Blog - Strona 545 z 1471 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 545

Warta wprowadzi nowe ubezpieczenie jachtów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Od 1 czerwca Warta zaoferuje żeglarzom i motorowodniakom odświeżone ubezpieczenie jachtów rekreacyjnych. Zakład przygotował nowe OWU, które jest odpowiedzią na potrzeby armatorów i właścicieli jachtów rekreacyjnych oraz ich załóg.

Zakres ubezpieczenia można dopasować do własnych potrzeb. Podstawowy pakiet to ubezpieczenie Casco, w którym Warta odpowiada za szkody na ubezpieczonym jachcie lub jego utratę (uszkodzenie wskutek kolizji, zatonięcie, pożar) oraz  ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej armatora (OCA), czyli szkody wyrządzone jachtem osobom trzecim. Casco w nowej ofercie jest opracowane w formule all risk. Firma podkreśla, że jest to obecnie jeden z niewielu produktów z gamy ubezpieczeń morskich, który nie jest oparty o ryzyka nazwane.

Casco może być rozszerzone o kradzież z włamaniem i rabunkiem (w standardzie ubezpieczeń jachtowych jest to dodatkowe ryzyko). A jeżeli jacht posiada silnik przyczepny, jest również możliwość ubezpieczenia od kradzieży samego silnika przyczepnego.

Ubezpieczający jacht w zakresie ryzyk Casco lub OCA oraz obu jednocześnie będą mogli skorzystać z opcji NNW z tytułu zdarzeń, które mogą się przytrafić załodze i kapitanowi podczas i w związku z rejsem. Inny wariant dodatkowy do Casco obejmuje z kolei rzeczy osobiste załogi (RZO) od utraty lub zniszczenia.

Warta przygotowała ponadto ofertę ochrony jachtów żaglowych i żaglowo-motorowych na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń podczas regat oraz specjalną propozycję na okresowe pływanie po wodach europejskich. Wcześniej w produkcie było sporo różnych stref, natomiast obecnie są dwie – krajowa i europejska.

Transport drogą lądową przez Europę jest już w cenie Strefy Europejskiej. Warta zastrzega, że taki wyjazd poza RP może trwać maksymalnie do 90 dni.

Zakład kieruje swoją nową ofertę również do właścicieli skuterów wodnych.

(AM, źródło: Warta)

Ubezpieczenia TUW „TUW” dostępne w Insly

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” zakończyło integrację z platformą Insly. Jego oferty ubezpieczeń komunikacyjnych widzą już przy kalkulacji składek agenci, którzy mają podpisane stosowne umowy.

– Zdecydowaliśmy się na współpracę z Insly, ponieważ jest to bardzo elastyczna i przejrzysta platforma, którą preferują nasi agenci – mówi Tomasz Zawadzki, zastępca dyrektora Biura Sprzedaży TUW „TUW”.

Insly jest niezależnym dostawcą systemu CRM dla pośredników ubezpieczeniowych oraz kalkulatora umożliwiającego wyliczenie cen ubezpieczeń komunikacyjnych wszystkich marek obecnych na rynku. W Insly zarejestrowanych jest już ponad 16 tys. użytkowników, którzy wykonują średnio około 1,4 mln zapytań miesięcznie o składkę w średnio 10 zakładach ubezpieczeń.

– Misją Insly jest oferowanie kompletnego systemu i wsparcia dla pośredników, tak aby cały swój biznes mogli prowadzić na Insly. Kluczowa jest więc dla nich możliwość porównania ofert ubezpieczeń komunikacyjnych jak największej liczby ubezpieczycieli. Nasi użytkownicy czekali na TUW „TUW”, dlatego cieszę się z naszej współpracy, bo przynosi wartość każdej ze stron – mówi Piotr Bartos, dyrektor Insly na Polskę.

Dla TUW „TUW” obecność na platformie Insly oznacza także dodatkowe szanse na rozwój w kanale multiagencyjnym.

– Dla nas wartością dodaną jest szansa nawiązania współpracy z agentami pracującymi na platformie Insly, którzy jeszcze nie współpracują z TUW „TUW” – podkreśla Tomasz Zawadzki.

(AM, źródło: Insly)

TU Zdrowie zwiększyło sprzedaż i zyski

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

2022 był rokiem rekordowych wyników TU Zdrowie – zarówno pod względem sprzedażowym, jak i finansowym. Wyzwania, z jakimi towarzystwo zmierzy się w nadchodzących miesiącach, to rozwój istniejących i wdrażanie nowych programów zdrowotnych, w tym badań profilaktycznych w zakładach pracy oraz doskonalenie modelu opieki nad klientami.

– To kolejny rok, który zamykamy rekordowymi wynikami z wyraźnym, bo ponad jedenastoprocentowym wzrostem przychodów z działalności ubezpieczeniowej. Przychody z działalności ubezpieczeniowej w 2022 r., wraz z przychodami z programów zdrowotnych, wyniosły blisko 102,9 mln zł w porównaniu do 92,2 mln w 2021 roku. W minionym roku zwiększyliśmy zysk brutto o ponad 14%, do 14,5 mln zł. Powiększyliśmy liczbę ubezpieczonych wraz z programami zdrowotnymi do 193,3 tys. – podsumowuje Aleksander Roda, prezes TU Zdrowie. – Był to też czas pełen wyzwań. Jednym z priorytetów było wdrożenie wyróżniającego nas modelu obsługowego, który zapewni stałe powiększanie grona nowych klientów oraz kontynuowanie współpracy z dotychczasowymi. Udało się to dzięki przekazaniu obsługi nad ubezpieczonym do Operatora Medycznego Świat Zdrowia w ramach Grupy Neuca. Dzięki tej zmianie dostrzegamy stały wzrost jakości w procesie obsługi. Byliśmy pierwszym klientem Operatora Medycznego, który wykorzystując potencjał swojej dotychczasowej infolinii medycznej, rozszerzył kompetencje o obsługę całego portfela naszych ubezpieczonych – dodaje.

Towarzystwo korzysta obecnie z infolinii, która stale rozbudowując swoje kompetencje medyczne, koncentruje się na dostarczeniu pacjentowi rozwiązania problemu medycznego już podczas pierwszego kontaktu.

– Zależy nam na tym, aby większość spraw związanych z potrzebami zdrowotnymi ubezpieczonych była zaadresowana podczas pierwszego kontaktu z infolinią. Oznacza to, że dostęp do pracowników medycznych – lekarzy, pielęgniarek i ratowników, będzie możliwy w trakcie pierwszej rozmowy. Decyzję dotyczącą połączenia z wybranym specjalistą podejmować będzie odpowiednio przeszkolony zespół konsultantów. Już teraz działa ścieżka obsługi klienta VIP, któremu na starcie przypisany zostaje opiekun zajmujący się kompleksową obsługą zgłoszenia i umożliwia skorzystanie z pilotażowych usług. Zebrane doświadczenia przy obsłudze klientów VIP będą w przyszłości wpływały na podnoszenie jakości obsługi wszystkich klientów kontaktujących się poprzez infolinię medyczną – dodaje Aleksander Roda.

Rozszerzenie oferty zdrowotnej

Prezes przyznaje, że obecnie ubezpieczyciel pracuje nad rozwojem oferty produktowej. – Już wkrótce zaoferujemy naszym klientom nowy program „Mój Kardiolog”. Będziemy także wzbogacać naszą ofertę o badania profilaktyczne dla pracowników w miejscu pracy, a działania te będą realizowane przy współpracy z Grupą Neuca – tłumaczy Aleksander Roda.

Współpraca z brokerami i multiagentami

Prezes zaznaczył też, że dobre wyniki sprzedażowe są między innymi zasługą coraz lepszej współpracy z pośrednikami. Udział sprzedaży pośredniej TU Zdrowie stanowi ok. 70% całego portfela, natomiast nowa sprzedaż w kanale pośrednim w 2022 roku był prawie dwukrotnie wyższa niż w roku poprzednim.

– Do współpracy z brokerami i multiagentami podchodzimy bardzo indywidualnie i aktywnie. – mówi Bernard Kucharski, dyrektor sprzedaży TU Zdrowie odpowiedzialny za współpracę z pośrednikami. – Wsłuchujemy się w głos pośredników, ich pytania i wątpliwości, a także ich doświadczenia ze spotkań i rozmów z klientami. Otrzymane od nich informacje zwrotne pomagają doskonalić nasze produkty i rozwiązania – dodaje.

Rozwój narzędzi IT

W poprzednich latach TU Zdrowie znacząco zmodyfikowało Panel Ubezpieczającego. Został on wzbogacony o szereg nowych funkcjonalności dających działom personalnym pełną kontrolę nad polisą zdrowotną dla pracowników. W kwietniu tego roku w Panelu pojawiała się również możliwość multilogowania się. Dotyczy to sytuacji, kiedy firma ma kilka spółek powiązanych ze sobą w ramach jednej grupy kapitałowej (wówczas administrator otrzymuje jeden login i hasło, a po zalogowaniu się wybiera spółkę, na której chce pracować). Na koniec 2022 r. liczba kont na Panelu Ubezpieczonego wyniosła 90,8 tys.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Wiener: Inflacja największym ciosem dla polskich przedsiębiorstw

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z badania „Małe, średnie firmy – wielkie wyzwania”, zrealizowanego przez agencję badawczą IQS na zlecenie Wiener wynika, że dla ponad trzech czwartych ankietowanych przedsiębiorstw największymi ciosami w ostatnich dwóch latach była inflacja oraz rosnące koszty – pracy czy paliw. Z kolei ponad połowa respondentów wyszła obronną ręką z kryzysów toczących się w ostatnich latach i dobrze ocenia swoją obecną kondycję.

Z odpowiedzi badanych wynika, że dla 77% przedsiębiorców największym wyznaniem ostatnich lat była inflacja, z czego 44% oceniło jej wpływ jako „bardzo duży”. Na drugim miejscu znalazł się wzrost kosztów pracy – ich wpływ odczuło 70% ankietowanych. Identyczny odsetek wskazał również na koszty paliw jako kluczowy czynnik wpływający na kondycję ich przedsiębiorstwa. 6 na 10 właścicieli firm wymieniło także pandemię i lockdown jako czynniki o największym wpływie na ich sytuację. Natomiast 58% badanych odczuło rosnące koszty energii i prądu. Ten czynnik miał szczególnie duży wpływ na największe firmy, z których 78% wskazało to utrudnienie jako jedno z najważniejszych w ostatnich latach.

Na duży wpływ podatków na kondycję firm narzeka 56% badanych. 47% z nich znacząco odczuło też zmiany przepisów podatkowych. Szczególnie dotknęło to najmniejsze firmy (1–9 pracowników) – 68% wskazań.

44% ankietowanych firm oceniło agresję Rosji na Ukrainę jako czynnik dużego wpływu na kondycję przedsiębiorstw. 25% uznało go za umiarkowany, a 29% za niewielki. Zaburzony łańcuch dostaw miał duży wpływ na kondycję 39% przedsiębiorstw, umiarkowany dla 26%, a niewielki dla 32%. Na skomplikowaną księgowość narzekało 32% badanych, jednocześnie 35% nie odczuło jej negatywnego wpływu na prowadzenie działalności. Problemy kadrowe miały dla największej liczby firm (49%) mały wpływ na kondycję.

– Ostatnie lata były bardzo wymagające dla polskich przedsiębiorstw – najpierw pandemia Covid-19, potem wojna w Ukrainie i jej gospodarcze skutki. Wszystko to wpłynęło na kondycję i nastroje firm. Według prognoz za nami szczyt inflacji i choć nadal jesteśmy w trakcie spowolnienia gospodarczego, firmy dostrzegają „światełko w tunelu”. Warto zauważyć, jak ogromny skok wykonaliśmy w ostatnich 30 latach. Z danych zebranych przez Międzynarodowy Fundusz Walutowy wynika, że wśród dużych gospodarek po 1990 roku szybciej od Polski rozwijały się tylko Chiny. To, jak wygląda nasza gospodarka teraz i jaki rozwój zanotowaliśmy, jest sytuacją bez precedensu.  Aby polskie firmy mogły się dalej rozwijać, potrzebują większej stabilizacji i możliwości przewidzenia najbliższej przyszłości – ocenia Adam Dwulecki, prezes zarządu Wiener TU.

Reakcja na kryzys

Z badania wynika ponadto, że 88% firm podjęło różnego rodzaju działania w celu ochrony przed niekorzystną sytuacją gospodarczą. Najwięcej – 63% przedsiębiorstw – musiało podnieść ceny produktów i usług. Ponad połowa ograniczyła wydatki na inwestycje, a co trzeci zaczął budować poduszkę finansową. Część firm w obliczu kryzysu postawiło na zwiększony rozwój – 16% poszerzyło obszar działalności w Polsce, 11% zdecydowało się na ekspansję zagraniczną, a 13% przeniosło część działań do internetu.

Respondenci zapytani o plany na przyszłość byli zgodni – priorytetem dla 82% z nich jest przede wszystkim przetrwanie na rynku. Rozwój znalazł się na drugim miejscu (64% wskazań). Właściciele firm chcą powiększać swoje oferty produktów i usług (53%) czy obszary działalności w Polsce i za granicą (64%) oraz wdrażać nowe rozwiązania technologiczne (41%).

Kondycja przedsiębiorstwa zależna od wielkości

45% badanych firm oceniło swoją kondycję w kontekście aktualnej sytuacji gospodarczej raczej dobrze, a 8% bardzo dobrze. Co trzeci przedsiębiorca ma ambiwalentne odczucia, twierdząc, że jego sytuacja nie jest ani dobra, ani zła. Źle stan swojej firmy ocenia 15% badanych.

Wielkość przedsiębiorstwa wpływa na różnice w postrzeganiu aktualnej sytuacji. Wśród dużych firm (ponad 49 pracowników) wnioski są optymistyczne – trzy czwarte ocenia swoją kondycję dobrze. W przedsiębiorstwach średniej wielkości pozytywnie stan firmy ocenia co drugie, natomiast wśród małych firm swoją kondycję dobrze ocenia jedynie 37% badanych, a 28% źle.

O badaniu:

Badanie zostało przeprowadzone przez IQS w kwietniu 2023 roku metodą CATI – wywiady telefoniczne na próbie 300 firm (respondenci to właściciele lub zarządzający firmą), z podziałem na poziom zatrudnienia: 1–9 pracowników (40%), 10–49 pracowników (30%), 49+ pracowników (30%), uwzględniając podział na regiony według danych z GUS.

(AM, źródło: Wiener)

Compensa: Sektor MŚP na celowniku złodziei

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Każdego roku dochodzi w Polsce do kilkudziesięciu tysięcy kradzieży z włamaniem – policja wykrywa średnio tylko ok. 40% spraw. Zdaniem przedstawicieli branży ubezpieczeniowej wśród ulubionych celów przestępców są firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

 – MŚP to pojemna kategoria, w której mieszczą się zarówno małe biznesy, np. sklepy osiedlowe, kwiaciarnie czy restauracje, jak i firmy przemysłowe o milionowych obrotach. Zgłaszane do nas szkody pokazują, że na kradzież z włamaniem narażone są przedsiębiorstwa niezależnie od wielkości czy branży. W wielu przypadkach małe i średnie podmioty stanowią dla włamywaczy bardziej „atrakcyjny” cel niż np. domy czy mieszkania – ze względu na kosztowne i specjalistyczne wyposażenie, środki obrotowe o dużej wartości i przede wszystkim gotówkę. Bardzo często MŚP mają także słabsze zabezpieczenia w porównaniu z dużymi firmami, co ułatwia przestępcom działanie – mówi Damian Andruszkiewicz, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń MŚP Compensy.

Ekspert zwraca uwagę, że straty powstałe wskutek kradzieży z włamaniem nie kończą się na wyniesionych przez złodziei przedmiotach. Równie kosztowne potrafią być zniszczenia powstałe w czasie nielegalnego wejścia do biura, magazynu, sklepu czy fabryki. Poniżej trzy przykłady rzeczywistych szkód, które firmy z sektora MŚP zgłosiły Compensie w 2022 roku.

  1. Skutki włamania do hali magazynowej. Na ponad 50 tys. zł oszacowano straty po kradzieży z włamaniem i dewastacji mienia w magazynie znajdującym się na terenie woj. dolnośląskiego. Przestępcy ukradli firmową Toyotę Hiace, sprzęt spawalniczy i miedziane płaskowniki. Oprócz tego m.in. uszkodzili instalację elektryczną, infrastrukturę informatyczną oraz dwa pojazdy (wózek widłowy i dostawczy FS Lublin), częściowo zburzyli wiatę przed głównym budynkiem oraz zniszczyli większość drzwi wraz z framugami.
  2. Złodzieje w kwiaciarni. Podczas włamania do kwiaciarni sprawcy wyłamali trzy zewnętrzne rolety okienne oraz stłukli trzy szyby – w oknach i drzwiach. Poza tym zdewastowali wnętrze lokalu (prawdopodobnie w poszukiwaniu gotówki) oraz ukradli znajdujący się w nim towar – cięte kwiaty i rośliny w donicach. Wartość utraconego mienia i zniszczeń przekroczyła 18 tys. zł.
  3. Kradzież z firmowego samochodu. Do służbowego BMW przedstawiciela handlowego włamał się nieznany sprawca. Przestępca uszkodził auto i zabrał z niego całą przeznaczoną na sprzedaż zawartość. Skradziony towar był wart ponad 20 tys. zł.

– Przedsiębiorcy zgłaszają kradzieże i włamania na policję, ale trudno o optymizm, gdy zna się statystyki wykrywalności. W ostatnich 10 latach średnia spraw zakończonych pozytywnie to niecałe 40%. Trzeba też pamiętać, że złapany złodziej niekoniecznie oznacza odzyskany łup. W praktyce sposobem ochrony na wypadek tego rodzaju przestępstw pozostaje ubezpieczenie, które co prawda nie uchroni przed włamaniem, ale zapewni finansową pomoc po szkodzie – tłumaczy Damian Andruszkiewicz.

Jak działa ubezpieczenie na wypadek kradzieży z włamaniem do firmy?

W zależności od ubezpieczyciela ochrona może działać jako rozszerzenie ochrony firmowego majątku lub samodzielna polisa bez innych ryzyk. Dotyczy kradzieży, do których doszło wskutek włamania lub rabunku. Obejmuje mienie, które stanowi własność przedsiębiorstwa lub znajduje się w jego posiadaniu na podstawie np. umowy leasingu lub innego tytułu prawnego. Polisa pozwala na otrzymanie odszkodowania po utracie mienia ruchomego (np. wyposażania lokalu czy sprzętu elektronicznego), środków obrotowych oraz pieniędzy w czasie transportu lub z miejsca ubezpieczenia. Ubezpieczyć można też przechowywane w miejscu prowadzenia biznesu przedmioty należące do kontrahentów, klientów i pracowników, a także mienie składowane na dworze.

Ubezpieczyciel pokrywa również koszty napraw zniszczonych lub uszkodzonych przez przestępców stałych elementów lokalu, m.in. stropów, ścian, dachów, okien i drzwi. Odszkodowanie można także otrzymać wtedy, gdy doszło do kradzieży, ale sprawca nie wszedł do ubezpieczonego lokalu, np. po kradzieży z wystawy.

(AM, źródło: Brandscope)

UFG: Przed wykupieniem wycieczki warto zadbać o ubezpieczenie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W wakacyjnym poradniku podróżnym Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny zarządzający Turystycznym Funduszem Gwarancyjnym oraz Turystycznym Funduszem Pomocowym przypomina udającym się w podróż o zakupie ubezpieczenia. Polisa zabezpieczy bowiem finansowo turystę w razie wypadku, choroby lub utraty bagażu.

UFG przypomina, że wyjeżdżając do kraju, w którym można liczyć na bezpłatne leczenie z EKUZ, należy pamiętać o wyrobieniu karty przed wyjazdem i zabraniem jej ze sobą w podróż. Oprócz tego turyści powinni sprawdzić, jakie warunki i jakie sumy gwarancyjne otrzymują w ramach NNW wykupionego razem z wycieczką. UFG zaznacza też, że dobrym pomysłem może być wykupienie dodatkowego ubezpieczenia turystycznego. Warto również pomyśleć o ubezpieczeniu na wypadek konieczności rezygnacji z podróży lub jej przerwania. 

(AM, źródło: UFG)

Udany kwartał HDI Global

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

HDI Global SE, część Grupy Talanx, dobrze rozpoczął nowy rok finansowy. Wskaźnik mieszany ubezpieczyciela był lepszym od deklarowanego średniookresowego celu. HDI Global SE odnotował również wzrost przychodów z ubezpieczeń, zysku operacyjnego oraz wkładu w zysk netto grupy.

Przychody z ubezpieczeń HDI Global w pierwszym kwartale wyniosły 2,1 miliarda euro wobec 1,8 mld euro przed rokiem. Wzrost był zasługą wyników z działalności w zakresie OC oraz w liniach ubezpieczeń od ognia i inżynieryjnych. Spory wkład w poprawę rezultatu miał także biznes produktów specjalistycznych, który wygenerował 681 mln euro przychodów wobec 615 mln euro na koniec marca 2022 r.

Największą pojedynczą szkodą było trzęsienie ziemi w Turcji i Syrii, które kosztowało HDI Global 15 mln euro. Łączne płatności z tytułu dużych szkód były niższe niż w okresie porównywalnym i wyniosły 34 mln euro (91 mln euro przed rokiem). W rezultacie wskaźnik mieszany spadł z 96,2 do 93,2%, czyli poniżej średniookresowego celu wynoszącego 95%. Wynik finansowy netto na ubezpieczeniach i lokatach przed uwzględnieniem różnic kursowych wyniósł 21 mln euro, wobec 54 mln euro po I kwartale ub.r. Taki rezultat odzwierciedlał zmniejszony dochód z inwestycji zarządzanych przez siebie i przyrost odsetek od rezerw techniczno-ubezpieczeniowych w wyniku wzrostu stóp procentowych. 

Zysk operacyjny (EBIT) odnotowany przez HDI Global osiągnął poziom 86 mln euro – o 26 mln euro więcej niż rok wcześniej. Z kolei udział w zysku netto Grupy Talanx AG wyniósł 69 mln euro (35 euro przed rokiem).

HDI Global po raz pierwszy opublikował kluczowe dane finansowe zgodnie z międzynarodowymi standardami sprawozdawczości finansowej MSSF 17/9.

(AM, źródło: HDI Global)

Allianz Partners: Trendy, które ukształtują ubezpieczenia turystyczne

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Przygotowując się do najgorętszego okresu w roku, branża turystyczna musi wziąć pod uwagę trzy ważne ubezpieczeniowe kwestie. Są to podwyższony poziom popytu na ubezpieczenia, zwiększona niestabilność gospodarcza i geopolityczna oraz rosnące oczekiwania klientów – tak brzmią kluczowe wnioski ze spotkania Global Travel Summit, zorganizowanego przez Allianz Partners w celu identyfikacji najnowszych trendów oraz oczekiwań klientów dotyczących rynku turystycznego w 2023 roku.

Hasłem przewodnim tegorocznego wydarzenia był „brak ograniczeń” – odzwierciedlający wzrosty Allianz Partners oraz możliwości stojące przed całym sektorem ubezpieczeń. W szczycie na zaproszenie Allianz uczestniczyło ponad 200 gości na miejscu i dodatkowo 1500 osób online – łącznie z pięciu kontynentów. Gośćmi specjalnymi byli m.in. Jeff Rosenblum, dyrektor generalny agencji reklamowej Questus i autor bestsellerów z listy Wall Street Journal, a także Tyler Brûlé, prezes i redaktor naczelny magazynu „Monocle”.

Coraz więcej ubezpieczonych turystów

Liczba podróżujących w 2023 roku niezmiennie rośnie, a ich zainteresowanie ubezpieczeniami turystycznymi jest znacznie powyżej poziomu sprzed pandemii. Dane Allianz Partners Customer Lab z Belgii, Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Włoch wykazały, że chęć zakupu ubezpieczenia podróżnego w przypadku podróży międzynarodowych wzrosła ponad dwukrotnie w latach 2019–2022 – z 21% w 2019 r. do 55% w 2022 r.

Wzmożony popyt przyczynił się do znacznego wzrostu w obszarze turystycznym Allianz Partners w 2022 roku, co przełożyło się na przychody w wysokości 3,05 mld euro. Oznacza to wzrost o 80% rok do roku i najlepszy wynik firmy w historii. Liczba klientów przez pierwsze miesiące 2023 roku i w porównaniu do ub. roku nadal dynamicznie rosła.

Podróżujący mają większe wymagania

Wysokiemu popytowi towarzyszy jednak znaczny wzrost oczekiwań klientów wobec wybranego ubezpieczyciela, w tym m.in. terminowość w obsłudze szkód i zwiększona responsywność. Podczas szczytu dyskutowano o potrzebie zwiększenia wydajności i pozytywnego doświadczenia połączonego z innowacjami technicznymi, które zapewnią większą ochronę i korzyści dla wygody klientów za pośrednictwem platformy Allianz.

Całość tych rozważań została odniesiona do bardzo złożonego tła gospodarczego i geopolitycznego. Wprawdzie popyt pozostaje bardzo silny, jednak koniec tanich kredytów i rosnące koszty utrzymania mogą wpłynąć na plany podróżnych – zwłaszcza jeśli chodzi o dodatkowe wydatki podczas wakacji.

– Gwałtowny wzrost liczby wyjazdów wypoczynkowych zbiegł się ze wzrostem inflacji – zwłaszcza w obszarze transportu, żywności i rozrywki – komentuje Joe Mason, Chief Marketing Officer ds. turystyki Allianz Partners. – Rozwój AI i nowych technologii odbywa się niezależnie od preferencji klientów dotyczących osobistego kontaktu w sytuacji wsparcia w krytycznych momentach. Jeśli dodamy do tego zmiany klimatyczne, niedobory pracowników w sektorze turystycznym oraz niestabilność geopolityczną, rok 2023 zapowiada się ciekawie. Obecnie podróżni chcą mieć więcej spokoju, aby móc „bez ograniczeń” poznawać nowe miejsca, odkrywać kolejne aktywności oraz mieć do dyspozycji szeroki wachlarz usług od swojego ubezpieczyciela. Naszym zadaniem jest zapewnienie tradycyjnych produktów ubezpieczeniowych i rozszerzonych usług, dzięki czemu podróżni poczują się bezpieczniej i pewniej. Allianz Partners nadal odpowiada na rosnące zapotrzebowanie i tylko w 2022 roku obsłużył ponad 72 milionów spraw swoich klientów, co oznacza wzrost o prawie 13% rok do roku.

Cztery trendy, które ukształtują ubezpieczenia turystyczne w najbliższych latach:

  1. Skupienie wokół platform i technologii: Platformy cyfrowe są istotną częścią przyszłości sektora ubezpieczeń, z potencjałem do zwiększenia skali, zmniejszenia kosztów i dalszego podnoszenia poziomu obsługi klientów.
  2. Znaczenie kontaktu z człowiekiem: Równie ważna jak najnowocześniejsza technologia cyfrowa jest zdolność do świadczenia zindywidualizowanych usług w przypadku sytuacji złożonych i wymagających wyczucia – zwłaszcza nagłych przypadków medycznych. Allianz Partners w 2022 roku przeprowadził łącznie ponad 11 000 ewakuacji medycznych i repatriacji do kraju, zarządzając nagłymi przypadkami medycznymi praktycznie w każdym kraju na świecie.
  3. Wsparcie klientów ma kluczowe znaczenie w budowaniu silnych marek: Jak podkreślił Jeff Rosenblum, najsilniejsze marki dążą do wspierania klientów, zamiast „utrudniania im życia”.
  4. Zrównoważony rozwój pozostaje priorytetem dla klientów – i ma szersze odniesienie, niż tylko sam klimat: Pomimo wpływu pandemii i ostatnich trudności gospodarczych, zrównoważony rozwój jest priorytetem dla wielu podróżnych. Ogólna troska o ochronę środowiska, według danych Foresight Factory, wzrosła z 57% w 2020 roku do 72% w 2022 roku. Ale nie chodzi tylko o redukcję emisji: klienci coraz bardziej koncentrują się na innych aspektach, takich jak polityka środowiskowa rządu, zrównoważone inwestycje i przejrzystość organizacyjna.

(AM, źródło: Allianz Partners)

ERGO Hestia wdraża ostatni etap ERGO Ubezpieczeń Rolnych

0
Źródło zdjęcia: ERGO Hestia

Po wprowadzeniu ubezpieczenia budynków i mienia oraz upraw rolnych ERGO Hestia rozpoczęła sprzedaż Agrocasco. To trzeci, ostatni etap wdrażania ERGO Ubezpieczeń Rolnych, czyli oferty dla rolników indywidualnych i przedsiębiorców rolnych obejmującej polisy obowiązkowe i dobrowolne.

– Maszyny i narzędzia rolnicze to dziś często drogi i nowoczesny sprzęt, który należy chronić. Tworząc nowy produkt, zbadaliśmy potrzeby rolników, dlatego ubezpieczenie wyróżnia szeroki zakres ochrony oraz wyjątkowa elastyczność – możliwość jego dostosowania do różnych potrzeb klientów, m.in. w zakresie ryzyk, limitów awarii, udziałów własnych, franszyzy integralnej, zakresu terytorialnego czy wariantu likwidacji szkód – mówi Jakub Welz, Menedżer Projektu ERGO Hestii. 

Agrocasco ochroni maszyny i narzędzia rolnicze

Dostępne od 22 maja w ramach ERGO Ubezpieczeń Rolnych Agrocasco zapewnia ochronę w zakresie all risk przed skutkami uszkodzenia, zniszczenia lub utraty maszyn i narzędzi wykorzystywanych w szczególności do prac rolnych. Zakres terytorialny polisy obejmuje Rzeczypospolitą Polską lub granice geograficzne Europy.

Agrocasco obejmuje ochroną maszyny rolnicze wykorzystywane w gospodarstwie, m. in. ciągniki rolnicze i kombajny do zbiorów upraw rolnych, siewniki, opryskiwacze lub narzędzia rolnicze, np. hedery do zbioru zbóż, przystawki do sieczkarni lub stoły do rzepaku używane w agrotechnice.

Szeroki zakres przedmiotowy

Agrocasco zapewnia ochronę w następujących sytuacjach:

  • od szkód powstałych w wyniku awarii spowodowanej przedostaniem się ciała obcego do wnętrza maszyny rolniczej lub narzędzia rolniczego,
  • od szkód powstałych w wyniku awarii wskazanego układu ciągnika rolniczego,
  • pokrycie kosztów holowania, transportu, parkowanie maszyny rolniczej, wynajęcia zastępczego przedmiotu ubezpieczenia, akcji ratowniczej i zabezpieczenia mienia przed zwiększeniem szkody,
  • odtworzenie tablic rejestracyjnych oraz wydanie nowego dowodu rejestracyjnego i naklejek.

Na ścieżce sprzedaży jest także możliwość wprowadzenia stałej sumy ubezpieczenia przez cały okres umowy oraz zniesienia udziałów własnych.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

PIU na Europejskim Kongresie Finansowym

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W dniach 5–7 czerwca w Centrum Konferencyjnym Sheraton Sopot odbędzie się XIII Europejski Kongres Finansowy. W tegorocznej edycji tematyka ubezpieczeniowa będzie osobnym elementem agendy wydarzenia, w którym uczestniczyć będzie Polska Izba Ubezpieczeń. PIU została partnerem instytucjonalnym kongresu, a oprócz tego organizuje panel, podczas którego będzie mowa m.in. o roli ubezpieczeń w transformacji energetycznej.

Co roku w EKF uczestniczy ponad 1500 przedstawicieli biznesu, instytucji finansowych, konsultingu, kancelarii prawnych oraz szkół wyższych. Dyskutują nad praktycznymi rozwiązaniami w najważniejszych dla rozwoju Polski i Unii Europejskiej obszarach. W tym roku tematyka kongresu została poszerzona o zagadnienia z zakresu ubezpieczeń.

Temu obszarowi będzie poświęcony m.in. panel PIU „Rola ubezpieczeń w transformacji sektora energetycznego”, który odbędzie się 7 czerwca w godzinach 12.00–13.00. Jego uczestnicy mówić będą o praktyce ubezpieczania nowej energii. Omówią kwestie związane z rozwojem produktów ubezpieczeniowych dotyczących nowopowstających technologii oraz zabezpieczających wykonanie i finansowanie inwestycji w nowe źródła energii.

W programie panelu przewidziane są również dobre praktyki ubezpieczeniowe w obszarze produktów zielonych oraz roli ubezpieczycieli jako inwestorów.  Omówione zostaną także zadania związane z wypracowaniem standardów regulacyjnych związanych z zieloną gospodarką.

Swój udział w panelu zapowiedzieli: Robert Dębecki, dyrektor Departamentu Gwarancji KUKE, Piotr Nettik, dyrektor ds. underwritingu ubezpieczeń pozakomunikacyjnych w Pionie Klienta Korporacyjnego PZU, Daria Ringwelska, zastępca dyrektora Departamentu Nadzoru Ubezpieczeniowego Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, Hanna Ulańska, Senior Manager, European Actuarial Services EY, oraz Rafał Mańkowski, ekspert PIU.

(AM, źródło: PIU)

18,303FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie