Aviva UK: Trzeba będzie się przeprosić z porównywarką

0
642

Internetowe porównywarki cen będą coraz bardziej zyskiwać na popularności w ubezpieczeniach, ponieważ brytyjska gospodarka oficjalnie wchodzi w recesję i konsumenci szukają oszczędności gdzie tylko jest to możliwe.

Porównywarki już są bardzo popularne wśród nabywców ubezpieczeń. Z ankiety Global Data wynika, że za pośrednictwem porównywarek sprzedawanych jest 31,3% ubezpieczeń komunikacyjnych, 26,7% ubezpieczeń domów i 22,3% ubezpieczeń dla zwierząt domowych. Chociaż kanał direct jest wciąż najpopularniejszy w tych trzech liniach ubezpieczeń, porównywarki będą zdobywać pole wśród klientów szukających najlepszych ofert dla danego produktu. W ubezpieczeniach podróżnych sytuacja może się okazać zupełnie inna i tu porównywarki odnotowują zmniejszenie zainteresowania, ponieważ konsumenci bardziej cenią sobie szeroką ochronę, obejmującą zdarzenia związane z pandemią, niż niską cenę polisy.

Aviva, największa firma ubezpieczeń ogólnych w Wielkiej Brytanii, jest programowo nieobecna w czterech największych porównywarkach (Comparethemarket.com, Moneysupermarket.com, Confused.com i Gocompare.com). Ubezpieczyciel usunął z nich swoje produkty w 2008 r., aby skoncentrować się na sprzedaży direct, teraz jednak planuje powrót z ubezpieczeniami komunikacyjnymi.

(AC, źródło: Global Data)