Australijski ubezpieczyciel specjalizujący się w ubezpieczeniach zdrowotnych Medibank Private musiał odizolować i uniemożliwić dostęp do niektórych systemów na styku z klientem, ponieważ wykrył nietypową aktywność w swojej sieci.
Firma poinformowała, że podjęła natychmiastowe kroki, aby zablokować zdarzenie, i zaangażowała specjalistyczne firmy zajmujące się cyberbezpieczeństwem. Podała też do wiadomości, że nic nie wskazuje, aby jakiekolwiek dane wrażliwe, w tym dane klientów, zostały naruszone.
Medibank uspokaja, że odłączenie kilku systemów na styku z klientem zmniejsza prawdopodobieństwo uszkodzenia systemów albo utraty danych. Niemniej jednak ubezpieczyciel zadbał, aby usługi zdrowotne były nieprzerwanie dostępne dla klientów, tzn. aby mieli oni dostęp do swoich dostarczycieli w czasie, gdy w firmie trwają prace naprawcze.
(AC, źródło: Reuters)