Blog - Strona 505 z 1487 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 505

Adwokatura wesprze Rzecznika Finansowego w działaniach edukacyjnych

0
Źródło zdjęcia: Biuro Rzecznika Finansowego

Rzecznik Finansowy Bohdan Pretkiel oraz prezes Naczelnej Rady Adwokackiej Przemysław Rosati podpisali 3 sierpnia porozumienie dotyczące współpracy o charakterze badawczo-dydaktycznym, szkoleniowym i doradczym pomiędzy obiema instytucjami.

Współpraca RzF i NRA obejmie przede wszystkim działania informacyjne, szkoleniowe i edukacyjne, w tym współorganizowanie wydarzeń dotyczących funkcjonowania podmiotów rynku finansowego oraz ochrony konsumentów w zakresie świadczonych przez te podmioty usług. W szczególności porozumienie przewiduje możliwość organizacji wspólnych konferencji, seminariów oraz szkoleń, adresowanych zarówno do adwokatów i aplikantów adwokackich, jak też innych zainteresowanych – przedstawicieli środowisk akademickich, konsumenckich, organizacji pozarządowych czy instytucji finansowych.

Celem inicjatywy jest popularyzacja zagadnień i inicjatyw z obszaru ochrony praw konsumenta, w tym w zakresie znaczenia profesjonalnych usług prawnych w sprawach konsumenckich na rynku finansowym. Planowane są cykliczne spotkania robocze przedstawicieli stron poświęcone wyzwaniom związanym z ochroną klienta rynku finansowego. Szczególne miejsce wśród wspólnych inicjatyw i projektów badawczych zajmą zagadnienia związane z cyberbezpieczeństwem w otoczeniu, w jakim funkcjonuje adwokatura.

Istotną częścią porozumienia będzie również uczestnictwo przedstawicieli stron w pracach dotyczących opiniowania projektów aktów prawnych związanych z zakresem działalności stron.

Zawarte porozumienie w znaczącym stopniu ułatwi wymianę doświadczeń, obserwacji oraz inicjatyw (w tym publikacji i wydawnictw) między ekspertami Biura Rzecznika Finansowego i przedstawicielami adwokatury.

(AM, źródło: RzF)

Przedsiębiorstwa wiedzą, że potrzebują ochrony cyber

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wszystko wskazuje na to, że rynek ubezpieczeń cyber do 2030 r. osiągnie zawrotną wartość 79,75 mld dol. Napędzają go nasilające się cyberataki i rosnąca świadomość ryzyka. Na lata 2023–2030 prognozowany jest średni wskaźnik rocznego wzrostu (CAGR) na poziomie 25,7% – wynika z raportu SkyQuest omawianego na portalu Insurtech Insights.

Do pierwszoplanowych graczy na rynku cyberubezpieczeń zaliczają się Chubb, AXA XL, American International Group, Beazley, AXIS Capital, CNA Financial, Lockton, Munich Re, Zurich Insurance, Travelers, Allianz, Lloyd’s, Hiscox, Liberty Mutual, Esurance, NFP, Hartford, WTW i Aon.

Wzrost rynku jest przypisywany przede wszystkim częstotliwości i dotkliwości cyberataków, rosnącej świadomości cyberryzyk i zagrożenia bezpieczeństwa danych, zmianom w środowisku regulacyjnym i wymogom zgodności z przepisami, pojawianiu się nowych cyberzagrożeń i kierunków ataku oraz zapotrzebowaniu na finansową ochronę przed cyberryzykami.

Cyberubezpieczenie jest wyspecjalizowaną formą ubezpieczenia, które zapewnia przedsiębiorstwom ochronę przed stratami finansowymi poniesionymi wskutek cyberataków. Straty te obejmują koszta związane z naprawą lub wymianą zaatakowanych systemów, powiadamianiem klientów o wycieku danych i obrony przed skutkami prawnymi. Wobec rosnącej liczby i skomplikowania cyberataków, popyt na polisy cyberubezpieczeniowe znacznie wzrósł.

SkyQuest w swoim raporcie wyszczególnia kilka trendów napędzających wzrost rynku. Są to:

  • coraz więcej samodzielnych polis cyber,
  • integracja cyberubezpieczeń z innymi rozwiązaniami zarzadzania ryzykiem,
  • rozwój narzędzi oceny cyberryzyka i underwritingu,
  • opracowywanie ofert cyberubezpieczeń dla określonych branż,
  • ekspansja ochrony na wypadek krystalizujących się określonych cyberryzyk jak ransomware,
  • nacisk na proaktywne zarządzanie ryzykim i usługi przeciwdziałania szkodom,
  • wdrażanie innowacyjnych modeli wyceny i opcji ochrony,
  • nacisk na programy szkolenia pracowników i budowania świadomości cyberbezpieczeństwa,
  • integrowanie sztucznej inteligencji i uczenia się maszynowego w procesy przyjmowania do ubezpieczenia i likwidacji szkód.

Raport podkreśla oczekiwanie istotnego wzrostu segmentu samodzielnych polis cyber. Oferują one kompleksową ochronę i umożliwiają ubezpieczycielom skuteczniejsze dostosowanie się do zmieniających się cyberzagrożeń. Elastyczność cyberpolis jako odrębnych produktów pozwala ubezpieczonym łagodzić ryzyka związane z pojawiającymi się nowymi zagrożeniami cyber.

AC

Japonia: Oszustwa naprawcze powodują rezygnację prezesa

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Prezes japońskiej firmy handlującej używanymi samochodami Bigmotor zapowiedział, że ustępuje ze stanowiska po wyjściu na jaw wyłudzeń ubezpieczeniowych w likwidacji szkód popełnionych przez należące do firmy warsztaty naprawcze. W skandal uwikłany jest ubezpieczyciel Sompo Japan Insurance.

Firma Bigmotor przyznała się do celowego uszkadzania pojazdów i zgłaszania szkód ubezpieczeniowych. Sompo przeprowadzi własne dochodzenie w sprawie napraw ubezpieczonych w firmie samochodów dokonanych przez Bigmotor. Od 2011 r. ubezpieczyciel wyznaczył do obsługi Bigmotor 37 pracowników, choć media podają, że ci pracownicy zaprzeczają, jakoby wiedzieli o oszukańczych praktykach.

(AC, źródło: Bloomberg)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 32/2023

0

Dodatek specjalny UBEZPIECZENIA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW

  • Sylwester Poniewierski, ERGO Hestia: Jak rozmawiać z przedsiębiorcą o zabezpieczeniu przyszłości i ciągłości działania firmy? – str. 13
  • Maciej Tokarski, TUZ Ubezpieczenia: Wspieramy polskie firmy, by mogły spokojnie się rozwijać – str. 14
  • Izabela Król, UNIQA: Wyobraźnia pełna szkód, czyli przed czym chronią ubezpieczenia MŚP – str. 15
  • KUKE: Polscy przedsiębiorcy zainteresowani odbudową Ukrainy zyskują ochronę – str. 16
  • Katarzyna Barszcz-Mrozicka, KBM Ubezpieczenia: Dlaczego lubię ubezpieczać MŚP? – str. 17
  • dr n. pr. Małgorzata Rejmer, Kancelaria Finansowa LEX: Fundacja Rodzinna jako Family Office polskich firm rodzinnych – str. 18

Poza tym w numerze

  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Wakacje? Wszędzie, tylko nie w ubezpieczeniach – str. 2
  • PIU: Ubezpieczyciele istotnym ogniwem w zarządzaniu ryzykiem klimatycznym – str. 3
  • Aleksandra E. Wysocka: Inspiracje. Barbie daje radę od 65 lat, a ty, człowieku? – str. 4
  • Adriana Brzostowska, Konrad Korzeniowski, ALTO: Transgraniczna praca zdalna uregulowana po nowemu – str. 11
  • Łukasz Cichowski: Czy można zhakować miasto? – str. 19
  • Grzegorz Kaliszuk, Phinance: Megatrendy w procesie zarządzania aktywami – str. 19
  • Piotr Czublun, Czublun i Wspólnicy: Nieobecni głosu nie mają – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Sukcesja i zapis windykacyjny – str. 21
  • Adam Kubicki: Czego unikać przy próbie sprzedaży życia w agencji majątkowej – str. 22
  • Biblioteczka ubezpieczeniowca: Brian Tracy, Zmień myślenie, a zmienisz swoje życie. Jak uwolnić swój pełny potencjał i osiągnąć sukces, Wydawnictwo MT Biznes – str. 22

Unilink stanie się hegemonem wśród dystrybutorów w Bułgarii

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

2 sierpnia Unilink przejął SDI – największego dystrybutora ubezpieczeń w Bułgarii i głównego konkurenta obecnego już w grupie bułgarskiego I&G Insurance Brokers. SDI posiada sieć około 300 placówek w Bułgarii i generuje przypis składki sięgający około 400 mln złotych, ubezpieczając ponad 800 tysięcy klientów.

SDI jest najbardziej rozpoznawalną marką ubezpieczeniową w Bułgarii oraz zdecydowanie największym dystrybutorem ubezpieczeń online. Grupa Unilink jest obecna na rynku bułgarskim od ponad dwóch lat, dzięki zakupowi I&G Insurance Brokers. W wyniku transakcji powstanie absolutny lider dystrybucyjny na tamtejszym rynku ubezpieczeń. Transakcja wymaga zgody lokalnego urzędu antymonopolowego.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu dołączenia SDI do naszej grupy. SDI to nasz największy konkurent w Bułgarii o profilu czysto detalicznym, zaś nasza dotychczasowa spółka w Bułgarii operuje we wszystkim segmentach rynku, z dużym naciskiem na klienta korporacyjnego. Razem będziemy o wiele silniejsi i skutecznie wykorzystamy efekty synergii, dzięki którym będziemy w stanie jeszcze lepiej obsługiwać naszych klientów – powiedział Igor Rusinowski, prezes Grupy Unilink.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Warta4U ma już charakter ogólnopolski

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Od początku sierpnia ubezpieczenie telematyczne Warty pod nazwą Warta4U zostało udostępnione klientom w całej Polsce. Wcześniej, w ramach pilotażu, z oferty mogli korzystać klienci wybranych pośredników z województw dolnośląskiego, lubelskiego, śląskiego i podkarpackiego – podał cashless.pl.

Warta4U to ubezpieczenie połączone z mobilną aplikacją monitorującą styl jazdy, które będzie dystrybuowane w sieci własnej i multiagencyjnej. Klient Warty może zyskać aż do 30% zniżki, pod warunkiem że zakwalifikuje się do programu i pobierze aplikację.

Partnerem technologicznym ubezpieczyciela jest Cambridge Mobile Telematics.

Oferta powstała z myślą o kierowcach z krótkim stażem, którym trudno o dobre warunki cenowe, nawet jeśli jeżdżą bezpiecznie. Aplikacja Warta4U wspomaga poprawę jakości stylu jazdy poprzez analizę pięciu kluczowych parametrów: prędkości, przyśpieszania, hamowania, sposobu pokonywania zakrętów, korzystania z telefonu w trakcie jazdy.

O szczegółach oferty Warta4U można przeczytać w artykule na portalu GU.

Więcej:

cashless.pl z 28 lipca, Ida Krzemińska-Albrycht „Warta4U dostępna dla klientów z całej Polski. Ubezpieczyciel poszerza dostęp do swojej oferty telematycznej”

(AM, źródło: cashless.pl)

UNIQA: Lipcowe anomalie pogodowe dotknęły co dziesiątego ubezpieczonego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

UNIQA skontaktowała się z klientami zamieszkującymi tereny dotknięte przez intensywne deszcze i burze, które w lipcu przeszły przez południową Polskę. Okazało się, że prawie co dziesiąty ubezpieczony mógł potrzebować wsparcia ubezpieczyciela.

– Kontaktujemy się z naszymi klientami zamieszkującymi gminy, na terenie których występują intensywne zjawiska atmosferyczne, takie jak burze, silny wiatr czy deszcz. W ten sposób przypominamy, że ochrona ubezpieczeniowa to nie tylko wypłata świadczenia za zniszczone mienie, ale też cały pakiet ochronny, dzięki któremu możemy wesprzeć klientów także w momencie wystąpienia szkody tu i teraz, np. poprzez zorganizowanie tymczasowego pobytu w innej lokalizacji lub szybką naprawę w miejscu zdarzenia. To są często stresujące sytuacje, w których nie pamiętamy, jaki dokładnie mamy zakres ochrony ubezpieczeniowej. Mówimy o tym dlatego, bo chcemy pokazywać, jak działają ubezpieczenia – wyjaśnia Maciej Czyż, dyrektor zarządzający Pionu Wsparcia Klienta UNIQA.

Według danych na koniec lipca szkoda mogła wystąpić u prawie co dziesiątego ubezpieczonego na terenach, na których UNIQA zidentyfikowała intensywne opady i burze. Liczba ta może się jeszcze zmienić, bo tam, gdzie firma nie mogła się skontaktować bezpośrednio, wysłała przypomnienie o dostępnych ścieżkach zgłaszania szkód.

(AM, źródło: UNIQA)

Pracownicy, partnerzy i przyjaciele Generali łączą siły, by pomagać

0
źródło zdjęcia: GENERALI

Pracownicy oraz partnerzy Generali Polska po raz trzeci podjęli Globalne Wyzwanie The Human Safety Net. Połączyli siły, by wesprzeć podopiecznych Domów Samotnej Matki w Zielonce, Rudniku i Gnieźnie. Efekt przebił oczekiwania wszystkich. Na konto tegorocznego wyzwania wpłynęło prawie 55 tys. zł. To rekord, w który zaangażowało się blisko 370 osób.

Celem tegorocznego wyzwania było sfinansowanie wyjazdów wakacyjnych dla dzieci i mam pozostających pod opieką domów samotnej matki. Przez trzy tygodnie czerwca pracownicy i partnerzy Generali Polska wzięli udział w licznych wydarzeniach i inicjatywach, które zachęcały do dzielenia się dobrem. Generali zachęcało do wpłat, a uczestnicy odpowiedzieli z entuzjazmem.

Cieszę się, że Globalne Wyzwanie THSN stało się tradycją w Generali na całym świecie. Na kilkanaście dni pracownicy jednoczą się, żeby promować zbiórki funduszy na rzecz potrzebujących. W tym roku ponownie, jako jeden z 24 krajów, połączyliśmy siły i podjęliśmy wyzwanie. W Polsce celem była organizacja letnich wakacji dla dzieci z domów samotnej matki. Często to szansa na pierwszy taki wyjazd w ich życiu – podkreśla Justyna Szafraniec, dyrektorka ds. PR Generali Polska. – Serdecznie dziękuję wszystkim pracownikom, agentom i partnerom za dołączenie do naszej inicjatywy i ogromne serce.

Dzielić się pasją w szczytnym celu

Tegoroczne wyzwanie było wyjątkowe. Generali Polska postawiło na dzielenie się przeżyciami i stworzyło pracownikom okazję i platformę do podzielenia się pasjami w szczytnym celu. Większość wydarzeń zorganizowano z inicjatywy pracowników. Dzięki temu członkowie zespołów z Warszawy, Poznania i Lublina mieli szansę uczestniczyć m.in. w turnieju szachowym oraz piłkarzyków, warsztacie tworzenia świec, treningu nordic walking, spacerze po mieście z przewodnikiem, wykładzie dotyczącym podróżowania tanio i mądrze czy wycieczce rowerowej. Uczestnicy byli zachęcani do wpłacenia cegiełki na cel The Human Safety Net. 

Każdy z uczestników wyzwania mógł również zaproponować, czym chciałby się podzielić, a inni, prześcigając się w proponowanych kwotach, decydowali się na wspólne przeżycia lub wyjątkowe przedmioty. W ten sposób jedna osoba mogła wybrać się na kolację z prezesem Generali Polska Rogerem Hodgkissem. Innym udało się zdobyć m.in. wspólne gotowanie z członkiem zarządu Generali – Jakubem Jacewiczem, książkę z autografem autorki, dzierganą chustę, pakiet lekcji języka angielskiego, trening wspinaczki czy baseballu, pakiet sesji mentoringowych lub coachingowych, a także wspólny wyjazd na otwarcie Placówki Partnerskiej.  

Wsparcie partnerów

Tradycją już jest angażowanie się w Globalne Wyzwanie THSN agentów, partnerów i przyjaciół Generali Polska. Również w tym roku Generali zachęcało ich do wsparcia dzieci, a w podziękowaniu agenci mogli zdobyć m.in. zestawy firmowych gadżetów. Grupa kolarskich zapaleńców wybrała się także na wspólną wycieczkę rowerową po Roztoczu.

Jednym z wydarzeń towarzyszących Globalnemu Wyzwaniu THSN był Generali Golf Day, na którym pojawili się partnerzy i przyjaciele Generali Polska. W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele brokerów, multiagentów, banków, klientów Generali Polska, a także innych ubezpieczycieli.

Dobry Początek

Globalne Wyzwanie The Human Safety Net to część programu Dobry Początek. Generali wraz z Caritas Polska uruchomiło program wsparcia mam przebywających w domach samotnej matki. Pierwszy etap programu obejmuje trzy placówki: w Zielonce, Gnieźnie oraz Rudniku nad Sanem. W kolejnych etapach do programu dołączać będą kolejne ośrodki z całej Polski.

Celem programu jest wyposażanie mam w umiejętności, które pozwolą im rozpocząć nowe życie po opuszczeniu ośrodka i zapewnią lepszą przyszłość ich dzieciom. Firma chce pomóc w wyjściu z utartych schematów, wzmacniając poczucie własnej wartości kobiet. Jednym w elementów programu będzie nauka budowania relacji z dzieckiem, poprzez poznanie innych niż dotychczas form spędzania wolnego czasu. Generali chce przeciwdziałać wykluczeniu na rynku pracy, a także wesprzeć mamy w zarządzeniu finansami osobistymi.

Pytania pisarza, odpowiedzi przedsiębiorcy

0
Ken Blanchard, Paul J. Meyer, Dick Ruhe, Wiesz, możesz – DZIAŁAJ! Wykorzystaj swoją wiedzę w praktyce, tł. Magda Witkowska, Wydawnictwo MT Biznes, 104 strony, oprawa miękka ze skrzydełkami, cena: 29,13 zł

Dlaczego tak wiele rzeczy, których uczymy się przecież z dużym wysiłkiem, zupełnie nam się nie utrwala? Ponieważ całą energię wkładamy w nabywanie nowych umiejętności i kształtowanie lepszych nawyków, brakuje nam natomiast skutecznych narzędzi, dzięki którym moglibyśmy zapamiętać wszystkie te przydatne informacje i zacząć je stosować.

W prezentowanej książce Ken Blanchard, Paul J. Meyer oraz Dick Ruhe opowiadają historię pisarza, którego nurtują pewne pytania, i przedsiębiorcy, który potrafi na nie odpowiedzieć. Całość stanowi prosty i uporządkowany opis metody, pozwalającej skuteczniej się uczyć i wykorzystywać zdobytą wiedzę, a także wprowadzić w swoim życiu trwałe zmiany.

Dzięki tej książce dowiesz się, jak:

• poradzić sobie z zalewem informacji, czyli uczyć się „mniej, ale częściej zamiast więcej, ale rzadziej”,

• dostroić swój wewnętrzny filtr informacji, aby nauczyć się myśleć przez pryzmat zielonego światła,

• określić plan kontynuacji, aby wykorzystać nowo zdobytą wiedzę w praktyce.

Wreszcie poznasz też odpowiedź na pytanie: „Dlaczego, mimo iż wiem, że powinienem coś robić, nadal tego nie robię?”.

Ta książka to brakujące ogniwo, które dostarcza narzędzi niezbędnych do wypełnienia luki między wiedzą a działaniem!

– To swoisty traktat o rozwoju oparty na konkretnych wnioskach i praktycznych rozwiązaniach. Wnioskach, które dotyczą również ciebie. Rozwiązaniach, które od zaraz możesz zacząć skutecznie (!) wdrażać. Życzę ci, aby ta książka skutecznie i trwale zmieniła również twoje życie – rekomenduje Ireneusz Bisikiewicz, prezes Leadership Management Polska sp. z o.o.


Kup książkę z rabatem 35%, wpisując przy zakupie na stronie mtbiznes.pl kod ubezpieczeniowa35. Kod jest ważny dla całej oferty Wydawnictwa MT Biznes.

Na czym powinien skupić się menedżer

0
Adam Kubicki

Zarządzając zespołem sprzedaży, warto zadać sobie pytanie: w jakim procencie wykorzystuję potencjał współpracowników? To pytanie pokazuje najważniejsze zadanie menedżera zespołu.

Zadaniem menedżera nie jest bieżące zarządzanie, wypełnianie raportów i organizacja zebrań. Jest nim uruchamianie potencjału ludzi, którymi się opiekuje. Trochę przypomina to rolę rodzica, którego zadaniem jest wychowanie własnych dzieci. Jedni rodzice z dużym sukcesem pomagają rozwinąć skrzydła swoim latoroślom, inni, pomimo dobrych intencji, mają z tym problem. Od czego to zależy?

Wszystko zaczyna się od relacji. Nie możemy skutecznie wpływać na drugiego człowieka, jeśli między nami nie powstała nić porozumienia, wzajemny szacunek i zaufanie. Tak samo rodzic, który nie zbudował i nie rozwija pozytywnej relacji ze swoim dzieckiem, będzie miał problem z kolejnymi etapami jego rozwoju.

Osoby, które nie potrafią rozwijać właściwych relacji, mają tylko jedno wyjście – zarządzają poprzez autorytet stanowiska. Wykorzystują oficjalną podrzędność współpracowników do zmuszenia ich do działania. Tak samo rodzic, który nie jest partnerem dla swoich dzieci, działa siłą swojej pozycji. Głównym narzędziem jest wtedy uruchomienie obawy i strachu, które zmuszają do działania.

Taki mechanizm w pewien sposób jest skuteczny i działa. Nie umożliwi jednak tego, co jest najważniejsze – osoby, które mamy w zespole, nie rozwiną skrzydeł i nigdy nie będą samodzielne. Będą działały zgodnie z oczekiwaniami, ale tylko w podstawowym zakresie. Można zapomnieć o wykorzystaniu ich kreatywności, zaangażowaniu na 110% itp. Nawet jeśli zespół się zjednoczy, to tylko w celu krytykowania zachowań swojego szefa.

Najgorsze jest to, że osoby działające autorytatywnie nie widzą tego problemu. Czubek ich własnego nosa to maksymalna odległość widzenia.

Pamiętajmy więc, że prawdziwie mistrzowski zespół zbuduje tylko taka osoba, która w pierwszej kolejności dba o swoich ludzi, jest otwarta na wzajemną komunikację, a jej podstawowym celem i intencją jest pomoc członkom zespołu w rozwinięciu potencjału.

Wspominałem wcześniej, że najważniejszych czynników wpływających na sukces menedżera jest kilka. Jeśli relacje są właściwe, to kolejnym etapem jest wprowadzenie współpracowników na efektywną ścieżkę działania. Jeśli mój współpracownik ma za zadanie pozyskanie nowego klienta, to muszę mieć dla niego właściwy plan działania.

Dlaczego o tym piszę? Ponieważ często spotykam się z sytuacją, w której menedżer działa na odwrót. Ostatnio prowadziłem szkolenie, w którym uczestniczyli młodzi stażem agenci. Spytałem jedną z uczestniczek, jaki ustaliła z menedżerem plan działania, żeby osiągnąć swój cel prowizyjny. Okazało się, że dał jej bazę zimnych kontaktów do potencjalnych klientów. Policzyliśmy, że przy średniej prowizji powinna sprzedać 50 polis. Żeby sprzedać jedną, potrzebowała średnio cztery spotkania. Cztery polisy w miesiącu to 16 spotkań z nowym klientem. Okazało się, że jedno odbyte spotkanie pojawia się po około 70 rozmowach telefonicznych. Czyli żeby spiąć plan, musiałaby miesięcznie zadzwonić do 1120 osób!

Oczywiście, choć teoretycznie jest to do zrobienia, to w praktyce taki plan jest nierealny. Można więc stwierdzić, że ich współpraca jest z góry skazana na niepowodzenie, a prawdopodobieństwo rezygnacji współpracownika jest bardzo wysokie.

Pamiętajmy więc, że najważniejsze w roli menedżera są dwie rzeczy: stworzenie właściwej atmosfery współpracy i mądry plan działania. Reszta czynników to już detale, które w niewielkim stopniu będą wpływały na wynik.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

18,341FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie