Blog - Strona 524 z 1471 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 524

Sprzedażowa Liga Mistrzów 2022

0
Źródło zdjęcia: PZU

W poniedziałek 15 maja 2023 r. w łódzkim Vienna House Andel’s odbyła się uroczysta doroczna gala Biura Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych PZU Życie. Finał sprzedażowej Ligi Mistrzów, podsumowującej wyniki 2022 r., tradycyjnie już zgromadził najlepszych menedżerów i dyrektorów sprzedaży korporacyjnej z całego kraju.

Galę prowadził sprawdzony duet Małgorzata Kosierkiewicz, regionalna dyrektorka sprzedaży, oraz Tomasz Łakomy, dyrektor ds. zarządzania efektywnością sieci sprzedaży i portfelem PZU Życie SA.

W imieniu władz Grupy PZU zebranych przywitała Małgorzata Kot, członkini zarządu PZU SA i PZU Życie, która podziękowała wszystkim obecnym za przybycie i podkreśliła, jak bardzo cieszy się, że może być częścią tego wyjątkowego wydarzenia. Następnie omówiła wyniki PZU Życie na tle konkurencji.

Mamy powody do dumy z rezultatów, które osiągnęliśmy. Cieszę się, że w niełatwym otoczeniu gospodarczym odwracamy trend spadkowy i zaczynamy rosnąć w ubezpieczeniach ochronnych oraz kontynuujemy wzrost w ubezpieczeniach zdrowotnych – podkreśliła Małgorzata Kot.

Kolejnym mówcą był dyrektor zarządzający Artur Fromberg. – W ubiegłym roku w swoim wystąpieniu nawiązałem do „Gwiezdnych Wojen” i życzyłem, aby moc była z Wami. Przyglądając się Waszym sukcesom, potwierdzam, że to zrealizowaliście!

Chwaląc za rekordowe wyniki w sprzedaży ubezpieczeń zdrowotnych i dodatków, porównał menedżerów sprzedaży do skoczków narciarskich, którzy muszą opanować wiele elementów i technik, by osiągnąć znakomite wyniki. Podobnie jak skoczkowie muszą dojechać do progu, odbić się z niego, wykonać skok i wylądować, sprzedawcy starają się przyciągnąć klientów, zainteresować ich ofertą, przekonać do zakupu i zapewnić satysfakcję po transakcji.

W swojej analizie akcentował znaczenie regularności, konsekwencji i wytrwałości w pracy. Agenci muszą systematycznie doskonalić zdolności negocjacyjne, komunikacyjne i sprzedażowe. Wyraził przekonanie, że regularne szkolenia i rozwijanie umiejętności przynoszą efektywne rezultaty w codziennej pracy sprzedawców.

Artur Fromberg podkreślił również rolę pracy zespołowej, zarówno w skokach narciarskich, jak i w sprzedaży ubezpieczeń grupowych. Zespoły muszą współpracować, wzajemnie się wspierać i dążyć do wspólnych celów. Kooperacja, wymiana pomysłów i wsparcie mają kluczowe znaczenie dla osiągnięcia sukcesu.

Na zakończenie motywował uczestników do odkrywania indywidualnego potencjału i stawania się mistrzami w wybranej dziedzinie. Podkreślił, że każdy ma możliwość osiągnięcia sukcesu, jeśli konsekwentnie i systematycznie rozwija umiejętności.

Gościem specjalnym wieczoru był Greg Albrecht. Jego wystąpienie pt. „Esencjalizm, czyli jak podnieść jakość życia i podkręcić wyniki” było pełne praktycznych wskazówek dotyczących motywacji i zarządzania czasem.

Jednym z kluczowych aspektów poruszonych przez mówcę było zastosowanie metody białej kartki w codziennym planowaniu. Zamiast działania na autopilocie Greg Albrecht zalecał świadome i celowe planowanie tylko tych zadań, które mają największe znaczenie dla osiągnięcia naszych celów.

Gorąco zachęcał do celebrowania nawet drobnych momentów sukcesu, ponieważ w codziennej gonitwie często zapominamy docenić nasze osiągnięcia i przechodzimy do kolejnych zadań bez zatrzymania się na chwilę, by się cieszyć. Celebrowanie momentów sukcesu nie tylko wzmacnia motywację, lecz także pomaga budować pozytywne podejście i daje nam dodatkową energię przed dalszą pracą.

To był doskonały wstęp do najważniejszej części wieczoru. Jak co roku, ukoronowaniem Ligi Mistrzów było wręczenie nagród najlepszym menedżerom i dyrektorom, a potem wspólne świętowanie wyników.

Aleksandra E. Wysocka

Czy fundacja rodzinna rozwiązuje problem zachowku?

0
dr n.pr. Małgorzata Rejmer

Agenci i brokerzy rozumieją, czym jest zachowek. Nabiera on szczególnego znaczenia w przypadku majątków w postaci przedsiębiorstwa lub własności udziałów/akcji w spółkach.

Wyobraźmy sobie, że właściciel prowadzi firmę o wartości 20 mln zł, a jego majątek prywatny wyceniony jest na 10 mln zł. W chwili śmierci masa spadkowa wyniesie 30 mln zł. Przedsiębiorca w testamencie powołuje do spadku swoją żonę, decydując, że dwoje małoletnich dzieci będzie zabezpieczonych przez nią.

Art. 991 k.c.

Niestety sąd rodzinny i opiekuńczy, kierując się interesem dzieci, wskazał spadkobierczyni, że w terminie trzech miesięcy ma zdeponować kwotę zachowku na rachunku wskazanym przez sąd. W naszym przykładzie byłaby to wartość ponad… 13 mln zł.

Na polskim rynku trudno byłoby zapewnić temu przedsiębiorcy ubezpieczenie na życie z takim świadczeniem. W praktyce oznacza to ryzyko likwidacji firmy lub wyprzedaży najbardziej wartościowych aktywów.

Bardzo wiele osób oczekiwało, że przy okazji prac nad fundacją rodzinną ustawodawca wprowadzi istotne zmiany także w zakresie zachowku. Niestety, wbrew temu, co można przeczytać w niektórych publikacjach, tak się nie stało. Zachowek pozostał niezmieniony w swojej konstrukcji prawnej. Jego zasady wynikają wciąż z art. 991 k.c.

Co zmieniła ustawa?

Po pierwsze, sposób określania masy spadkowej. Wartość masy spadkowej wynika z aktywów wchodzących w jej skład, np. wartości przedsiębiorstwa (udziałów, akcji), nieruchomości, ruchomości, gotówki itp. W podanym przykładzie jest to 30 mln zł. Masa spadkowa jest podstawą do określenia udziału każdego ze spadkobierców w tejże masie (przy dziedziczeniu ustawowym) albo do określenia substratu zachowku (przy dziedziczeniu testamentowym).

W sytuacji, gdy spadkodawca podejmie decyzję o powołaniu fundacji rodzinnej i wniesie do niej np. udziały w spółce o wartości 20 mln zł, a jednocześnie do jego śmierci dojdzie po upływie dziesięciu lat od powołania fundacji, wówczas masa spadkowa będzie istotnie mniejsza (w naszym przykładzie zamiast 30 wyniesie 10 mln zł). Tym samym roszczenie zachowkowe będzie dużo mniejsze, bo zmienia się podstawa do jego określenia (ok. 5,5 mln zł zamiast 13 mln zł).

Warunkiem koniecznym jest jednak, aby minęło co najmniej dziesięć lat od powołania fundacji rodzinnej i wniesienia do niej określonego kapitału. Często fundatorzy nie zdecydują się na rozwiązanie, w którym cały majątek (i firmowy, i prywatny) znajdzie się w fundacji. Oznacza to, że niezależnie od faktu, że część majątku wyłączona będzie spod dziedziczenia, majątek, który pozostanie poza fundacją, będzie tworzył masę spadkową. A jeśli tak, problem zachowku będzie istniał zawsze.

Drugą zmianą, a właściwie doprecyzowaniem, jest możliwość rozłożenia zobowiązania zachowkowego na raty (pięć lat, w uzasadnionych przypadkach do dziesięciu) oraz miarkowania roszczenia, czyli prawo sądu do obniżenia roszczenia zachowkowego. Nie będzie to jednak norma, ale jedynie wyjątek od zasady, że zachowek nadal należy się spadkobiercom nie powołanym do spadku, według dotychczasowych zasad.

Kolejną zmianą jest możliwość zaliczania świadczeń wypłacanych przez fundację na poczet zobowiązań zachowkowych zarówno już za życia fundatora, jak i po jego śmierci. Taki mechanizm pozwala na zmniejszenie wysokości potencjalnego roszczenia zachowkowego.

Niezależnie od opisanych rozwiązań prawnych ubezpieczenie na życie pozostaje istotnym instrumentem finansowym w procesie planowania spadkowego.

dr n. pr. Małgorzata Rejmer
prezes zarządu Kancelarii Finansowej LEX
www.kf-lex.pl

KNF zatwierdziła nominacje prezesów ERGO Hestii i Agro Ubezpieczeń

0
Artur Borowiński

Na odbywającym się 16 czerwca posiedzeniu Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie: Artura Borowińskiego na stanowisko prezesa zarządu STU i STUnŻ ERGO Hestia, Doroty Marty Piwońskiej na stanowisko prezesa zarządu Agro Ubezpieczenia TUW oraz Andrzeja Jarosława Płachty na stanowisko członka zarządu Aegon TUnŻ odpowiedzialnego za zarządzanie ryzykiem.

Artur Borowiński objął stery w ERGO Hestii z początkiem obecnego roku. Do 30 września 2022 r. był prezesem zarządu spółek Compensy oraz członkiem rad nadzorczych kilku firm ubezpieczeniowych i TFI należących do Vienna Insurance Group w Polsce i krajach bałtyckich. Zanim został mianowany prezesem Compensy w 2014 r., pełnił już kilka odpowiedzialnych stanowisk na poziomie zarządu w spółkach ubezpieczeniowych należących do VIG w Rumunii i Polsce z szerokim zakresem obowiązków zarówno w ubezpieczeniach majątkowych, jak i na życie. Przygodę z ubezpieczeniami rozpoczął w VIG w 2000 r. i angażując się w wiele projektów, awansował wewnętrznie, dochodząc do obecnie zajmowanych funkcji. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Dorota Piwońska z dniem 1 marca  2022 r. została powołana przez Fundusz Składkowy Ubezpieczenia Społecznego Rolników na prezesa zarządu, pod warunkiem uzyskania zgody Komisji Nadzoru Finansowego. Do tego czasu Fundusz powierzył jej pełnienie obowiązków prezesa zarządu Agro Ubezpieczenia TUW. Dorota Piwońska posiada duże doświadczenie w zakresie zarządzania w spółkach prawa handlowego. Przez przyjściem do Agro TUW pełniła funkcję wiceprezesa AMW SINEVIA sp. z o.o. Była członkiem Komisji Nadzoru Bankowego oraz członkiem Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. W Ministerstwie Finansów kierowała pracami Departamentu Rozwoju Rynku Finansowego, a w Komisji Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych pełniła funkcje kierownicze w Departamencie Pracowniczych Programów Emerytalnych. Była doradcą w Narodowym Banku Polskim w Departamencie Zarządzania Strategicznego. Doświadczenie na rynku ubezpieczeń zdobywała w Nationale Nederlanden i PZU SA, gdzie jako dyrektor zarządzający ds. Klienta Korporacyjnego kierowała pionem klienta strategicznego oraz zarządzała wykonywaniem zadań spółki i realizacją jej polityki w obszarze korporacyjnych ubezpieczeń majątkowych i komunikacyjnych oraz ubezpieczeń morskich i transportowych, finansowych, a także bancassurance.

Ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa Kanonicznego i Świeckiego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Ponadto posiada certyfikat zarządzania projektami PRINCE2 Foundation.

Andrzej Płachta ma 34-letnie wszechstronne doświadczenie zawodowe z zakresu zarządzania, kierowania projektami oraz optymalizacji procesów biznesowych (m.in. metodyką Six Sigma), z czego ponad 23 lata w instytucjach finansowych. Swoją karierę rozpoczął w 1989 roku w Polskiej Akademii Nauk. Od 1992 do 1999 był związany z firmą biotechnologiczną Millipore Corporation w Polsce i Francji. W latach 2000–2010 pracował w ING Nationale-Nederlanden, gdzie zajmował stanowiska m.in. dyrektora departamentu obsługi klientów, dyrektora departamentu produktów i procesów, dyrektora pionu zarządzania potrzebami biznesowymi i projektami oraz dyrektora programu Lean Six Sigma. W latach 2010–2018 był wiceprezesem i partnerem zarządzającym w Money Makers, gdzie odpowiadał za IT, operacje, audyt wewnętrzny, finanse, ryzyko i administrację, a później także za proces przekształcenia z Domu Maklerskiego w TFI. Po przejęciu Money Makers TFI przez Alior Bank od 2018 r. był wiceprezesem Alior TFI. Andrzej Płachta jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego, na którym ukończył biologię molekularną.

(AM, źródło: KNF, gu.com.pl)

Marta Olczak-Klimek na czele Insuralex

0
Marta Olczak-Klimek

Mecenas Marta Olczak-Klimek obejmie stanowisko prezeski Insuralex. Będzie trzecią kobietą na tym stanowisku i pierwszą z naszego regionu Europy.

Założona w 2002 r. Insuralex – Trusted International Legal Advisors for (Re) Insurance – to międzynarodowa grupa ponad 50 niezależnych kancelarii prawnych z Europy, Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej, Afryki, Azji i Bliskiego Wschodu, specjalizujących się w ubezpieczeniach i reasekuracji, sporach sądowych i pokrewnych usługach związanych z prawem ubezpieczeniowym. Jest to jedyna międzynarodowa sieć skupiająca się na prawie ubezpieczeniowym ujęta w rankingu Global Chambers jako wiodąca sieć kancelarii prawnych.

– Insuralex to niezwykle elitarna grupa kancelarii specjalizujących się w prawie ubezpieczeniowym, uzyskanie w niej członkostwa nie jest łatwe. Członkiem Insuralex zostaje zazwyczaj jedna kancelaria z każdego państwa, uważana za wiodącą w tej specjalistycznej dziedzinie w ramach swojej jurysdykcji krajowej. Tym bardziej jestem dumna nie tylko z nominacji na stanowisko prezeski, ale przede wszystkim z faktu, że nasza kancelaria, OKW (Olczak-Klimek, van der Kroft, Węgiełek) może reprezentować Polskę w tak szacownym gronie – mówi Marta Olczak-Klimek. 

Jest ona trzecią kobietą na tym stanowisku w Insuralex i jednocześnie pierwszą osobą z naszej części Europy. Od kilkunastu lat jest partnerką w kancelarii OKW z oddziałami w Warszawie i Wrocławiu, prowadząc sprawy nie tylko związane z prawem ubezpieczeniowym, ale także spory gospodarcze oraz z zakresu prawa pracy i zatrudnienia. Publicystka między innymi „Forbesa”, „Dziennika Gazety Prawnej” i „Gazety Ubezpieczeniowej”.

(AM, źródło: Biuro Prasowe Kancelarii OKW)

Wzrost w prywatnej opiece zdrowotnej szansą dla ubezpieczycieli

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Według prognoz PwC w najbliższych latach rynek abonamentów i ubezpieczeń medycznych będzie rósł w tempie dwucyfrowym, by w 2026 r. osiągnąć wartość 14 mld zł, wobec 6,9 mld zł w ubiegłym roku – informuje „Puls Biznesu”.

Z raportu firmy doradczej wynika, że obecny udział rynkowy ubezpieczycieli zdrowotnych w rynku wynosi 13%. W przypadku spełnienia się prognoz PwC podwoi się, korzystając zarówno ze wzrostu cen usług, rozbudowy oferty, jak i poszerzającej się bazy klientów. „PB” wskazuje, że według autorów raportu, zakłady ubezpieczeń dystrybuujące polisy w głównej mierze za pośrednictwem kanału B2B mają również duże możliwości dystrybucji indywidualnych ubezpieczeń medycznych ze względu na rozległą sieć sprzedaży. Problem jednak w tym, że ich nie wykorzystują.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 19 czerwca, Agnieszka Morawiecka „Ubezpieczyciele mogą zdrowo namieszać”

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Partycypacja w PPK wynosi prawie 44%

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z czerwcowego numeru Biuletynu miesięcznego Pracowniczych Planów Kapitałowych, uaktualniającego dane o PPK wynika, że w systemie uczestniczy obecnie 3,31 mln osób z 312 tys. podmiotów. Oznacza to, że od 7 do 31 maja PPK wzbogaciły się o 10 tysięcy nowych uczestników. 

Aktualna partycypacja w programie wynosi 43,8%, przy czym największa jest w firmach zatrudniających ponad 250 osób (67,91%). Nadal prym wiedzie sektor prywatny, z partycypacją zbliżającą się do 50%.

Średni wiek osób oszczędzających to 39 lat, przy mocnej przewadze uczestników między 30. a 54. rokiem życia. W zdecydowanej większości jest to osoba narodowości polskiej (94,33%), częściej mężczyzna niż kobieta. Największa partycypacja występuje w województwie mazowieckim, gdzie przekroczyła 60,1%. Kolejne województwa to dolnośląskie (47,3%), wielkopolskie (45,7%) oraz małopolskie (43,7%).

Wartość aktywów netto funduszy zdefiniowanej daty wzrosła o 810 mln zł i wynosi aktualnie 15,68 mld zł. Funduszami zarządza 17 instytucji finansowych, a średni koszt prowadzenia PPK kształtuje się na niezmiennie niskim poziomie: 0,333%. Zysk uczestnika PPK zarabiającego 5300 zł, oszczędzającego w PPK od grudnia 2019 r., w zależności od grupy FZD wyniósł od 112% do 128%.

W wyniku tzw. ponownego autozapisu (dane z 7 maja 2023 r.) o 27,9% wzrosła liczba „aktywnych” uczestników PPK w porównaniu z końcem lutego br. Przełożyło się to także na wzrost liczby rachunków PPK (z 2,94 mln do 3,76 mln) oraz partycypacji (z 35,33% do 43,7%).

(AM, źródło: PFR Portal PPK)

Kolejne 52 tys. młodych zawodników ze wsparciem PZU

0
Źródło zdjęcia: PZU

W drugiej edycji programu prewencyjnego Dobra Drużyna PZU ubezpieczyciel udzieli wsparcia 450 podmiotom, które zajmują się organizacją zajęć, turniejów oraz zawodów sportowych dla dzieci i młodzieży, głównie z ośrodków pozawielkomiejskich. Do Dobrej Drużyny PZU dołączy tym samym ponad 52 tysiące dzieci i młodzieży z klubów, stowarzyszeń i związków sportowych z całej Polski. Drużyna ma już ponad 122 tysiące zawodników. Jej kapitanem jest sponsorowana przez PZU najlepsza tenisistka na świecie – Iga Świątek.

21 marca PZU rozpoczął otwarty nabór wniosków w ramach programu prewencyjnego Dobra Drużyna PZU. Przez miesiąc wszystkie fundacje, stowarzyszenia, ludowe zespoły sportowe, uczniowskie kluby sportowe czy związki sportowe, które prowadzą działalność co najmniej od 1 stycznia 2021 roku, mogą ubiegać się o dofinansowanie w wysokości 5 tys. zł, 10 tys. zł lub 15 tys. zł na zakup sprzętu sportowego, pokrycie kosztów wynajmu obiektów sportowych w celu prowadzenia treningów i organizacji rywalizacji sportowej, opłacenie transportu na zawody sportowe czy pokrycie kosztów opłaty startowej w różnych rozgrywkach i zawodach.

Wyniki drugiej edycji programu grantowego podsumowano na konferencji prasowej w Turznicy k. Ostródy.

– Wydarzenia z udziałem Dobrej Drużyny PZU dostarczają nam zawsze dużo pozytywnej energii. Za każdym razem, kiedy widzimy zaangażowanie młodych zawodników w różne aktywności fizyczne, cieszymy się, że możemy wspierać rozwój umiejętności, które na co dzień doskonalą w klubach, drużynach czy stowarzyszeniach sportowych. W tym roku dofinansowanie przyznaliśmy 450 pomiotom, dzięki czemu na wsparcie PZU mogą liczyć kolejne 52 tys. dzieci i młodzieży – powiedziała podczas konferencji Sylwia Matusiak, członkini zarządu PZU Życie.

Po analizie formalnej wszystkich nadesłanych wniosków w tegorocznej edycji programu dofinansowanie otrzyma 450 podmiotów, które do końca roku będą mogły wykorzystać przyznane środki na rozwoju sportu wśród dzieci i młodzieży.

PZU dofinansuje prowadzenie zajęć sportowych w blisko 100 dyscyplinach, zarówno tych bardzo popularnych, jak i mniej znanych. Pełna lista beneficjentów jest dostępna na stronie internetowej www.dobradruzynapzu.pl.

Podmioty, których wnioski nie uzyskały dofinansowania w programie grantowym, mają szansę otrzymać nagrody rzeczowe – zestawy sprzętu i odzieży sportowej. W tym celu ich zawodnicy do końca czerwca muszą wykonać zadanie konkursowe, opisane na stronie dobradruzynapzu.pl.

(AM, źródło: PZU)

Cyberubezpieczenia przeciwko cyberatakom

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Znane brytyjskie firmy stały się ostatnio ofiarami cyberataków. Uwypukla to znaczenie cyberubezpieczeń, ale również rzuca światło na komplikacje związane z ochroną przed skutkami ataków inspirowanych przez władze państw.

Wykradzione zostały wrażliwe dane pracowników British Airways, Boots i BBC, hakerzy włamali się też do systemu uniwersytetu w Manchesterze. Rosnąca liczba spektakularnych cyberataków skłoni firmy do zainteresowania się zakupem ubezpieczeń, aby chronić się przed potężnymi stratami – przewiduje firma analityczna Global Data.

Z ankiety za 2022 r. przeprowadzonej wśród małych i średnich przedsiębiorstw wynika, że 12,1% firm w Wielkiej Brytanii miało cyberpolisę. Przyczyną tak niewielkiego odsetka jest liczna reprezentacja wśród MŚP jednoosobowych działalności gospodarczych. Odsetek wzrasta do 52,6% w kategorii średniej wielkości firm (50–249 pracowników). Obecna sytuacja prawdopodobnie doprowadzi do wzrostu penetracji ubezpieczeń cyber, jako że 25,9% małych i średnich firm posiadających cyberubezpieczenie w 2022 r. nabyło je pod wpływem medialnych doniesień o cyberatakach.

– „Financial Times” podał, że ostatni atak był przeprowadzony przez rosyjskojęzyczną grupę przestępczą, więc mogą wzrosnąć obawy, że był to atak sponsorowany przez państwo. Może to doprowadzić do wezwania ubezpieczycieli, aby wyłączali tego rodzaju ataki z zakresu tradycyjnej ochrony cyber wskutek zwiększonego ryzyka zdarzeń o charakterze geopolitycznym – komentuje Ben Carey-Evans, starszy analityk z Global Data.

Wojna w Ukrainie zwiększyła cyberzagrożenie, na jakie narażone są firmy zachodnie, przez co ryzyko przyjmowane przez ubezpieczycieli jest jeszcze wyższe. Ankieta wśród MŚP wskazuje, że 9,2% firm posiadających cyberubezpieczenie w 2022 r. nabyło je z powodu wojny.

– Ubezpieczenie cyber jest i tak kosztownym produktem, a przy poziomie ryzyka rosnącym z roku na rok i trwającym kryzysie kosztów życia niewiele zostaje miejsca na ostre podnoszenie składek dla firm – konkluduje Carey-Evans.

AC

Niemcy: Wojna powoduje nasilenie cyberataków na firmy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Więcej niż jedna na 10 firm w Niemczech padła ofiarą cyberataku w ub.r. Wojna w Ukrainie przyczynia się do gwałtownego nasilenia aktywności hakerskiej w największej gospodarce europejskiej.

W badaniu przeprowadzonym przez Stowarzyszenie Agencji Inspekcji Technicznej (TUV) i niemieckie Federalne Biuro ds. Bezpieczeństwa Informacji (BSI) 11% niemieckich firm odnotowało naruszenie bezpieczeństwa IT w 2022 r. Oznacza to ok. 50 tys. ataków. Spośród uczestniczących w badaniu firm niemieckich, 58% zarejestrowało wzrost cyberryzyka po rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Niebezpieczeństwo było szczególnie groźne dla większych firm, dla sektora publicznego i firm z sektora opieki zdrowotnej.

Aby przeciwdziałać zwiększonemu zagrożeniu ze strony hakerów 55% firm wzmocniło środki cyberbezpieczeństwa. Czynnikiem zwiększającym zagrożenie jest również rozwój generatywnej sztucznej inteligencji, która zdaniem prezesa TUV Johannesa Bussmanna zniweluje budzące podejrzenia błędy i niezręczne sformułowania w e-mailach służących do phishingu.

(AC, źródło: Bloomberg)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 25/2023

0

Dodatek specjalny MULTIAGENT

  • Anna Pająkowska, msm.pl: Prowizja uroczniona – grzech pierworodny TU czy skuteczne narzędzie sprzedażowe? – str. 10
  • Paweł Rabiński, Anna Wszoła, LINK4: Nowe pomysły i nowe narzędzia aktywizacji agentów w LINK4 – str. 11
  • Lorand Heissmann, wefox: Unikalne Smarter Casco – str. 12
  • Marcin Dyliński, CUK Ubezpieczenia: CUK Direct dla Agenta pozwala agentom sprzedawać zdalnie – str. 13
  • Wacław Migacz, Alwis & Secura: Jakość ważniejsza od ilości – str. 14
  • Tomasz Klemt, Koalicja dla zgodności: Jak multiagent powinien prawidłowo przeprowadzić APK? – str. 16
  • Michał Jackowiak, ECOM: Od startupu do wiodącego insurtechu w sześć lat – str. 17
  • Andrzej Kowerdej, Phinance: Partnerstwo w pokonywaniu wyzwań to klucz do sukcesu i wzrostu – str. 18
  • Tomasz Oszczepalski, Defend Insurance: Jak skutecznie sprzedawać ubezpieczenia DEFEND Gap – str. 19
  • Jarosław Łoń, Viviamo: Prawdziwa sztuka sprzedaży – str. 20

Poza tym w numerze:

  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Katastrofa w obowiązkowych polisach dla kierowców – str. 2
  • PZU SA: Agencie, zostań legendą – str. 4
  • Karolina Tworzydło, Compensa: Już po raz piąty ruszamy na Bezpieczną Autostradę – str. 7
  • Konrad Bogacz, PZU SA: Zanieczyszczający płaci – str. 8
  • dr Michał P. Ziemiak, UMK: Razem, nie osobno… – str. 23
  • Tomasz Luty, Brandscope: PR brokerów – jak to robić? – str. 24
  • Kacper Mleczak, exito Broker: Firma nie musi być cyberbezbronna – str. 24
  • Adam Kubicki: Jak jedna technika pomaga w zdobyciu trudnego klienta – str. 26
  • Katarzyna Barszcz-Mrozicka, KBM Ubezpieczenia: Skąd bierze się niechęć do rozmów o ubezpieczeniach? – str. 28

18,295FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie