Blog - Strona 1409 z 1424 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1409

AXA pomoże przy podatkach

0

W odpowiedzi na rosnącą liczbę obowiązków podatkowych nakładanych na przedsiębiorstwa AXA poszerzyła swoją ofertę o ubezpieczenie „Pomoc podatkowa” – informuje „Rzeczpospolita”.

Nowy produkt ubezpieczyciela przygotowany we współpracy z firmą doradczą EY to program zmniejszania i ubezpieczania ryzyka podatkowego, składający się z trzech poziomów bezpieczeństwa. W pierwszym, którego celem jest zmniejszanie ryzyka, dostępny jest audyt procedur podatkowych. Piotr Wójcik, dyrektor departamentu ubezpieczeń OC dla firm AXA, zwraca uwagę, że choć ponad połowa przedsiębiorstw ma procedury związane z realizacją obowiązków podatkowych – tak wskazują wyniki badania przeprowadzonego przez zakład – ze względu na częste zmiany przepisów wymagają stałego dostosowywania. Na drugim poziomie polisa zapewnia i finansuje wsparcie ekspertów EY na wypadek sporu podatkowego. Natomiast trzeci poziom to ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, gdy z roszczeniem wystąpi pracodawca, zarzucając spowodowanie straty na skutek błędu zawodowego, oraz karno-skarbowej, gdy na ubezpieczonego pracownika zostanie nałożona kara albo grzywna. Jerzy Szymańczak, menedżer ds. oceny ryzyka AXA zwraca uwagę, że ubezpieczenie można wykupić w formie umowy grupowej, obejmującej ochroną wszystkich pracowników. Marcin Tarczyński, menedżer do spraw komunikacji i analiz Polskiej Izby Ubezpieczeń, jest zdania, że konieczność podejmowania przez pracowników coraz bardziej skomplikowanych decyzji wpłynie na wzrost zapotrzebowania na ubezpieczenia chroniące finansowo zarówno personel firm, jak i osoby trzecie dotknięte skutkami błędnych decyzji.

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 23 stycznia, Piotr Skwirowski „Fiskus mocno dociska firmy, więc są już polisy na podatki”

https://www.rp.pl/…

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

Porowneo.pl: Wojciech Rabiej nowym prezesem

0
Wojciech Rabiej

Wojciech Rabiej został nowym prezesem porównywarki ubezpieczeń komunikacyjnych Porówneo.pl. Od początku stycznia 2020 r. nadzoruje działania na rzecz wzmocnienia pozycji i dalszego rozwoju firmy na polskim rynku.

Wojciech Rabiej, który na stanowisku prezesa zastąpił Andrzeja Popielskiego, jest związany z branżą finansową od ponad 20 lat. Jako członek zarządu Link4 odpowiadał za finanse i współtworzył strategię pierwszego polskiego ubezpieczyciela działającego w modelu direct. Wojciech Rabiej był również liderem projektu i prezesem porównywarki rankomat.pl. Pracował też w Nordea PTE i Gothaer TU (obecnie Wiener TU) jako członek zarządu odpowiedzialny za obszar finansów. Zajmował się też innymi projektami ubezpieczeniowymi, współpracując między innymi z PwC.

Porowneo.pl działa na rynku od 2017 roku. Firma planuje wykorzystać potencjał polskiego e-commerce, koncentrując się na rozwoju swojej działalności jako porównywarki ubezpieczeń komunikacyjnych. Obok realizacji dotychczasowej strategii zadaniem spółki będzie również umocnienie pozycji marki, a także kontynuowanie pracy nad jej udoskonalaniem dzięki sukcesywnemu wdrażaniu najnowszych rozwiązań technologicznych.

(AM, źródło: Porowneo.pl)

PFR TFI: Tomasz Orlik powołany na stanowisko członka zarządu

0
Tomasz Orlik

Rada nadzorcza PFR Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych w wyniku przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego powołała Tomasza Orlika na stanowisko członka zarządu do spraw operacyjnych. Będzie on odpowiadać za procesy operacyjne funduszy inwestycyjnych zamkniętych oraz wyceny aktywów funduszy.

Tomasz Orlik ukończył studia magisterskie i studia doktoranckie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz studia podyplomowe w Wyższej Szkole Ubezpieczeń i Bankowości. Posiada licencję maklera papierów wartościowych.

W dotychczasowej karierze zawodowej odpowiadał przede wszystkim za projekty związane z zarządzaniem funduszami, aktywami i zarządzaniem ryzykiem. Związany był z Pekao SA, Financial Services Ltd., Pioneer TFI, Pioneer PTE i Pioneer Pekao Investment Management. Podczas pracy w Grupie Pioneer Investments był zaangażowany w projekty restrukturyzacyjne w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz wdrożenia systemów informatycznych do zarządzania aktywami, zarządzania ryzykiem.

Jest autorem kilkunastu publikacji z zakresu rynku kapitałowego, funduszy inwestycyjnych, produktów emerytalnych i oszczędności gospodarstw domowych w Polsce.

Obecnie zarząd PFR TFI pracuje w składzie trzyosobowym: Ewa Małyszko – prezes, Piotr Kuba – członek zarządu ds. inwestycyjnych i Tomasz Orlik – członek zarządu ds. operacyjnych.

(AM, źródło: PFR TFI)

Generali wśród najlepszych firm działających na rzecz zrównoważonego rozwoju

0

Generali znalazło się na liście 100 najlepszych korporacji działających na rzecz zrównoważonego rozwoju na świecie – Corporate Knights’ „2020 Global 100 Most Sustainable Corporations”.

Szesnasta edycja rankingu Corporate Knights’ została opublikowana po ocenie 7395 firm o przychodach przekraczających 1 miliard USD. 49 sklasyfikowanych podmiotów pochodzi z Europy, 29 z USA i Kanady, 18 z Azji, trzy z Ameryki Południowej i jedna z kontynentu afrykańskiego.

W ocenie Generali jego obecność w  zestawieniu podkreśla ewolucję, jaką firma przeszła w działaniu na rzecz zrównoważonego rozwoju, stanowiącego integralną część strategii „Generali 2021”. Celem grupy jest zwiększenie do 2021 roku inwestycji w aktywa ekologiczne i zrównoważonego rozwoju do 4,5 mld euro oraz wzrost składki przypisanej brutto na produkty ekologiczne i społeczne o 7–9%. We wrześniu 2019 r. firma jako pierwszy ubezpieczyciel z europejskiego rynku wyemitowała zielone obligacje na kwotę 750 mln euro. Generali przypomina też, że w 2018 r. 88% całkowitej zakupionej energii elektrycznej przez grupę stanowiła energia elektryczna ze źródeł odnawialnych.

Zaangażowanie Generali w zrównoważony rozwój potwierdzają również liczne wskaźniki, w tym: Dow Jones Sustainability World Index, Dow Jones Sustainability Europe Index, MSCI ESG Leaders Indexes, FTSE4Good Europe i Euronext Vigeo Europe 120.

(AM, źródło: Generali)

Davos: Prezydent oficjalnie otworzył Dom Polski

0
Źródło zdjęcia: Davos

21 stycznia prezydent Andrzej Duda otworzył oficjalnie Dom Polski w Davos – wspólne przedsięwzięcie PZU i Pekao, przygotowane już po raz drugi jako element towarzyszący światowemu Forum Ekonomicznemu, poświęcone promocji Polski, jej gospodarki i całego regionu Trójmorza. Tegorocznym hasłem przewodnim inicjatywy jest #GrowingEurope, obrazujące wzrost i potencjał inwestycyjny regionu.

Prezydent, otwierając Dom Polski w Davos, powiedział, że to spełnienie pomysłu, któremu od początku gorąco kibicował i z którego jest szczególnie dumny. – To miejsce to dowód na to, że jesteśmy obecni i widzialni na świecie, tym bardziej cieszę się, że organizacji podjęło się PZU i bank Pekao. W tym miejscu wspólnie pokażemy siłę Trójmorza globalnym inwestorom – zaznaczył Andrzej Duda.

Podczas zaplanowanych paneli, dyskusji i debat poruszone zostaną kwestie związane z podtrzymaniem wysokiego tempa rozwoju 11 krajów Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) oraz regionalnej współpracy, np. w ramach Inicjatywy Trójmorza.

Goście Domu Polskiego porozmawiają m.in. o tym, jak stworzyć optymalne warunki dla rozwoju przedsiębiorstw w zaawansowanych technologicznie branżach, by wykorzystać potencjał 30 tysięcy start-upów na obejmującym łącznie 100 mln osób rynku CEE.

Uczestnicy debat PZU i Pekao zastanowią się także nad nowym modelem rozwoju dla regionu w świetle powolnej utraty prostych przewag konkurencyjnych Polski i regionu EŚW, jak tańsza siła robocza czy napływ funduszy rozwojowych z Unii Europejskiej. Postarają się wspólnie odpowiedzieć na pytanie, jak sprawić, by nasz region zmniejszał dystans do najbogatszych krajów w zakresie cyfrowej gospodarki i najnowszych technologii – mając na uwadze, że dziś stosunek nakładów na badania i rozwój do PKB wynosi nadal tylko połowę średniej w Europie Zachodniej.

– Dom Polski w Davos otwieramy już po raz drugi. Jest to inicjatywa ważna z punktu widzenia promocji osiągnięć gospodarczych Polski. To także świetna okazja do spotkań i rozmów na temat przyszłości współpracy gospodarczej w ramach naszej części Europy i w ramach Unii Europejskiej. Wreszcie, to miejsce dla polskim firm, które budują swoją pozycję międzynarodową do spotkania z międzynarodowym światem biznesu, polityki i nauki – skomentował prezes PZU SA Paweł Surówka.

– Liczę, że Dom Polski na stałe wpisał się w krajobraz Davos i wspólnie z PZU w kolejnych latach ponownie będziemy bardzo aktywni na Światowym Forum, goszcząc wielu wybitnych przedsiębiorców, ekonomistów i przywódców. W tym roku zastanowimy się wspólnie, jak podtrzymać wysokie tempo gospodarczego rozwoju Polski i regionu w obliczu nowych wyzwań związanych z rewolucją przemysłową 4.0 czy powszechną digitalizacją – powiedział prezes Pekao Marek Lusztyn. – Jesteśmy w Davos także dla polskich firm, które budowały sukces Polski ostatnich lat. Jako bank Pekao chcemy być dla nich przewodnikiem i wsparciem finansowym na międzynarodowych rynkach, na które wychodzą, by zdobywać międzynarodowe doświadczenia i móc skuteczniej konkurować w zglobalizowanym świecie – dodał.

Krótko po otwarciu Domu Polskiego odbyła się w nim debata na temat perspektyw technologicznych Polski oraz CEE. Zdaniem uczestników spotkania, region ma szansę stać się technologicznym hubem dla reszty świata, a nasz kraj może inspirować inne kraje swoim pomysłem na cyfrową transformację przy ścisłej współpracy wszystkich państw regionu. Gościem specjalnym wydarzenia był prezydent Andrzej Duda. W spotkaniu uczestniczył też wicepremier Jacek Sasin. W dyskusji wzięli udział prof. Mariana Mazzucato, prof. Nouriel Roubini, Paweł Surówka, a także szef firmy Microsoft w EMEA Ralph Haupter, jak również odpowiedzialny za strategię Accenture Gene Reznik i Jurica Novak, partner zarządzający McKinsey w CEE.

Według uczestników spotkania kluczowe dla technologicznego sukcesu krajów Europy Środkowo-Wschodniej są daleko idące zmiany ich gospodarek. Konieczne jest m.in. zupełnie nowe podejście do wdrażania cyfrowych technologii w regionie, ponieważ prawdziwa działalność innowacyjna w CEE jest nadal mocno ograniczona. Dzięki skutecznemu wprowadzeniu koniecznych usprawnień, Polska jako największy kraj w regionie Europy Środkowo-Wschodniej mogłaby stanąć na czele cyfrowych zmian.

– Choć jako region mamy wiele zalet i istnieje wiele przesłanek, byśmy stali się prawdziwymi centrami technologii, wciąż istnieją ważne czynniki zarówno gospodarcze, jak i regulacyjne, które skutecznie uniemożliwiają realizację tych ambicji – mówił Marek Lusztyn. Jego zdaniem tych trudności nie uda się pokonać, jeśli nie dojdzie do integracji państw regionu. Tylko wtedy region CEE zamiast być popularnym miejscem outsourcingu dla globalnych firm, zacznie zmieniać się w nową „Dolinę Krzemową”.

 – Głównym wyzwaniem, przed którym stoimy, jest wyjście z roli „zakładu montażowego” i rozwinięcie silnych specjalizacji w perspektywicznych niszach high-tech, w których firmy z Europy Środkowo-Wschodniej mogą pojawić się nie tylko jako podwykonawcy, ale także jako prawdziwi liderzy. Tylko w ten sposób firmy z naszego regionu mogą stać się globalnymi championami – podkreślał prezes banku. Dodał, że konieczne jest przyjęcie nowego modelu gospodarczego, który pozwoli uwolnić pełny potencjał kapitału ludzkiego i przyciągnąć wysokiej jakości inwestycje zagraniczne, a także umożliwi stworzenie optymalnych warunków zarówno regulacyjnych, jak i finansowych, które pozwolą gospodarce się rozwijać.

W ocenie Marka Lusztyna, kraje Europy Środkowo-Wschodniej stoją przed podobnymi wyzwaniami i mają zbliżone ambicje gospodarcze. – Dlatego mogłyby połączyć siły, aby stymulować szybszy rozwój tego, co możemy nazwać „regionalnym centrum technologicznym”. Taka współpraca byłaby możliwa na wielu polach. Po pierwsze, potrzebna jest wspólna strategia promowania regionu jako miejsca docelowego inwestycji i przyciągania inwestorów finansowych. Po drugie, potrzebne jest ustanowienie międzyregionalnych programów akceleracyjnych. Wreszcie po trzecie, warto pomyśleć również o stworzeniu sprzyjających warunków dla rozwoju regionalnego rynku fuzji i przejęć, które wspierałyby proces przekształcania lokalnych lub regionalnych liderów w prawdziwych globalnych championów – mówił.

Paweł Surówka zwrócił również uwagę na to, że konieczna jest zmiana podejścia państw regionu do kwestii finansowania prac badawczych i sektora R&D. Obecnie tzw. wskaźnik intensywności prac badawczo-rozwojowych (wydatki na działalność R&D w relacji do PKB) waha się w krajach Europy Środkowo-Wschodniej od zaledwie 0,5 do 1,8%. Dla porównania średnia UE wynosi 2,1%, a europejscy liderzy innowacji – m.in. Szwecja, Austria, Dania i Niemcy – osiągają poziomy powyżej 3%. 

– To prawda, że kraje Europy Środkowo-Wschodniej stają się coraz bardziej atrakcyjną lokalizacją dla sektorów opartych na wiedzy, które odgrywają coraz ważniejszą rolę w gospodarce regionu. Jesteśmy jednak zaangażowani głównie w mniej skomplikowane procesy w tych branżach, które generują stosunkowo niską wartość dodaną i opierają się bardziej na czynnościach manualnych i taniej sile roboczej – zaznaczył Paweł Surówka, który w trakcie spotkania namawiał uczestników do podjęcia wspólnych wysiłków na rzecz przekształcenia regionu CEE w hub technologiczny. Jak mówił, sektor zaawansowanych technologii może stać się motorem rozwoju gospodarczego dla całego Trójmorza. Zdaniem prezesa PZU SA, promowane podczas spotkań w Domu Polskim w Davos hasło #GrowingEurope znajduje swoje odbicie również we wzroście znaczenia technologii dla gospodarek wszystkich 11 państw.

(AM, źródło: PZU)

Rola ubezpieczeń na życie będzie rosła

0
Jarosław Bartkiewicz

Rozmowa z Jarosławem Bartkiewiczem, prezesem Prudential Polska

Aleksandra E. Wysocka: – Jaki był mijający rok dla Prudential w Polsce? Co było największym wyzwaniem, a co udało się osiągnąć?

Jarosław Bartkiewicz: – Rok 2019 uważamy za jeden z najlepszych, jeśli nie najlepszy w historii Prudential w Polsce. Zwiększamy nasze udziały w rynku ubezpieczeń życiowych i jest to dla nas powód do dumy i satysfakcji.

W obszarze digitalizacji rozszerzyliśmy możliwość korzystania z aplikacji sprzedażowej. Obecnie nasze narzędzie sprzedażowe jest onlinowe i wielosystemowe. Nasi konsultanci, współpracownicy czy partnerzy biznesowi mogą oferować produkty Prudential Polska z każdego urządzenia wyposażonego w dostęp do internetu, co jest potwierdzeniem naszej strategii w obszarze digitalizacji.

W kanale affinity wprowadziliśmy produkt cardio, odpowiadający na potrzeby klientów związanych z prostym ryzykiem chorób układu krążenia.

Przełom 2018 i 2019 r. to też dla Prudential Polska okres zintensyfikowanych wysiłków przygotowania do brexitu. Obecnie jesteśmy oddziałem spółki irlandzkiej, co gwarantuje stabilność naszego biznesu na terenie Unii Europejskiej.

Cieszymy się z wysokiej satysfakcji wśród klientów, co jest potwierdzeniem naszego zobowiązania wysokiej jakości obsługi posiadaczy naszych polis.

Rok 2019 to dalsze konsekwentne budowanie marki Prudential poprzez kampanie Młodzi Bogowie. Dzięki kampanii marketingowej jest to jedna z najsilniejszych marek w ubezpieczeniach w Polsce.

Jak ocenia Pan sytuację na rynku ubezpieczeń życiowych w Polsce?

– Rok 2019 to ponowny wzrost zamożności Polaków. Ubezpieczenia na życie w Polsce stanowią w odniesieniu do krajów Europy Zachodniej wciąż znacząco niższy procent. Wierzymy, że rola ubezpieczeń na życie w Polsce będzie systematycznie rosła jako składnik aktywnego zarządzania majątkiem. Widzimy potencjał dalszego wzrostu rynku.

Patrzymy z optymizmem na perspektywy rozwoju ubezpieczeń na życie, realizując nasze plany strategiczne dotyczące systematycznego rozwoju sieci sprzedaży, multiagencji oraz kanału bancassurance.

Czym Prudential wyróżnia się na tle innych ubezpieczycieli życiowych?

– Prudential wyróżnia się unikalnym wizerunkiem łączącym tradycję z nowoczesnością. Firma ma brytyjskie korzenie, proponowany wachlarz produktów oferuje połączenie ochrony z oszczędzaniem. Naszym atutem jest również wyraźne, unikalne pozycjonowanie marketingowe i zaufanie ze strony klientów.

Jakiś czas temu otwarliście się na zewnętrzne kanały sprzedaży. Jak w tym momencie wygląda struktura sprzedaży w Prudentialu pod względem kanałów dystrybucji?

– Jako spółka nie komentujemy wyników poszczególnych kanałów. Osiągamy satysfakcjonujące dla nas zwyżki zarówno w sieci własnej, jak i w zewnętrznych kanałach dystrybucji, a we wszystkich widzimy potencjał dalszego wzrostu.

Jakie macie plany i cele biznesowe na 2020 r.?

– Jak zawsze naszym celem będzie dalsze umacnianie pozycji i udziałów rynkowych we wszystkich kanałach i typach produktów. Dużą wagę przykładamy do spójności komunikacyjnej, konsekwentnego budowania rozpoznawalności i rozważania zakupu produktów marki Prudential.

Kluczowe również jest dla nas dalsze budowanie doskonałości operacyjnej oraz rozwój zespołu pracowników. Przykładamy też ogromną wagę do wsparcia dla współpracowników, konsultantów i partnerów biznesowych.

Fundamentem naszego dalszego rozwoju jest ciągłe i uważne wsłuchiwanie się w potrzeby obecnych i przyszłych klientów oraz zapewnienie im doskonałego poziomu obsługi.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Bezpłatny webinar na temat skutecznej sprzedaży umów grupowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

27 stycznia o godzinie 19.00 rozpocznie się wspólny webinar gruplowe.pl i Akademii Insly zatytułowany „Jak rozpocząć skuteczną sprzedaż ubezpieczeń grupowych?”. Szkolenie jest całkowicie bezpłatne.

Webinar poprowadzi Waldemar Porobejko z gruplowe. Podczas szkolenia będzie opowiadał m.in. o tym, w jaki sposób rozpocząć pracę z ubezpieczeniami grupowymi, jak zbudować produkt i gdzie postawić w nim akcenty oraz jak prezentuje się obecnie rynek ubezpieczeń grupowych i w którym miejscu znajdujesz się agent jako profesjonalny doradca.

Rejestracja uczestnictwa w webinarze:

https://app.livewebinar.com/…

(am)

Santander Aviva: KNF zatwierdziła Wiolettę Macnar na stanowisku prezesa

0
Wioletta Macnar

21 stycznia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Wioletty Macnar na stanowisko prezesa zarządu obu towarzystw ubezpieczeń Santander Aviva.

Wioletta Macnar pracuje w Avivie od blisko 20 lat. W latach 2009–2013 była dyrektorem Departamentu Aktuarialnego, a od 2013 roku jest głównym aktuariuszem Avivy w Polsce. Od 2017 roku była członkiem rady nadzorczej Avivy na Litwie. Przed sierpniową nominacją na stanowisko prezesa towarzystw Santander Aviva zajmowała stanowisko głównego aktuariusza Avivy.

Wioletta Macnar jest absolwentką matematyki na Uniwersytecie Wrocławskim i podyplomowych studiów ubezpieczeniowych na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Uczestniczyła też w globalnym programie rozwojowym dla liderek w Avivie.

(AM, źródło: KNF, gu.com.pl)

FSUSR: Pocztowe TUW ubezpieczy dzieci rolników

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zarząd Funduszu Składkowego Ubezpieczenia Społecznego Rolników (FSUSR) zawarł z Pocztowym TUW umowę grupowego ubezpieczenia NNW i chorób dzieci osób objętych społecznym ubezpieczeniem rolników w pełnym zakresie.

Umowa obowiązuje od 1 stycznia do 31 grudnia 2020 r. i jest finansowana przez Fundusz. NNW obejmuje dzieci rolników do ukończenia 16. roku życia pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym z rodzicami lub opiekunami prawnymi, z których przynajmniej jedno podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie.

Potwierdzeniem ubezpieczenia jest zaświadczenie wystawione przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS), informujące, że rodzic lub opiekun prawny dziecka jest objęty ubezpieczeniem społecznym rolników w pełnym zakresie (ubezpieczeniem emerytalno-rentowym oraz ubezpieczeniem wypadkowym, chorobowym i macierzyńskim) w KRUS lub był objęty tym ubezpieczeniem w okresie polisowym.

(AM, źródło: FSUSR)

Generali nagrodzone za zwinną transformację biznesu w Polsce

0
Źródło zdjęcia: Generali

Podczas konferencji „Innovation in Insurance”, zorganizowanej przez Sollers Consulting, Generali otrzymało specjalne wyróżnienie za zastosowanie rozwiązań agile i zwinną transformację biznesu w Polsce. Nagroda została przyznana za sprawne przekształcenie procesów obsługi oraz sprzedaży tradycyjnej i online w Proama oraz Generali.

Grzegorz Podleśny, partner Sollers Consulting, podkreślił, że w obu przypadkach zwinne podejście oraz nastawienie na realizowanie w pierwszej kolejność elementów o najwyższej wartości pozwoliły Generali osiągnąć właściwe korzyści biznesowe. Po przeprowadzeniu transformacji firma nadal pozostaje przy zwinnych zasadach prowadzenia inicjatyw i projektów.

Nagrodę z rąk partnerów firmy Sollers Consulting: Michała Trochimczuka, Marcina PlutyGrzegorza Podleśnego w imieniu Generali odebrał Piotr Bułka, członek zarządu odpowiedzialny za IT.

Więcej na temat konferencji:

(AM, źródło: Generali)

18,199FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie