Bagaż opóźniony? AirHelp wypłaca odszkodowanie

0
348

AirLuggage – taką nazwę nosi kolejne ubezpieczenie wprowadzone przez AirHelp. Zapewnia ono podróżnym odszkodowanie w przypadku zagubienia, opóźnienia lub uszkodzenia ich bagażu. Pieniądze są wypłacane poszkodowanym niezależnie od rekompensaty, którą otrzymują od linii lotniczych w związku z opóźnionym lub odwołanym lotem.

W ramach AirLuggage pasażerowie otrzymują 150 euro rekompensaty za każdą sztukę bagażu rejestrowanego, która zostanie zagubiona lub dotrze do miejsca docelowego z opóźnieniem. Ochrona obejmuje maksymalnie 4 sztuki bagażu rejestrowanego odprawione na nazwisko pasażera. Odszkodowanie ma trafić na konto pasażera w ciągu pięciu dni roboczych, przy czym nie musi on podawać, co znajdowało się w bagażu. Wystarczy numer raportu PIR (Raport Niezgodności Własności), który pasażer otrzyma w punkcie zgłaszania zagubionego bagażu.

– Jeśli tylko bagaż rejestrowany nie dotrze do miejsca docelowego, podróżujący powinni udać się do punktu zgłaszania zagubionego bagażu na lotnisku i poprosić o numer Raportu Niezgodności Własności. Podają go, kontaktując się z nami, co jest podstawą do wypłaty odszkodowania. W ciągu pięciu dni przekazujemy odszkodowanie na konto wskazane przez klientów – i to niezależnie od tego, jak szybko zostanie znaleziony ich bagaż – tłumaczy Tomasz Pawliszyn, CEO AirHelp.

Z nowego ubezpieczenia mogą korzystać posiadacze pakietu AirHelp Plus Complete, którego roczny koszt został obniżony do 49,99 euro. AirLuggage jest częścią pakietu i zapewnia ochronę wszystkich przyszłych podróży zarezerwowanych w okresie obowiązywania subskrypcji. Obecnie ubezpieczenie nie jest sprzedawane oddzielnie. 

– Zapewniamy pasażerom pełne wsparcie i ochronę. Na każdym etapie swojej podróży na czacie mogą korzystać z pomocy i wsparcia ekspertów AirHelp. W każdej chwili mogą sprawdzić, czy ich lot kwalifikuje się do odszkodowania, a następnie ubiegać się o odszkodowanie za opóźnione, odwołane i przepełnione loty. Elementem tego pakietu jest także ubezpieczenie AirPayout na wszystkie przyszłe podróże, które niedawno wprowadziliśmy. Dodatkowo posiadacze Pakietu Complete mogą korzystać z ponad 1100 luksusowych poczekalni lotniskowych na całym świecie, jeśli ich lot zostanie zakłócony – dodaje Tomasz Pawliszyn.

Wprowadzone niedawno ubezpieczenie AirHelp Plus jest dodatkową rekompensatą za niedogodności dla podróżujących. W sytuacji gdy jakikolwiek lot w ramach podróży jest opóźniony o ponad trzy godziny lub odwołany (na mniej niż siedem dni przed odlotem) bądź też przekierowany, podróżujący z ubezpieczeniem AirPayout automatycznie w ciągu pięciu dni roboczych otrzymują 100 euro. Jednocześnie nadal mają prawo ubiegać się o pełną kwotę odszkodowania wynikającą z zakłóceń lotów, zgodnie z obowiązującymi regulacjami (Rozporządzenie WE nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady).

(AM, źródło: AIrHelp)