Blog - Strona 1409 z 1416 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1409

Odc. 72 – Kto jest gotowy na PPK – Piotr Żochowski, PKO TFI

0

Jako jedni z bardzo nielicznych posiadamy już od dawna w swojej ofercie fundusze zdefiniowanej daty, które będą silnikami napędowymi PPK. Prowadzimy takie fundusze już od 7 lat, a ich wyniki są bardzo dobre i dostępne na portalu Moje PPK, zachęcam, żeby je uważnie przestudiować. Te fundusze wykorzystujemy w naszym sztandarowym, wielokrotnie nagradzanym Pakiecie Emerytalnym – mówi Piotr Żochowski, prezes PKO TFI, gość tego odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji”.
Z podcastu dowiecie się:

  • czy PPK są najtańszym produktem inwestycyjnym w historii współczesnej Polsce
  • jak przebiega konkurencja na koszty między oferentami
  • dlaczego PKO TFI nawiązało sojusz dystrybucyjny z Ergo Hestią, chociaż nie ma między nimi powiązań kapitałowych
  • co jest silnikiem inwestycyjnym PPK

Zajrzyj też do bezpłatnego dodatku do „Gazety Ubezpieczeniowej” LIDERZY PPK: http://bit.ly/2XwUkDx

 POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 71 – Energia Nowego Życia od kuchni – Sławomir Kamiński i Bartosz Dołkowski, Ergo Hestia

0

Po trzech latach od monumentalnej premiery iHestii w sopockiej Ergo Arenie ubezpieczyciel pokazał kolejną odsłonę swojego systemu sprzedażowo-obsługowego. Nowy panel ERGO 4 pozwala oferować klientom spersonalizowane programy ochronne, ubezpieczenia NNW czy Best Doctors. Matryca umożliwia precyzyjne dobranie właściwego zakresu i sumy ubezpieczenia, która w przypadku polisy życiowej może wynieść nawet 10 mln zł.
Gośćmi podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji” są eksperci Ergo Hestii:

  • Sławomir Kamiński, dyrektor zarządzający odpowiedzialny za rozwój produktów życiowych
  • Bartosz Dołkowski, dyrektor Departamentu IT.

Z podcastu dowiecie się:

  • co było najtrudniejsze przy tworzeniu nowego panelu do sprzedaży ubezpieczeń na życie
  • czym iHestia różni się od innych systemów sprzedażowych
  • jak wprowadzenie i Hestii wpłynęło na sprzedaż ubezpieczeń w Ergo Hestii

Dla wielu pośredników, szczególnie tych wyspecjalizowanych w komunikacji i majątku, proces sprzedaży ubezpieczeń na życie był odbierany jako pracochłonny i trudny. Nowe rozwiązanie Ergo Hestii istotnie tą ścieżkę upraszcza, nie rezygnując jednocześnie z wysokiej jakości produktów ubezpieczeniowych, które zapewniają faktyczną ochronę, a nie tylko jej namiastkę. Co ciekawe, sopocki ubezpieczyciel całkowicie wycofał się z produktów inwestycyjnych. – Mamy najwyższą ekspertyzę w ocenie ryzyka ubezpieczeniowego, inwestycje  to zupełnie coś innego. Jesteśmy zdania, że połączenie ochrony z inwestycją wielokrotnie okazało się pomyłką i skutkowało zmniejszeniem zaufania do naszej branży – zauważył Sławomir Kamiński.

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY
 

Odc. 70 – Żagle i ubezpieczenia

0

Za nami VI Żeglarskie Mistrzostwa Polski Towarzystw Ubezpieczeniowych – nie tylko najciekawsze wydarzenie sportowe dla ubezpieczeniowców, ale również jeden z najciekawszych eventów żeglarskich na śródlądziu.

Gośćmi podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji” są:

  • Dariusz Migdal – pomysłodawca regat TU,
  • Jarosław Szwajgier – wiceprezes Compensy, którego załoga zdobyła tytuł Żeglarskiego Mistrza Polski TU,
  • Karol Górski – główny organizator regat, właściciel firmy Sailing Event
  • Mateusz Cybulski i Krzysztof Jankowski z firmy Comarch, głównego sponsora regat i zdobywcy Pucharu Prezesów 2019.

Z podcastu dowiecie się:

  • co żeglarstwo ma wspólnego z ubezpieczeniami
  • jak dobrze wygrywać
  • czy KNF powinna rekomendować ubezpieczeniowcom przeszkolenie żeglarskie
  • co działo się w Mikołajkach podczas VI Regat TU

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 69 – Internet Rzeczy w przemyśle – Hestia Corporate Solutions

0

Czy internet rzeczy (IoT) może już dziś znaleźć praktyczne zastosowanie w polskim przemyśle? Okazuje się, że tak. Sopocka Ergo Hestia przygotowała modułowe rozwiązanie, które wspiera zarządzanie ryzykiem w takich miejscach zakładu jak rozdzielnia elektryczna, chłodnia, serwerownia czy silnik. Właśnie tutaj ma swój początek najwięcej awarii i pożarów w zakładach produkcyjnych z wielu różnych branż. Specjalne czujniki mogą wykryć anomalie temperaturowe lub wilgoć i z wyprzedzeniem ostrzec przed potencjalną awarią.
Jak dokładnie to działa, opowiedzą goście 69. odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez Asekuracji”: Łukasz Białous, Józef Staśkiewicz, Hubert Karpiński i Marcin Czepczyński z Biura Hestia Corporate Solutions.
Nagranie miało miejsce podczas XXII Kongresu Brokerów w Mikołajkach w maju 2019 r.

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 68 – Czy ubezpieczenia zdrowotne są chore? – Daniel Zdziński, Certo Broker

0
  • Czego można się dowiedzieć o pacjencie w 15 minut?
  • Czego pracodawcy naprawdę oczekują od grupowych programów zdrowotnych?
  • Czy te oczekiwania są realne?
  • Czy w medycynie celem jest rzeczywiście ludzkie zdrowie?
  • Co najbardziej nie działa w ubezpieczeniach zdrowotnych w Polsce?
  • Co trzeba zrobić, żeby ten system uzdrowić?
  • Kto zostanie uberem ochrony zdrowia?

Gościem podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji” jest Daniel Zdziński z Certo Broker.

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Siła regionalna, moc globalna

0
Tomasz Witkowski, prezes zarządu CONECTO BROKER

O nowej idei konsolidacji rozmawiamy z prezesem zarządu CONECTO BROKER Tomaszem Witkowskim

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – CONECTO BROKER to…?

Tomasz Witkowski: – To połączenie niezależnych brokerów, którzy skonsolidowali zasoby, zróżnicowane doświadczenia i kompetencje, by zwiększyć rynkowe możliwości działania poszczególnych kancelarii brokerskich.

A w praktyce na czym polega rola CONECTO BROKER?

– Na szeroko pojętym wspieraniu członków. Dzięki wspólnym inicjatywom będziemy mogli się łatwiej rozwijać, wzajemnie gwarantujemy sobie ponadto większe bezpieczeństwo posiadanych portfeli ubezpieczeniowych. Skonsolidowaliśmy siły także po to, by świadczyć szerszy zakres ochrony ubezpieczeniowej oraz profesjonalizować serwis. Myślę tu na przykład o współpracy przy ocenie ryzyk, o korzystaniu z wiedzy członków, którzy w danym obszarze produktów ubezpieczeniowych mają większe doświadczenie, o możliwości powierzenia takim kolegom i koleżankom specjalistycznych produktów, z podziałem prowizji, czy na przykład o współpracy przy dużych przetargach. CONECTO to wreszcie skuteczniejsza ochrona prawna i współpraca przy likwidacji szkód, słowem efektywniejsza reprezentacja klientów i większe możliwości biznesowe dla kancelarii członkowskich.

CONECTO tworzą doświadczeni brokerzy, czy tego typu wsparcie jest im rzeczywiście potrzebne?

– To prawda, nasi członkowie bardzo dobrze funkcjonują na rynku i podkreślę, że właśnie dlatego są członkami CONECTO. Ale zmieniające się nieustannie środowisko „świata ubezpieczeń” i zdecydowane ruchy konsolidacyjne wymagają działań także od takich brokerów. Za tą współpracą stoi chłodna kalkulacja biznesowa. Szacujemy, że uczestnictwo w CONECTO powinno przełożyć się średnio na 20–30% wzrost przychodów naszych członków, jako rezultat synergii oraz efektu skali. W pierwszej fazie rozwoju, w jakiej się obecnie znajdujemy, upatrujemy duże korzyści w centralizacji likwidacji szkód. Pozwoli to na obniżenie kosztów i jednoczesną poprawę jakości serwisu. Dodatkowo, u części członków pozwoli na wprowadzenie tego serwisu od razu na bardzo wysokim poziomie. Dzięki postrzeganiu CONECTO jako partnera działającego globalnie, wzmocnimy naszą pozycję negocjacyjną w relacjach z towarzystwami ubezpieczeniowymi. Tych korzyści jest i będzie dużo więcej. Na przykład obsługa dużych przedsiębiorstw.

Co dziś przeszkadza członkom w obsłudze dużych podmiotów?

– Oczywiście obsługujemy takie podmioty, ale często spotykamy się z oceną „jesteście za mali, macie za małą siłę przebicia”. Nie kwestionuje się kompetencji, tylko niewystarczający potencjał wizerunkowy. Status członka Grupy reprezentującej zasoby organizacyjne i kompetencyjne kilkudziesięciu kancelarii to zupełnie inne możliwości oraz wizerunek znoszący obawy, które dziś powstrzymują te przedsiębiorstwa przed współpracą ze średniej wielkości kancelarią brokerską. W ramach Grupy CONECTO BROKER będziemy w stanie zagwarantować tym podmiotom profesjonalną obsługę na bardzo wysokim poziomie.

Ale jeśli Grupa będzie się rozrastała, to staniecie się kolejną korporacją, jaka to będzie różnica dla klientów?

– Nie staniemy się korporacją, nie będziemy budować sztywnych struktur i zasad. Siłą spółdzielni jest połączenie regionalnych możliwości w globalną moc, z zachowaniem dużej elastyczności cechującej mniejsze podmioty i jednoczesnym uzyskaniem skuteczności oraz możliwości typowych dla dużych podmiotów. Każdy z nas ma kancelarię, solidne portfele klientów i silne przywiązanie do faktu, że zawód brokera jest wolnym zawodem. Powtórzę, że utworzenie spółdzielni ma na celu stabilizację, zwiększenie własnego oraz klientów bezpieczeństwa, przy zachowaniu niezależności jej członków. Mówiąc obrazowo, nie tworzymy jednej wielkiej armii, ale oddziały specjalne, które jak trzeba, świetnie odnajdą się w każdej sytuacji. Dobrze wiemy, że relacje na linii ubezpieczyciel–klient–broker, zwłaszcza w zakresie likwidacji szkód, wymagają często niestandardowych taktyk. W trakcie spotkań wyłoniło się ponadto kilka dodatkowych obszarów, gdzie istnienie CONECTO znalazło kolejne uzasadnienia.

Mianowicie?

– To sytuacje czysto ludzkie. Na przykład możliwość sprzedania ,,portfela” do spółdzielni lub innemu członkowi po uczciwej cenie i na przejrzystych zasadach, gdy chce się wyjść z biznesu. Czy możliwość powierzenia portfela podczas długiej choroby lub innej nieobecności, przy pełnym bezpieczeństwie ze strony pozostałych członków. Rozmawialiśmy także o możliwości przekazania portfela do obsługi CONECTO, z rentą dożywotnią, wypracowaną w drodze negocjacji.

Tego typu sytuacje wymagają dużego zaufania, jak chcecie je zbudować?

– To zaufanie będziemy budowali codzienną współpracą. Dotychczasowe spotkania założycielskie i potem już operacyjne pokazały świetny klimat oraz duży kredyt zaufania. Jestem pewien, że zaufanie będzie z każdym dniem rosło, gdyż sięgamy do prawdziwych korzeni oraz idei spółdzielczości. Poruszamy się ponadto po tej ścieżce rozważnie. Członkowie CONECTO nie znają na przykład portfeli klientów innych członków, gdyż nie jest to potrzebne. Wysoki kredyt zaufania wynika także z faktu, że od samego początku przykładamy dużą wagę do procesu weryfikacji nowych członków. Założycieli CONECTO było kilku, dziś mamy już 18 członków, to brokerzy z woj. wielkopolskiego, lubuskiego, dolnośląskiego, śląskiego, mazowieckiego i lubelskiego. Każde nowe zgłoszenie omawiamy gruntownie ze wszystkimi członkami. Chcemy mieć pewność, że nowy broker wzbogaci to, co już udało się CONECTO osiągnąć.

A dlaczego przyjęliście i proponujecie formę spółdzielni?

– To nie był przypadek. Spółdzielnia to dobrowolne zrzeszenie, do którego wstąpienie i wystąpienie nie wymaga skomplikowanych procedur. Zależało nam ponadto, żeby każdy członek grupy miał równe prawa, a w spółdzielni każdy członek ma ustawowo zagwarantowany jeden głos. To sprawia, że w CONECTO decyzje podejmowane są wyłącznie, jeśli poprze je większość udziałowców. Warto podkreślić, że CONECTO niczego nie narzuca, jedynie wskazuje optymalny kierunek i rozwiązania, których zastosowanie w ostatecznym rozrachunku ma wzmocnić poszczególnych członków. A silni, niezależni członkowie to silna, jednolita na zewnątrz grupa, która może więcej.

Działacie już od jakiegoś czasu, czy ten okres potwierdził celowość istnienia spółdzielni?

– Dzisiejsze rezultaty potwierdzają większość założeń przyjętych podczas mojej pracy koncepcyjnej. Wspieramy się w kontaktach z zakładami ubezpieczeń wskazując, z którymi pracownikami czy oddziałami TU warto współpracować. Mamy pierwsze wspólnie zlikwidowane szkody powstałe za granicą. Nieoceniona jest pomoc przy produktach specjalistycznych, takich jak kredyt kupiecki, gwarancje ubezpieczeniowe czy CAR/EAR w standardzie FIDIC. Na bieżąco dzielimy się różnymi opiniami i rekomendacjami. Podsumowując, początek działań jest bardzo obiecujący, pokazuje ogromny potencjał projektu, do udziału w którym zapraszamy zainteresowane kancelarie.

Podajecie przypis na poziomie 200 mln zł. Jaki Was interesuje?

– Z oczywistych względów interesuje nas jak największy poziom przypisu. Szacujemy, że przypis miliarda złotych osiągniemy, gdy będzie około 100 członków. Oczywiście, im szybciej, tym lepiej, ale nie mamy wyznaczonych dat. Jak wspomniałem, każdy z nas ma swój stabilny i rozwijający się biznes. Najważniejsze jest więc realizowanie ustawowego celu spółdzielni, czyli pracy na rzecz swoich członków poprzez ich wzmacnianie, stwarzanie lepszych rozwiązań organizacyjnych oraz wykorzystywanie zjawiska synergii.

No dobrze, a co będzie, jeśli pozyskacie 100 kancelarii, patrzycie tak daleko w przyszłość?

– Cel, jaki sobie stawiamy, to bycie bardzo silnym graczem na rynku średnich podmiotów gospodarczych. Dobrym przykładem tego, co chcemy osiągnąć na rynku ubezpieczeń, jest pozycja banków spółdzielczych, których siła w całości rynku jest znacząca, a w niektórych segmentach nawet dominująca. To jest przyszłość, do której będziemy zdecydowanie lepiej przygotowani jako Grupa CONECTO BROKER. W kolejnych krokach chcemy stać się aktywnym podmiotem zmieniającego się rynku ubezpieczeniowego w Polsce, a może i Europie. Tworzyć bezpieczny ekosystem do rozwoju niezależnych kancelarii brokerskich.

Podsumowując, CONECTO BROKER to…?

– Siła regionalna, moc globalna.

Odc. 67 – PPK i brokerzy – Robert Zapotoczny i Dariusz Selak, PFR Portal PPK

0

Czy właściciele największych firm w Polsce wiedzą już wszystko o pracowniczych planach kapitałowych? Pytań wciąż jest bardzo wiele, a czasu coraz mniej. Dlatego Polski Fundusz Rozwoju zaprasza na ogólnopolski cykl szkoleń poświęconych Pracowniczym Planom Kapitałowym, które rozpoczną się konferencją 3 czerwca w Nowym Sączu i potrwają do końca lipca. Szkolenia są skierowane w pierwszej kolejności do firm zatrudniających ponad 250 osób, które jako pierwsze mają obowiązek wdrożyć PPK w swoich organizacjach. Mile widziani są jednak wszyscy zainteresowani PPK, również brokerzy ubezpieczeniowi.
Gośćmi 67. odcinka podcastu ubezpieczeniowego Rozmowy bez asekuracji są: Robert Zapotoczny, prezes oraz Dariusz Selak, Dyrektor Biura Relacji z Klientami PFR Portal PPK.

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 66 – Ubezpieczenia prawne w podróży – Izabela Miedzianowska i Piotr Kuźminski, D.A.S.

0

Na co w podróży może przypadać się prawnik? O tym mówią Izabela Miedzianowska i Piotr Kuźminski, eksperci z firmy D.A.S. Towarzystwo Ubezpieczeń Ochrony Prawnej.

  • Nasze dziecko w czasie urlopu wybije piłką szybę w BMW sąsiada
  • Ktoś zajedzie nam drogę na nartach, a my się połamiemy
  • Hotel w folderze biura podróży i ten, który zastaniemy na miejscu to niebo i ziemia
  • Niechcący doprowadzimy do stłuczki na autostradzie na Węgrzech

To tylko przykładowe sytuacje, w których warto skorzystać z szybkiej telefonicznej porady prawnika.
Fachowa pomoc przydaje się zwłaszcza wtedy, gdy nie znamy dobrze miejscowego języka i lokalnych przepisów prawnych.
Z podcastu dowiecie się też:

  • jak szybko można uzyskać pomoc prawną w dowolnym kraju europejskim
  • ile kosztuje ubezpieczenie ochrony prawnej
  • jaki jest zakres tego ubezpieczenia

 POBIERZ  | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 65 – Klimat ryzyka dla firm – Rafał Mańkowski, Polska Izba Ubezpieczeń

0
  • Dlaczego po powodzi w Tajlandii wzrosły ceny twardych dysków w Polsce?
  • Czy pogoda w Australii może wpływać na wycenę polskich spółek giełdowych?
  • Dlaczego pioruny są coraz groźniejsze dla transportu?
  • Co susza ma wspólnego z prądem?

O wpływie zmian klimatycznych na przedsiębiorstwa mówi Rafał Mańkowski, ekspert Polskiej Izby Ubezpieczeń. Rozmowa odnosi się do raportu „Klimat ryzyka” przygotowanego przez PIU i Deloitte.
Z audycji dowiecie się też o roli brokera w zarządzaniu ryzykiem klimatycznym.
Raport do pobrania pod adresem: https://piu.org.pl/raport-klimatyczny-piu/

POBIERZ  | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 64 – Tajniki cyfryzacji w ubezpieczeniach – Maciej Rekosz, Accenture

0

Jak bardzo cyfrowe są ubezpieczenia? Tematem tego odcinka jest „Raport o cyfryzacji sektora ubezpieczeniowego w Polsce” przygotowany przez Accenture oraz Polską Izbę Ubezpieczeń. O wynikach badań opowiada Maciej Rekosz.
Z podcastu dowiecie się:

  • jakie strategie przyjmują ubezpieczyciele w cyfrowym świecie?
  • czym dokładnie jest cyfryzacja w ubezpieczeniach?
  • jak świat cyfrowy zmienia ubezpieczeniowe procesy?
  • jak można optymalnie wykorzystać dane cyfrowe w prowadzeniu biznesu?
  • jakie są kluczowe trendy dotyczące cyfryzacji w ubezpieczeniach?

Raport o cyfryzacji można pobrać bezpłatnie:
https://www.accenture.com/pl-pl/insights/insurance/raport-cyfryzacji-ubezpieczen-2018
https://piu.org.pl/wydawnictwo/raport-cyfryzacja/

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

18,041FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie