Blog - Strona 514 z 1518 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 514

Transformacja energetyczna tylko z udziałem ubezpieczeń

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zdaniem Jana Grzegorza Prądzyńskiego, prezesa zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń, transformacja energetyczna nie uda się bez udziału sektora ubezpieczeniowego.

W rozmowie z „Dziennikiem Gazetą Prawną” podczas XXXII Forum Ekonomicznego w Karpaczu szef PIU stwierdził, że ilość ryzyk, jakie dotyczą nowych źródeł wytwarzania energii, jest tak duża, że bez udziału ubezpieczycieli transformacja nie jest możliwa. – Przy tej skali ryzyka niezbędne jest stworzenie pooli ubezpieczeniowych – zaznaczył.

Jan Grzegorz Prądzyński dodał, że ubezpieczyciele muszą być włączeni w proces transformacji już na etapie planowania inwestycji, aby móc adaptować swoje produkty na każdym etapie jego rozwoju.

Więcej

(AM, źródło: forsal.pl)

Europa Środkowa i Wschodnia wypracowała 12,5 mld euro przypisu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z danych zebranych przez serwis xprimm wynika, że wartość rynku ubezpieczeniowego Europy Środkowej i Wschodniej na koniec I kw. 2023 r. wyniosła 12,5 mld euro. To o 10,2% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Ubezpieczyciele z regionu CEE wypłacili też 6,5 mld euro odszkodowań i świadczeń – o 2,3% więcej niż przed rokiem.

Rynek życiowy wypracował 3,2 mld euro składek (+1,8%), tj. 25,7% ogólnej wartości regionalnej sprzedaży sektora ubezpieczeń. Z kolei przypis w ubezpieczeniach majątkowych pozakomunikacyjnych wzrósł z 1,7 do 19 mld euro. Natomiast sektor komunikacyjny wypracował składkę na poziomie 4,7 mld euro (2,8 mld euro z samych polis OC), co oznacza wzrost o ponad 12% w porównaniu z 4,2 mld euro uzyskanych w I kw. 2022 r.

Pod względem wartości przypisu składki brutto największymi rynkami Europy Środkowo-Wschodniej były: Polska (4,3 mld euro), Czechy (2,3 mld euro), Węgry (1,1 mld euro), Rumunia (957 mln euro) i Słowenia (825 mln euro). Ta piątka krajów generowała około 76% regionalnego przypisu. Pozostałe 24% udziału w rynku jest podzielone pomiędzy 12 innych krajów CEE.

W analizowanym okresie na wszystkich rynkach Europy Środkowo-Wschodniej zanotowano dynamiki przekraczające 100%. Największymi wzrostami legitymowały się Albania (29%), Bułgaria (28%) i Litwa (21%).

(AM, źródło: xprimm.com)

Zyskowne półrocze ubezpieczycieli

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Pierwszych sześć miesięcy tego roku było udanym okresem dla zakładów ubezpieczeń działających w Polsce. Krajowy sektor odnotował znaczącą poprawę praktycznie w zdecydowanej większości najważniejszych obszarów – wynika z raportu opublikowanego przez Polską Izbę Ubezpieczeń, podsumowującego rezultaty finansowe uzyskane przez polski rynek ubezpieczeń w I półroczu 2023 r.

Z danych zebranych przez PIU wynika, że w I półroczu Polacy przeznaczyli na ubezpieczenia 39 mld zł. Tym samym przypis składki brutto był o 10% wyższy od osiągnięcia sprzed roku, wynoszącego 35,45 mld zł. Ubezpieczeni otrzymali niemal 21,9 mld zł odszkodowań i świadczeń wobec 22,5 mld zł rok wcześniej. To efekt znaczącego spadku wypłat w ubezpieczeniach na życie. W sektorze majątkowym wartość zaspokojonych roszczeń wzrosła o nieco ponad 7%. Polscy ubezpieczyciele wypracowali też 5,7 mld zł zysku netto, czyli o 150 proc. więcej niż przed rokiem. Według PIU, tak duży wzrost był przede wszystkim efektem zwiększonych przychodów z lokat, związanych m.in. ze wzrostem stóp procentowych spowodowanym inflacją. Znaczenie ma również spadek śmiertelności w stosunku do sytuacji w czasie pandemii, który wpłynął na mniejsze wypłaty z polis życiowych. Do budżetu państwa zakłady odprowadziły 0,9 mld zł podatku dochodowego.

Sektor życiowy ponownie w trendzie wzrostowym

Półroczny przypis składki działu I uplasował się na poziomie 11,271,12 mln zł – o 7,6% wyższym od uzyskanego w analogicznym okresie ub.r. (10,472,18 mln zł).

– Obserwujemy stały wzrost rynku ubezpieczeń ochronnych i wypadkowych. Wzrost składki o ponad 7% w ubezpieczeniach na życie pokazuje, że Polacy chcą skutecznie chronić najważniejsze dla siebie wartości. Śmierci najbliższej osoby obawia się 56% naszych respondentów, aż 70% uważa to zdarzenie za prawdopodobne w swoim życiu. To dobrze, że szukamy rozwiązań, które zapewnią naszym bliskim stabilizację finansową – powiedział Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu PIU.

Wzrost sprzedaży był w głównej mierze zasługą ubezpieczeń na życie (gr. 1), w których przypis składki na koniec czerwca wyniósł 5247,85 mln zł wobec 4552,79 mln zł rok wcześniej (+15,3% r/r). Swoją cegiełkę dołożyły też polisy wypadkowe (gr. 5), które wypracowały 3996,33 mln zł składek – o 7,8% więcej niż po sześciu miesiącach 2022 r. (3707,31 mln zł). Natomiast ubezpieczenia z gr. 3 (polisy z UFK) wypracowały przypis składki na poziomie 1907,32 mln zł, co było rezultatem o 8,7% słabszym od uzyskanego przed rokiem, tj. 2090,14 mln zł.

Mocny spadek wypłat

Wynik finansowy netto działu I na koniec czerwca tego roku uplasował się na poziomie 2037,34 mln zł – o 111,3% wyższym od ubiegłorocznego, tj. 857,14 mln zł. Znacząco polepszyła się też rentowność techniczna sektora – wynik techniczny „życiówki” wyniósł 1034,53 mln zł i był o 96,93% wyższy od odnotowanego przed rokiem (1034,53 mln zł). Łączna wartość odszkodowań i świadczeń wypłaconych brutto w I poł. 2023 r. przez towarzystwa życiowe, czyli 8454 mln zł, była o 15,41% niższa od ubiegłorocznej (9992,55 mln zł). Był to w głównej mierze efekt wynoszącego blisko 1,6 mld zł spadku wartości wypłat w gr. 3 – z 4922,73 mln zł na koniec czerwca ub.r. do 3336,91 mln zł rok później.

Zakłady z działu I uiściły 405,17 mln zł podatku dochodowego wobec 151,82 mln zł przed rokiem (+166,86% r/r).

Sektor majątkowy nie zwalnia tempa

Z kolei towarzystwa z działu II zebrały w I połowie tego roku 27,721,54 mln zł składek brutto – o 10,98% więcej niż na koniec czerwca 2022 r. (24,978,76 mln zł).

Średnia składka w górę, średnia szkoda niestety też

Składka zebrana z polis z gr. 10, czyli OC posiadaczy pojazdów lądowych, wyniosła 7824,11 mln zł – o 3,95% więcej niż w I poł. 2022 r., kiedy przychody z tego segmentu uplasowały się na poziomie 7526,66 mln zł. Wzrost nastąpił też w segmencie AC, gdzie przypis zwiększył się o 17,71% r/r, z 5336,56 mln zł do 6281,78 mln zł. W I półroczu 2023 r. ubezpieczyciele wypłacili 5255,82 mln zł odszkodowań i świadczeń z OC ppl (4844,7 mln zł przed rokiem, +8,5% r/r), oraz 3482,32 mln zł z autocasco (3116,18 mln zł, +11,75% r/r).

Z szacunków PIU wynika, iż średnia składka za obowiązkowe ubezpieczenie OC ppm wyniosła w I połowie tego roku 504 zł, o 3% więcej niż przed rokiem (482,4 zł). Jednocześnie wartość średniej szkody zwiększyła się o 15%, do ponad 9,2 tys. zł (8796,5 zł na koniec czerwca 2022 r.).

– Obserwujemy stały wzrost kosztów szkód. Rynek motoryzacyjny nie jest obojętny na długo utrzymującą się inflację. Rosną koszty części i usług, ubezpieczyciele muszą te koszty uwzględniać w swoich kalkulacjach. Ubezpieczenia komunikacyjne, szczególnie obowiązkowe, to produkt bardzo wrażliwy na cenę, która jest głównym elementem konkurencji na rynku. Kupno samochodu staje się dla wielu z nas trudniej osiągalne, z uwagi na ceny pojazdów, ale też na inflację i wzrosty pozostałych kosztów życia. Rośnie jednak skłonność do ochrony posiadanego majątku. Coraz więcej kierowców kupuje również dobrowolne ubezpieczenia komunikacyjne. Sama naprawa auta z własnej kieszeni to niekiedy wydatek nie do udźwignięcia dla wielu rodzin. W tej sytuacji ubezpieczenie pozostaje najlepszym wyborem – podkreślił Jan Grzegorz Prądzyński.

Pogoda łaskawsza dla zakładów

W związku z ogniem i innymi żywiołami ubezpieczyciele wypłacili w I półroczu 2022 r. 1,05 mld zł, o niemal 18% mniej niż rok wcześniej. Jednak średnia szkoda wzrosła z 3,96 na 4,13 tys. zł.

– Łagodniejsze pod względem katastrof pogodowych pół roku nie oznacza, że możemy tego ryzyka nie brać pod uwagę. Klimat jest coraz gwałtowniejszy, a straty w ostatnich latach drastycznie się zwiększyły. Ostatnie pięć lat pokazało, że mogą dotknąć nas zjawiska o ogromnej skali. W latach 2019–2021 katastrofy naturalne na świecie przyniosły straty o łącznej wartości ponad 600 mld dol. W Europie najwięcej strat przyniosła powódź Bernd – 54 mld dol. Mamy do czynienia ze skrajnymi zjawiskami – od suszy po powodzie. Musimy przede wszystkim działać prewencyjnie, a więc inwestować np. w infrastrukturę przeciwpowodziową, zapobiegać suszy poprzez odpowiedni dobór upraw, budowanie zbiorników retencyjnych czy wreszcie mądrą gospodarkę przestrzenną. Pamiętajmy też o roli ubezpieczeń. Gospodarki, w których ubezpieczenia są powszechne, są odporniejsze i szybciej się odbudowują po katastrofach – zaznaczył Andrzej Maciążek, wiceprezes zarządu PIU.

– Warto podkreślić, że Polacy są świadomi i ubezpieczają się od ryzyka katastrof naturalnych. Z ankiet, które przeprowadziliśmy wspólnie z zakładami ubezpieczeń w ramach przygotowań raportu „Klimat rosnących strat. Rola ubezpieczeń w ochronie klimatu i w transformacji energetycznej”, wynika, że w Polsce ponad 70% jednorodzinnych budynków mieszkalnych jest ubezpieczonych na wypadek gradu i huraganu, a 62% jest ubezpieczonych od powodzi – dodał Jan Grzegorz Prądzyński.

Od 1 stycznia do 30 czerwca 2023 r. dział II wypłacił łącznie 13,410,69 mln zł odszkodowań i świadczeń brutto – o 7,16% więcej niż rok wcześniej (12,514,72 mln zł).

Zysk ostro w górę

Na koniec czerwca 2023 r. wynik finansowy netto firm majątkowych wyniósł 3885,82 mln zł i był o 174,07% wyższy od rezultatu uzyskanego w I poł. ub.r. (1417,81 mln zł). Wynik techniczny uplasował się na poziomie 1547,25 mln zł – o 13,21% wyższym od rezultatu po sześciu miesiącach ub.r. (1366,73 mln zł). Zakłady majątkowe uiściły 517,68 mln zł podatku dochodowego (429,3 mln zł przed rokiem, +20,59% r/r).

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Stabilna hierarchia w rosnącym segmencie OC

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Analiza danych Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego dotyczących składek z OC posiadaczy pojazdów mechanicznych pokazuje, że hierarchia na polskim rynku obowiązkowych polis komunikacyjnych jest niezmienna. Segment ten jest zdominowany przez trzech najważniejszych graczy, którzy generują blisko dwie trzecie łącznej wartości sprzedaży OC ppm.

Na podstawie danych UFG na temat składek odprowadzonych na Fundusz przez zakłady ubezpieczeń sprzedające OC ppm można oszacować, że w ciągu sześciu miesięcy 2023 r. ubezpieczyciele komunikacyjni zebrali w sumie 8019,27 mln zł składek. To o ok. 6,54% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku, gdy sprzedaż obowiązkowych polis przyniosła towarzystwom 7526,66 mln zł (za: „Biuletyn Kwartalny. Rynek ubezpieczeń 2022” autorstwa Komisji Nadzoru Finansowego).

Trzy grupy zakładów, ale liczy się tylko jedna

Na podstawie zestawienia UFG, uwzględniającego dane pochodzące z 30 zakładów ubezpieczeń można zauważyć, że rynek obowiązkowych polis komunikacyjnych w naszym kraju dzieli się na trzy segmenty. Pierwszy z nich, obejmujący trzech największych graczy to „hegemoni”. W skład drugiej grupy – liczącej również trzy towarzystwa – wchodzą „średniaki”, które pod względem rezultatów bardzo mocno ustępują firmom plasującym się na podium, a jednocześnie zachowują dużą przewagę nad pozostałymi ubezpieczycielami, których można określić mianem „maluchów”.

Coraz więcej Warty w rynku

Liderem pierwszej z grup jest PZU SA, który w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2023 r. zebrał w sumie 2013,04 mln zł składek z OC ppm. Taki rezultat przełożył się na udział w wyniku całego segmentu obowiązkowych polis komunikacyjnych na poziomie 26,22%. Drugie miejsce zajęła Warta. Jej przypis w wysokości 1700,78 mln zł odpowiadał 21,21% wartości rynku. Na najniższym stopniu podium uplasowała się ERGO Hestia z wynikiem w kwocie 1305,31 mln zł (16,28%). Warto przy tej okazji zwrócić uwagę, że w porównaniu z I kw. jedynie wicelider zwiększył swój udział w rynku – o 0,46 pkt. proc. W przypadku numerów jeden i trzy nastąpił spadek o odpowiednio 0,12 i 0,22 pkt. proc.

Mocny spadek LINK4

W grupie „średniaków” liderem była UNIQA, która przez sześć miesięcy obecnego roku zebrała 623,9 mln zł składek, co zapewniło jej udział w rynku na poziomie 7,78%. Za jej plecami znalazło się LINK4 z wynikiem w kwocie 406,05 mln zł (5,06%). Numerem trzy była Compensa, której przypis wyniósł 379,22 mln zł (4,73%). W przypadku tej ostatniej oraz UNIQA udział rynkowy poszedł w górę o odpowiednio 0,04 i 0,07 pkt. proc. Natomiast LINK4 zaliczył spadek aż o 0,49 pkt. proc. 

Generali powoli pnie się w górę

Na czele grupy „maluchów” znalazło się Generali z przypisem w kwocie 216,17 mln zł i udziałem w rynku na poziomie 2,7% (+0,05 pkt. proc.). Kolejne miejsca zajęły:

  • Wiener TU – 205,36 mln zł (2,56%, +0,02 pkt. proc.)
  • Allianz TUiR – 181,93 mln zł (2,27%, +0,03 pkt. proc.)
  • TUW „TUW” – 160,46 mln zł (2%, -0,08 pkt. proc.)

wefox i Euroins nadal najlepsze

Wśród oddziałów zagranicznych ubezpieczycieli numerem jeden był wefox. Zakład zebrał 113,51 mln zł składek. Wynik będący 12. rezultatem w całym segmencie OC ppm zapewnił mu udział w rynku na poziomie 1,41% (+0,11 pkt. proc.). Natomiast w sektorze ubezpieczycieli działających w Polsce na zasadzie swobody świadczenia usług dominował Insurance Company „Euroins” AD. W I poł. 2023 r. towarzystwo zebrało 100,38 mln zł składek (1,25% udziału w rynku, +0,08 pkt. proc.).

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Michał Miklewski dyrektorem zarządzającym Compensy

0
Michał Miklewski

Michał Miklewski, który do 31 sierpnia pełnił funkcję dyrektora Biura Sprzedaży Ubezpieczeń Detalicznych Wiener, opuścił szeregi zakładu, ale pozostał w Vienna Insurance Group Polska. Od września piastuje bowiem funkcje dyrektora zarządzającego majątkowej Compensy.

Michał Miklewski ma ponad 20 lat doświadczenia w branży ubezpieczeniowej. Od marca 2003 r. do końca 2006 r. pracował jako specjalista w Biurze Sprzedaży Signal Iduna w Polsce. Okres od 2007 do lutego 2016 r. spędził w Compensa TU jako dyrektor sprzedaży. Następne siedem lat i siedem miesięcy pracował jako dyrektor Biura Sprzedaży Ubezpieczeń Detalicznych Wiener TU. Zwolnione przez niego w sierpniu stanowisko objął Wojciech Gałczyński.

(AM, źródło: LinkedIn)

Ochrona, która odpowiada na wyzwania szkolnego świata

0
Żródło zdjęcia: UNIQA

Za sprawą rozwoju technologicznego dzieci i młodzież w wieku szkolnym funkcjonują dziś inaczej niż ich rówieśnicy jeszcze dekadę temu. I mierzą się z nowymi ryzykami, chociażby tymi w internecie. Ubezpieczenie szkolne NNW w UNIQA odpowiada na te wyzwania.

UNIQA oferuje ubezpieczenie szkolne od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW), którym można objąć dzieci i młodzież do 26. roku życia. Zapewnia ono świadczenie po zdarzeniach, takich jak uszkodzenie ciała lub śmierć w wyniku nieszczęśliwego wypadku, śmierć rodzica, pobyt w szpitalu czy zdiagnozowanie poważnego zachorowania u dziecka.

Ubezpieczający ma do wyboru kilka wariantów z szerokim zakresem sum ubezpieczenia, a każdy z nich zapewnia świadczenia także na wypadek ukąszenia przez kleszcza, ugryzienia przez psa czy odmrożenia lub oparzenia. Ochroną objęte są też dzieci i młodzież uprawiające sport, zarówno amatorsko, jak i wyczynowo.

Co ważne, ubezpieczenie obejmuje wypadki w szkole lub na uczelni, w domu, na zajęciach pozaszkolnych oraz wyjazdach, zarówno w kraju, jak i za granicą. Działa także w dni wolne od zajęć.

Ubezpieczenie na wypadek hejtu w internecie

W UNIQA istnieje możliwość rozszerzenia szkolnego NNW o ubezpieczenie ochrony prawnej na wypadek hejtu w internecie. Dzięki temu w razie naruszenia dobrego imienia lub prawa do prywatności ubezpieczonego w internecie będzie miał on możliwość skorzystania z pomocy prawnej, specjalisty IT oraz konsultacji z psychologiem.

Jeśli osoba objęta ochroną ubezpieczeniową zostanie pomówiona, znieważona lub gdy bezprawnie zostaną ujawnione informacje na temat jej życia prywatnego, my jako ubezpieczyciel podejmiemy prawne kroki mające na celu ochronę interesów ubezpieczonego, a także zorganizujemy i opłacimy specjalistę IT, który podejmie działania zmierzające do usunięcia lub zatrzymania dostępu do negatywnych lub bezprawnie udostępnionych informacji o ubezpieczonym.

Zapewnimy także dostęp do konsultacji psychologicznych, zarówno na odległość, np. przez telefon lub wideoczat, jak i stacjonarnie, do dziesięciu wizyt w placówce medycznej.

OC w życiu prywatnym

Ubezpieczony może rozszerzyć NNW szkolne także o OC w życiu prywatnym, przeznaczone dla młodych ludzi w wieku od 13 do 26 lat.

Ochrona obejmuje szkody wyrządzone w związku z czynnościami życia prywatnego, nauką, a także odbywaniem praktyk przyuczających do zawodu.

Koszt zależny od wariantu

Koszt ubezpieczenia szkolnego NNW kształtuje się od ok. 40 zł do ponad 300 zł za rok. Jego finalna cena zależy od wariantu, na który zdecyduje się ubezpieczony, czyli od wyboru właściwego poziomu sum ubezpieczenia oraz opcji dodatkowych, takich jak wspomniana ochrona na wypadek hejtu w internecie i OC w życiu prywatnym.

Suma ubezpieczenia i opcje dodatkowe

Przy wyborze właściwego ubezpieczenia należy kierować się przede wszystkim sumami ubezpieczenia – im wyższe, tym większe świadczenie będzie należne w momencie, gdy dojdzie do wypadku objętego ochroną ubezpieczeniową.

W UNIQA suma ubezpieczenia w najwyższym wariancie sięga nawet 100 tys. zł w przypadku śmierci ubezpieczonego. Warto także rozważyć opcje dodatkowe, które odpowiadają na konkretne potrzeby ubezpieczonych.

Nie bez znaczenia może być też fakt, że możemy wesprzeć działanie społeczne, ponieważ z każdej sprzedanej polisy ubezpieczenia szkolnego UNIQA przekazuje złotówkę na Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.

Urszula Białecka
menedżerka Zespołu Rozwoju Pozostałych Ubezpieczeń Majątkowych i Osobowych w UNIQA

Wartość ubezpieczenia kluczem do skutecznej likwidacji szkód

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Istotą skutecznej ochrony jest odpowiednio dopasowany zakres polisy, adekwatna suma ubezpieczenia oraz efektywna likwidacja szkód. Generali stawia na wszystkie te elementy i dzięki ścisłej współpracy między zespołami w najlepszy możliwy sposób dba o interesy klientów oraz ich majątek.

W każdym miejscu na świecie ludzie są narażeni na różne niebezpieczeństwa, a Polska nie jest wyjątkiem. Anomalie pogodowe, pożary, zalania czy podtopienia to tylko niektóre z sytuacji, które mogą doprowadzić do powstania szkód materialnych. Aby jednak likwidacja szkód była skuteczna, kluczowa jest odpowiednia wartość ubezpieczenia.

Jakość produktów ubezpieczeniowych

Sukces na konkurencyjnym rynku ubezpieczeń wymaga oferowania produktów najwyższej jakości. Generali stale doskonali swoje produkty, uwzględniając zmieniające się potrzeby klientów i nowe trendy na rynku. Klienci Generali mają pewność, że ich polisy ubezpieczeniowe są dopasowane do ich indywidualnych potrzeb i zapewniają kompleksową ochronę.

Kluczem do skutecznej ochrony jest jednak posiadanie odpowiedniej sumy ubezpieczenia. Coraz częściej klientom brakuje świadomości wartości swoich dóbr osobistych i często okazuje się, że suma ubezpieczenia jest zbyt niska w przypadku poważnych szkód, takich jak pożary czy zalania. Jeszcze na etapie zawarcia polisy warto zasięgnąć porady agenta ubezpieczeniowego, aby dobrać ubezpieczenie dostosowane do indywidualnych potrzeb i odpowiednio chroniące majątek w razie szkody.

Skuteczna i szybka likwidacja szkód

Jednym z kluczowych elementów strategii Generali jest skuteczna i szybka likwidacja szkód. Firma zdaje sobie sprawę, że klienci oczekują natychmiastowej pomocy w przypadku zaistnienia sytuacji wymagających odszkodowania. Dlatego Generali stawia na sprawną współpracę między zespołem produktowym a zespołem likwidacji szkód. Ta bliska współpraca pozwala na szybką reakcję na zgłoszenia szkód i skuteczną ich likwidację, co z kolei przekłada się na zadowolenie klientów i budowanie pozytywnego wizerunku firmy.

Nasz klimat zmienia się w szybkim tempie. W ciągu ostatnich pięciu lat liczba szkód powstałych w wyniku anomalii pogodowych wzrosła o ponad 100%. Aby temu sprostać, Generali kładzie duży nacisk na rozwój technologii i na szybkość likwidacji szkód. Stawia na innowacyjność, w tym wykorzystanie dronów w likwidacji szkód. Dzięki tym nowoczesnym narzędziom rzeczoznawcy mogą dokładnie sprawdzić uszkodzenia. To przyspiesza i ułatwia cały proces likwidacji szkody. Urządzenia pomagają dokładnie zidentyfikować miejsce szkody, a w rezultacie skrócić czas likwidacji.

Współpraca między zespołami

Wartością dodaną Generali jest również silna współpraca między zespołem produktowym a zespołem likwidacji szkód. Dzięki otwartej komunikacji i wymianie informacji zespół likwidacji szkód może lepiej zrozumieć specyfikę poszczególnych polis i szybciej podejmować działania w przypadku zgłoszenia szkody. Z kolei zespół produktowy może na bieżąco dostosowywać swoje oferty do rzeczywistych potrzeb klientów, uwzględniając wnioski z procesu likwidacji szkód.

To zwinne podejście pozwala na ciągłe doskonalenie oferty ubezpieczeniowej i skuteczne reagowanie na zmieniające się warunki rynkowe. Jeżeli produkt został dobrze zaprojektowany, uwzględniając ryzyka i potrzeby klienta, likwidacja szkód staje się bardziej efektywna i klient może otrzymać wsparcie finansowe w momencie, gdy tego najbardziej potrzebuje. Generali jest znane z tej formuły, która chroni klientów.

Ochrona klientów przed ryzykami

Podstawowym celem ubezpieczeń Generali jest pełna ochrona klientów przed różnymi ryzykami. Towarzystwo ubezpieczeń zdaje sobie sprawę, że życie niesie wiele nieprzewidzianych sytuacji, dlatego oferuje szeroki zakres polis, które mogą zabezpieczyć klientów i ich bliskich przed finansowymi konsekwencjami nagłych zdarzeń. Dzięki kompleksowemu podejściu do ubezpieczeń klienci Generali mogą spać spokojnie, mając pewność, że są odpowiednio chronieni.

W dzisiejszych czasach ubezpieczenia stanowią ważny element naszego życia. Chronią nas przed nieprzewidzianymi zdarzeniami, pomagając w minimalizacji finansowych strat. Na rynku dostępnych jest wiele różnorodnych polis, które odpowiadają na różne potrzeby klientów. Jednak kluczem do sukcesu każdego ubezpieczenia jest likwidacja szkód. To właśnie dzięki niej ubezpieczyciele spełniają swoją obietnicę pomocy w trudnych chwilach.

Generali skupia się na zapewnieniu klientom kompleksowej ochrony i szybkiej likwidacji szkód. Produkty ubezpieczeniowe starannie dopasowane są do potrzeb klientów, a likwidacja szkód opiera się na nowoczesnych i efektywnych rozwiązaniach. Generali skupia się na jakości swojego produktu ubezpieczeniowego oraz skutecznej i szybkiej likwidacji szkód. Wartością dodaną firmy jest współpraca między zespołem produktowym a zespołem likwidacji szkód, co pozwala na ciągłe doskonalenie oferty i skuteczne reagowanie na potrzeby klientów. Ubezpieczenia Generali to odpowiedź na rosnące potrzeby rynku. Podstawowym celem firmy jest pełna ochrona klientów przed różnymi ryzykami i szybka pomoc w przypadku zaistnienia szkód.

Piotr Adamczyk
dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód Agro i Majątkowych Generali

Marek Wojciechowski
zastępca dyrektora ds. ubezpieczeń majątkowych i komunikacyjnych Generali

Ubezpieczenia z myślą o dzieciach

0
Aneta Sobol

Początek roku szkolnego to dla wielu rodziców często czas sporego napięcia. Trzeba dostosować się do nowego harmonogramu, w którym uwzględniane są godziny lekcji, zajęcia dodatkowe i inne aktywności związane z edukacją.

Przygotowania do powrotu dziecka do szkoły mogą być skomplikowane i wymagające. Pojawia się również temat ubezpieczenia dla dzieci.

Najczęściej usłyszymy o tym na zebraniu szkolnym lub od innego rodzica. Nie ma konieczności posiadania ubezpieczenia dla dziecka w szkole, dlatego rodzic zdany jest na siebie. Pytanie, czy to dobrze czy źle? Wcześniej decyzję o ubezpieczeniu dla całej placówki szkolnej czy przedszkolnej podejmowała dyrektorka miejsca lub ktoś z rady rodziców. Zazwyczaj taka osoba nie miała żadnej wiedzy ani doświadczenia w tym temacie, ale coś trzeba było wybrać.

Dziś w większości przypadków to rodzic decyduje, gdzie i na jakich warunkach będzie ubezpieczony jego największy skarb. Dlatego też coraz częściej rodzice zwracają się z tym tematem do agenta ubezpieczeniowego, chcą mieć pewność, że fachowiec w dziedzinie ubezpieczeń doradzi im najlepiej.

I tu pojawia się zadanie dla nas, ale przede wszystkim odpowiedzialność za życie i zdrowie dzieci naszych klientów.

Czy NNW wystarczy?

Rodzice ubezpieczenia dla dzieci kojarzą z NW, NNW i nie ma się co dziwić, przecież to tego typu polisy były dostępne w szkołach i przedszkolach przez lata. Są to oczywiście ubezpieczenia wypadkowe. Dziecko w wyniku nieszczęśliwego zdarzenia dostanie odszkodowanie za tzw. uszczerbek na zdrowiu.

Oczywiście zakres takiego ubezpieczenia może być szerszy, znajdziemy tam również pobyt w szpitalu, zwrot za prywatną rehabilitację czy wizytę u stomatologa, jeśli pociecha straci ząb w wyniku wypadku. Taka polisa jest ważna. Wypadki zdarzają się często, więc i wypłaty są częste, przez to rodzic widzi, że ubezpieczenie działa. Zawsze miło jest dostać parę złotych na otarcie łez.

Ale uważam, że nasza rola jako doradców ubezpieczeniowych nie powinna się na tym skończyć. Niestety, ale dopiero poważna choroba dziecka, taka jak nowotwór, przeszczep, operacja neurochirurgiczna, powoduje ogromne obciążenie finansowe dla rodziców. Tutaj zaczyna się walka z czasem, z pieniędzmi, z dostępem do informacji.

Nasza odpowiedzialność i nie nasze decyzje…

Obecnie na rynku ubezpieczeniowym mamy produkty, które wspierają leczenie zgodnie z aktualną wiedzą medyczną. Mamy możliwość umieszczenia dziecka w najlepszych placówkach medycznych na świecie, by uzyskało pełną opiekę i wsparcie. Wypłacane są wysokie odszkodowania, które mogą zapewnić finansowanie niezbędne do uratowania życia i zdrowia dziecka. Tylko niestety rodzice o tym nie wiedzą…

Większość agentów boi się nawet zaproponować najwyższy wariant ubezpieczenia szkolnego, bo składka jest wyższa o 20–30 zł i być może rodzic już tego nie kupi. A do wspomnienia o dodatkowej polisie zdrowotnej dla dziecka jeszcze daleka droga.

Tylko że my nie mamy prawa decydować za rodziców, czy coś kupią, czy nie dla swoich potomków. Mamy natomiast obowiązek dzielić się aktualną wiedzą ubezpieczeniową i możliwościami, które dziś są dostępne na rynku. Początek roku szkolnego jest doskonałym momentem na rozmowę o tym z rodzicami.

Aneta Sobol
członkini stowarzyszenia MDRT
ambasadorka PSRDU
www.anetasobol.pl

Reso przyciąga coraz więcej agentów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W I połowie tego roku Reso Europa Service zebrało 38 mln zł składek brutto. Większość przypisu – 21 mln zł – została wypracowana w II kw., którego wynik sprzedażowy był o 23% wyższy od odnotowanego w pierwszych trzech miesiącach 2023 r.

Do osiągnięć I półrocza ubezpieczyciel zaliczył także wdrożenie w Panelu Agenta dystrybucję dwóch kolejnych zakładów ubezpieczeń oraz zwiększenie liczby współpracujących agentów o 108% względem I połowy 2022 r. Reso zlikwidowało także o 45% więcej szkód niż przed rokiem.

Zakład zapowiedział też, że niebawem wdroży trzeciego partnera – Balcia Insurance SE, dla którego będzie znów likwidować szkody. Ponadto firma rusza z innowacyjnym Programem Poleceń Zakupu #PPZ.

(AM, źródło: Reso)

Balcia stawia na lifestyle

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

City Combo – taką nazwę nosi pakiet obejmujący NNW, OC i casco pojazdu typu hulajnoga czy rower, który pojawił się w ofercie Balcia. To tylko jeden z całej gamy produktów „lifestyle’owych” w portfelu zakładu – podał cashless.pl.

Serwis wskazuje, że nowa propozycja Balcii obejmuje polisy dla zwolenników mikromobilności, osób uprawiających sport, NNW, OC w życiu prywatnym czy ubezpieczenie mieszkania. Sam pakiet City Combo zapewnia użytkownikom rowerów, hulajnóg czy deskorolek ochronę NNW oraz OC ubezpieczonego i jego partnera. Ponadto gwarantuje odpowiedzialność zakładu za uszkodzenie czy utratę pojazdu w wyniku zdarzeń losowych lub działania osób trzecich. Cechą charakterystyczną polisy o sumach ubezpieczenia od 5 do 15 tys. zł jest ograniczenie formalności do minimum oraz łatwość korzystania bądź rezygnacji z usługi. Z ustaleń serwisu wynika, że testowa sprzedaż online produktu rozpoczęła się już latem, a teraz Balcia zamierza szeroko promować ofertę.

Więcej:

cashless.pl z 5 września, Ida Krzemińska-Albrycht „Ubezpieczenia ‘lifestyle’owe’ w ofercie Balcii. Ubezpieczyciel sprzeda online m.in. polisy dla rowerzystów.

(AM, źródło: cashless.pl)

18,416FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie