Blog - Strona 522 z 1471 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 522

Warta4U obwąchuje się z telematyką

0
Źródło zdjęcia: Warta

Ponad 4 tys. agentów weźmie udział w pilotażu nowej oferty Warty skierowanej do młodych kierowców. Warta4U to ubezpieczenie połączone z mobilną aplikacją monitorującą styl jazdy, które będzie dystrybuowane w sieci własnej i multiagencyjnej. Klient Warty może zyskać aż do 30% zniżki, pod warunkiem że zakwalifikuje się do programu i pobierze aplikację. Partnerem technologicznym ubezpieczyciela jest Cambridge Mobile Telematics.

Jeśli ubezpieczony będzie wykorzystywał aplikację przez co najmniej 3 miesiące, może też liczyć na odnowienie polisy na preferencyjnych warunkach.

– To dopiero początek naszej przygody z telematyką. Nie jesteśmy pierwsi na rynku, ale uważamy, że właśnie teraz jest dobry moment na wprowadzenie tej technologii. Postawiliśmy na prostotę rozwiązania i jasne zasady. Aplikacja działa w tle i sama wykrywa, czy kierowca jest w trasie. Zniżkę otrzymuje on już na samym początku korzystania z aplikacji. To z jednej strony zachęta, a z drugiej wyraz zaufania do klientów. Zaufanie wspierają też solidne dane naszego partnera technologicznego, który wskazuje, że klienci z zainstalowaną aplikacją istotnie rzadziej powodują wypadki – tłumaczy Jarosław Niemirowski, wiceprezes Warty odpowiedzialny za ofertę dla klientów indywidualnych.

Oferta powstała z myślą o kierowcach z krótkim stażem, którym trudno o dobre warunki cenowe, nawet jeśli jeżdżą bezpiecznie. Pilotaż prowadzony jest na obszarze 4 województw – dolnośląskiego, lubelskiego, śląskiego i podkarpackiego, wyłącznie u agentów ubezpieczeniowych.

– Sukces tego projektu w znacznym stopniu zależy od pośredników. Pierwsze szkolenia pokazują, że wielu agentów jest otwartych na nową ofertę, ale cierpliwie czekamy na wyniki pilotażu. Jeśli okaże się pozytywny, będziemy rozwiązanie skalować, a jeśli nie, to mamy gotowość na wprowadzanie modyfikacji i udoskonaleń. Jak już mówiłem, to z naszej perspektywy dopiero początek przygody z telematyką – tłumaczy Jarosław Niemirowski.

Aplikacja Warta4U wspomaga poprawę jakości stylu jazdy poprzez analizę pięciu kluczowych parametrów: prędkości, przyśpieszania, hamowania, sposobu pokonywania zakrętów, korzystania z telefonu w trakcie jazdy.

Badania potwierdzają, że korzystanie z UBI (usage-based insurance) przyczynia się do wzrostu bezpieczeństwa na drogach. Dane Cambridge Mobile Telematics wskazują, że liczba wypadków w grupie kierowców korzystających z urządzenia UBI spadła o 15%. Z kolei badania przeprowadzone przez University of British Columbia wykazują, że dzięki UBI liczba wypadków wśród młodych kierowców zmniejszyła się o około 10%, a wykorzystanie aplikacji do pomiaru stylu jazdy przyczyniło się do zmniejszenia wartości szkód o około 20%.

Największą barierą dla rozwoju telematyki w Polsce jest niski poziom cen ubezpieczeń komunikacyjnych, co przekłada się na małą motywację do uzyskania dodatkowych zniżek. Wielu kierowców zachowuje też dużą ostrożność, jeśli chodzi o potencjalne udostępnianie danych telematycznych ubezpieczycielowi. Oba warunki Warta chce ominąć, zwracając się do osób młodych, które są znacznie wyżej kwotowane przez zakłady ubezpieczeń oraz które cechuje większa otwartość na nowe technologie i zarazem gotowość na dzielenie się danymi w zamian za realne korzyści.

Cambridge Mobile Telematics (CMT) jest największym na świecie dostawcą usług telematycznych. Platforma firmy, DriveWell®, wykorzystuje sztuczną inteligencję do gromadzenia danych z sensorów z milionów urządzeń IoT, takich jak smartfony, pojazdy z funkcją łączności, wideorejestratory oraz urządzenia firm trzecich. Dane te są następnie łączone z danymi kontekstowymi, tworząc spójny obraz zachowania pojazdu i kierowcy.

Ubezpieczyciele korzystają z informacji dostarczanych przez platformę CMT w celu oceny ryzyka, zapewnienia bezpieczeństwa, obsługi szkód oraz programów doskonalenia umiejętności kierowców. CMT obsługuje miliony użytkowników w ponad 95 programach działających w 25 krajach, w tym w 21 z 25 największych amerykańskich ubezpieczycieli komunikacyjnych.

Siedziba główna firmy znajduje się w Cambridge (USA), posiada ona także biura w Budapeszcie, Chennai, Seattle, Tokio i Zagrzebiu.

Aleksandra E. Wysocka

#ubezpieczeniowyLIVE: Jak działa CUK Direct dla agenta?

0

Zapraszamy na kolejną odsłonę programu #ubezpieczeniowyLIVE, która odbędzie się we wtorek 27 czerwca w godzinach 13:00–14:00. Tym razem mowa będzie o CUK Direct.

W programie wystąpi Marcin Dyliński, dyrektor Departamentu Marketingu i E-commerce CUK Ubezpieczenia. Podczas audycji będzie można dowiedzieć się:

  • Czy agenci potrzebują w codziennej pracy narzędzi direct?
  • Co warto wiedzieć o funkcjonalności „Kończy klient”?
  • W jaki sposób CUK Ubezpieczenia wspiera agentów sprzedażowo i marketingowo w przestrzeni cyfrowej?

Wydarzenie Facebook

Wydarzenie LinkedIn

Kod osadzenia 

(am)

Mondial Assistance: Blisko dwie trzecie Polaków uda się na wakacyjny wyjazd

0

Z odpowiedzi uczestników pierwszej postpandemicznej edycji badania Mondial Assistance „Plany Wakacyjne Polaków” wynika, że 65% ankietowanych planuje wyjazd wakacyjny. Oznacza to, że w tym sezonie planuje odpocząć ponad 20,1 mln osób. Z tej liczby 8,9 mln wyjedzie za granicę, a do najpopularniejszych destynacji od lat należą Chorwacja, Grecja i Hiszpania.

– Plany Wakacyjne Polaków to cykliczne badanie realizowane na zlecenie Mondial Assistance. Prowadziliśmy je od 2011 roku, a tegoroczne wyniki są pierwszymi pełnymi po zniesieniu ograniczeń pandemicznych w większości krajów. Celem badania jest rozpoznanie planów i potrzeb wakacyjnych Polaków, w tym określenie, jak duża będzie tegoroczna grupa turystów, czy decydują się oni na pośrednictwo biura podróży, jakie są najpopularniejsze destynacje oraz preferowane formy wypoczynku – wyjaśnia Piotr Ruszowski, prezes Mondial Assistance.

Chorwacja i Grecja wciąż najpopularniejsze

Główne kierunki planowanych wyjazdów zagranicznych pozostają niezmienne – Polacy wybierają w pierwszym rzędzie Chorwację, Grecję oraz Hiszpanię (w tym Wyspy Kanaryjskie). Jednocześnie coraz popularniejsze stają się Włochy oraz Turcja.

Badanie pokazuje również, że w ostatnich latach zmienił się sposób spędzania czasu wolnego przez turystów. W czasie wakacji Polacy rzadziej niż przed pandemią planują uprawianie sportu. Na terenie naszego kraju coraz popularniejsze są piesze wycieczki, natomiast za granicą turyści coraz częściej oddają się nocnemu życiu w barach i pubach oraz chętniej korzystają ze SPA.

Samolot jest niezmiennie najpopularniejszym środkiem transportu w przypadku wyjazdów zagranicznych. W kraju Polacy najczęściej wybierają samochód, choć kolej jest bardziej ceniona niż cztery lata wcześniej.

Większość osób wyjeżdżających z biurem podróży wykupuje pełen pakiet usług

42% badanych, czyli ok. 3,7 mln osób, planuje wyjechać za granicę z biurem podróży. To o 7 pp. mniej niż w 2019 roku. Nie zmienia się pakiet usług, z jakich korzystają osoby wybierające się na wakacje – blisko 80% respondentów korzysta z pełnej oferty biur podróży, tj. zarówno dojazdu, jak i zakwaterowania w trakcie zagranicznych wojaży. W porównaniu z poprzednim badaniem liczba osób organizujących wyjazd samodzielnie wzrosła z 5 mln do 5,2 mln.

Najpopularniejsze destynacje polskich turystów, tj. Chorwacja, Grecja i Hiszpania od lat cieszą się zainteresowaniem. Widzimy również, że w przypadku państw Półwyspu Bałkańskiego Polacy często decydują się na samodzielną organizację wyjazdu ze względu na mniejszą odległość i popularność tych lokacji. Niezmiennie na bardzo wysokim poziomie jest liczba ubezpieczonych wyjeżdżających z biurami podróży, co tylko pokazuje, że mamy do czynienia ze świadomymi klientami. Ubezpieczenia oferowane przez touroperatorów podnoszą również jakość obsługi klienta. Pandemia dobitnie pokazała, że są one świetnym uzupełnieniem ich oferty. Zadowolenie klienta, który jest dobrze zabezpieczony w podróży, przekłada się na postrzeganie biur podróży i agentów – komentuje Piotr Ruszowski.

Za granicę zazwyczaj z ubezpieczeniem

72% badanych udających się na zagraniczny wyjazd zamierza wykupić ubezpieczenie turystyczne. Oznacza to grupę blisko 6,5 mln osób, z czego 48% jest pomiędzy 30. a 49. rokiem życia i posiada wykształcenie wyższe (61% z tej grupy, +16 pp.). Co trzecia osoba planująca zabezpieczenie swojej podróży mieszka w mniejszych miejscowościach i wsiach (+10 pp.).

Ubezpieczenie turystyczne w związku z wydarzeniami z ostatnich lat powinno być jeszcze ważniejszą częścią przygotowań do wakacji. Duży wzrost popularności zabezpieczenia siebie oraz podróży przez mieszkańców mniejszych miejscowości można wiązać ze zmianami w stylu życia i rosnącą grupą osób pracujących hybrydowo – podsumowuje Piotr Ruszowski.

O badaniu:

Badanie Plany Wakacyjne Polaków 2023 zostało zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance przez Ipsos Polska w dniach 4–25 maja 2023 roku. Badanie odbyło się w terminie zbliżonym do realizacji w poprzednich falach badania. To dało możliwość rzetelnej analizy trendów i zmian w zachowaniach Polaków planujących wakacje. Maj został wybrany na czas realizacji badania, gdyż to w tym miesiącu większość Polaków nie tylko planuje wyjazdy wakacyjne, ale też podejmuje niezbędne formalności z nimi związane. Badanie przeprowadzono za pomocą wywiadów ilościowych techniką CATI (wspomagany komputerowo wywiad telefoniczny) na ogólnopolskiej próbie reprezentatywnej ze względu na płeć, wiek i wielkość miejscowości. Wielkość próby badawczej – 1600 osób.

(AM, źródło: Mondial Assistance)

Na wypadek złamanej ręki i… duszy

0
Jacek Rink

Poniżanie, ośmieszanie, obrażanie lub groźby. Zjawiska, z którymi możemy spotkać się w życiu realnym, choć rzadziej, bo od sprawcy wymagają odwagi. Łatwiej o nie w internecie, bo anonimowo, z przekonaniem o bezkarności. Według niektórych można obrażać do woli. Mowa nienawiści, czyli tzw. hejt z roku na rok staje się coraz większym problemem.

Ubezpieczenie NNW z opcją ochrony na wypadek hejtu w internecie – to odpowiedź UNIQA na to nowe ryzyko.

Wraz z rozwojem technologii, zmianą zachowań ludzkich pojawiają się nowe ryzyka. Ważne, aby ubezpieczyciele potrafili je identyfikować i zapobiegać ich skutkom. Przykładem takiego ryzyka jest tzw. hejt i odpowiedź UNIQA w postaci ubezpieczenia na wypadek hejtu w internecie.

Przemoc w środowisku nastolatków była od zawsze, co podkreślają badani przez nas rodzice. I w tym sensie hejt nie jest zjawiskiem nowym. Dziś jednak przyjmuje inne formy i oblicza, a radzenie sobie z nim jest ważną umiejętnością.

Potrzeba ochrony na wypadek cyberprzemocy

Trzy lata temu, wraz z nową odsłoną indywidualnego ubezpieczenia szkolnego następstw nieszczęśliwych wypadków dla dzieci i młodzieży (do 26. roku życia) zaproponowaliśmy ubezpieczenie na wypadek hejtu w internecie. Było to pierwsze tego typu ubezpieczenie na rynku, które miało za zadanie chronić od następstw naruszenia dobrego imienia lub prawa do prywatności w internecie, w tym w mediach społecznościowych. Mamy tu na myśli pomówienie, znieważenie lub bezprawne ujawnienie informacji na temat życia prywatnego osoby ubezpieczonej.

Projektując zakres ochrony, limity, opieraliśmy się na doświadczeniu naszym i naszych partnerów, ale też na doświadczeniach naszych klientów. Przeprowadziliśmy pogłębione badania, które wskazały, które ryzyka są w odczuciu klientów – rodziców i dzieci – najbardziej dotkliwe i wobec których czują się najbardziej bezradni. Tak powstała ochrona, która daje realną pomoc na wypadek cyberprzemocy.

Masz moc na hejt

Kontynuacją wdrożonych przez UNIQA rozwiązań produktowych jest kampania edukacyjna „Masz moc na hejt”. Początkowo dostępna online w formie wirtualnej poradni psychologicznej, w zeszłym roku przygotowana na dużo większą skalę. Zależało nam, żeby problem hejtu w internecie zyskał nowy potencjał na dotarcie do szerokiego grona odbiorców.

To dla nas bardzo ważny projekt, postrzegany nie tylko jako produkt ubezpieczeniowy. Jesteśmy marką uważną na zmieniające się otoczenie i jego potrzeby. Konsekwentnie wpisujemy inicjatywę „Masz moc na hejt” w strategię marki UNIQA.

Oprócz działań komunikacyjnych prowadzimy także projekt edukacyjny „Ogarnij hejt” we współpracy z Instytutem Polska Przyszłości im. Stanisława Lema. We wrześniu zorganizujemy wspólnie warsztaty dla uczniów, rodziców i nauczycieli w kilkudziesięciu szkołach. Działa też strona maszmocnahejt.uniqa.pl, na której są do pobrania scenariusze lekcji dotyczące hejtu oraz raporty z badań przeprowadzonych na nasze zlecenie.

Hejt w mediach społecznościowych

Patrząc na doświadczenia z tych trzech lat, widzimy, jak bardzo potrzebna jest nasza inicjatywa. Najwięcej zdarzeń, które zostały do nas zgłoszone, dotyczy właśnie mediów społecznościowych. Są to najczęściej wiadomości wysyłane przez rówieśników za pośrednictwem komunikatorów, zawierające groźby lub poniżające i obraźliwe treści. Często zdarzają się również obraźliwe komentarze pozostawiane pod zdjęciami lub postami osób ubezpieczonych w mediach społecznościowych.

Tematy hejtu są różne. Dotyczą m.in. niepełnosprawności, pochodzenia, otyłości czy orientacji seksualnej.

Ubezpieczenie na wypadek hejtu w internecie jest ubezpieczeniem ochrony prawnej. Zakres ubezpieczenia zawiera trzy główne elementy: pomoc prawną, pomoc psychologiczną i pomoc specjalisty IT.

Pomoc prawna

W zakresie pomocy prawnej zapewniamy pomoc infolinii prawnej oraz reprezentację prawną. W przypadku tej pierwszej udzielamy m.in. bieżących konsultacji prawnych drogą elektroniczną, przygotujemy opinie prawne czy też wzory pism procesowych. Na szczególną uwagę zasługuje reprezentacja prawna, gdzie zapewniamy m.in.:

  • analizę i ocenę stanu prawnego danej sytuacji,
  • doradztwo prawne,
  • tłumaczenie dokumentów na język polski,
  • sporządzanie opinii biegłego lub rzeczoznawcy,
  • prowadzenie postępowań reklamacyjnych,
  • pokrycie kosztów wynajęcia adwokata lub radcy prawnego, który będzie reprezentował ubezpieczonego w postępowaniu mediacyjnym, jak i sądowym,
  • pokrycie kosztów postępowania przed sądami powszechnymi, administracyjnymi, polubownymi, jak i koszty procesu zasądzone od ubezpieczonego na rzecz strony przeciwnej lub skarbu państwa.

Pomoc psychologiczna

Bycie ofiarą przemocy, mowy nienawiści może być trudnym psychicznie przeżyciem. Trudnym zarówno dla dziecka, jak i rodzica. Trzech na czterech uczniów spotkało się z jakąś formą cyberprzemocy. Jeden na trzech nigdy o niej nikomu nie powiedział.

Te liczby pokazują, że mamy do czynienia ze zjawiskiem na ogromną skalę. Zjawiskiem, które w wielu szkołach ciągle stanowi tabu. Dzieci w internecie doświadczają hejtu codziennie, jednak większość z nich wstydzi się o tym mówić lub nie wie, jak o tym powiedzieć. Potrzebują zatem poczuć w rodzicach i nauczycielach partnera do rozmowy, a tym często brakuje odpowiedniej wiedzy, aby skutecznie pomagać i wspierać. Rodzice często nie wiedzą, jak w takiej sytuacji powinni się zachować, jak pomóc dziecku.

Wiemy, jak ważne jest odpowiednie wsparcie, dlatego w ramach tego ubezpieczenia zapewniamy nielimitowane telekonsultacje psychologiczne oraz organizację i pokrycie kosztów dziesięciu wizyt stacjonarnych u psychologa.

Dodatkowo zapewniamy pomoc specjalisty IT, którego zadaniem będzie zablokowanie dostępu do treści naruszających dobre imię ubezpieczonego lub ich usunięcie z sieci.

Dla dorosłych też

Hejt kierowany w stronę pracowników służby zdrowia, podczas pandemii Covid-19, mowa nienawiści kierowana pod adresem poszczególnych grup zawodowych (pracownicy wymiaru sprawiedliwości, pracownicy oświaty) czy też grup społecznych (LGBT+) dały nam sygnał, że powinniśmy rozszerzyć krąg osób, do których kierujemy nasz produkt.

Dlatego w zeszłym roku udostępniliśmy ubezpieczenie na wypadek hejtu w internecie jako produkt samodzielny, z którego skorzystać mogą nie tylko dzieci i młodzież, ale również dorośli. Ubezpieczenie na wypadek hejtu dostępne jest zarówno u naszych agentów, jak i na stronie uniqa.pl oraz na infolinii UNIQA.

Nasze starania w tym zakresie są doceniane przez niezależnych ekspertów. W zeszłym roku UNIQA zdobyła tytuł Instytucji Roku, przyznawany przez niezależny portal MojeBankowanie.pl, za działania edukacyjne związane z cyberprzemocą. Dwa lata temu zdobyliśmy tytuł Rodzinnej Marki Roku za unikalne na rynku ubezpieczenie NNW szkolne z opcją ochrony na wypadek hejtu w internecie.

Jacek Rink
dyrektor Działu Rozwoju Ubezpieczeń Komunikacyjnych

Produktowa wiosna w Generali

0
Marek Wojciechowski

Jeszcze większa ochrona w przypadku „zapominalstwa” w produkcie mieszkaniowym, odpowiedzialność za kradzież auta z garażu podziemnego, zwiększenie sumy ubezpieczenia kosztów leczenia za granicą do 2 mln zł, nowy wariant assistance w ubezpieczeniu komunikacyjnym – to tylko niektóre nowości, które właśnie wprowadziło Generali Polska.

Generali wprowadziło zmiany w ubezpieczeniach domów i mieszkań, podróżnym oraz komunikacyjnym. Klienci mogą liczyć na większe sumy ubezpieczenia oraz szerszy zakres ochrony.

Dom jeszcze lepiej chroniony

Generali zwiększa zakres odpowiedzialności wynikającej z „zapominalstwa”. Pomimo braku wykonania przeglądów budowlanych, np. kominiarskiego lub gazowego, czy braku wyczyszczenia przewodów kominowych firma będzie odpowiadać za szkodę do pełnej sumy ubezpieczenia budynku, bez względu na jego wiek. Generali obejmie ochroną również lokale segmentów, budynki gospodarcze, garaże wolnostojące, domy letniskowe nawet w przypadku braku przeglądu elektrycznego, o ile budynki te nie są starsze niż 35 lat.

Klienci, którzy zapomną zamknąć okno, drzwi czy balkon i w konsekwencji dojdzie do zalania lub kradzieży, mogą liczyć na wypłatę świadczenia do kwoty 20 tys. zł. Do tej pory ubezpieczenie obejmowało tylko auto zaparkowane w garażu wolnostojącym. Teraz działa również, gdy pojazd stoi w podziemnym garażu budynku wielomieszkaniowego na miejscu przypisanym do lokalu. Dodatkowo Generali zwiększyło limit ochrony do aż 35 tys. zł.

Wśród nowości pojawiła się także możliwość ubezpieczenia lokalu segmentu wraz z dachem i płotem do niego przylegającym, bez względu na udział w częściach wspólnych. Taki lokal segment Generali ubezpieczy w wartości rynkowej.

Spokój w podróży

Klienci Generali mogą liczyć na jeszcze większą ochronę w przypadku niespodziewanych problemów zdrowotnych podczas wyjazdów za granicę. Firma zwiększyła sumę ubezpieczenia kosztów leczenia poza Polską do 2 mln zł oraz na assistance też do 2 mln zł.

Generali pomyślało również o osobach, które podczas zbliżającego się lata będą chciały spróbować mniej typowych sportów. Do zakresu podstawowego polisy turystycznej dodano m.in. surfing, windsurfing, nurkowanie do 15 m ze sprzętem specjalistycznym, via ferrata. Wszystko to bez konieczności dopłaty dodatkowej składki.

Generali usunęło limity kwotowe, które ograniczały odpowiedzialność za następstwa nieszczęśliwych wypadków poniesione na skutek działań wojennych albo aktów terroru w ramach „Klauzuli niespodziewanej wojny”. W sytuacji, gdy klient jest za granicą i rozpoczną się rozruchy czy działania wojenne, Generali odpowiada do wysokości sum ubezpieczenia wskazanych na polisie przez okres siedmiu dni, zapewniając klientowi czas na opuszczenie niebezpiecznego miejsca.

Wsparcie na drodze to podstawa

W odświeżonej ofercie Generali wprowadziło czwartą opcję assistance o nazwie Standard. Jest to korzystny cenowo pakiet oferujący pomoc w razie wypadku i kradzieży pojazdu, holowanie pojazdu wraz z transportem kierowcy i pasażerów bez limitu kilometrów, pojazd zastępczy do trzech dni po wypadku i kradzieży, a także assistance rowerowy dla aktywnych rowerzystów. Pakiet działa na terenie Polski.

Klienci, którzy wykupią pakiet assistance krótkoterminowy, otrzymają specjalne OWU Generali, z myślą o pomocy drogowej napisane w prostym języku, aby nie musieli poświęcać czasu na wgłębianie się w ubezpieczeniowe zapisy. Z myślą o osobach wybierających się na urlop do polisy dodano świadczenie transportu przyczepy i przyczepy kempingowej. Po zmianach suma ubezpieczenia została podwyższona do 8 tys. zł.

Jeszcze prościej w Proama

Po ostatnich zmianach już wszystkie produkty komunikacyjne Generali oraz Proama będą pozbawione franszyz.

Od teraz klienci Proama mogą liczyć również na ochronę zniżki po jednej szkodzie OC. Gwarantuje ona, że w razie spowodowania jednej szkody OC ubezpieczonym pojazdem zniżka za bezszkodowy przebieg ubezpieczenia OC w kolejnym roku zostanie utrzymana.

Marek Wojciechowski
zastępca dyrektora Departamentu Ubezpieczeń Majątkowych i Komunikacyjnych Generali


OFENSYWA PRODUKTOWA GENERALI

Zmiany w ofercie ubezpieczeń podróżnych, komunikacyjnych oraz mieszkaniowych to nowe otwarcie produktowe Generali. Nowe, odważne pomysły mają na celu umocnić pozycję Generali jako lidera innowacyjności na rynku. Co nowego w poszczególnych liniach biznesowych ?

Dom/mieszkanie

  • wzmocnienie formuły: „od zapominalstwa”: ochrona pomimo braku przeglądu kominiarskiego czy gazowego – do głównej sumy ubezpieczenia, bez względu na wiek budynku;
  • podwyższenie do 20 tys. zł limitu kradzieży zwykłej z mieszkania/domu przez pozostawione np. otwarte okno czy drzwi;
  • objęcie ochroną od kradzieży – samochodu osobowego zaparkowanego w garażu domu jednorodzinnego lub na miejscu parkingowym w podziemnym garażu pod budynkiem wielorodzinnym, w którym znajduje się ubezpieczone w Generali mieszkanie;
  • wprowadzenie możliwości ubezpieczenia robotów koszących od kradzieży zwykłej z terenu posesji;
  • przyjęcie odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez dzieci poniżej 13. roku życia, gdy nie można przypisać winy w nadzorze przedstawiciela ustawowego (nie dotyczy szkód wyrządzonych w elektronice).

Auto

  • wprowadzenie do oferty dodatkowego wariantu assistance o nazwie Standard, który będzie tanim dodatkiem dla pojazdów w każdym wieku, dedykowanym głównie do OC. Najmocniejsze strony tego wariantu to:
  • nielimitowane holowanie pojazdu po wypadku na terenie Polski,
    • pojazd zastępczy do trzech dni, oraz assistance rowerowy, a to wszystko za jedyne 14 zł.
  • wprowadzenie w marce Proama dodatkowej opcji: ochrona zniżki po jednej szkodzie OC, która gwarantuje, że w razie spowodowania jednej szkody OC ubezpieczonym pojazdem zniżka za bezszkodowy przebieg ubezpieczenia OC w kolejnym roku zostanie utrzymana. Dodatkowo usunięcie franszyzy kilometrowej w assistance, dzięki czemu produkt Proama staje się wolny od wszelkiego rodzaju udziałów własnych.

Podróż

  • podwyższenie sumy ubezpieczenia kosztów leczenia za granicą do 2 mln zł;
  • modyfikacja w zakresie kategoryzacji sportów, m.in. surfing i windsurfing w ramach podstawowego zakresu ubezpieczenia;
  • klauzula niespodziewanej wojny albo aktu terroru bez podlimitów kwotowych.

Troska, przejrzystość działań i zaangażowanie

0
Źródło zdjęcia: Nationale-Nederlanden

W dniach 8–10 maja 2023 r. w Zakopanem odbyła się coroczna Konferencja Sprzedaży Nationale-Nederlanden, pod hasłem „Łączymy się na dobre”. Wzięli w niej udział doradcy, doradczynie, menedżerki oraz menedżerowie sprzedaży z obu połączonych fuzją spółek – Nationale-Nederlanden oraz dawnego MetLife. W wydarzeniu uczestniczyło blisko 600 osób.

W ubiegłym roku – przed fuzją prawną – Nationale-Nederlanden gościło swoich partnerów z dawnego MetLife. Tym razem spotkali się po raz kolejny już jako jedna organizacja, by jeszcze lepiej się poznać i celebrować wspólne sukcesy.

Tegoroczna konferencja składała się z dwóch części – formalnej sesji biznesowej oraz wieczornej Gali GigaNtów. Obie części poprowadzili Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji korporacyjnej w Nationale-Nederlanden, oraz dziennikarz Damian Michałowski.

Siła połączonych organizacji

O dzisiejszych trendach społecznych i ekonomicznych, ale też o wizji na najbliższe kilka lat opowiedział Paweł Kacprzyk, prezes zarządu Nationale-Nederlanden:

– Żyjemy w erze przyspieszenia technologicznego i zawirowań makroekonomicznych, co sprawia, że rynek ubezpieczeń cały czas ewoluuje. Wydarzenia, takie jak pandemia, wojna w Ukrainie czy zmiany klimatyczne, powodują przewartościowanie priorytetów. To, co pozostaje niezmienne w tej nowej rzeczywistości, to człowiek, relacje, doświadczenie, reputacja, marka i wartości. Dlatego dziś nie sprzedajemy tylko produktu, ale przede wszystkim budujemy doświadczenia i troszczymy się o relacje. Oferujemy ochronę i zabezpieczenie finansowe, starając się jak najlepiej zrozumieć klientów i ich potrzeby.

Połączenie szansą dla wszystkich

Edyta Fundowicz, członkini zarządu ds. komercyjnych, podczas swojego wystąpienia skoncentrowała się na niedawnej fuzji Nationale-Nederlanden ze spółkami dawnego MetLife.

Sprawnie wykorzystaliśmy konsolidację rynku, łącząc kompetencje i doświadczenia dwóch komplementarnych organizacji. Zaowocowało to nie tylko wzrostem liczby nowych pracowników i doradców, ale również zwiększeniem grona naszych zewnętrznych partnerów.

Ciągle poszerzamy obecność rynkową, otwierając się na nowe segmenty ubezpieczeń i zdobywając kolejnych klientów. Świadczy o tym zwiększająca się liczba ubezpieczonych oraz rosnąca średnia składka. Naszym celem jest utrzymanie dynamicznego wzrostu wartości biznesu – zaznaczyła Edyta Fundowicz.

Siła marki

W kolejnej części spotkania Marta Maszewska-Danielewicz, dyrektorka ds. komunikacji marketingowej i marki, zwróciła uwagę na kluczowe czynniki, które współczesny konsument rozważa podczas wyboru marki. Podkreśliła, że Nationale-Nederlanden jako jeden z najsilniejszych brandów na polskim rynku ubezpieczeń nie tylko gwarantuje klientom najwyższą jakość usług i produktów, ale również angażuje się w liczne działania, które pozytywnie wpływają na nasze otoczenie. Przykłady tych działań to promowanie profilaktyki zdrowotnej oraz wydarzeń propagujących zdrowy tryb życia, takich jak Półmaraton oraz Maraton Warszawski, których Nationale-Nederlanden zostało sponsorem tytularnym.

Społeczne zaangażowanie

Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji korporacyjnej, odniosła się do aspektu społecznego zaangażowania firmy, omawiając przykłady akcji współorganizowanych przez Nationale-Nederlanden w ostatnim czasie, takich jak projekt realizowany z Fundacją Kapitan Światełko, czyli kampania Mosznowładcy, czy współpraca z fundacjami – Dajemy Dzieciom Siłę, Twarze Depresji oraz Rak’n’Roll.

Po raz kolejny połączono również konferencję z pomaganiem, przekazując decyzją uczestników fundusze dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

Wsparcie strategii dystrybucji

Na zakończenie biznesowej części spotkania Agnieszka Kinstler-Muchowska, dyrektorka ds. sieci sprzedaży, przedstawiła założenia dla nowego modelu placówek połączonych sieci. Projekt powstał, aby wspierać strategię dystrybucji i stworzyć miejsca, które będą nie tylko wizytówką Nationale-Nederlanden, ale przede wszystkim nowoczesnym i funkcjonalnym miejscem pracy dla doradców.

Najlepsi z najlepszych

Jak co roku ważną częścią konferencji były podziękowania dla jubilatów obchodzących okrągłe rocznice współpracy. Doceniono ich za zaangażowanie, lojalność, wytrwałość i codzienną pracę.

Z kolei wieczorna Gala GigaNtów była okazją do świętowania sukcesów największych gwiazd dystrybucji połączonych organizacji. Nagrodzono blisko 50 laureatów spośród najlepszych doradców, doradczyń, menedżerów oraz menedżerek sprzedaży Nationale-Nederlanden.


PRZEPIS NA SUKCES ZDANIEM NAGRODZONYCH

Mój przepis na sukces to ludzie. Doceniam ich, kiedy tylko mogę, nie zapominając o wyznaczeniu zasad i celów. Dla mnie to droga do celu jest ważna. Jeśli nie ma zaangażowania w trakcie, to i efekt końcowy nie zachwyci. Praca doradcy to jednak coś więcej niż osiąganie wyników. Trudno mi sobie wyobrazić efektywne funkcjonowanie w atmosferze, która nie inspiruje. Tworzę środowisko, w którym poza pracą spędzamy wspólnie czas, stale się integrując.

To, co naprawdę daje mi satysfakcję, to świadomość, że moje działania przynoszą efekty nie tylko biznesowe. Równie istotny jest dla mnie aspekt ludzki – to, jak moja aktywność wpływa na innych ludzi, zarówno w sferze zawodowej, jak i poza nią.

Ewa Dobaczewska-Wąsek
dyrektorka obszaru Nationale-Nederlanden


Sukces? Pomiędzy nim a ciężką pracą można postawić znak równości. Dużym wsparciem w dążeniu do niego są też ludzie, którzy są gotowi nam pomagać. Codziennie spotykam się z wyzwaniami – one stają się moim źródłem motywacji, wpajają mi dyscyplinę i uczą wytrwałości w drodze do celu.

Jako doradca najbardziej cenię bezpośredni kontakt z klientami. To poczucie, że mi ufają, zwłaszcza gdy zmagają się z osobistymi i skomplikowanymi sprawami, nadaje mojej pracy wyjątkową wartość. Ta relacja, oparta na zaufaniu, jest tym, co zawsze przyciąga mnie do tego zawodu.

Damian Onuchowski
dyrektor filii Nationale-Nederlanden


Sukces jest miejscem dla ludzi gotowych podejmować nowe wyzwania. W dążeniu do osiągnięcia celów zawsze pomaga upór i determinacja. Specyfika pracy doradcy wymaga ciągłego rozwoju wiedzy o produktach, ale też o innych obszarach, niezwiązanych z ubezpieczeniami czy finansami.

Satysfakcja z dobrze wykonanej pracy oraz szacunek i zadowolenie klientów, w połączeniu z ponadprzeciętnymi wynikami, sprawiają, że kocham to, co robię. Cieszę się z dotychczasowej współpracy z ludźmi, którzy mi zaufali i zwracają się do mnie o pomoc.

Ryszard Piasecki
doradca Nationale-Nederlanden


Mój przepis na sukces to współpracownicy, którym „chce się chcieć”. Pomimo wybuchu pandemii w ostatnich latach mieliśmy ciągły wzrost rekrutacji i sprzedaży. Wierzę, że to dzięki solidnej, sumiennej pracy oraz szybkiemu przystosowaniu się do nowych realiów mogliśmy z zespołem sprawnie kontynuować wykonywanie naszych zadań.

Mimo że sukces obszaru bardzo cieszy, to największą satysfakcję sprawia rozwój współpracowników i obserwowanie, jak przekraczają oczekiwania i swoje możliwości.

Dawid Szostek
dyrektor obszaru Nationale-Nederlanden

UNIQA Życie nic nie wskórała w Sądzie Apelacyjnym

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Sąd Apelacyjny utrzymał w mocy ubiegłoroczną decyzję UOKiK o ukaraniu UNIQA Życie jako sukcesora AXA Życie za stosowanie klauzul niedozwolonych i oddalił apelację zakładu.

Sprawa dotyczyła kary w wysokości nieco ponad 10 mln zł, jaką 3 czerwca 2022 roku nałożył na towarzystwo prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny. Zakwestionowane przez niego postanowienia dotyczyły mechanizmu naliczania opłat dystrybucyjnych i alokacyjnych w umowach ubezpieczenia na życie z UFK, stosowanego przez przejętą przez ubezpieczyciela spółkę AXA Życie. Opłaty te były tak skonstruowane, że zniechęcały konsumentów do rozwiązania umowy w pierwszych latach jej trwania. Niezależnie od tego ubezpieczyciel pobierał kilka innych opłat, np. administracyjną, transakcyjną, za zarządzanie czy za ryzyko ubezpieczeniowe.

Kara dla UNIQA za stosowanie klauzuli niedozwolonej wyniosła ponad 10 mln zł (10 018 523 zł). Oprócz tego spółka miała jeszcze poinformować konsumentów – listownie, na swojej stronie internetowej oraz na Facebooku – o decyzji i jej skutkach, czyli o tym, że zakwestionowane klauzule należy traktować tak, jakby ich nie było w umowie. Po uprawomocnieniu się decyzji poszkodowani będą się mogli na nią powoływać w sądzie przy dochodzeniu roszczeń.

14 czerwca Sąd Apelacyjny podtrzymał decyzję prezesa UOKiK i tym samym oddalił apelację spółki. UNIQA może jeszcze wystąpić o kasację do Sądu Najwyższego.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Uczennice z Warszawy na podium II Szkolnej Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej

0
Ewa Krzykowska, zwyciężczyni szkolnej olimpiady

Zapadło rozstrzygnięcie w drugiej edycji Szkolnej Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej. Na podium konkursu stanęły wyłącznie uczennice warszawskich szkód. Patronem medialnym wydarzenia organizowanego przez multiagencję ubezpieczeniową Unilink była „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Blisko 500 nastolatków z całej Polski zgłosiło się w tym roku do udziału w Szkolnej Olimpiadzie Wiedzy Ubezpieczeniowej. To trzykrotnie więcej niż w zeszłorocznej edycji. W rywalizacji startowali uczniowie klas 6–8 szkół podstawowych. W projekt aktywnie włączyli się również sami agenci, którzy szeroko promowali olimpiadę, a także prowadzili lekcje dotyczące ubezpieczeń w szkołach.

– Cieszy nas tak duże zainteresowanie olimpiadą, która miała na celu propagowanie wiedzy ubezpieczeniowej wśród młodzieży. Jesteśmy zdania, że edukacja ubezpieczeniowa jest przejawem dbania i troski o klienta. Dlatego szczególne podziękowania należą się naszym ambasadorom akcji – agentom Unilink, którzy bardzo zaangażowali się w projekt, m.in. przeprowadzając warsztaty ubezpieczeniowe w szkołach oraz promując zapisy do udziału w olimpiadzie. To lokalni bohaterzy, cieszymy się, że jako Unilink mogliśmy ich wesprzeć materiałami edukacyjnymi i promocyjnymi, by jeszcze mocniej zaistnieli wśród miejscowej społeczności – powiedziała Agnieszka Błoch, dyrektor Departamentu Marketingu i PR  Unilink.

Poziom rywalizacji był bardzo wysoki. W ostatnim etapie olimpiady wzięło udział 115 uczniów, z czego aż 95 uczniów uzyskało wynik na poziomie minimum 90%. Laureatkami trzech pierwszych miejsc zostały uczennice z warszawskich szkół.

  • I miejsce – Ewa z Prywatnej Szkoły Podstawowej nr 92 w Warszawie
  • II miejsce – Martyna ze Szkoły Podstawowej nr 150 w Warszawie
  • III miejsce – Amelia ze Szkoły w Chmurze w Warszawie

Uczennice, które stanęły na podium, oprócz praktycznej wiedzy ubezpieczeniowej, zdobyły: smartwatcha firmy Garmin, drukarkę wielofunkcyjną HP, głośnik JBL oraz ubezpieczenie NNW.

Placówką, która zgłosiła najwięcej podopiecznych do udziału w olimpiadzie okazała się Szkoła Podstawowa nr 2 w Luboniu. 14 czerwca nastąpiło uroczyste przekazanie nagród przez przedstawicieli Unilink oraz partnerów projektu.

– Czuję satysfakcję, że udało mi się zaciekawić tematyką ubezpieczeniową tylu uczniów i zachęcić ich do udziału w olimpiadzie. Jestem niesamowicie dumna, że aż czwórka nastolatków z naszej szkoły została laureatami olimpiady! – komentuje Justyna Ofierzyńska, agentka ubezpieczeniowa Unilink.

Partnerami Olimpiady były Wiener, Signal Iduna i InterRisk. Ten ostatni od wielu lat angażuje się w działania mające na celu edukowanie społeczeństwa w zakresie tematyki ubezpieczeniowej.

– Cieszymy się, że InterRisk był jednym z Partnerów Szkolnej Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej. Jestem przekonany, że wspólnie z Unilink i agentami, realnie przyczyniliśmy się do zwiększenia świadomości ubezpieczeniowej wśród młodego pokolenia.  – stwierdził Daniel Kaliszuk, członek zarządu InterRisk.

– Partnerstwo na rzecz edukacji ubezpieczeniowej młodzieży jest kluczowe, by wprowadzić realną zmianę w tym obszarze – dodała Agnieszka Kiełbasińska, prezes zarządu Signal Iduna Polska.

– W Ogólnopolskiej Szkolnej Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej postawiliśmy z Unilink na praktyczne zagadnienia, bliskie uczniom. Cieszymy się z tak dużego zainteresowanie tą inicjatywą. Budowanie kompetencji finansowych i świadomości ubezpieczeniowej wśród dzieci i młodzieży jest dla Wienera niezwykle ważne, a Olimpiada i kampania edukacyjna wokół niej zorganizowana wspierają naszą misję edukacyjną – podkreślił Krzysztof Kulasza, menedżer ds. komunikacji Wiener.

(AM, źródło: InterRisk)

Edyta Lewandowska wyrusza na Route 66, aby zwiększyć świadomość o nowotworach mózgu, szyi i głowy

0
Edyta Lewandowska

Edyta Lewandowska, multimedalistka Mistrzostw Polski, wicemistrzyni Świata Masters w biegach górskich oraz mistrzyni Polski w maratonie ulicznym, maratonie górskim, Skyrunningu Ultra i długodystansowym biegu ultra, ogłosiła plan przebiegnięcia amerykańskiej trasy Route 66 o długości 3940 km w rekordowym czasie 50 dni. Jeśli zrealizuje to wyzwanie, będzie pierwszą kobietą na świecie, która osiągnie ten sukces. W przedsięwzięciu wspiera ją „Gazeta Ubezpieczeniowa” jako patron medialny.

Edyta Lewandowska ma nadzieję, że jej osiągnięcie zostanie odnotowane w Księdze Rekordów Guinnessa. Oprócz aspektu sportowego przedsięwzięcie ma także duże znaczenie społeczno-edukacyjne. Celem zawodniczki jest bowiem zwiększenie świadomości na temat nowotworów mózgu, szyi i głowy.

Data 8 czerwca jest szczególna, ponieważ przypada na Światowy Dzień Świadomości Raka Mózgu. W 2005 roku Edyta Lewandowska straciła swoją matkę na skutek nowotworu mózgu, tuż przed maratonem w Rzymie, w którym zajęła szóste miejsce. Jej matka obchodziłaby w tym roku 70. urodziny.

W jednym z wywiadów prasowych zawodniczka wspomina: – Dowiedziałam się o śmierci mojej mamy przed startem maratonu w Rzymie. Kazała mi biec za marzeniami i prosiła, żebym żyła tym, co kocham. Mimo że była w zaawansowanym stadium choroby, mogłam z nią rozmawiać tylko w chwilach, gdy czuła się lepiej. Nie pamiętam tego biegu. Biegłam i połykałam łzy. W głowie krążyły myśli, że życie jest niesprawiedliwe i że powinnam zrezygnować i wrócić do Polski. Ale ukończyłam ten maraton. Nie wiem jak, ale wybiegłam w Rzymie jeden z moich najlepszych wyników. Wiem, że biegła ze mną.

Po upływie 18 lat Edyta Lewandowska postanowiła zmierzyć się z Drogą Matki, Drogą Wszystkich Dróg, Drogą Nadziei, jaką jest słynna trasa Route 66. Będzie to bieg dla niej samej i dla wszystkich tych, którzy nie mogą biegać.

„Gazeta Ubezpieczeniowa” z przyjemnością objęła inicjatywę Edyty Lewandowskiej patronatem medialnym. Decyzja ta wynika z uznania dla roli profilaktyki onkologicznej oraz sportu w kontekście ubezpieczeń. Zdrowie jest jednym z najważniejszych aspektów naszego życia, a sport, aktywność fizyczna i świadomość dotycząca nowotworów mają ogromne znaczenie dla naszego dobrostanu.

Wspierając Edytę w jej wyzwaniu, „Gazeta Ubezpieczeniowa” pragnie podkreślić ważność prewencji i ochrony zdrowia w ubezpieczeniach. Dążymy do promowania odpowiedniej opieki medycznej oraz edukacji na temat nowotworów i świadomego podejścia do profilaktyki. Wierzymy, że inicjatywa Edyty Lewandowskiej przyczyni się do zwiększenia świadomości społecznej na temat tych kwestii.

– Cały czas poszukujemy partnerów, którzy chcieliby dołączyć do tego projektu. W pierwszej kolejności zwracamy się do firm, dla których zdrowie i profilaktyka nowotworowa są wartością. Jeśli jesteś zainteresowany wsparciem projektu Route 66 i promowaniem zdrowego stylu życia, zapraszamy do kontaktu. Zachęcamy wszystkich do śledzenia postępów Edyty Lewandowskiej w jej wyzwaniu oraz dołączenia do niej w walce o zwiększenie świadomości dotyczącej nowotworów mózgu, szyi i głowy. Biegnijcie razem z Edytą, by promować profilaktykę, dawać siłę i wspierać innych w walce, tak aby na mecie łzy były tylko łzami radości, a nie bezsilności i bólu. Ponieważ życie to droga – mówią organizatorzy.

Kontakt z organizatorami:

Fundacja Biegiem przez życie

tel. 504 120 935

(gu)

Google Play i App Store udostępniły ubezpieczeniową aplikację OLO Clever

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W marketach Google Play i App Store pojawiła się aplikacja do zakupu i obsługi ubezpieczeń – OLO Clever. Narzędzie ułatwia zakup polisy z możliwością swobodnego zarządzania jej zakresem i wyboru dostawcy ochrony – podał cashless.pl.

Aplikacja jest autorskim dziełem agencji Top Ubezpieczenia i jest adresowana do segmentu masowego. Za jej pośrednictwem dostępne są obecnie ubezpieczenia komunikacyjne i podróżne. Nieaktywne są na razie pola NNW Dziecka oraz Mieszkanie i Dom.

Aplikację może pobrać każdy zainteresowany kupnem polis za jej pośrednictwem.

Więcej:

cashless.pl z 19 czerwca, Ida Krzemińska-Albrycht „Apka OLO Clever już dostępna w Google Play i App Store. Służy do zakupu ubezpieczeń i zarządzania polisami”

(AM, źródło: cashless.pl)

18,294FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie