Banki na celowniku porównywarek ubezpieczeniowych

0
593

KioskPolis szuka kolejnych partnerów biznesowych w sektorze e-commerce. Szczególnie zależy mu na współpracy z bankami – informuje „Puls Biznesu”.

Wojciech Fronckiewicz, prezes KioskPolis Holding, właściciela KioskPolis.pl, nie ukrywa, że gdyby banki zdecydowały się wdrożyć w aplikacjach mobilnych rozwiązanie jego firmy, to stałyby się prawdopodobnie jednym z największych kanałów dystrybucji ubezpieczeń mobilnych oraz online. Wojciech Rabiej, prezes Porówneo, przyznaje, że banki byłyby dobrym kanałem dystrybucji ubezpieczeń wielu zakładów jednocześnie, ale dotychczas taki model współpracy się nie udał. Według niego zdecydowały rozbieżności w zakresie priorytetów: dla porównywarki istotą jest sprzedaż ubezpieczeń. Natomiast dla banku to tylko jeden z elementów całego procesu.

„PB” zwraca uwagę, że obecność polis w aplikacjach mobilnych pozwoliłaby ograniczyć dystrybucję za pośrednictwem pracowników banków, którzy niechętnie sprzedają ubezpieczenia. Ponadto ubezpieczeniowy partner wziąłby na siebie ciężar związany z innymi obowiązkami, np. likwidacją szkód. Tomasz Raczyński, dyrektor departamentu ubezpieczeń w mBanku, ocenia, że przy spełnieniu ściśle określonych warunków współpraca banków i porównywarek byłaby możliwa w przyszłości, zwłaszcza że te pierwsze będą szukać sposobów na pozyskanie i utrzymanie klientów. Gazeta zwraca uwagę, że chrapkę na taką współpracę mają też fintechy, takie jak Revolut.

Więcej:
„Puls Biznesu” z 27 stycznia, Karolina Wysota „Polski insurtech puka do drzwi banków”
https://www.pb.pl/polski-insurtech-puka-do-drzwi-bankow-1106576

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)