AXA Życie wesprze finansowo sieć sprzedaży własnej

0
2244

Trwająca pandemia koronawirusa (SARS-CoV-2) odciska swoje piętno także na polskiej branży ubezpieczeniowej. Jej konsekwencje (m.in. ograniczenie możliwości osobistego kontaktu z klientami) szczególnie mocno odczuwają pośrednicy ubezpieczeniowi. Dlatego niektóre zakłady postanowiły wesprzeć ich finansowo. Kilka dni temu wsparcie swoich przedstawicieli zadeklarowało Nationale-Nederlanden. Teraz na taki krok zdecydowała się AXA Życie.

Ubezpieczyciel uruchomił do odwołania program wsparcia finansowego i merytorycznego dla agentów wyłącznych i przedstawicieli sieci własnej. Uprościł i zdigitalizował również procesy kontaktu z centralą i klientami, otwierając przy tym możliwość zdalnego zawierania polis na życie. – Nie mogliśmy postąpić inaczej, niż okazać lojalność ludziom, którzy są na wyłączność związani z AXA. W ich przypadku zmiana modelu sprzedaży na zdalny nie zadzieje się z dnia na dzień, klienci nie przestawią się szybko na taki sposób zakup ubezpieczeń na życie, bez dłuższej rozmowy w osobistym, fizycznym kontakcie. A to oznacza spadek dochodów naszych przedstawicieli. Postanowiliśmy im ulżyć i częściowo zrównoważyć ten ubytek bezpośrednimi dopłatami do wynagrodzenia – powiedział Janusz Arczewski, członek zarządu AXA Życie.

Firma zainwestowała również w narzędzia ułatwiające agentom zdalny kontakt z klientami i oprogramowanie ułatwiające pracę zdalną. Organizuje też intensywne szkolenia w formie webinarów.

– Poświęcamy czas, aby nauczyć naszych ludzi, jak się poruszać w nowej rzeczywistości. Nie wiemy dziś, jak długo potrwa epidemia, ale jasne jest, że najważniejsza teraz jest solidarność i wzajemne wsparcie – dodaje Janusz Arczewski.

Z kolei w minionym tygodniu decyzję o uruchomieniu wsparcia finansowego dla przedstawicieli oraz dostosowaniu celów sprzedażowych do obecnej sytuacji podjął zarząd Nationale-Nederlanden. Władze firmy argumentowały, że chce ona pomóc swoim przedstawicielom ubezpieczeniowym, którzy odczuwają skutki ograniczonej aktywności klientów w związku z pandemią koronawirusa.

– W Nationale-Nederlanden czujemy się odpowiedzialni za naszych przedstawicieli i menedżerów sprzedaży, którzy mają teraz trudność w realizacji swoich celów biznesowych, dlatego chcemy ich wesprzeć w tym wymagającym biznesowo czasie. Będziemy na bieżąco analizować sytuację i decydować o ewentualnych sposobach wsparcia w kolejnych miesiącach – tłumaczyła wówczas Edyta Fundowicz, członek zarządu Nationale-Nederlanden.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl