Blog - Strona 1404 z 1518 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1404

AXA pomaga klientom, Aviva wspiera PCK

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Od 6 maja do 5 lipca klienci AXA, którzy mają aktywną umowę dodatkową o świadczenia opiekuńcze – AXA24 w swoim ubezpieczeniu na życie, grupowym lub indywidualnym, mogą bez limitu i bezpłatnie korzystać z porad psychologa i psychiatry. Z kolei Aviva przekazała kolejną darowiznę dla Polskiego Czerwonego Krzyża na bezpośrednią pomoc dla 3,5 tysiąca potrzebujących rodzin w całej Polsce.

To kolejna inicjatywa AXA w odpowiedzi na negatywne skutki epidemii. Wszystkie działania podejmowane przez firmę można śledzić pod hashtagiem #JesteśmyByPomagać na Twitterze, Facebooku i LinkedIn oraz na stronie axa.pl

– W AXA jesteśmy, by pomagać. Chcemy wesprzeć naszych klientów, którzy z powodu epidemii COVID-19 odczuwają pogorszenie stanu zdrowia psychicznego. Dlatego uruchomiliśmy dla nich bezpłatne telekonsultacje z psychologiem i psychiatrą. Ale moc pomagania takim osobom ma każdy z nas – mówi Aleksandra Polakowska-Szymańska, dyrektor departamentu rozwoju produktów AXA Życie.

O tym jak pomagać, mówi ratownik medyczny Ane Piżl z AdrenaLTiki, która współpracowała z AXA również przy społecznej kampanii o pierwszej pomocy Masz moc.

Infolinia jest czynna w dni robocze od 8:00 do 16:00, jedna konsultacja trwa 30 minut.

 – Klienci mogą się zgłaszać do nas ze wszystkimi problemami, które wiążą się z epidemią COVID-19: pogorszeniem nastroju, obawami związanymi z epidemią, utratą pracy, problemami związanymi z życiem w izolacji, problemami w rodzinie wynikającymi z przebywania ze sobą 24/7, po otrzymaniu pozytywnego wyniku testu na obecność COVID-10 – dodaje Aleksandra Polakowska-Szymańska.

 AXA otoczyła opieką również swoich pracowników – każdy ma dostęp do darmowych konsultacji psychologicznych.

Milionowa pomoc dla PCK od Avivy

Dużego wsparcia w walce z koronawirusem udziela również Aviva. Ubezpieczyciel przekazał kolejną darowiznę dla Polskiego Czerwonego Krzyża na bezpośrednią pomoc dla 3,5 tysiąca potrzebujących rodzin w całej Polsce. Tym samym wsparcie grupy dla PCK w związku z epidemią koronawirusa przekroczyło kwotę 1 miliona złotych.  

Pomoc Avivy umożliwi PCK zwiększenie skali wsparcia – trzy i pół tysiąca potrzebujących rodzin otrzyma paczki zawierające artykuły spożywcze oraz higieniczne. Akcja będzie realizowana w maju i czerwcu przez oddziały okręgowe i rejonowe PCK w całej Polsce.

W kwietniu Aviva sfinansowała zakup środków ochrony osobistej dla 5 tysięcy opiekunek PCK: 60 tys. maseczek, 330 tys. rękawiczek oraz 5,4 tys. litrów płynu do dezynfekcji. Dzięki temu mogą bezpiecznie kontynuować opiekę nad 16 tys. seniorów – osobami samotnymi i przewlekle chorymi.

– W kolejnym etapie naszej współpracy Polski Czerwony Krzyż poprosił o wsparcie dla potrzebujących rodzin, które nagle straciły źródło dochodu wskutek epidemii. Tym samym wartość naszej pomocy dla PCK przekroczyła 1 milion złotych – mówi Adam Uszpolewicz, prezes Aviva.

– Utrata pracy w trakcie pandemii jest bardzo ciężkim przeżyciem, a PCK zawsze odpowiada na pojawiające się potrzeby społeczne i niesie pomoc w sytuacjach kryzysowych, wspierając najsłabszych. Aviva to jeden z naszych największych partnerów, który wspiera nas w różnych działaniach, dlatego cieszymy się na kolejny wspólny projekt. 8 maja, w święto Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca, #BijemyBrawo dla wolontariuszy i pracowników na całym świecie i dla naszych partnerów, takich jak Aviva, dzięki którym możemy pomagać – mówi Małgorzata Szukała, kierownik działu promocji i pozyskiwania dochodów PCK

Aviva od kilku lat wspiera grantami program Polskiego Czerwonego Krzyża „Bądź bezpieczny. Przygotuj się”, którego celem jest edukacja związana z przygotowaniem się na wypadek klęsk i katastrof, w tym epidemii. Grupa Aviva współpracuje również w skali międzynarodowej ze Stowarzyszeniami Czerwonego Krzyża.

20 tys. maseczek od Howden Donorii

W akcję pomocy epidemicznej zaangażowała się także firma brokerska Howden Donoria. W pierwszym etapie akcji charytatywnej prowadzonej wraz z jednym z jej akcjonariuszy, od 24 kwietnia do 8 maja rozesłano 20 tys. maseczek do ponad 20 Domów Pomocy Społecznej, Ośrodków Pomocy Społecznej i hospicjów w całym kraju. Broker szykuje kolejne podobne przedsięwzięcia.

Idea akcji narodziła się w Howden Donorii tuż przed 20 kwietnia, gdy ogłoszono wstępny program odmrażania gospodarki. Była to odpowiedź na sygnały o ogromnych problemach, z jakimi borykają się Domy Pomocy Społecznej. Sam broker już od 12 marca pracuje zdalnie.

– Planując stopniowy i bezpieczny proces powrotu do biur, obejmujący w pierwszych etapach tylko tych pracowników, którzy wyrazili takie oczekiwania, uwzględniliśmy wszelkie możliwe okoliczności. Zdecydowaliśmy, że zamówimy dużo więcej środków higieny, niż potrzebujemy, by się nimi podzielić. Nasz wybór, zgodnie z sugestią pracowników, padł na Domy Pomocy Społecznej, Ośrodki Pomocy Społecznej i hospicja, czyli miejsca, które szczególnie narażone były na zakażenie wirusem – powiedział Dariusz Zajączkowski, prezes Howden Donoria.

Akcja poprzedzona była wywiadem, przeprowadzonym przez pracowników z  przedstawicielstw w kraju. To oni wskazali najbardziej potrzebujące instytucje, walczące na co dzień z wirusem.

– Domy Pomocy Społecznej wskazywane są na co dzień jako kolejne ogniska wirusa. O ich pracownikach i podopiecznych mówi się jednak zdecydowanie za mało. Naszą akcją chcemy zwrócić na nich uwagę. Uważamy, że społeczna odpowiedzialność biznesu dziś ma nowe, szersze znaczenie. To nie tylko sponsoring i akcje charytatywne. Chroniąc naszych pracowników, powinniśmy chronić także ich najbliższe otoczenie, być czułym także na to, co dzieje się tuż obok, w ich małych ojczyznach – dodaje Dariusz Zajączkowski.

(AM, źródło: AXA, Aviva, Howden Donoria)

PZU uruchamia program dla studentów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rusza program dla studentów Ambasador PZU. Jego uczestnicy będą mieli szansę na zdobycie stypendium oraz praktycznej wiedzy u boku ekspertów, poznania Grupy PZU i reprezentowania jej w środowisku akademickim oraz możliwość współorganizowania ogólnopolskich projektów na swoich uczelniach.

– Chcemy dać studentom możliwość sprawdzenia swoich umiejętności w praktyce i zdobycia doświadczenia, które przyda im się w zawodowej karierze. Zwracamy się zwłaszcza do aktywnych młodych ludzi, którzy już działają w organizacjach studenckich, kołach naukowych i stowarzyszeniach. Jako Ambasadorzy PZU będą mogli uczestniczyć w przygotowaniach różnych projektów, m.in. Dni Otwartego Biznesu czy Programu Praktyk i Staży oraz odpowiadać za ich promocje bezpośrednio na swoich uczelniach i w social media – mówi Anna Gaertig, kierownik zespołu Rekrutacji i Marki Pracodawcy PZU. – Ambasadorzy PZU zyskają również możliwość udziału w szkoleniach, tj. warsztatach VR i Design Thinking.  Praktyczna wiedza ma sens – to hasło przyświecało ogłoszonemu zimą przez PZU Programowi Praktyk i Staży dla studentów i absolwentów. Kontynuacją tej idei jest właśnie program Ambasador PZU. Liczymy, że zaowocuje cennymi dla studentów doświadczeniami, które przełożą się na ich rozwój zawodowy – dodaje.

Do udziału w programie rozpoczynającym się w październiku PZU zaprasza studentów od I do IV roku studiów z 11 miast Polski: Warszawy, Krakowa, Katowic, Lublina, Gdańska, Wrocławia, Poznania, Torunia, Białegostoku, Łodzi i Rzeszowa. Zgłoszenia można wysyłać do 28 maja.

(AM, źródło: PZU)

Ergo Hestia: Trwa 19. edycja Artystycznej Podróży

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

30 kwietnia zakończył się pierwszy etap 19. edycji konkursu Artystyczna Podróż Hestii. Ponad trzysta młodych artystów i artystek zdecydowało się pokazać swój wycinek rzeczywistości i zgłosić prace do konkursu. Propozycje nadesłali studenci IV i V roku kierunków artystycznych prowadzonych na wszystkich polskich uczelniach. Mecenasem konkursu jest Ergo Hestia.

Prace zgłoszone do 19. edycji konkursu prezentują całe spektrum technik i mediów: od tradycyjnego malarstwa czy rzeźby, przez fotografię i wideo, aż po złożone instalacje czy dokumentacje konceptualnych działań performatywnych. Równie szeroki jest przekrój podejmowanych tematów, zarówno zaangażowanych społecznie czy politycznie, jak i bardzo osobistych, intymnych i kameralnych.

Przed wszystkimi uczestni(cz)kami 19. edycji konkursu APH stoi szansa miesięcznej podróży i rezydencji artystycznej w jednym z dwóch cenionych ośrodków rezydencyjnych: Nowym Jorku albo Wilnie. Ponadto jeden z finalistów może otrzymać komercyjne zlecenie na artystyczną koncepcję raportu rocznego Grupy Ergo Hestia. Ogłoszenie nazwisk laureatów i laureatek konkursu planowane jest na 18 września, odbędzie się podczas Gali Finałowej w warszawskim Muzeum nad Wisłą.

Mecenasem konkursu jest Ergo Hestia. Przez kilkanaście lat trwania APH stworzono kolekcję składającą się z ponad 50 dzieł. Zrealizowano również 31 rezydencji artystycznych w Nowym Jorku, Walencji i Wilnie oraz ponad 50 wystaw indywidualnych i zbiorowych w całym kraju.

(AM, źródło: Ergo Hestia)

Global Data: Cyfryzacja już klientom niestraszna

0

Obecna pandemia będzie w sposób istotny oddziaływać na ubezpieczeniowy łańcuch wartości, ale jednocześnie stworzonych zostanie wiele możliwości dla cyfryzacji – przewidują analitycy z Global Data.

Rozwój produktów zostanie wstrzymany, ponieważ w trosce o płynność ograniczona będzie dostępność środków, jakich wymaga opracowywanie nowych polis i wprowadzanie ich na różne rynki. Zamiast na pracach nad nowymi produktami, ubezpieczyciele skupią uwagę na swoich podstawowych rynkach, na których osiągają najlepsze wyniki, aby zapewnić sobie ciągłość działania.

Są dowody na to, że marketing i dystrybucja polis już odczuwają skutki pandemii, jako że niektórzy ubezpieczyciele wstrzymali sprzedaż nowych polis na swoich rynkach. Przykładem są firmy specjalizujące się w ubezpieczeniach podróżnych, które dążą do ograniczenia swojej ekspozycji na roszczenia przy zapewnieniu ochrony dotychczasowym ubezpieczonym.

Jednak mimo negatywnych skutków, w dłuższej perspektywie branża odniesie w końcu korzyści. Zmiany w zachowaniach konsumenckich, wymuszone w trakcie kwarantanny, takie jak przyspieszone przechodzenie na zakupy online, stanowią szansę dla rozwoju nowych produktów, przystosowanych do sprzedaży wyłącznie w kanałach cyfrowych.

W niektórych krajach dla spowolnienia rozprzestrzeniania się wirusa użyto technologii do śledzenia ruchów obywateli. W efekcie u klientów ubezpieczycieli może wzrosnąć otwartość na udostępnianie własnych danych, co stwarza możliwości dla ubezpieczeń zdrowotnych i na życie.

– Ogrom danych, jakie staną się dostępne w następstwie pandemii zwiększy dokładność underwritingową dla takich zdarzeń w przyszłości, pozwalając ubezpieczycielom na lepszą ocenę swojego ryzyka – mówi Daniel Pearce, analityk ubezpieczeniowy z Global Data.

Bez wątpienia obszarami największych korzyści będą zarządzanie roszczeniami i obsługa klienta. Konieczność zachowywania społecznego dystansu kazała klientom przyzwyczaić się do interakcji wirtualnych. W rezultacie ubezpieczyciele zyskują możliwość rozwoju systemu wirtualnej obsługi i zarządzania polisami. 

AC

TMK: Dyrektor ds. underwritingu przychodzi z Chubb

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Matthew Shaw został powołany na stanowisko dyrektora underwritingu firmy ubezpieczeniowej Tokio Marine Klin.

Shaw przechodzi z Chubb, gdzie ostatnio pełnił funkcję prezesa regionalnego ds. rynków globalnych. Karierę w ubezpieczeniach rozpoczął w latach 80. XX w. jako underwriter Lloyd’s. Od 2002 r. pracował w Ace (obecnie Chubb). Jego nominacja w Tokio Marine Kline czeka na zatwierdzenie przez nadzór.

(AC, źródło: Insurance Journal)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 19/2020

0

Dodatek specjalny Multiagent:

Aleksandra E. Wysocka: Pośrednicy dają radę – str. 4

Michał Rokoszak, Aviva: Co konkretnie się zmieniło w sprzedaży ubezpieczeń – str. 4

Agenci OFA komentują – str.  4

Igor Rusinowski, Unilink: Klienci pozostają z agentem – str.  5

Adam Rowicki, NAU: Jak zwiększyć sprzedaż w czasie spowolnienia gospodarki – str.  5

Piotr Zadrożny, TUZ Ubezpieczenia: Teraz Ubezpieczamy Zdalnie – str.  6

Marcin Śliwiński, Expectum: Do Berg System przekonał nas moduł rozliczeń prowizyjnych – str.  7

Janusz Sekuła, Alwis Finanse: Polisy na raty – bez wychodzenia z domu! – str.  8

Waldemar Poberejko, Gruplowe.pl: Dlaczego ubezpieczenia grupowe powinny stanowić filar twoich działań sprzedażowych? – str.  9

Anna Pawłowska-Kruzińska, CUK Ubezpieczenia: Sposób na optymalizację sprzedaży – str.  10

Katarzyna Barszcz-Mrozicka, Comperia: Zdalna sprzedaż nabiera tempa – str.  10

Poza tym w numerze:

Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Różne konsekwencje epidemii koronawirusa – str.  2

Aleksandra E. Wysocka: Inspiracje. Internet nową ulicą – str.  2

Michał Świderski: Zaangażowanie siłą Pionu Klienta Detalicznego PZU SA – str.  3

Łukasz Heinowski pokieruje siecią sprzedaży Superpolisy – str.  11

PZU, TUZ, InterRisk, DAS, TUW „TUW”: Ubezpieczeniowe wsparcie w walce z koronawirusem – str.  12

Microsoft zainwestuje miliard dolarów w transformację cyfrową Polski – str.  13

PIU: Jedna trzecia przypisu i prawie połowa wypłat pochodzi z ubezpieczeń na życie – str.  14

Rzecznik Finansowy: Trzeba uczyć klientów rynku finansowego samokontroli i asertywności – str.  14

UFG: Pandemia automatycznie nie zwalnia z obowiązku zapłaty kary za brak OC – str.  15

Nationale-Nederlanden: Badanie. Praca zdalna oczami Polaków – str.  16

HRK SA: Wbrew informacjom o zwolnieniach rynku nie zaleją specjaliści – str.  17

Antal: Negocjacje wynagrodzeń w czasie pandemii – str.  18

Adrian Ciba, broker: Mój brytyjski biznes ubezpieczeniowy – str.  21

Adam Kubicki: Podstawowe zasady sprzedaży ubezpieczeń w firmach – str.  22

TUZ nadal oferuje ubezpieczenia rolne z dopłatą

0

Wbrew pojawiającym się informacjom, na rynku nadal są dostępne dotowane ubezpieczenia rolne. Taką ochronę oferuje TUZ Ubezpieczenia – jedno z towarzystw uprawnionych do dystrybuowania tego typu produktów.

– Rolnicy mogą u nas nadal kupować ubezpieczenia upraw rolnych i zwierząt gospodarskich z dopłatą do składki z budżetu państwa – informuje Marcin Łuczyński, członek zarządu TUZ Ubezpieczenia. – Mamy swoją strategię, nieco odmienną od strategii innych firm, i na razie nie zamierzamy zamykać sprzedaży takich ubezpieczeń – tłumaczy.

– To wyjątkowo ciężki sezon dla wszystkich, także dla rolników. Koronawirus to jedno, problemy ze zmienną pogodą to drugie. Prognozy są różne na sezon wiosenno-letni, dlatego na razie nie zamierzamy zamykać rolnikom możliwości zawierania polis z dopłatą. Nawet więcej, choć z biznesowego punktu widzenia to może być dla nas jako ubezpieczyciela ryzykowne, jesteśmy otwarci na możliwość wyczerpania limitu takich ubezpieczeń już wiosną, ponieważ rolnicy potrzebują takich ubezpieczeń najbardziej właśnie teraz. Tak wynika z naszych informacji i badania potrzeb rolników – wyjaśnia Marcin Łuczyński.

TUZ Ubezpieczenia jest jednym z siedmiu towarzystw ubezpieczeniowych, które zaoferowało rolnikom ubezpieczenia z dopłatą do składki z budżetu państwa, ale niektóre z towarzystw już zamknęły wiosenną sprzedaż takich ubezpieczeń. Ubezpieczenia dotowane są sprzedawane we współpracy z Agencją Ubezpieczeń Rolnych AUROL. Oprócz TUZ Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi zawarł umowy w sprawie stosowania w 2020 r. dopłat ze środków budżetu państwa do składek ubezpieczenia upraw rolnych lub zwierząt gospodarskich z sześcioma zakładami ubezpieczeń: PZU SA, TUW „TUW”, Concordia Polska TUW (obecnie Concordia Polska TU), Pocztowym TUW (Ubezpieczenia Pocztowe), InterRisk oraz Vereinigte Hagelversicherung VVaG (siedziba w Gießen), Oddział VH VVaG TUW w Polsce.

Wcześniej o praktycznej niedostępności ubezpieczeń upraw rolnych i zwierząt gospodarskich z dopłatą do składki z budżetu państwa pisał m.in. „Dziennik Gazeta Prawna”. O zamknięciu wiosennego sezonu sprzedaży mówili gazecie przedstawiciele innych firm ubezpieczeniowych, m.in. Vector Ubezpieczenia, PZU SA, TUW „TUW” i Ubezpieczeń Pocztowych.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Nowe inicjatywy ubezpieczeniowe wspierające walkę z koronawirusem

0

Od samego początku stanu epidemii w Polsce firmy ubezpieczeniowe wykazują duże zaangażowanie we wspieraniu różnych inicjatyw pozwalających na skuteczną walkę z COVID-19. Ta aktywność jest w głównej mierze skierowana na pomaganie służbie zdrowia, ale spółki nie zapominają też o swoich klientach.

Zbiórka z podwojeniem stawki

Dużą aktywność we wspieraniu walki z epidemią wykazuje Grupa PZU. W ostatnim czasie pracownicy jej spółek (PZU, PZU Życie, Pekao, Alior Banku i Link4) rozpoczęli zbiórkę pieniędzy na zakup tzw. namiotów barierowych dla chorych – wynalazku doktora Marcina Kaczora, kierownika Centrum Symulacji Medycznych Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, specjalisty anestezjologii i intensywnej terapii, chroniącego przed zakażeniem innych pacjentów i personel szpitali. – Namiot barierowy umożliwia całkowite odseparowanie się od wirusów i zapobiega rozprzestrzenianiu się pandemii. Jego powłoka chroni inne osoby przed zakażeniem, a jednocześnie pozwala lekarzom na przeprowadzanie wszystkich niezbędnych zabiegów medycznych – wyjaśnia dr Marcin Kaczor.

Do każdego zebranego przez pracowników złotego ich pracodawcy dołożą drugie tyle.

– PZU to nie tylko największa instytucja finansowa w Europie Środkowo-Wschodniej, ale i ludzie o wielkich sercach. Swoją szczytną inicjatywą pokazują, że potrafią działać razem – zupełnie bezinteresownie i na rzecz wspólnego dobra, jakim jest skuteczna walka z pandemią. Sukcesem będzie każda osoba, której zdrowie uda się ochronić – powiedziała prezes PZU SA Beata Kozłowska-Chyła.

– Jako zarządy Grupy PZU chcemy pomóc pomagającym. Podwoimy zebraną przez pracowników kwotę, dzięki czemu do szpitali trafi dwa razy więcej namiotów barierowych – podkreśliła prezes PZU Życie Aleksandra Agatowska.

– Z powodu pandemii wszyscy znaleźliśmy się w nadzwyczajnej sytuacji i szukamy rozwiązań, które wpierają najbardziej potrzebujących. Dziś niewątpliwie tą grupą są służby medyczne, które wykonują heroiczną pracę w walce o nasze zdrowie i życie. Ale nie zapominamy też o innych, z którymi dotychczas współpracowaliśmy, bo dziś to wsparcie musi być wielowymiarowe – zaznaczyła Agnieszka Wrońska, prezes zarządu Link4.

Tysiąc opasek życia dla pacjentów

W tym tygodniu PZU ogłosił też, że we współpracy z Ministerstwem Zdrowia przekaże szpitalom prawie tysiąc tzw. opasek życia, które monitorują podstawowe parametry życiowe pacjentów i alarmują personel medyczny w przypadku zagrożenia.

– Sięgamy po najnowocześniejsze technologicznie rozwiązania, żeby chronić zdrowie i życie zarażonych. Opaski życia pomogą personelowi medycznemu w opiece nad chorymi. Pozwolą skuteczniej monitorować stan ich zdrowia i umożliwią szybką reakcję w krytycznych sytuacjach – wyjaśniał Beata Kozłowska-Chyła. – Mamy wyjątkową szansę przetestować nowe rozwiązania w ochronie zdrowia – podkreślił wiceminister zdrowia Janusz Cieszyński.

Opaska życia to zakładane na rękę jak zegarek elektroniczne urządzenie, które dokonuje pomiarów pulsu i temperatury ciała pacjenta, a także saturacji, a więc nasycenia krwi tlenem. Analizuje wyniki i natychmiast – sygnałem dźwiękowym i komunikatem na ekranie komputera – alarmuje personel medyczny, gdy parametry życiowe chorego spadną do krytycznych poziomów.

Pokryte gumą opaski łatwo dezynfekować, a więc mogą służyć kolejnym pacjentom bez ryzyka, że ulegną oni jakiemukolwiek zarażeniu. Opaski nie potrzebują też częstego ładowania, co pozwala ograniczyć bezpośrednie kontakty personelu medycznego z chorymi.

– Opaski mają nie tylko wspomagać pracowników szpitali w sprawnej opiece nad coraz większą liczbą pacjentów, ale również chronić ich samych. Zdalne monitorowanie stanu zdrowia chorych zmniejsza ryzyko zakażenia się wirusem przez lekarzy i pielęgniarki, którzy z poświęceniem walczą z pandemią – wskazała Aleksandra Agatowska.

Opaski życia są certyfikowane medycznie. Zdały już egzamin w ramach pilotażowego projektu, realizowanego przez PZU we współpracy z Ministerstwem Zdrowia od jesieni zeszłego roku w Mazowieckim Szpitalu Wojewódzkim w Siedlcach.

– Teraz powinny się sprawdzić w trudnym momencie, gdy są najbardziej potrzebne. W związku z pandemią przyspieszyliśmy działania, żeby wprowadzić je na szerszą skalę. W błyskawicznym czasie zorganizowaliśmy ich produkcję, dzięki czemu będziemy mogli dostarczyć do szpitali aż 900 opasek – powiedziała członek zarządu PZU Życie Dorota Macieja. Jak dodała, urządzenia o wartości miliona złotych trafią do tzw. jednoimiennych szpitali zakaźnych, które opiekują się zarażonymi koronawirusem.

Łączna wartość finansowej pomocy PZU dla szpitali i służb walczących z epidemią sięga już 11 mln zł. Na zakup sprzętu medycznego do walki z koronawirusem PZU przeznaczył 6 mln zł. Do szpitali trafiają m.in. respiratory, bronchoskopy do badania tchawicy i oskrzeli oraz kardiomonitory. Wsparciem dla służb medycznych jest 200 samochodów od PZU. Służą m.in. do przewożenia próbek do badań od osób pozostających w domowej kwarantannie.

PZU finansuje ponadto zakup rękawiczek ochronnych dla placówek zdrowotnych oraz kombinezonów, maseczek, rękawiczek i środków dezynfekcyjnych dla funkcjonariuszy Policji i Straży Granicznej. Wsparł też Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny w doposażeniu linii diagnostycznej do badań laboratoryjnych na obecność koronawirusa, co ma umożliwić skrócenie czasu oczekiwania na wyniki tych badań.

Łączna wartość pomocy finansowej spółek Grupy PZU dla szpitali i służb walczących z epidemią sięga już prawie 20 mln zł.

Respirator od Concordii

W walce z koronawirusem pomagają też polskie spółki Grupy Generali. 30 kwietnia pierwszy respirator ufundowany przez Concordia Polska Grupa Generali w ramach akcji Caritas #WdzięczniMedykom trafił do Wielospecjalistycznego Szpitala Miejskiego im. J. Strusia w Poznaniu. W kolejnych tygodniach placówka otrzyma jeszcze trzy takie urządzenia do ratowania życia osób chorych na koronawirusa.

– Jesteśmy wdzięczni pracownikom szpitali, że w tej trudnej sytuacji ratują życie i zdrowie innych, narażając własne, walcząc codziennie  z ogromnym poświęceniem i  zaangażowaniem z epidemią. Jako Concordia Polska, która należy do Grupy Generali, postanowiliśmy wyrazić nasze podziękowania poprzez dołączenie do inicjatywy Caritas Polska – „Wdzięczni Medykom”. Concordia od ponad 20 lat działalności w Polsce ma swoją siedzibę w Poznaniu, tutaj są nasi pracownicy, dlatego zdecydowaliśmy się sfinansować cztery respiratory właśnie dla Szpitala Miejskiego w Poznaniu. Mam nadzieję, że będą wspierały mieszkańców Wielkopolski i ratowały ich życie nie tylko podczas epidemii koronawirusa, ale także przez kolejne lata – powiedział Maciej Fedyna, prezes zarządu Concordia Polska TU.

Urządzenie zostało przekazane szpitalowi w Poznaniu, z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa wymaganych w czasie epidemii, przez przedstawiciela Caritas Polska organizatora akcji #WdzięczniMedykom, którą wspierają finansowo między innymi Concordia Polska i Generali.

– Mamy nadzieję, że tak wysokospecjalistycznej pomocy będzie potrzebowało jak najmniej chorych. Jednocześnie wiemy, że wysokiej jakości sprzęt, w połączeniu z wiedzą i umiejętnościami polskich lekarzy, pozwoli w razie potrzeby zapewnić najlepszą ochronę przed chorobą. Dlatego wspieramy polskie szpitale, które są na pierwszej linii frontu walki z koronawirusem – wyjaśnił ks. Marcin Iżycki, dyrektor Caritas Polska.

Dotychczas spółki Generali w Polsce przeznaczyły łącznie, w ramach różnych akcji, na wsparcie polskich szpitali 360 tys. zł. Planowane są kolejne działania na rzecz walki z koronawirusem.

WDB wspiera nie tylko swoich klientów

„Koronawirusowa” pomoc firm ubezpieczeniowych objęła także ich klientów. Przykładem takiego wsparcia jest #POGOTOWIEBROKERSKIE uruchomione przez firmę brokerską WDB. Celem inicjatywy jest umożliwienie konsultacji wszystkim przedsiębiorcom (również spoza portfela klientów WDB), którzy potrzebują wyjaśnień w kwestiach posiadanych ubezpieczeń i w związku z panującą sytuacją na rynku. Broker przygotował specjalną stronę internetową z tematycznym formularzem zgłoszenia oraz zebranymi odpowiedziami na wszystkie otrzymane zapytania. Każde kolejne pytanie i odpowiedź będą zasilały ogólnodostępną bazę wiedzy. Pomoc jest bezpłatna.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Generali: Nowe warunki ubezpieczenia grupowego dla MŚP

0

Generali wdrożyło nowe OWU grupowego ubezpieczenia na życie dla małych i średnich firm. Wśród wprowadzonych nowości są m.in. szerszy zakres ochrony i złagodzenie karencji dla nowo przystępujących.

Zgodnie z nowymi OWU ochrona ubezpieczeniowa obowiązuje od pierwszego dnia umowy. Jedynym wyjątkiem są zdarzenia związane z narodzinami dziecka. Ubezpieczony otrzyma świadczenie nawet za jednodniowy pobyt w szpitalu, niezależnie od przyczyny, na całym świecie. Dodatkowo klienci będą mogli skorzystać z szerszego zakresu ochrony w umowach dotyczących operacji oraz leczenia specjalistycznego, urazów niepowodujących uszczerbków, a także wyższych sum ubezpieczenia dopasowanych do potrzeb.

Generali proponuje również nowe umowy dodatkowe dotyczące bliskich – współmałżonka czy partnera pracownika, a także dzieci ubezpieczonego. Polisa obejmuje ochroną także zdarzenia, których przyczyną jest Covid-19.

– Zależy nam na tym, aby być dla przedsiębiorców partnerem w prowadzeniu ich biznesu. Dlatego stale pracujemy nad produktami kierowanymi do pracodawców, a także staramy się, aby były dla ich pracowników realnym benefitem. Właściciel firmy może dopasować ofertę do swoich potrzeb i potrzeb swoich pracowników dzięki licznym modyfikacjom, które może wprowadzić na etapie przygotowania oferty – mówi Arkadiusz Wiśniewski, członek zarządu Generali Życie.

Z nowości mogą skorzystać pracownicy firm zatrudniających od 3 do 50 osób. Nowe warunki dostępne są dla polis zawieranych od 1 maja.

(AM, źródło: Generali)

Concordia Polska Grupa Generali odświeżyła ofertę komunikacyjną

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Concordia Polska Grupa Generali wprowadziła zmiany w ofercie ubezpieczeń komunikacyjnych Concordia Auto. Nowe opcje to m.in. zmodyfikowane warunki AC, assistance, NNW, a także Autoszyby.

Klienci, którzy zdecydują się na OC w ramach nowej Concordii Auto, mogą liczyć na nielimitowane holowanie po kolizji w Polsce. W razie awarii i innych zdarzeń limit holowania wynosi 250 km w Polsce i całej Europie w wariancie Assistance Standard oraz 1000 km w Assistance Premium. Dodatkowo kierowcy posiadający szerszy pakiet mogą przez 10 dni korzystać z pojazdu zastępczego.

Z kolei w autocasco wprowadzono zniesienie udziałów własnych, franszyz czy amortyzacji. Ponadto, bez względu na wartość pojazdu, ubezpieczyciel wymaga tylko jednego zabezpieczenia przeciw kradzieży.

W odświeżonej ofercie Concordia Auto wprowadzono również nowe rozwiązania NNW. Za dodatkową niewielką opłatą Concordia Polska rozszerza ochronę o wypadki niezwiązane z ruchem pojazdu.

Kierowcy ubezpieczający auto w Concordii Polska mogą objąć ochroną również szyby samochodu dzięki nowej opcji Autoszyby. W jej ramach klient może skorzystać z naprawy lub wymiany szyby w wyspecjalizowanej sieci warsztatów na terenie całej Polski.

Dodatkowo dla obecnych lub byłych klientów Concordii Polska przygotowano specjalną taryfę. Klient, który korzystał lub korzysta z ubezpieczenia rolnego, uzyska dodatkową zniżkę na zakup ubezpieczenia w ramach nowej Concordii Auto.

(AM, źródło: Concordia Polska Grupa Generali)

18,416FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie