Blog - Strona 186 z 1523 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 186

Akademia Ubezpieczeń: Jak najefektywniej pozyskiwać klientów?

0

28 listopada odbędzie się konferencja online organizowana przez Akademię Ubezpieczeń. Wydarzenie poświęcone sprzedaży produktów ubezpieczeniowych jest skierowane do wszystkich działających w ubezpieczeniach na życie. Podczas konferencji odbywającej się pod batutą Ryszarda Zawadzkiego, 20-krotnego członka MDRT, i Damiana Zawadzkiego, mentora i twórcy Akademii Ubezpieczeń, uczestnicy będą mogli również poszerzyć wiedzę z zakresu prawa czy też łączenia świata medycyny ze światem ubezpieczeń. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Podczas siedmiu godzin merytorycznych wykładów wystąpi 13 prelegentów. Dzięki ich prelekcjom goście konferencyjni:

  • poznają niezwykle efektywne sposoby na pozyskanie klienta, z których regularnie i z sukcesami korzystają topowi agenci;
  • poznają najskuteczniejsze metody pracy na portfelu, dzięki którym będą mogli systematycznie zwiększać sprzedaż bez poszukiwania nowych klientów;
  • dowiedzą się, jak przełożyć uczestnictwo w grupach i spotkaniach networkingowych na nowe polisy oraz poznają przykłady pozyskiwania rekomendacji do klientów VIP;
  • zbudują strategię na produkcję w 2025 roku i dowiedzą się, które działania przekładają się konkretnie na nową produkcję, a które są stratą czasu;
  • dowiedzą się, jak rozmawiać z każdym rodzajem klienta i dzięki sprawdzonym ścieżkom sprzedaży będą mogli zwiększyć swoją efektywność zamykania spotkań nawet 4-krotnie;
  • poznają najważniejsze zagadnienia z zakresu sukcesji, testamentów i dziedziczenia prosto od specjalistów z dziedziny prawa oraz dowiedzą się, jak wykorzystać tę wiedzę w praktyce na spotkaniu handlowym.

Goście specjalni pokażą uczestnikom, jak można połączyć świat medycyny ze światem ubezpieczeń na życie.

Zapisy, agenda i bilety

(AM, źródło: Akademia Ubezpieczeń)

Banki i ubezpieczyciele razem za regulacją rynku odszkodowawczego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Bankowcy są kolejnym środowiskiem obok adwokatury i ubezpieczycieli, które opowiada się za regulacją sektora usług odszkodowawczych. Uporządkowania tego rynku chce też Ministerstwo Sprawiedliwości – podał money.pl.

Maria Ejchart, wiceminister sprawiedliwości, przekazała serwisowi, że chciałaby, aby temat projektu ustawy regulującej rynek usług prawnych, która zapobiegałaby nieprawidłowościom i zgłaszanym nadużyciom, został zamknięty w pierwszej połowie obecnej kadencji parlamentu. Z kolei dr Tadeusz Białek, prezes Związku Banków Polskich, zadeklarował, że ZBP pozytywnie odnosi się do pomysłów resortu. Podkreślił, że regulacja jest niezbędna, gdyż w ostatnich latach zaobserwowano działania różnych podmiotów gospodarczych zarabiających na tzw. ochronie konsumenta, co w wielu przypadkach nie miało z nią wiele wspólnego, np. skupowanie roszczeń dotyczących przedterminowej spłaty kredytu, gdzie konsument nie był informowany o ich wartości. Inne zarzuty to zawieranie umów z konsumentami pod prawem obcym, wysokie stawki procentowe od zasądzanych kwot, słone kary umowne dla konsumentów zawierających ugody z bankiem w sprawie kredytów frankowych. Prezes ZBP uważa, że brak regulacji usług odszkodowawczych będzie zachęcał podmioty zagraniczne do wejścia na ten rynek, pogłębiając jego problemy.

Maria Ejchart jest zdania, że regulacja powinna rozwiązać problem określenia zakresu usług prawnych, które w interesie publicznym mogą być świadczone wyłącznie przez osoby wykonujące zawody zaufania publicznego. Przemysław Rosati, prezes Naczelnej Rady Adwokackiej, uważa, że należy ochronić obywateli przed współpracą z podmiotami bez wymaganego przygotowania do świadczenia pomocy prawnej, poza jakimkolwiek nadzorem i np. bez wymogu posiadania ubezpieczenia. Jan Grzegorz Prądzyński, prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń, jest zdania, że najważniejszym zadaniem jest wprowadzenie przepisów obligujących do przekazania świadczenia odszkodowawczego bezpośrednio na konto poszkodowanego, zakazujących pobierania success fee od przyznanych lub zasądzonych rent, określenie zasady stosowania kar umownych, a także obowiązek uzyskania zgody klienta na zrzeczenie się roszczeń w jego imieniu.

Bartłomiej Krupa, prezes Votum, lidera sektora odszkodowawczego w Polsce, mówi serwisowi, że poza interesem banków i ubezpieczycieli nie ma żadnego uzasadnienia dla ograniczenia swobody działalności gospodarczej, gdyż w każdym wypadku pełnomocnikiem w postępowaniu sądowym jest adwokat lub radca prawny.

Więcej:

money.pl z 11 listopada, Karolina Wysota „Sojusz przeciwko kancelariom odszkodowawczym. Jest zapowiedź regulacji”

(AM, źródło: money.pl)

PZU łowi ekspertów IT

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

„Silni w IT” – pod takim hasłem ruszyła trzecia edycja kampanii PZU promującej wizerunek marki pracodawcy wśród profesjonalistów IT. Dostęp do najnowszych technologii i efektywna współpraca między zespołami mają zachęcić ekspertów IT do współpracy z firmą i zapewnić ścieżkę rozwoju, na której będą mogli w pełni wykorzystać swoje umiejętności, tworząc przyszłość sektora ubezpieczeń.

– Jako PZU zmieniamy podejście do ubezpieczeń w Europie Środkowo-Wschodniej, a jako IT PZU pokazujemy trendy i możliwości wykorzystania nowych technologii w sektorze ubezpieczeniowym. Jesteśmy ekspertami i zatrudniamy ekspertów, wspólnie tworzymy przyszłość naszej branży – mówi Tomasz Żelski, dyrektor zarządzający ds. IT i digitalizacji Grupy PZU.

Chcąc przybliżyć świat IT w branży ubezpieczeniowej, eksperci PZU przygotowali ponad 20 case studies, pokazujących zróżnicowanie wdrażanych rozwiązań i projektów realizowanych przez IT PZU. Techbook dostępny jest na stronie www.pzu.pl/silniwit/o-technologiach.

– W najnowszej kampanii pokazujemy, że PZU to bardzo dobre miejsce do rozwoju zawodowego dla profesjonalistów z branży IT. Poza silnym nastawieniem na wdrażanie unikatowych rozwiązań technologicznych, na rynku wyróżnia nas również stabilność, jaką daje praca w uznanej organizacji, przyjazna atmosfera, praca w zgranych zespołach oraz skala prowadzonych działań. Pion Technologii Informatycznych w PZU tworzy bowiem prawie 1000 specjalistów pracujących w obszarach rozwoju, utrzymania, architektury i projektów. Cieszę się, że nasze konsekwentnie prowadzone działania w obszarze employer brandingu wpływają na wzrost świadomości marki pracodawcy PZU w branży IT – podkreśla Anna Wardecka, dyrektorka zarządzająca ds. HR Grupy PZU.

Kampania „Silni w IT” potrwa do 30 listopada. Jej ambasadorami jest szóstka pracowników IT PZU, którzy w spotach podzielili się historiami dotyczącymi ich kariery lub codziennych wyzwań w PZU.

Kampania obejmuje działania w kanale digital oraz emisję reklam umiejscowionych na przystankach autobusowych w Warszawie. Dodatkowo w trakcie trwania akcji premierę będzie mieć trzeci sezon podcastu „Silni w IT o technologiach”.

(AM, źródło: PZU)

Polska działalność Tensorflight przechodzi do historii

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Niespełna miesiąc po tym, jak aktywa i biznes Tensorflight kupiła australijska firma Nearmap, zarządzający insurtechem zdecydowali o zakończeniu działalności gospodarczej oraz rozpoczęciu postępowania likwidacyjnego polskiej spółki – podał cashless.pl.

Serwis przypomina, że Tensorflight stworzył rozwiązanie służące do zautomatyzowanej i zdalnej inspekcji budynków komercyjnych. Na jej podstawie firmy z sektora ubezpieczeń non-life dokonują oceny ryzyka i kalkulacji składki. Narzędzie Tensorflight pozwala tym podmiotom na precyzyjne wyceny, również w trudno dostępnych miejscach, oraz obniżenie kosztów inspekcji. Jak przypomina cashless.pl, z usług insurtechu skorzystały m.in. QBE, Munich Re, Zurich Insurance Group czy PZU, dla którego Tensorflight przeprowadził analizę kilkudziesięciu tysięcy nieruchomości pod kątem lepszego dostosowania oferty ubezpieczeń budynków rolnych.

Mariusz Adamski, partner w FF Venture Capital, funduszu będącym jednym z inwestorów Tensorflighta, a także członek rady nadzorczej insurtechu, mówi serwisowi, że firma rozwijała się głównie dzięki środkom od inwestorów i grantom, a generowane przychody nie osiągnęły poziomu, który umożliwiłby samodzielne utrzymanie bieżącej działalności. Pomimo wielu prób, spółce nie udało się pozyskać nowego inwestora, co w dużej mierze przyczyniło się do obecnych trudności. Stąd też w połowie października aktywa i kontrakty Tensorflight przejęło Nearmap. Problemem jest to, że transakcja nie objęła pracowników polskiej spółki, wobec których ma ona kilka milionów zaległości w wypłatach. Pracownicy uważają, że transakcja opiewała na zaniżoną kwotę, wynoszącą kilka milionów dolarów. Tymczasem wycena spółki z 2022 r. opiewała na 17 mln dol. Serwis przypomina jednak, że ostatnie dwa lata były okresem istotnej korekty wartości startupów.

Więcej:

cashless.pl z 9 listopada, Ida Krzemińska-Albrycht „Gaśnie gwiazda polskiego insurtechu. Tensorflight ma zostać postawiony w stan likwidacji”

(AM, źródło: cashless.pl)

KUKE i NEXI zacieśniają współpracę dla transformacji energetycznej i odbudowy Ukrainy

0
Źródło zdjęcia: KUKE

Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych i Japońskie Ubezpieczenie Kredytów Exportowych (Nippon Export and Investment Insurance, NEXI) zawarły nową umowę w celu zacieśnienia relacji w zakresie wsparcia odbudowy gospodarczej Ukrainy, a także przyspieszenia współpracy w zakresie transformacji energetycznej, infrastruktury, nowych technologii i wspierania MŚP.

Umowa z NEXI została podpisana w imieniu KUKE przez Janusza Władyczaka, prezesa, i Katarzynę Kowalską, wiceprezeskę Korporacji, oraz Kazuki Hondo, starszego dyrektora zarządzającego i członka zarządu NEXI podczas Polsko-Japońskich Konsultacji Gospodarczych, które odbyły się w Ministerstwie Rozwoju i Technologii. Umowa bazuje na porozumieniu z maja 2023 r. między obiema agencjami, w którym ustanowiono ramy współpracy w dziedzinie handlu i inwestycji.

– Japonia jest bardzo aktywna na arenie międzynarodowej, wspierając Ukrainę i udzielając pomocy finansowej na odbudowę gospodarczą kraju i wzmacniając lokalne przedsiębiorstwa. Z drugiej strony KUKE dobrze rozumie sytuację na sąsiednim rynku i posiada wiedzę na temat instrumentów ubezpieczeniowych dla eksportu i inwestycji. Mamy również nadzieję, że w większym stopniu będziemy mogli korzystać z know-how naszych japońskich partnerów w zakresie prowadzenia zielonej transformacji, i wdrożyć te praktyki w Polsce, a następnie na rynkach trzecich – powiedział Janusz Władyczak.

– Protokół ustaleń zawierał elementy wsparcia dla Ukrainy oraz wymiany informacji na temat transformacji energetycznej, infrastruktury, nowych technologii i wsparcia dla MŚP. Polska jest hubem w Europie Wschodniej dla japońskich firm, a współpraca między obiema agencjami wzmocni relacje między Japonią a Polską, a także doprowadzi do rozszerzenia działalności japońskich firm w Europie Wschodniej, w tym na Ukrainie – dodał Kazuki Hondo.

Umowa umożliwi obu stronom ubezpieczanie i reasekurację projektów z udziałem wykonawców i dostawców z tych dwóch krajów, na przykład w zakresie poprawy infrastruktury transportowej, energetycznej, wodnej i telekomunikacyjnej na rynkach rozwijających się.

(AM, źródło: LinkedIn)

Allianz Partners: Dodatkowa opieka zdrowotna bez granic

0
Źródło zdjęcia: Canva

Allianz Partners wprowadza Elevate, międzynarodowe plany opieki zdrowotnej, pierwsze tego rodzaju polisy dodatkowej ochrony dla pracowników w Unii Europejskiej oraz w krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Nowe plany oferują zatrudnionym możliwość wyboru miejsca w całej Europie, gdzie otrzymają wyższy standard opieki.

Allianz Partners, światowy lider usług ubezpieczeniowych i assistance, ogłosił 29 października uruchomienie Elevate, uzupełniającego planu opieki zdrowotnej – podała agencja FleishmanHillard. Opracowany i sprzedawany przez markę zdrowotną Allianz Partners, Allianz Care, produkt był początkowo znany jako Europejski Plan Uzupełniający i dostępny tylko w Niemczech. Obecnie mogą z niego korzystać pracownicy w całej Unii Europejskiej i w krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Służące zapewnieniu poczucia bezpieczeństwa pracownikom w całej Europie plany uzupełniające dopełniają ustawową opiekę zdrowotną, oferując wyższy standard terapii obejmujący świadczenia okulistyczne, leczenie stomatologiczne, fizjoterapię, leki i środki opatrunkowe na receptę, zabiegi medyczne i leczenie uzupełniające. Pracodawcy mogą wybrać plan najbardziej dopasowany do potrzeb pracowników, a koszta są określone i przewidywalne. Jest pięć budżetów do wyboru: 300, 600, 900, 1200 i 1500 euro na pracownika na rok.

Z punktu widzenia pracodawcy im bardziej zdigitalizowana i elastyczna może być polisa, tym bardziej daje się dostosować do stylu życia pracowników, co z kolei pomaga przyciągnąć i zatrzymać najlepszych.

Celem planów Elevate jest zapewnienie zatrudnionym ułatwienia w korzystaniu ze świadczeń w Europie bez granic, z naciskiem na oszczędność czasu i dobrostan, wspomagające korporacyjną strategię budowania dynamicznego, międzynarodowego zespołu.

Allianz Care to międzynarodowa marka, pod którą Allianz Partners dystrybuuje i obsługuje ubezpieczenia zdrowotne i inne benefity pracownicze.

AC

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 46/2024

0

Dodatek specjalny LIDERZY UBEZPIECZEŃ NA ŻYCIE I ZDROWOTNYCH:

  • Ewelina Sakowska, Mondial Assistance: Życie samo podpowiada nam produkty – str. 9
  • Beata Rosiak, SIGNAL IDUNA: Profilaktyka jest wpisana w koordynowaną opiekę medyczną – str. 10
  • UNIQA obejmie ochroną zdrowie psychiczne pracowników swoich klientów – str. 11
  • Joanna Łąka-Wałach, LUX MED Ubezpieczenia: Czy zdrowy pracownik się opłaca? – str. 12
  • Unilink: Agent jako doradca w sprawach życia i zdrowia – str. 13
  • Maciej Dylewski, Comarch: Zdrowie po polsku i po azjatycku – str. 14
  • Michał Mazurek: W jakim kierunku zmierzają ubezpieczenia od poważnych zachorowań? – str. 16
  • ERGO Hestia z promocją w Grupie Otwartej – str. 17
  • Sebastian Radek: Assistance w ubezpieczeniach na życie – trend, który zmienia podejście do ochrony – str. 18

Poza tym w numerze:

  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Wielkie zmiany na horyzoncie – str. 2
  • Marzena Jarosz, OVB: Jestem niezależna finansowo i swobodnie dysponuję swoim czasem 3
  • Kamila Boszko, Agnieszka Latopolska, Generali: Generalnie z myślą o agentach i menedżerach – str. 4
  • Joanna Małkus: ASF Premium rusza w trasę – str. 7
  • Mariusz Astasiewicz: Dyrektywa EAA i dylematy ubezpieczeń – str. 19
  • Wojciech Semmerling: Temat stary jak świat, czyli zatrudniamy fachowca – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Polacy zadowoleni ze stanu swojego zdrowia – str. 21
  • dr Dariusz Pauch: Jak błędy w komunikacji prowadzą do braku zaufania – str. 21
  • Adam Kubicki: Proste zadanie agenta – str. 22
  • Defend Insurance: Szkody GAP w praktyce (3/5) – str. 22

Przewoźnicy kolejowi mniej chętni do zakupu OC z limitem wyższym od ustawowego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Mniej niż połowa przewoźników kolejowych ubezpieczyła się w 2023 roku w ramach OC na sumę gwarancyjną przewyższającą zapisany w przepisach limit – wynika z analizy Urzędu Transportu Kolejowego.

UTK wziął pod lupę 125 aktywnych w 2023 r. przewoźników, uprawnionych do wykonywania przewozów (posiadaczy aktualnej licencji i certyfikatu bezpieczeństwa lub świadectwa bezpieczeństwa wydanego przez prezesa Urzędu), wykonujących pracę eksploatacyjną i posiadających polisę na więcej niż 6 miesięcy. Większość badanych realizowało przewozy na infrastrukturze ogólnodostępnej. Limit w ich ubezpieczeniach OC stanowił równowartość kwoty 2,5 mln euro.

Mniej chętnych na wyższe limity

Z analizy wynika, że 44% przewoźników realizujący przewozy po infrastrukturze normalnotorowej innego zarządcy (52 ze 119) posiadało w 2023 r. OC z sumą gwarancyjną wyższą niż wymagane minimum. To o 16 firm mniej niż w 2022 r., kiedy to ponadstandardowym limitem legitymowało się 68 ze 110 przewoźników

Na sumy gwarancyjne wyższe od wymaganych zazwyczaj decydowali się przewoźnicy pasażerscy – OC ponad limit posiadało 80% z nich. Natomiast wśród przedsiębiorstw, które wykonują przewozy towarowe, na wyższą kwotę ubezpieczyło się 38% przewoźników. Średnia wartość sumy gwarancyjnej wszystkich przedsiębiorstw w tej grupie wynosiła w minionym roku 36 854 585 zł.

Urząd przeanalizował także wysokość sumy gwarancyjnej w umowach, którą zawarły przedsiębiorstwa z największym udziałem pracy przewozowej. Średnia dla przewoźników pasażerskich wyniosła niemal 64,4 mln zł, dla towarowych – ok. 130,6 mln zł.

Niestandardowi przewoźnicy ubezpieczają się na wyższe sumy

Badanie UTK objęło również 3 przewoźników, którzy są jednocześnie zarządcami infrastruktury, po której odbywają się przewozy. Średnia wartość ich OC, podobnie jak w 2022 r., wyniosła prawie 21,7 mln zł Wszyscy zawarli umowy na sumy wyższe od wymaganych.

Z sieci wąskotorowej korzystało w ubiegłym roku 3 przewoźników. Średnia ich OC wyniosła 479,4 tys. zł. Jedna z firm zdecydowała się na ubezpieczenie równe ustawowemu minimum. Pozostałe wybrały wyższe kwoty.

Minimalna wysokość sumy gwarancyjnej ubezpieczenia OC dla przewoźników kolejowych jest równowartością w złotych:

  • 100 tys. euro dla operatorów kolei wąskotorowej,
  • 250 tys. euro dla przewoźników, którzy korzystają z infrastruktury, którą zarządzają,
  • 2,5 mln euro dla pozostałych przewoźników.

Cały raport

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

#ubezpieczeniowyLIVE: Vienna Life – życiowa grupówka od A do Z

0

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE, który odbędzie się we wtorek 12 listopada 2024 roku w godzinach 13:00–14:00. Gośćmi programu będą: Konrad Kluska, członek zarządu, Paweł Jankowski, dyrektor Biura Klientów Kluczowych, i Katarzyna Rusak, dyrektorka Biura Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych Vienna Life.

W programie:

  • Czym wyróżnia się grupowa oferta Vienna Life? 
  • Tradycyjna grupówka czy nowoczesne rozwiązania? 
  • Dokąd zmierza rynek ubezpieczeń grupowych? 

Live na Facebooku

Live na LinkedInie

(AM)

UKNF utrzymał certyfikaty zarządzania w zakresie ciągłości działania oraz bezpieczeństwa informacji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego utrzymał uzyskane w 2023 roku certyfikaty zgodności Systemu Zarządzania Ciągłością Działania z normą ISO 22301:2019 (SZCD), w zakresie sprawowania nadzoru nad rynkiem finansowym w pionie nadzoru bankowego oraz ubezpieczeniowego, i nad rynkiem kapitałowym w celu zapewnienia obsługi KNF oraz zgodności Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI) z normą ISO/IEC 27001 w zakresie realizacji zadań ustawowych związanych z nadzorem nad rynkiem finansowym oraz obsługą Komisji.

Utrzymanie certyfikatów oznacza, że UKNF nadal utrzymuje:

  • wymogi normy oraz najlepsze praktyki w zakresie ciągłości działania; w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej ciągłość działania procesów krytycznych zostanie zachowana;
  • profesjonalny System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji, który gwarantuje skuteczną ochronę wszelkiego rodzaju danych i jest również potwierdzeniem, że UKNF działa według najlepszych światowych standardów i praktyk.

Utrzymanie certyfikatów zostało poprzedzone audytem przeprowadzonym przez niezależne międzynarodowe jednostki certyfikacyjne BSI Group (ciągłość działania) i TUV Nord (bezpieczeństwo informacji).

– Stabilne funkcjonowanie UKNF i zapewnienie ciągłości działania Urzędu oraz bezpieczeństwa przetwarzanych informacji ma dla nas fundamentalne znaczenie. Utrzymanie certyfikatów potwierdza, że nadal spełniamy kryteria certyfikacji oraz że oba systemy są zgodne z wymaganiami norm ISO –– powiedział Bartłomiej Getlich, pełnomocnik SZCD i SZBI, dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji KNF.

(AM, źródło: KNF)

18,424FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie