Rozmowa z Michałem Cabajem, dyrektorem Biura
Sprzedaży Ubezpieczeń SIGNAL IDUNA
Aleksandra
E. Wysocka: – W SIGNAL IDUNA dużo zmian – technologicznych, produktowych, ale
też w całej organizacji sprzedaży. Co się konkretnie zmieniło z perspektywy
multiagenta?
Michał
Cabaj: – Chcemy być jeszcze bliżej agenta i jeszcze bliżej
rynku. Dlatego z inicjatywy Adama
Malinowskiego, nowego członka zarządu odpowiedzialnego za sprzedaż i marketing,
podzieliliśmy zespół obsługujący kanały zewnętrzne na trzy części: brokerski,
agencyjny i „alternatywny”. Ja odpowiadam za kanał agencyjny i widzę tu ogromny
potencjał.
SIGNAL IDUNA nie
planowała i nie planuje rozwoju sieci własnej. Dla nas bardzo ważni są
multiagenci. Widzimy, jak ten kanał rozwija się w Polsce i profesjonalizuje.
Chociaż w sprzedaży w nim wciąż dominuje komunikacja, to rok do roku
systematycznie zwiększa się również udział innych produktów, w tym ubezpieczeń
życiowych i zdrowotnych. Tu widzimy przestrzeń dla nas.
Ponad stulenie
doświadczenie na rynku niemieckim i kilkunastoletnie na rynku polskim pozwoliło
nam na wypracowanie dobrych modeli ryzyka. Wiemy, jak właściwie wycenić życie i
zdrowie. Mamy o czym rozmawiać z multiagentami!
Powiedział
Pan, że chcecie być bliżej agenta. Co to konkretnie oznacza?
– Po pierwsze, istotnie
zwiększyliśmy zespół odpowiedzialny za obsługę agenta w terenie. W tym momencie
jest to 11 ekspertów, wśród których są zarówno osoby od wielu lat związane z SIGNAL
IDUNĄ, jak i osoby z innych towarzystw. Uważam taką mieszankę za bardzo twórczą
i rozwojową. Stworzyliśmy też specjalną infolinię ekspercką, która wspiera
agentów wiedzą produktową i obsługową.
Często jest tak, że
jeśli agent nie sprzedaje jakiegoś produktu na co dzień albo dopiero zaczyna
zajmować się zdrowiem czy życiówką, to na rozmowie z klientem potrzebuje
szybkiej informacji co do zakresu etc. Może zawsze zadzwonić do menedżera, ale
efektywniej jest skorzystać z infolinii, bo menedżerowie mają dużo spotkań i
nie zawsze zareagują natychmiast. Osobny zespół obsługi agencyjnej odpowiada na
pytania dotyczące umów agencyjnych, rozliczeń, regulacji, obowiązkowych
szkoleń.
W
ostatnich tygodniach widać Was częściej w terenie. Na prezentacjach pojawia się
hasło „Generacja SI”. Co to takiego?
– Generacja to dla nas
grupa ludzi o podobnych zachowaniach. Chcemy zaprosić naszych partnerów
biznesowych, pośredników i klientów do stworzenia wspólnie z nami Generacji SI.
Nazwa pochodzi od SIGNAL IDUNA, ale to też coś więcej. SI to Simple Ideas,
czyli proste pomysły. SI to też Smart & Intelligent, czyli mądrze i
inteligentnie. Chodzi o nastawienie na szukanie prostych i nowoczesnych
rozwiązań. Ma być prosto, szybko, sprawnie, inteligentnie, po partnersku.
Zachęcam do tego, żeby
nas sprawdzić. Bardzo wielu agentom nazwa „Signal” kojarzy się z pastą do
zębów, niektórym z ubezpieczeniami podróżnymi. Chcemy to zmienić i pokazać, że
można z nami bardzo wiele wspólnie zrobić i że naprawdę warto.
Proszę
powiedzieć parę słów o terenowych spotkaniach z agentami.
– Zaczęliśmy na początku marca i odwiedzamy po kolei wybrane miasta: Kraków, Poznań, Wrocław, Gdańsk i Warszawę. Chcemy pokazać, jaka jest SIGNAL IDUNA 2020, co można z nami wspólnie zrobić, jakie mamy plany. Spotykamy się z multiagentami i naszymi partnerami kluczowymi – albo osobiście w terenie, albo on-line.
Ważnym elementem tych
konferencji jest prezentacja naszego nowego systemu SIGnet, który pozwala
sprzedawać produkty życiowe tak prosto jak majątek. SIGnet startuje 23 marca.
Dajemy naszym agentom dostęp do wszystkich produktów, bez konieczności
generowania nazwy użytkownika i hasła, z bardzo intuicyjnym procesem sprzedaży.
Razem z nowym systemem
agenci dostaną zupełnie nową odsłonę ubezpieczenia terminowego na życie oraz
ubezpieczenia grupowego SIgo. W grupach otwartych mamy ponad 16-letnie
doświadczenie, mamy stabilne składki i wysokie sumy ubezpieczenia w stosunku do
ceny. Oferujemy pakiety dla rodzin i dla singli. Warto nas sprawdzić.
Co
trzeba zrobić, żeby zostać kluczowym partnerem SIGNAL IDUNA?
– Trzeba chcieć!
Ponieważ jesteśmy niewielkim towarzystwem, szybko reagujemy i można z nami wiele
wspólnego wypracować. Zapraszam do kontaktu. Tu chodzi przede wszystkim o
nastawienie na współpracę, partnerstwo, wspólny sukces. Wcale nie trzeba być
ogólnopolską agencją, żeby być kluczowym partnerem SIGNAL IDUNA.
A
co z Waszym flagowym produktem, czyli ubezpieczeniami turystycznymi?
– Do tej pory
koncentrowaliśmy się na współpracy z biurami podróży. Teraz chcemy zaoferować
nasze ubezpieczenia turystyczne również za pośrednictwem multiagentów, ponieważ
coraz więcej Polaków samodzielnie organizuje swoje wyjazdy i potrzebuje dobrej ochrony
ubezpieczeniowej. Ale mówiąc o naszych flagowych produktach, trzeba koniecznie
wspomnieć o ubezpieczeniach zdrowotnych, a w szczególności szpitalnych, które
wprowadziliśmy już w 2004 r. Tu również widzimy ogromny potencjał i ciekawe
pole do współpracy z agentami.
Zapraszam do kontaktu,
zadawania pytań, rozmów i zapewniam, że w SIGNAL IDUNA będzie się w
nadchodzących miesiącach działo wiele dobrego!
Dziękuję
za rozmowę.
Aleksandra
E. Wysocka