PZU pomaga i dba o język w komunikacji z klientami

0
623

Grupa PZU sfinansowała z funduszu prewencyjnego zakup 26 kompletnych zestawów do defibrylacji AED Plus Zoll z elektrodą CPR D, tj. z elektrodą pediatryczną Pedi-Padz II dla 20 pociągów FLIRT jeżdżących w barwach PKP Intercity. Do stycznia 2021 roku urządzenia będą dostępne we wszystkich pojazdach. Firma rozpoczęła też kampanię „Z oficjalnym stylem precz!”, która ma promować prosty język w komunikacji z klientami.

Specjalistyczny sprzęt podniesie bezpieczeństwo zarówno pasażerów podróżujących pociągami PKP Intercity, jak i pracowników w zakładach PKP Intercity, skąd każdego dnia wyprawiane są w trasę pociągi przewoźnika.

– Intensywnie pracujemy na to, aby kolej była jednoznacznie utożsamiana z bezpiecznym środkiem transportu. Montaż sfinansowanych przez PZU defibrylatorów AED w 20 pociągach jeżdżących w popularnej kategorii InterCity to kolejny duży krok w tym kierunku – mówi Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.

– Stawiamy na bezpieczeństwo. Chcemy je zapewnić Polakom, którzy każdego dnia pokonują tysiące kilometrów pociągami PKP Intercity, dbamy także o komfort pracy i ochronę zdrowia pracowników kolei. W przypadku nagłego zatrzymania krążenia każda sekunda jest na wagę złota. Akcje ratunkową trzeba podjąć natychmiast, nie czekając na przyjazd karetki. Defibrylatory AED są bardzo proste w obsłudze nawet dla laika i w krytycznej sytuacji ratują życie – mówi Aleksandra Agatowska, pełniąca obowiązki prezesa PZU Życie.

Defibrylator AED Plus zapewnia każdej osobie, nawet nieposiadającej żadnego doświadczenia w ratownictwie medycznym wsparcie w udzielaniu pomocy poszkodowanym z podejrzeniem nagłego zatrzymania krążenia. AED Plus Zoll wyróżnia się spośród defibrylatorów AED tym, że wspomaga osobę ratującą poszkodowanego z NZK na każdym etapie akcji ratowniczej. W tego typu urządzenia od 2015 roku jest już wyposażonych 20 składów Pendolino. 98% pracowników drużyn konduktorskich PKP Intercity jest przeszkolona z udzielania pierwszej pomocy, w tym z zasad prawidłowego użycia defibrylatora AED. Takie szkolenia przechodzą wszyscy nowi pracownicy.

Kampania na rzecz prostego języka

PZU zainaugurował też niekonwencjonalną kampanię „Z oficjalnym stylem precz!”, która ma promować prosty język w komunikacji z klientami. Do posługiwania się przystępnym językiem przekonuje w nagranym dla PZU klipie bas-baryton Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie Jasin Rammal-Rykała. W projekt zaangażowali się też twórcy kanału „Matura to Bzdura” na YouTubie.

– Zrozumiały język to warunek skutecznej komunikacji i dobrych relacji z klientami. Na to w PZU stawiamy. Dbamy, aby prosty i jasny język był u nas standardem. Upraszczamy pisma i informacje dla klientów, szkolimy w tej dziedzinie pracowników i wydajemy poradniki językowe. Do tego samego chcemy zachęcać innych, także w lekkiej i żartobliwej formie – mówi członek zarządu PZU Życie i twórczyni Biura Prostego Języka PZU Dorota Macieja. – Za lekką formą kryje się poważny problem. Ze zleconych przez PZU badań wynika, że połowie Polaków przeszkadza zbyt urzędowy i oficjalny język korespondencji, którą otrzymują od firm. Co gorsza, aż co piąty przyznaje, że podjął złą decyzję, przeoczył ważny termin lub popełnił poważny błąd, ponieważ korespondencja była niezrozumiała. Z tym walczymy – wyjaśnia.

Klip „Z oficjalnym tonem precz!” jest emitowany na Facebooku, Instagramie i  YouTubie. Powstał we współpracy z agencją Plej. Można go zobaczyć pod internetowym adresem: 

Promujący poprawną polszczyznę odcinek „Matura to Bzdura” jest dostępny pod adresem:

(AM, źródło: PZU)