Blog - Strona 1404 z 1417 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1404

PFR: Powstanie centrum doradztwa PPK w Chełmie

0

Polski Fundusz Rozwoju (PFR) otworzy w Chełmie nowe centrum doradztwa dla pracowników i pracodawców uczestniczących w Pracowniczych Planach Kapitałowych (PPK). Porozumienie dotyczące realizacji inwestycji ogłosili 16 września Paweł Borys, prezes PFR, oraz Jakub Banaszek, prezydent miasta Chełm, przy udziale Jacka Sasina wiceprezesa Rady Ministrów. Centrum ma zostać otwarte w I kwartale 2020 roku.

Otwarcie nowego centrum związane jest z kolejnym etapem wprowadzania programu PPK, którego koordynatorem jest PFR. Od 2020 roku Plany obejmą kolejne dziesiątki tysięcy pracodawców i w sumie ponad 11 mln pracowników. Centrum doradztwa ma dać im wysokiej jakości merytoryczną i praktyczną pomoc we wprowadzaniu PPK. Centrum będzie także wspierać działania i projekty prowadzone przez spółki z Grupy PFR.

– Wybierając lokalizację dla naszego centrum doradztwa, braliśmy pod uwagę szereg czynników, takich jak lokalizacja, potencjał wykwalifikowanych pracowników oraz otwartość lokalnych władz na współpracę z inwestorami. Chełm okazał się najlepszy spośród kilku ośrodków, które braliśmy pod uwagę. O wyborze zdecydowało również zaangażowanie władz miasta, które pomagały w organizacji nowoczesnych miejsc pracy. Jestem pewien, że nowe centrum przyczyni się do efektywnego i skutecznego wprowadzania Pracowniczych Planów Kapitałowych, a także pomoże nam w realizacji innych przedsięwzięć zmierzających do rozwoju polskiej gospodarki – powiedział Paweł Borys.

Zadaniem osób zatrudnionych w centrum obsługi klienta PFR będzie kompleksowa obsługa telefoniczna klientów w zakresie udzielania informacji, aktualizacji danych teleadresowych, przyjmowania reklamacji, umawianie na konferencje, szkolenia otwarte czy badania rynku, a także obsługa korespondencji poprzez mail, formularz www lub czat.

Rekrutacja do centrum doradztwa rozpocznie się na początku przyszłego roku.

(AM, źródło: PFR)

Generali Investments TFI: Grzegorz Piwowar nowym prezesem

0

Rada nadzorcza Generali Investments TFI powołała Grzegorza Piwowara na stanowisko prezesa zarządu. Objął on tę funkcję z dniem 16 września. Dotychczasowa prezes, Małgorzata Góra-Dubiela, zrezygnowała z zajmowanego stanowiska.

Grzegorz Piwowar jest doświadczonym menedżerem na rynku finansowym. Przez 10 lat był wiceprezesem zarządu banku Pekao SA, a wcześniej członkiem zarządu banku BPH. Zasiadał w radach nadzorczych wielu spółek, m. in. był przewodniczącym RN Pioneer Pekao Investment Management. Jest absolwentem Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, Wydziału Elektrotechniki, Automatyki i Elektroniki.

Wraz z pozostałymi członkami zarządu towarzystwa – Zbigniewem Jakubowskim, Małgorzatą Popielewską i Kazimierzem Fedakiem, a także całym zespołem Generali Investments TFI – Grzegorz Piwowar będzie pracował nad aktualizacją strategii biznesowej i kontynuacją zrównoważonego rozwoju firmy.

– Z przyjemnością witamy Grzegorza Piwowara na jego nowym stanowisku, na którym jego wiedza jest kluczowa dla silnego dalszego rozwoju naszej firmy. Nasze zaangażowanie na polskim rynku ewoluowało w ciągu ostatnich lat, a wierzymy, że w najbliższym czasie nasz zespół zapewni jeszcze lepsze wyniki dzięki innowacyjnym, dostępnym i spersonalizowanym usługom. Dziękuję również pani Małgorzacie Górze-Dubieli za jej zaangażowanie w rozwój firmy, a także za jej znaczny wkład w proces dołączania firmy do rodziny Generali. Życzę jej wszystkiego najlepszego w życiu osobistym i zawodowym – powiedział Luciano Cirinà, dyrektor Generalny Regionu Austria, Europa Środkowo-Wschodnia i Rosja oraz prezes Generali CEE Holding.

– Cieszę się, że Grzegorz Piwowar dołączył do nas, obejmując stanowisko kierownicze. Dzięki wzmocnieniu naszej pozycji na rynku, Generali będzie nadal oferować swoim klientom w Polsce najlepsze w swojej klasie rozwiązania w zakresie inwestycji i ochrony finansowej – skomentował Josef Beneš, prezes Generali Investments CEE i przewodniczący RN Generali Investments TFI.

– Jestem zaszczycony, że będę prowadzić Generali Investments TFI do następnego rozdziału w jego rozwoju. Naszą wartością jest doświadczenie i efektywność w zarządzaniu aktywami oraz wiedza o potrzebach naszych inwestorów, dodajemy teraz do tego dostęp do prawdziwie globalnej platformy – stwierdził Grzegorz Piwowar.

(AM, źródło: Generali)

Grupa PZU: Arkadiusz Bruliński dołączył do biura komunikacji korporacyjnej

0

Zespół komunikacji Grupy PZU został wzmocniony przez Arkadiusza Brulińskiego. Od połowy września kieruje on zespołem PR i nowych mediów. Będzie też pełnił funkcję zastępcy rzecznika prasowego. Pracą całego obszaru komunikacji korporacyjnej grupy zarządza Damian Ziąber, rzecznik prasowy.

PZU, największa grupa ubezpieczeniowo-finansowa w kraju, to dobre miejsce pracy dla osób zajmujących się szeroko pojmowaną komunikacją w biznesie – mówi Damian Ziąber. – Ostatnie pół roku to okres, kiedy silnym głosem mówimy o najważniejszych kwestiach finansowo-ubezpieczeniowych i bardzo aktywnie komunikujemy się z naszymi interesariuszami. Chcemy, aby ten głos był jeszcze bardziej słyszalny. Stąd pomysł na współpracę z Arkadiuszem Brulińskim i wykorzystanie jego znajomości rynku ubezpieczeń oraz doświadczenia w branży – dodaje.

Arkadiusz Bruliński od 11 lat prowadzi projekty na styku PR, marketingu, HR oraz IT. Jako rzecznik prasowy Grupy Ergo Hestia (od maja 2015 r. do sierpnia obecnego; z sopockim ubezpieczycielem był związany od lutego 2012 r.), a wcześniej Gdańskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej (listopad 2007 r. – luty 2012 r.) specjalizował się w komunikacji kryzysowej oraz komunikacji i zarządzaniu zmianą.

Z wykształcenia jest tłumaczem języka niemieckiego (Uniwersytet Warszawski), ukończył studia podyplomowe na kierunku Public Relations (Uniwersytet SWPS) oraz uzyskał tytuł MBA (GFKM/ Rotterdam School of Management).

Arkadiusz Bruliński dołączył do biura komunikacji korporacyjnej PZU w zastępstwie Grażyny Kasiak, przebywającej obecnie na urlopie wychowawczym.

(AM, źródło: PZU, LinkedIn)

ANG Spółdzielnia: Indywidualne NNW dla dziecka dobrą opcją

0

W ostatnich latach rodzice coraz częściej samodzielnie ubezpieczają swoje dzieci od następstw nieszczęśliwych wypadków. Wielu dorosłych nadal jednak korzysta w tej kwestii z pomocy szkoły. Początek roku szkolnego dla wielu oznacza więc konieczność zadecydowania, która opcja jest korzystniejsza.

– NNW szkolne nie jest ubezpieczeniem obowiązkowym i nie trzeba go nabywać w szkole. Co więcej, bardzo często ma jeden zakres do wyboru, bez możliwości dostosowania go do własnych potrzeb. Od 2-3 lat rośnie świadomość rodziców w kwestii ubezpieczeń dla dzieci, dlatego też coraz większą popularnością cieszą się polisy wybierane przez nich indywidualnie – mówi Karolina Trzeciakiewicz z ANG Spółdzielni.

Ubezpieczanie dziecka ma sens wtedy, gdy polisa zapewnia mu pełną ochronę. Według ANG Spółdzielni polisy szkolne często są konstruowane w taki sposób, by chronić jedynie podczas zajęć w szkole i w drodze do domu. Rodzic, który chce ubezpieczyć dziecko od następstw nieszczęśliwych wypadków, mogących się zdarzyć także podczas innych sytuacji życiowych, będzie musiał polisę rozszerzyć lub dokupić drugą.

– Rozszerzenie takiego ubezpieczenia może być po pierwsze niemożliwe, gdyż pakiet szkolnego ubezpieczenia nie zawsze daje taką możliwość, a po drugie kosztowniejsze niż samodzielne skonstruowanie polisy u ubezpieczyciela. Jeżeli zatem zależy nam na pełnej ochronie, także np. podczas zabawy w ogrodzie czy zajęć pozalekcyjnych, to warto przekonać resztę rodziców do szerszej ochrony lub zdecydować się na ubezpieczenie indywidualne. Zakres polisy jest bardzo istotny, także gdy nasze dziecko jest sportowcem – ubezpieczenie szkolne nie zawsze bowiem obejmuje aktywność maluchów w klubach sportowych czy udział w treningach i zawodach – dodaje Karolina Trzeciakiewicz.

Kolejnym istotnym punktem w umowie ubezpieczenia jest jego suma. ANG Spółdzielnia zwraca uwagę, że standardowo w szkołach suma ubezpieczenia wynosi ok. 10 tys. zł, wtedy za 1% uszczerbku na zdrowiu towarzystwo wypłaci 100 zł świadczenia. To często stanowczo za mało, by pokryć koszty leczenia i rehabilitacji. Tymczasem są NNW, które zapewniają nawet 50 tys. zł sumy ubezpieczenia. W takiej polisie można również dokupić rozszerzenie kosztów leczenia, które zapewni środki np. na prywatny zabieg lekarski czy rehabilitację.

(AM, źródło: Brandscope)

Hyperion: Howden Broking Group i RKH Specialty połączą się w jeden podmiot

0

Hyperion połączy Howden Broking Group (HGB) i RKH Speciality (RKH) pod wspólną marką Howden. Brokerską grupą zarządzać będzie José Manuel González, obecnie dyrektor generalny HBG. Dzięki temu klienci spółki Donoria, która od 2014 r. jest częścią Howdena, otrzymają znacznie większe wsparcie swojej działalności na całym świecie.

Połączenie HBG i RKH to kolejny etap integracji w ramach grupy Hyperion. Przed 5 laty Donoria pozyskała Howden Broking Group jako większościowego akcjonariusza. Rok później do grupy Hyperiona dołączył RKH Specialty.

W 2015 r. Howden i RKH wypracowały wspólnie 85 mln funtów EBITDA, zatrudniając 3 tys. pracowników. Obecnie obie firmy mogą pochwalić się wskaźnikiem EBITDA wynoszącym 200 mln funtów, zatrudniając łącznie 5 tys. osób na świecie. W imieniu klientów zarządzają składkami w wysokości około 7 miliardów USD.

David Howden, dyrektor generalny Hyperion Insurance Group, podkreśla, że proces integracji pozwoli połączonej grupie wypełnić lukę na globalnym rynku brokerskim, jaka powstała po przejęciu JLT przez Marsh & McLennan Companies.

– Oszczędności nie były głównym czynnikiem decydującym o połączeniu HBG i RKH. Chodzi nam o jeszcze większą efektywność i przejrzystość grupy. Chcemy zaprezentować klientom i partnerom pełen obraz skali naszej działalności brokerskiej, naszego portfela składek oraz dać im do dyspozycji najlepszych fachowców, którzy pracują z nami na całym świecie – dodaje.

Połączenie będzie przebiegało w dwóch etapach. Pierwszy to integracja zespołów zarządzających, które następnie będą pracować nad fuzją firm brokerskich. Proces rozpocznie się w tym roku, a jego finał nastąpi 1 października 2020 r.

– To najlepszy moment, zarówno wewnętrznie, jak i w kontekście szerszego otoczenia konkurencyjnego, by zbudować jedną silną grupę brokerską. Stworzymy globalną, spójną i wydajną platformę. To najlepsze rozwiązanie, z korzyścią dla wszystkich – klientów, ubezpieczycieli oraz specjalistów pracujących dla nas i chcących się z nami związać. Łącząc się, zapewnimy naszym klientom najlepszy zespół doradców – mówi José Manuel González, dyrektor generalny Howden Broking Group.

Połączenie wzmocni też regionalne spółki grupy, takie jak polska Donoria.

– Jako lokalny podmiot grupy Howden zyskamy silniejszego partnera, z lepszą rozpoznawalnością marki, konkurującego z największymi światowymi brokerami. Dzięki przynależności do grupy Howden będziemy mogli zaoferować pełny serwis usług wszędzie tam, gdzie prowadzą działalność nasi partnerzy, niezależnie od rodzaju klienta bezpośredniego lub reasekuracyjnego. Struktura grupy zostanie mocno uproszczona, a regionalne spółki staną się częścią silniejszych zespołów – mówi Dariusz Zajączkowski, prezes Donorii.

(AM, źródło: Donoria)

Generali: Docenienie zaangażowania w zrównoważony rozwój

0

enerali zostało potwierdzone w indeksie Dow Jones Sustainability World Index (DJSI) drugi rok z rzędu. Ponadto po raz pierwszy firma została dodana do Dow Jones Sustainability Europe Index (DJSI Europe).

Grupa oświadczyła, że te dwa akcenty świadczą o jej zaangażowaniu w zrównoważony rozwój, który odgrywa fundamentalną rolę w strategii Generali 2021. Jedną z przykładowych inicjatyw Generali w tym sektorze jest zobowiązanie do przeznaczenia do 2021 r. 4,5 mld euro na ekologiczne i zrównoważone inwestycje oraz na zwiększenie liczby produktów mających wpływ na społeczeństwo i środowisko.

(AM, źródło: Generali)

Odc. 84 – Regresy transgraniczne – Maciej Dylewski i Wojciech Leśniczek, CCN Polska

0

Dlaczego regresy szkód transgranicznych są wyzwaniem dla ubezpieczycieli, nawet tych największych? O tym opowiedzą goście podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji” Maciej Dylewski i Wojciech Leśniczek. Z audycji dowiecie się też:

  • jak kod QR może pomóc podczas zdarzenia drogowego za granicą?
  • czy warto rozwijać biznes na Ukrainie i Białorusi?
  • co jest najistotniejsze przy regresowaniu szkód transgranicznych?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Ruszyły bezpłatne szkolenia PPK dla średnich firm

0
Robert Zapotoczny

Trwa druga, ogólnopolska tura szkoleń otwartych, dotycząca wdrażania PPK. Do końca 2019 r. odbędzie się ponad 120 szkoleń w 68 miastach Polski. Być może ta lista jeszcze się wydłuży.

Grudziądz i Grójec, Bielsko-Biała i Biała Podlaska, Zambrów i Zabrze – zespół szkoleniowy Portalu PPK odwiedzi praktycznie wszystkie większe miejscowości w kraju, docierając do firm zatrudniających w sumie co najmniej pół miliona pracowników. – We wcześniejszej edycji szkoleń, skierowanej między marcem a lipcem głównie do przedstawicieli największych firm, zatrudniających powyżej 250 osób, dotarliśmy z informacjami na temat PPK do firm zatrudniających blisko milion osób – mówi Robert Zapotoczny, prezes PFR Portal PPK.

Ta edycja szkoleń jest skierowana w pierwszym rzędzie do przedstawicieli firm i instytucji, zatrudniających co najmniej 50 pracowników, bowiem to one od 1 stycznia będą objęte obowiązkami wynikającymi z ustawy o PPK.

Szkolenia poprowadzą doświadczeni trenerzy spółki PFR Portal PPK, którzy przekażą najważniejsze informacje dotyczące wdrażania programu PPK w firmach oraz udzielą wielu praktycznych wskazówek i podzielą się doświadczeniami instytucji, które już dołączyły do programu – tłumaczy Prezes PFR Portal PPK. – Nasze szkolenia zainteresują w szczególności osoby odpowiedzialne za wdrażanie programu PPK w firmach, czyli pracowników działów HR oraz kadr – dodaje.

Szkolenia są bezpłatne. Uczestnicy szkoleń otrzymają w czasie ich trwania posiłek i napoje oraz materiały informacyjne i szkoleniowe przygotowane przez najlepszych ekspertów PPK. Przeciętnie czas trwania szkolenia to średnio 4 godziny plus czas na sesję pytań i odpowiedzi.

Liczba miejsc jest ograniczona, w zależności od lokalizacji jest to od 22 do 250 miejsc, wymagana jest wcześniejsza bezpłatna rejestracja.

Rejestracja: bit.ly/2TaXMPs

Bezpieczeństwo finansowe kobiet

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

We wtorek 1 października 2019 r. w warszawskim centrum konferencyjnym przy ul. Białostockiej 22 odbędzie się konferencja poświęcona metodom i technikom efektywniejszego planowania wydatków i oszczędzania dochodów – specyficznie skierowana do kobiet.

Podczas konferencji poruszone zostaną takie tematy, jak planowanie wydatków domowych oraz sposoby gromadzenia pieniędzy na przyszłość. Dzięki łatwym i dostępnym narzędziom każda kobieta może odzyskać panowanie nad portfelem oraz odłożyć na przyszłość swoją i swojej rodziny.

Kobiety żyją dłużej od mężczyzn, a pracują krócej. Niestety pensje kobiet wciąż są statystycznie niższe od pensji wypłacanych mężczyznom na tych samych stanowiskach. Kapitał, który gromadzimy w ciągu życia zawodowego pań, jest zatem znacznie mniejszy, a czas wydatkowania tych pieniędzy, ze względu na długość życia, dłuższy. Niezależnie od zarobków każda kobieta może zabezpieczyć swoją przyszłość. Podczas konferencji będzie mowa o sposobach i narzędziach służących zapewnieniu bezpieczeństwa finansowego dla kobiet.

Z myślą o uczestniczkach konferencji zadbano także o bogatą ofertę strefy wellness i lifestyle. W przerwach między panelami uczestniczki będą zaproszone na warsztaty z autoprezentacji, poznają też podstawowe zasady samoobrony.

Do udziału zaproszone są wszystkie kobiety, które chcą zapanować nad finansami oraz zabezpieczyć swoją finansową przyszłość. Ważnym aspektem konferencji będzie uświadomienie rangi dodatkowych oszczędności na emeryturę, a także szerzenie dobrych praktyk i wymiana doświadczeń na polu oszczędzania.

Program konferencji został zaplanowany w taki sposób, aby każda z uczestniczek wyszła z wydarzenia z praktyczną wiedzą i umiejętnościami, ale przede wszystkim miała okazję do spotkania w ciekawym gronie i wymiany doświadczeń z kobietami mającymi podobne życiowe wyzwania.

Udział w konferencji jest bezpłatny. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja. Liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.

Rejestracja:bit.ly/bezpieczenstwo-finansowe-kobiet

Edukacja i świadomość finansowa niezbędne do sukcesu PPK

0
Źródło zdjęcia: PFR Portal

Podczas XXIX Forum Ekonomicznego w Krynicy  w dniach 3–5 września 2019 r. jednym z częściej przewijających się tematów były pracownicze plany kapitałowe. Eksperci są zgodni, że długoterminowe oszczędzanie to konieczność, a PPK są korzystną dla obywatela metodą zbierania środków na przyszłą emeryturę.

Wyjątkowo niskie koszty zarządzania, dopłaty ze strony państwa i pracodawcy oraz prywatny charakter oszczędności to największe atuty pracowniczych planów kapitałowych. Z punktu widzenia pracodawcy mogą stać się dodatkowym benefitem, pozwalającym zatrzymać pracowników w firmie i zwiększyć ich satysfakcję z pracy. – Pracownicy w każdym wieku, ale szczególnie ci młodsi, będą intensyfikować różne formy oszczędzania. Jeszcze jedną zaletą PPK jest możliwość przeznaczenia części zebranych środków na wkład własny przy zakupie mieszkania – zauważa Robert Zapotoczny, prezes PFR Portal PPK. – Częściowe wypłaty mogą być też dokonywane w przypadku poważnego zachorowania. Myślę, że Polacy z czasem przekonają się do PPK. Uważam też, że zastosowane mechanizmy ekonomii behawioralnej przełożą się na przyszłą partycypację. Tzw. „nudging” – szturchanie do oszczędzania pracowniczego powinno wpłynąć na sukces programu w najbliższej przyszłości. Ważne jednak, że nie skopiowaliśmy całości rozwiązania od Brytyjczyków, wprowadzając wartościowe udoskonalenia, takie właśnie jak możliwość wcześniejszego skorzystania z oszczędności w szczególnych sytuacjach życiowych – podsumowuje Robert Zapotoczny.

W debatach podkreślano ogromną rolę edukacji i świadomości finansowej Polaków, która wciąż wydaje się niedostateczna. Polski Fundusz Rozwoju prowadzi ogólnopolską kampanię informacyjną, zachęcającą do długoterminowego oszczędzania oraz przedstawiającą zalety PPK. Spoty reklamowe będą wyświetlane jesienią w telewizji, wesprze je także kampania internetowa.

Pracodawcy i pracownicy mogą skorzystać z bezpłatnych szkoleń, organizowanych w całym kraju przez ekspertów PFR Portal PPK. – Widzę tu także dużą rolę dla pośredników ubezpieczeniowych, którzy doradzają pracodawcom przy wyborze grupowych ubezpieczeń na życie czy benefitów pracowniczych. To ważne, żeby dysponowali oni także merytoryczną wiedzą dotyczącą PPK. Dlatego serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniach również brokerów i agentów ubezpieczeniowych – zachęca Robert Zapotoczny.

Aleksandra E. Wysocka

18,043FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie