W lutym 2019 r., w związku z wejściem w życie przepisów zobowiązujących osoby wykonujące czynności agencyjne do odbywania corocznych szkoleń zawodowych w wymiarze minimum 15 godzin, uruchomiliśmy swoją platformę szkoleniową.
Od prawie dwóch lat udostępniamy naszym współpracownikom kompleksowe narzędzie do odbywania szkoleń w formie e-learningu oraz rejestracji i zarządzania wszystkimi zaświadczeniami o ich ukończeniu, także tymi spoza naszego systemu.
Platforma szkoleniowa jest częścią znanego wszystkim współpracownikom multiagencji Panelu Asist. Podzielona jest na dwa moduły: pierwszy służy do odbywania szkoleń e-learningowych, drugi do rejestracji zaświadczeń o odbytych szkoleniach.
Na dziś pierwszy moduł noszący nazwę Webinary umożliwia przeszkolenie się z 18 tematów. Każdy z nich to jedna godzina szkolenia przygotowana przez doświadczonego trenera. Zakres tematyczny szkoleń obejmuje większość zagadnień, o których mowa w ustawie o dystrybucji ubezpieczeń, i pozwala kursantom na pogłębienie i usystematyzowanie wiedzy o szerokim spektrum.
Oczywiście jak na nowoczesną platformę e-learningową przystało, szkolenia można przerywać w dowolnym momencie i wracać do ich kontynuacji bez utraty wcześniejszego postępu. Szkolić można się o dowolnej porze dnia i nocy, a system pilnuje, by nie przekroczyć ustawowego, ośmiogodzinnego dziennego limitu.
Każde szkolenie kończy się egzaminem, a po uzyskaniu pozytywnego wyniku wystawiane jest zaświadczenie o jego ukończeniu. W ciągu jednego dnia takie zaświadczenie podpisywane jest podpisem kwalifikowanym uprawnionego pracownika Asist (system umożliwia podpisanie za jednym razem tysięcy zaświadczeń jednocześnie) i jest gotowe do pobrania przez uczestnika szkolenia.
Jednocześnie taki dokument trafia do drugiego modułu platformy noszącego nazwę Szkolenia 15h.
Drugi moduł służy do rejestracji wszystkich posiadanych przez współpracownika Asist zaświadczeń o odbytych szkoleniach. To tu trafiają automatycznie zaświadczenia z modułu Webinary i tu osoba wykonująca czynności agencyjne może wgrać zaświadczenie o szkoleniu wydane przez towarzystwo ubezpieczeniowe czy inny podmiot.
Na tej podstawie współpracownik ma zawsze aktualną wiedzę o stanie realizacji swojego obowiązku szkoleniowego za dany rok oraz dostęp do wszystkich zgromadzonych do tej pory przez siebie zaświadczeń.
Już w 2019 r. w systemie zarejestrowano 25 000 sztuk różnych zaświadczeń opiewających na ponad 50 000 godzin szkoleniowych, 5000 z nich (30 000 godzin) były zaświadczeniami spoza systemu Asist.
Rok 2020, czyli rok pandemii, wzmocnił znaczenie i przydatność e-learningu na platformie Asist. Na koniec listopada w systemie Asist zarejestrowanych jest już 38 000 sztuk zaświadczeń opiewających na 49 000 godzin szkoleniowych. Już tylko 2000 z nich (12 000 godzin) pochodzi spoza systemu Asist.
Wzrost udziału godzin szkoleń w Asist w ogólnej liczbie godzin z 40% do 76% oznacza, że agenci cenią sobie nasz system i chętnie korzystają z możliwości realizacji w nim obowiązku szkoleniowego. Taki wynik jest powodem do dumy i pokazuje, że nasza praca i wprowadzane innowacje sprawdzają się w codziennej pracy agentów.
Niewątpliwą zaletą posiadania takiego systemu przez multiagencję jest możliwość aktywnego zarządzania zgromadzonymi przez osoby wykonujące czynności agencyjne zaświadczeniami.
Pracownicy Asist na bieżąco, w ciągu całego roku, monitorują postępy w wykonywaniu obowiązku szkoleniowego, by na koniec okresu osiągnąć maksimum jego realizacji przez wszystkie zobowiązane OFWCA.
Posiadane dane o liczbie zrealizowanych godzin szkoleniowych umożliwiają także dokonywanie bieżących analiz, a na koniec roku automatyczne eksporty danych do TU.
Prowadzisz własne biuro czy zarządzasz siecią agencji – nawiąż z nami współpracę i korzystaj ze sprawdzonych, nowoczesnych narzędzi. Napisz wiadomość na adres: wspolpraca@asist.pl