W odpowiedzi na rosnącą liczbę obowiązków podatkowych nakładanych na przedsiębiorstwa AXA poszerzyła swoją ofertę o ubezpieczenie „Pomoc podatkowa” – informuje „Rzeczpospolita”.
Nowy produkt
ubezpieczyciela przygotowany we współpracy z firmą doradczą EY to program
zmniejszania i ubezpieczania ryzyka podatkowego, składający się z trzech
poziomów bezpieczeństwa. W pierwszym, którego celem jest zmniejszanie ryzyka,
dostępny jest audyt procedur podatkowych. Piotr
Wójcik, dyrektor departamentu ubezpieczeń OC dla firm AXA, zwraca uwagę, że
choć ponad połowa przedsiębiorstw ma procedury związane z realizacją obowiązków
podatkowych – tak wskazują wyniki badania przeprowadzonego przez zakład – ze
względu na częste zmiany przepisów wymagają stałego dostosowywania. Na drugim
poziomie polisa zapewnia i finansuje wsparcie ekspertów EY na wypadek sporu
podatkowego. Natomiast trzeci poziom to ubezpieczenie odpowiedzialności
cywilnej, gdy z roszczeniem wystąpi pracodawca, zarzucając spowodowanie straty
na skutek błędu zawodowego, oraz karno-skarbowej, gdy na ubezpieczonego
pracownika zostanie nałożona kara albo grzywna. Jerzy Szymańczak, menedżer ds. oceny ryzyka AXA zwraca uwagę, że
ubezpieczenie można wykupić w formie umowy grupowej, obejmującej ochroną wszystkich
pracowników. Marcin Tarczyński, menedżer do spraw komunikacji i analiz Polskiej
Izby Ubezpieczeń, jest zdania, że konieczność podejmowania przez pracowników
coraz bardziej skomplikowanych decyzji wpłynie na wzrost zapotrzebowania na
ubezpieczenia chroniące finansowo zarówno personel firm, jak i osoby trzecie dotknięte
skutkami błędnych decyzji.
Więcej:
„Rzeczpospolita”
z 23 stycznia,
Piotr Skwirowski „Fiskus mocno dociska firmy, więc są już polisy na podatki”
Wojciech Rabiej został nowym prezesem porównywarki ubezpieczeń komunikacyjnych Porówneo.pl. Od początku stycznia 2020 r. nadzoruje działania na rzecz wzmocnienia pozycji i dalszego rozwoju firmy na polskim rynku.
Wojciech Rabiej,
który na stanowisku prezesa zastąpił Andrzeja
Popielskiego, jest związany z branżą finansową od ponad 20 lat. Jako
członek zarządu Link4 odpowiadał za finanse i współtworzył strategię pierwszego
polskiego ubezpieczyciela działającego w modelu direct. Wojciech Rabiej był
również liderem projektu i prezesem porównywarki rankomat.pl. Pracował też w
Nordea PTE i Gothaer TU (obecnie Wiener TU) jako członek zarządu odpowiedzialny
za obszar finansów. Zajmował się też innymi projektami ubezpieczeniowymi,
współpracując między innymi z PwC.
Porowneo.pl działa
na rynku od 2017 roku. Firma planuje wykorzystać potencjał polskiego
e-commerce, koncentrując się na rozwoju swojej działalności jako porównywarki
ubezpieczeń komunikacyjnych. Obok realizacji dotychczasowej strategii zadaniem
spółki będzie również umocnienie pozycji marki, a także kontynuowanie pracy nad
jej udoskonalaniem dzięki sukcesywnemu wdrażaniu najnowszych rozwiązań
technologicznych.
Rada nadzorcza PFR Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych w wyniku przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego powołała Tomasza Orlika na stanowisko członka zarządu do spraw operacyjnych. Będzie on odpowiadać za procesy operacyjne funduszy inwestycyjnych zamkniętych oraz wyceny aktywów funduszy.
Tomasz Orlik
ukończył studia magisterskie i studia doktoranckie w Szkole Głównej Handlowej w
Warszawie oraz studia podyplomowe w Wyższej Szkole Ubezpieczeń i Bankowości.
Posiada licencję maklera papierów wartościowych.
W dotychczasowej
karierze zawodowej odpowiadał przede wszystkim za projekty związane z
zarządzaniem funduszami, aktywami i zarządzaniem ryzykiem. Związany był z Pekao SA, Financial Services Ltd.,
Pioneer TFI, Pioneer PTE i Pioneer Pekao Investment Management. Podczas
pracy w Grupie Pioneer Investments był zaangażowany w projekty
restrukturyzacyjne w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz wdrożenia
systemów informatycznych do zarządzania aktywami, zarządzania ryzykiem.
Jest autorem
kilkunastu publikacji z zakresu rynku kapitałowego, funduszy inwestycyjnych,
produktów emerytalnych i oszczędności gospodarstw domowych w Polsce.
Obecnie zarząd
PFR TFI pracuje w składzie trzyosobowym: Ewa
Małyszko – prezes, Piotr Kuba –
członek zarządu ds. inwestycyjnych i Tomasz
Orlik – członek zarządu ds. operacyjnych.
Generali znalazło się na liście 100 najlepszych korporacji działających na rzecz zrównoważonego rozwoju na świecie – Corporate Knights’ „2020 Global 100 Most Sustainable Corporations”.
Szesnasta edycja
rankingu Corporate Knights’ została opublikowana po ocenie 7395 firm
o przychodach przekraczających 1 miliard USD. 49 sklasyfikowanych podmiotów
pochodzi z Europy, 29 z USA i Kanady, 18 z Azji, trzy
z Ameryki Południowej i jedna z kontynentu afrykańskiego.
W ocenie Generali
jego obecność w zestawieniu podkreśla ewolucję, jaką firma przeszła w działaniu
na rzecz zrównoważonego rozwoju, stanowiącego integralną część strategii
„Generali 2021”. Celem grupy jest zwiększenie do 2021 roku inwestycji
w aktywa ekologiczne i zrównoważonego rozwoju do 4,5 mld euro oraz
wzrost składki przypisanej brutto na produkty ekologiczne i społeczne
o 7–9%. We wrześniu 2019 r. firma jako pierwszy ubezpieczyciel z
europejskiego rynku wyemitowała zielone obligacje na kwotę 750 mln euro. Generali
przypomina też, że w 2018 r. 88% całkowitej zakupionej energii
elektrycznej przez grupę stanowiła energia elektryczna ze źródeł odnawialnych.
Zaangażowanie
Generali w zrównoważony rozwój potwierdzają również liczne wskaźniki,
w tym: Dow Jones Sustainability World Index, Dow Jones Sustainability
Europe Index, MSCI ESG Leaders Indexes, FTSE4Good Europe i Euronext Vigeo
Europe 120.
21 stycznia prezydent Andrzej Duda otworzył oficjalnie Dom Polski w Davos – wspólne przedsięwzięcie PZU i Pekao, przygotowane już po raz drugi jako element towarzyszący światowemu Forum Ekonomicznemu, poświęcone promocji Polski, jej gospodarki i całego regionu Trójmorza. Tegorocznym hasłem przewodnim inicjatywy jest #GrowingEurope, obrazujące wzrost i potencjał inwestycyjny regionu.
Prezydent,
otwierając Dom Polski w Davos, powiedział, że to spełnienie pomysłu, któremu od
początku gorąco kibicował i z którego jest szczególnie dumny. – To miejsce to dowód na to, że jesteśmy
obecni i widzialni na świecie, tym bardziej cieszę się, że organizacji podjęło
się PZU i bank Pekao. W tym miejscu wspólnie pokażemy siłę Trójmorza globalnym
inwestorom – zaznaczył Andrzej Duda.
Podczas
zaplanowanych paneli, dyskusji i debat poruszone zostaną kwestie związane z
podtrzymaniem wysokiego tempa rozwoju 11 krajów Europy Środkowo-Wschodniej (CEE)
oraz regionalnej współpracy, np. w ramach Inicjatywy Trójmorza.
Goście Domu
Polskiego porozmawiają m.in. o tym, jak stworzyć optymalne warunki dla rozwoju
przedsiębiorstw w zaawansowanych technologicznie branżach, by wykorzystać
potencjał 30 tysięcy start-upów na obejmującym łącznie 100 mln osób rynku CEE.
Uczestnicy debat
PZU i Pekao zastanowią się także nad nowym modelem rozwoju dla regionu w
świetle powolnej utraty prostych przewag konkurencyjnych Polski i regionu EŚW,
jak tańsza siła robocza czy napływ funduszy rozwojowych z Unii Europejskiej.
Postarają się wspólnie odpowiedzieć na pytanie, jak sprawić, by nasz region
zmniejszał dystans do najbogatszych krajów w zakresie cyfrowej gospodarki i
najnowszych technologii – mając na uwadze, że dziś stosunek nakładów na badania
i rozwój do PKB wynosi nadal tylko połowę średniej w Europie Zachodniej.
– Dom Polski w Davos otwieramy już po raz drugi.
Jest to inicjatywa ważna z punktu widzenia promocji osiągnięć gospodarczych
Polski. To także świetna okazja do spotkań i rozmów na temat przyszłości
współpracy gospodarczej w ramach naszej części Europy i w ramach Unii
Europejskiej. Wreszcie, to miejsce dla polskim firm, które budują swoją pozycję
międzynarodową do spotkania z międzynarodowym światem biznesu, polityki i
nauki – skomentował prezes PZU SA Paweł Surówka.
– Liczę, że Dom Polski na stałe wpisał się w
krajobraz Davos i wspólnie z PZU w kolejnych latach ponownie będziemy bardzo
aktywni na Światowym Forum, goszcząc wielu wybitnych przedsiębiorców,
ekonomistów i przywódców. W tym roku zastanowimy się wspólnie, jak podtrzymać
wysokie tempo gospodarczego rozwoju Polski i regionu w obliczu nowych wyzwań
związanych z rewolucją przemysłową 4.0 czy powszechną digitalizacją –
powiedział prezes Pekao Marek Lusztyn. – Jesteśmy w Davos także dla polskich firm, które budowały sukces
Polski ostatnich lat. Jako bank Pekao chcemy być dla nich przewodnikiem i
wsparciem finansowym na międzynarodowych rynkach, na które wychodzą, by
zdobywać międzynarodowe doświadczenia i móc skuteczniej konkurować w zglobalizowanym
świecie – dodał.
Krótko po
otwarciu Domu Polskiego odbyła się w nim debata na temat perspektyw
technologicznych Polski oraz CEE. Zdaniem uczestników spotkania, region ma
szansę stać się technologicznym hubem dla reszty świata, a nasz kraj może
inspirować inne kraje swoim pomysłem na cyfrową transformację przy ścisłej
współpracy wszystkich państw regionu. Gościem specjalnym wydarzenia był
prezydent Andrzej Duda. W spotkaniu uczestniczył też wicepremier Jacek Sasin. W dyskusji wzięli udział
prof. Mariana Mazzucato, prof. Nouriel Roubini, Paweł Surówka, a
także szef firmy Microsoft w EMEA Ralph
Haupter, jak również odpowiedzialny za strategię Accenture Gene Reznik i Jurica Novak, partner zarządzający McKinsey w CEE.
Według uczestników
spotkania kluczowe dla technologicznego sukcesu krajów Europy
Środkowo-Wschodniej są daleko idące zmiany ich gospodarek. Konieczne jest m.in.
zupełnie nowe podejście do wdrażania cyfrowych technologii w regionie, ponieważ
prawdziwa działalność innowacyjna w CEE jest nadal mocno ograniczona. Dzięki
skutecznemu wprowadzeniu koniecznych usprawnień, Polska jako największy kraj w
regionie Europy Środkowo-Wschodniej mogłaby stanąć na czele cyfrowych zmian.
– Choć jako region mamy wiele zalet i istnieje
wiele przesłanek, byśmy stali się prawdziwymi centrami technologii, wciąż
istnieją ważne czynniki zarówno gospodarcze, jak i regulacyjne, które
skutecznie uniemożliwiają realizację tych ambicji –
mówił Marek Lusztyn. Jego zdaniem tych trudności nie uda się pokonać, jeśli nie
dojdzie do integracji państw regionu. Tylko wtedy region CEE zamiast być
popularnym miejscem outsourcingu dla globalnych firm, zacznie zmieniać się w
nową „Dolinę Krzemową”.
– Głównym
wyzwaniem, przed którym stoimy, jest wyjście z roli „zakładu montażowego” i
rozwinięcie silnych specjalizacji w perspektywicznych niszach high-tech, w
których firmy z Europy Środkowo-Wschodniej mogą pojawić się nie tylko jako
podwykonawcy, ale także jako prawdziwi liderzy. Tylko w ten sposób firmy z
naszego regionu mogą stać się globalnymi championami –
podkreślał prezes banku. Dodał, że konieczne jest przyjęcie nowego modelu
gospodarczego, który pozwoli uwolnić pełny potencjał kapitału ludzkiego i
przyciągnąć wysokiej jakości inwestycje zagraniczne, a także umożliwi stworzenie
optymalnych warunków zarówno regulacyjnych, jak i finansowych, które
pozwolą gospodarce się rozwijać.
W ocenie Marka
Lusztyna, kraje Europy Środkowo-Wschodniej stoją przed podobnymi wyzwaniami i
mają zbliżone ambicje gospodarcze. – Dlatego
mogłyby połączyć siły, aby stymulować szybszy rozwój tego, co możemy nazwać
„regionalnym centrum technologicznym”. Taka współpraca byłaby możliwa na wielu
polach. Po pierwsze, potrzebna jest wspólna strategia promowania regionu jako
miejsca docelowego inwestycji i przyciągania inwestorów finansowych. Po drugie,
potrzebne jest ustanowienie międzyregionalnych programów akceleracyjnych.
Wreszcie po trzecie, warto pomyśleć również o stworzeniu sprzyjających warunków
dla rozwoju regionalnego rynku fuzji i przejęć, które wspierałyby proces
przekształcania lokalnych lub regionalnych liderów w prawdziwych globalnych
championów – mówił.
Paweł Surówka
zwrócił również uwagę na to, że konieczna jest zmiana podejścia państw regionu
do kwestii finansowania prac badawczych i sektora R&D. Obecnie tzw.
wskaźnik intensywności prac badawczo-rozwojowych (wydatki na działalność
R&D w relacji do PKB) waha się w krajach Europy Środkowo-Wschodniej od
zaledwie 0,5 do 1,8%. Dla porównania średnia UE wynosi 2,1%, a europejscy
liderzy innowacji – m.in. Szwecja, Austria, Dania i Niemcy – osiągają poziomy
powyżej 3%.
– To prawda, że kraje Europy Środkowo-Wschodniej
stają się coraz bardziej atrakcyjną lokalizacją dla sektorów opartych na
wiedzy, które odgrywają coraz ważniejszą rolę w gospodarce regionu. Jesteśmy
jednak zaangażowani głównie w mniej skomplikowane procesy w tych branżach,
które generują stosunkowo niską wartość dodaną i opierają się bardziej na
czynnościach manualnych i taniej sile roboczej –
zaznaczył Paweł Surówka, który w trakcie spotkania namawiał uczestników do
podjęcia wspólnych wysiłków na rzecz przekształcenia regionu CEE w hub
technologiczny. Jak mówił, sektor zaawansowanych technologii może stać się
motorem rozwoju gospodarczego dla całego Trójmorza. Zdaniem prezesa PZU SA,
promowane podczas spotkań w Domu Polskim w Davos hasło #GrowingEurope znajduje
swoje odbicie również we wzroście znaczenia technologii dla gospodarek
wszystkich 11 państw.
Rozmowa z Jarosławem Bartkiewiczem, prezesem Prudential Polska
Aleksandra E.
Wysocka: – Jaki był mijający rok dla Prudential w Polsce? Co było największym
wyzwaniem, a co udało się osiągnąć?
Jarosław
Bartkiewicz:
– Rok 2019 uważamy za jeden z najlepszych, jeśli nie najlepszy w historii
Prudential w Polsce. Zwiększamy nasze udziały w rynku ubezpieczeń życiowych i
jest to dla nas powód do dumy i satysfakcji.
W
obszarze digitalizacji rozszerzyliśmy możliwość korzystania z aplikacji sprzedażowej.
Obecnie nasze narzędzie sprzedażowe jest onlinowe i wielosystemowe. Nasi konsultanci,
współpracownicy czy partnerzy biznesowi mogą oferować produkty Prudential
Polska z każdego urządzenia wyposażonego w dostęp do internetu, co jest
potwierdzeniem naszej strategii w obszarze digitalizacji.
W
kanale affinity wprowadziliśmy produkt cardio, odpowiadający na potrzeby klientów
związanych z prostym ryzykiem chorób układu krążenia.
Przełom
2018 i 2019 r. to też dla Prudential Polska okres zintensyfikowanych wysiłków
przygotowania do brexitu. Obecnie jesteśmy oddziałem spółki irlandzkiej, co
gwarantuje stabilność naszego biznesu na terenie Unii Europejskiej.
Cieszymy
się z wysokiej satysfakcji wśród klientów, co jest potwierdzeniem naszego
zobowiązania wysokiej jakości obsługi posiadaczy naszych polis.
Rok
2019 to dalsze konsekwentne budowanie marki Prudential poprzez kampanie Młodzi
Bogowie. Dzięki kampanii marketingowej jest to jedna z najsilniejszych marek w
ubezpieczeniach w Polsce.
Jak ocenia Pan
sytuację na rynku ubezpieczeń życiowych w Polsce?
–
Rok 2019 to ponowny wzrost zamożności Polaków. Ubezpieczenia na życie w Polsce
stanowią w odniesieniu do krajów Europy Zachodniej wciąż znacząco niższy
procent. Wierzymy, że rola ubezpieczeń na życie w Polsce będzie systematycznie rosła
jako składnik aktywnego zarządzania majątkiem. Widzimy potencjał dalszego
wzrostu rynku.
Patrzymy
z optymizmem na perspektywy rozwoju ubezpieczeń na życie, realizując nasze plany
strategiczne dotyczące systematycznego rozwoju sieci sprzedaży, multiagencji
oraz kanału bancassurance.
Czym Prudential
wyróżnia się na tle innych ubezpieczycieli życiowych?
–
Prudential wyróżnia się unikalnym wizerunkiem łączącym tradycję z nowoczesnością.
Firma ma brytyjskie korzenie, proponowany wachlarz produktów oferuje połączenie
ochrony z oszczędzaniem. Naszym atutem jest również wyraźne, unikalne
pozycjonowanie marketingowe i zaufanie ze strony klientów.
Jakiś czas temu
otwarliście się na zewnętrzne kanały sprzedaży. Jak w tym momencie wygląda
struktura sprzedaży w Prudentialu pod względem kanałów dystrybucji?
–
Jako spółka nie komentujemy wyników poszczególnych kanałów. Osiągamy satysfakcjonujące
dla nas zwyżki zarówno w sieci własnej, jak i w zewnętrznych kanałach
dystrybucji, a we wszystkich widzimy potencjał dalszego wzrostu.
Jakie macie plany
i cele biznesowe na 2020 r.?
–
Jak zawsze naszym celem będzie dalsze umacnianie pozycji i udziałów rynkowych
we wszystkich kanałach i typach produktów. Dużą wagę przykładamy do spójności
komunikacyjnej, konsekwentnego budowania rozpoznawalności i rozważania zakupu
produktów marki Prudential.
Kluczowe
również jest dla nas dalsze budowanie doskonałości operacyjnej oraz rozwój
zespołu pracowników. Przykładamy też ogromną wagę do wsparcia dla współpracowników,
konsultantów i partnerów biznesowych.
Fundamentem
naszego dalszego rozwoju jest ciągłe i uważne wsłuchiwanie się w potrzeby obecnych
i przyszłych klientów oraz zapewnienie im doskonałego poziomu obsługi.
27 stycznia o godzinie 19.00 rozpocznie się wspólny webinar gruplowe.pl i Akademii Insly zatytułowany „Jak rozpocząć skuteczną sprzedaż ubezpieczeń grupowych?”. Szkolenie jest całkowicie bezpłatne.
Webinar poprowadzi Waldemar Porobejko z gruplowe. Podczas szkolenia będzie opowiadał m.in. o tym, w jaki sposób rozpocząć pracę z ubezpieczeniami grupowymi, jak zbudować produkt i gdzie postawić w nim akcenty oraz jak prezentuje się obecnie rynek ubezpieczeń grupowych i w którym miejscu znajdujesz się agent jako profesjonalny doradca.
21 stycznia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Wioletty Macnar na stanowisko prezesa zarządu obu towarzystw ubezpieczeń Santander Aviva.
Wioletta Macnar
pracuje w Avivie od blisko 20 lat. W latach 2009–2013 była dyrektorem
Departamentu Aktuarialnego, a od 2013 roku jest głównym aktuariuszem Avivy w
Polsce. Od 2017 roku była członkiem rady nadzorczej Avivy na Litwie. Przed
sierpniową nominacją na stanowisko prezesa towarzystw Santander Aviva zajmowała
stanowisko głównego aktuariusza Avivy.
Wioletta Macnar
jest absolwentką matematyki na Uniwersytecie Wrocławskim i podyplomowych
studiów ubezpieczeniowych na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu
Warszawskiego. Uczestniczyła też w globalnym programie rozwojowym dla liderek w
Avivie.
Zarząd Funduszu Składkowego Ubezpieczenia Społecznego Rolników (FSUSR) zawarł z Pocztowym TUW umowę grupowego ubezpieczenia NNW i chorób dzieci osób objętych społecznym ubezpieczeniem rolników w pełnym zakresie.
Umowa obowiązuje
od 1 stycznia do 31 grudnia 2020 r. i jest finansowana przez Fundusz. NNW
obejmuje dzieci rolników do ukończenia 16. roku
życia pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym z rodzicami
lub opiekunami prawnymi, z których przynajmniej jedno podlega
ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie.
Potwierdzeniem
ubezpieczenia jest zaświadczenie wystawione przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia
Społecznego (KRUS), informujące, że rodzic lub opiekun prawny dziecka jest
objęty ubezpieczeniem społecznym rolników w pełnym zakresie
(ubezpieczeniem emerytalno-rentowym oraz ubezpieczeniem wypadkowym,
chorobowym i macierzyńskim) w KRUS lub był objęty tym ubezpieczeniem
w okresie polisowym.
Podczas konferencji „Innovation in Insurance”, zorganizowanej przez Sollers Consulting, Generali otrzymało specjalne wyróżnienie za zastosowanie rozwiązań agile i zwinną transformację biznesu w Polsce. Nagroda została przyznana za sprawne przekształcenie procesów obsługi oraz sprzedaży tradycyjnej i online w Proama oraz Generali.
Grzegorz Podleśny, partner
Sollers Consulting, podkreślił, że w obu przypadkach zwinne podejście oraz
nastawienie na realizowanie w pierwszej kolejność elementów
o najwyższej wartości pozwoliły Generali osiągnąć właściwe korzyści
biznesowe. Po przeprowadzeniu transformacji firma nadal pozostaje przy zwinnych
zasadach prowadzenia inicjatyw i projektów.
Nagrodę
z rąk partnerów firmy Sollers Consulting: Michała Trochimczuka, Marcina
Pluty i Grzegorza Podleśnego
w imieniu Generali odebrał Piotr
Bułka, członek zarządu odpowiedzialny za IT.
Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. OK
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.