporacyjne, mamy silne zaplecze w tym obszarze – dodał. Prezes wskazał, że kolejny obszar, które chce rozwijać Allianz, to ubezpieczenia detaliczne (pozakomunikacyjne). – Wierzymy, że możemy dużo zrobić też w obszarze MŚP, co istotnie zwiększy naszą pozycję rynkową – powiedział. – Dochodzi element dystrybucji. Jesteśmy de facto we wszystkich kanałach dystrybucji. Natomiast na naszym rynku kanał multiagencji jest kanałem rozwijającym, dynamicznym, a nasza pozycja jest tam niewystarczająca – to jeden z kierunków, o których myślimy – zaznaczył.

Marcin Kulawik podkreślił, że od fuzji Allianz z polskimi spółkami Aviva minęło 1,5 roku i obecnie jego firma jest na bardzo zaawansowanym etapie połączenia.

– Zakładamy, że ten rok jeszcze będzie rokiem fuzji, natomiast w przyszłym roku już nie chciałbym rozmawiać o fuzji jako głównym elemencie. W tej chwili proces jest zrealizowany w 60–70% – powiedział. Marcin Kulawik ujawnił też, że Allianz szykuje nowe rozwiązania do obsługi ubezpieczeń zdrowotnych, które powinny pojawić się w tym roku. – Obszar zdrowia rozwija się bardziej dynamicznie niż sam obszar ubezpieczeń na życie. W przypadku ubezpieczeń majątkowych dynamika jest wyższa – dodał.

Prezes podał, że odnośnie do nowych ryzyk produktowych są to ryzyka związane z transformacją energetyczną. Wskazał, że na polski rynek ubezpieczeniowy wkracza także atom, choć na razie bardziej jako obietnica – tam Allianz może przynieść doświadczenia z innych krajów.

– Fokus na technologie jest w tym roku trochę mniejszy, co powoduje, że dług, który mamy, się powiększa – powiedział Andrzej Wasilewski, członek zarządu. – Jeśli chodzi o nasze plany, to zdecydowanie chcemy tę lukę nadrobić i mamy ściśle określoną agendę. Budujemy platformę medyczną, która pomoże nam w dużo lepszym stopniu funkcjonować na rynku ubezpieczeń zdrowotnych i pozwoli nam na większą dynamikę, jeśli chodzi o rozwój tego segmentu. W kolejnym kroku, równolegle do projektów, które realizujemy, będziemy chcieli uczynić nasze operacje takimi, w których nowoczesna technologia będzie wspierać procesy – dodał.

Więcej

(AM, źródło: stooq.pl, PAP)