Blog - Strona 554 z 1469 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 554

CUK Ubezpieczenia wprowadza autorską linię produktową Bezpieczni z CUK

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Marka Bezpieczni z CUK będzie firmować produkty stworzone we współpracy z towarzystwami, na wyłączność. Premierową ofertą w tej linii jest ubezpieczenie Bezpieczni w drodze, stworzone we współpracy z Aegon.

– Nasz nowy produkt,to atrakcyjna propozycja dla klientów posiadających polisy komunikacyjne lub tych, których życie zawodowe czy prywatne jest związane z przemieszczaniem różnymi środkami transportu. Bezpieczni w drodze  to produkt przygotowany z myślą o bezpieczeństwie naszych klientów, który charakteryzuje się unikatowym i szerokim zakresem dostępnym w bardzo przystępnej miesięcznej składce. Projekt dostosowanych do klienta polis będziemy konsekwentnie rozwijać, sięgając do kolejnych obszarów ryzyk  – mówi Jacek Byliński, prezes zarządu CUK Ubezpieczenia.

Bezpieczni w drodze przygotowane we współpracy z Aegon jest pierwszą wspólną inicjatywą multiagencji i ubezpieczyciela.

– Chcemy rozwijać przystępne ubezpieczenia na życie dostosowane do klienta i oferujące mu wysoką wartość. Postawiliśmy więc na współpracę z czołową firmą na rynku dystrybucji ubezpieczeń. Wizja CUK Ubezpieczenia budowy dostosowanego do klienta produktu oraz decyzja o wdrożeniu go we wszystkich kanałach dają szansę, że stanie się on powszechnym uzupełnieniem polis komunikacyjnych. Bezpieczni w drodze pokazuje nowe podejście do produktu życiowego, który w powszechnej świadomości pośredników i klientów kojarzy się ze skomplikowanymi procesami. Nasz produkt dzięki uproszczonej konstrukcji i konkurencyjnej cenie doskonale nadaje się do wiązanej sprzedaży wraz z polisą komunikacyjną – mówi Jan Zimowicz, członek zarządu Aegon TUnŻ.

Nawet pół miliona złotych za niezdolność do pracy

Bezpieczni w drodze to ubezpieczenie, które ma na celu ochronę życia i zdrowia oraz pomoc poszkodowanym w wypadkach komunikacyjnych. Cechą charakterystyczną produktu są:

  • wysokie sumy ubezpieczenia, które w przypadku zgonu lub niezdolności do pracy sięgają nawet 500 tys. zł,
  • świadczenia medyczne za pobyt w szpitalu do 1000 zł dziennie,
  • pakiet Premium Assistance oferujący m.in. transport medyczny czy rehabilitację.  

– Bezpieczni w drodze to kompleksowa polisa z obszaru życiowego, która zabezpiecza uczestników ruchu drogowego. Klient ma pewność, że jest chroniony zarówno jako kierowca, jak i pasażer, pieszy czy podróżujący środkami komunikacji publicznej. Zakres polisy obejmuje również rowerzystów – dodaje Sandra Kucińska, liderka ds. Wsparcia i Sprzedaży Ubezpieczeń na życie CUK Ubezpieczenia.

Szeroka dostępność polisy

Bezpieczni w drodze jest oferowany klientom we wszystkich kanałach sprzedaży CUK: online, telefonicznie oraz w placówkach dystrybutora. Dzięki pełnej integracji systemów ubezpieczyciela i multiagencji oraz cyfrowemu procesowi, agenci i klienci CUK dostają możliwość zawarcia polisy w kilka minut bez składania fizycznego podpisu. Nowatorskie rozwiązanie polega na bezpośrednim udostępnieniu partnerowi dystrybucyjnemu API ubezpieczyciela. Wniosek zawierany jest w systemach CUK – agenckim lub online i poprzez API trafia do Aegon. Klient natomiast podpisuje go SMS-em. 

– Takie podejście wymagało od obu firm ścisłej współpracy projektowej w wielu obszarach: od IT poprzez wsparcie sprzedaży, marketing, działy prawne oraz wiele innych. Dzięki zwinnemu zarządzaniu przedsięwzięciem produkt wchodzi na rynek zaledwie w 7 miesięcy od momentu uruchomienia projektu – podkreśla Jan Zimowicz.  

Bezpieczni w drodze jest efektem działań multiagencji i ubezpieczyciela w kierunku sprzedaży prostych i wartościowych dla klienta produktów ubezpieczeniowych zbieżnych z potrzebami klientów kupujących ubezpieczenia OC i AC.

(AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)

KUKE zacieśnia współpracę ze swoim greckim odpowiednikiem

0
Źródło zdjęcia: KUKE

10 maja w Brukseli, podczas wiosennej sesji Unii Berneńskiej, Janusz Władyczak, prezes, Katarzyna Kowalska, wiceprezes Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych, oraz Gregory Stamatopoulos, dyrektor generalny Export Credit Greece, podpisali porozumienie, które tworzy ramy dla współdziałania organizacji we wspieraniu handlu i inwestycji obu krajów.

– Umowa ułatwi współpracę i umożliwi wymianę informacji pomiędzy KUKE a ECG w celu koordynacji działań wspierających handel i inwestycje z naszych krajów. Będziemy dzielić się know-how i najlepszymi praktykami, aby jeszcze skuteczniej pomagać naszym przedsiębiorcom w ekspansji zagranicznej. Mamy nadzieję, że przyciągniemy do Polski więcej przedsięwzięć z greckim kapitałem, które wykorzystają te inwestycje do globalnej ekspansji. To wzmocni relacje gospodarcze między Polską a Grecją – powiedział Janusz Władyczak.

– Polski rynek cieszy się w ostatnich latach dużym zainteresowaniem greckich firm. Z naszej strony jesteśmy do dyspozycji zespołu KUKE, który wspiera starania polskich przedsiębiorstw wchodzących na rynek grecki. Chciałbym osobiście podziękować Januszowi Władyczakowi za dotychczasową znakomitą współpracę i mam nadzieję, że podpisanie stosownego memorandum wzmocni relacje i komunikację między naszymi organizacjami – dodał Gregory Stamatopoulos.

(AM, źródło: Twitter)

InterRisk zachęca szkoły i rodziców do EDU Plus

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

InterRisk wystartował z akcją ubezpieczeniową skierowaną do szkół oraz rodziców. W jej ramach towarzystwo promuje ubezpieczenie EDU Plus.

EDU Plus to program ubezpieczeń adresowanych do szkół oraz rodziców, obejmujący kompleksowy zestaw rozwiązań dotyczący wielu rodzajów ryzyka, związanych zarówno z niespodziewanymi zdarzeniami losowymi, jak i chorobami. Pakiet oferuje finansową ochronę na wypadek zdarzeń, które mogą przytrafić się dzieciom podczas zajęć szkolnych lub podczas dojazdu do lub ze szkoły.

EDU Plus zapewnia ochronę w ciągu całego roku szkolnego i wakacji. Ubezpieczenie może zostać rozszerzone o dowolnie wybrane opcje dodatkowe. W ramach EDU Plus InterRisk oferuje pakiet Hejt Stop, gwarantujący wsparcie psychologiczne, prawne i informatyczne w zakresie mowy nienawiści i bezpieczeństwa w sieci.

– Zależało nam, aby opcja Hejt Stop wychodziła naprzeciw aktualnym potrzebom naszych klientów, dlatego kluczową sprawą było dla nas zwiększenie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w portalach społecznościowych, w szczególności zapewnienie im wsparcia w przypadku włamania na prywatne konto lub profil. Co ważne, w ramach tej opcji, pomoc psychologiczna  i prawna dla dziecka jest świadczona przez dyplomowanych psychologów i doświadczonych prawników. A usługi z zakresu pomocy prawnej są nielimitowane – mówi Marcin Kucharski, kierownik Zespołu Ubezpieczeń Osobowych w Departamencie Ubezpieczeń Osobowych i Zdrowotnych InterRisk.

Propozycja ubezpieczeniowa InterRisk zawiera też TeleMedycynę – szybkie i wygodne konsultacje lekarza internisty, pediatry, ginekologa, urologa i psychologa. Oferowana jest także e-Rehabilitacja, czyli szybki powrót do zdrowia dzięki rehabilitacji w domowym zaciszu za pomocą najnowszej technologii i pod nadzorem fizjoterapeuty.

Inną opcją, którą można dobrać do swojego zestawu ubezpieczeń jest pakiet Kleszcz, który obejmuje koszty badań diagnostycznych, antybiotykoterapii, usunięcia kleszcza oraz wypłatę świadczenia za zdiagnozowanie boreliozy. EDU Plus zapewnia też możliwość uzyskania drugiej opinii medycznej rekomendowanej placówki medycznej w przypadku zachorowania na poważną chorobę w trakcie trwania ochrony ubezpieczeniowej.

(AM, źródło: InterRisk)

Inteligentne rozwiązanie upmedic w pracowniach diagnostyki obrazowej PZU Zdrowie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Oprogramowanie usprawniające tworzenie opisów badań wesprze lekarzy radiologów PZU Zdrowie. Operator medyczny rozpoczął pilotaż rozwiązania polskiego startupu upmedic w swoich pracowniach diagnostyki obrazowej we Wrocławiu i Gdyni.

– Wdrażając innowacje w sieci medycznej PZU Zdrowie, zależy nam na adresowaniu realnych potrzeb lekarzy i pacjentów. Chcemy, aby kadra mogła przeznaczyć mniej czasu na powtarzalną część tworzenia opisu badania diagnostycznego i dzięki temu poświęcić odpowiednią uwagę pacjentowi. Stawiamy przede wszystkim na jakość i dostępność opieki zdrowotnej – mówi Andrzej Jaworski, prezes zarządu PZU Zdrowie.

Oprogramowanie upmedic to inteligentny edytor tekstu wykorzystywany do tworzenia dokumentacji medycznej. Rozwiązanie wspiera lekarzy za pomocą:

  • strukturalnych szablonów i checklisty – każdy opis jest poprawny, sformatowany i czytelny zarówno dla lekarza, jak i pacjenta;
  • rozpoznawania mowy – umożliwia tworzenie dokumentacji bez konieczności dotykania komputera, za pomocą dyktowania, które następnie przetwarzane jest na tekst pisany;
  • inteligentnych podpowiedzi – baza słownictwa zawierająca 350 000 fraz przewiduje, która z nich najlepiej pasuje w danym kontekście, dbając przy tym o kodowanie ICD-10/ICD-9 porządkujące procedury związane z korzystaniem ze świadczeń zdrowotnych.

System umożliwia tworzenie dokumentacji medycznej za pomocą kilku kliknięć myszki, tym samym skracając czas wykonania opisu nawet o 70%.

(AM, źródło: PZU Zdrowie)

Odpowiedni stosunek jakości do ceny albo zakaz sprzedaży

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Banki, ubezpieczyciele i zarządzający aktywami w Unii Europejskiej będą mogli sprzedawać fundusze i inne produkty w UE tylko wtedy, gdy udowodnią organom regulacyjnym, że oferują odpowiedni stosunek jakości do ceny – wynika z projektu, do którego dotarł Reuters.

Komisja Europejska ma opublikować 24 maja wnioski legislacyjne znane jako strategia inwestycji detalicznych. Jej zadaniem jest zwiększenie zaangażowania drobnych inwestorów na rynkach kapitałowych, częściowo poprzez zastosowanie surowszych zabezpieczeń w celu zbudowania zaufania do inwestowania.

 „Niektóre detaliczne produkty inwestycyjne na rynku nadal wiążą się z nieuzasadnionymi wysokimi kosztami i/lub nie oferują wartości inwestorom detalicznym” – czytamy w propozycjach.

W projekcie ustawy wzywa się unijny organ nadzoru papierów wartościowych ESMA i jego odpowiednik w sektorze ubezpieczeń EIOPA do opracowania wskaźników referencyjnych, które branża musiałaby wykorzystać, aby wykazać, że koszt produktu jest uzasadniony i proporcjonalny.

„Wzorce jako narzędzie porównawcze powinny sprawić, że proces ustalania cen – zarówno na poziomie produkcji, jak i dystrybucji – będzie bardziej obiektywny” – czytamy w propozycjach. „Odchylenie od odpowiedniego poziomu odniesienia powinno wprowadzić domniemanie, że koszty i opłaty są zbyt wysokie oraz że produkt nie zapewni wartości w stosunku do ceny, chyba że można wykazać, że jest inaczej”.

W projekcie ustawy wzywa się również do nadania KE uprawnień do podejmowania „działań naprawczych” w przypadku, gdy koszty nałożone na fundusze inwestycyjne nie są uzasadnione lub nieproporcjonalne do oczekiwanych zwrotów.

Projekt przepisów zawiera również proponowany zakaz zachęt lub prowizji od sprzedaży bez doradztwa.

(AM, źródło: Reuters)

Generali: Kolejne działania dla poprawy rentowności

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Największy włoski ubezpieczyciel Generali zawarł umowę sprzedaży swojego wyspecjalizowanego podmiotu emerytalnego w Niemczech, dążąc do poprawy rentowności w biznesie życiowym i uwolnienia kapitału. Nabywcą jest Frankfurter Leben, którego większościowym udziałowcem jest chiński Fosun.

FL specjalizuje się w kupowaniu portfeli ubezpieczeń życiowych od innych ubezpieczycieli i zarządzaniu nimi. Sprzedając Generali Deutschland Pensionskasse (GDPK), Generali zyska 1 pp. dla swojej pozycji wypłacalności i ok. 10 pp. dla swojej niemieckiej spółki. Utworzona w 2002 r. GDPK ma ok. 2,8 mld euro w rezerwach kapitałowych i 150 000 polis. Zawieranie nowych polis zakończono w 2016 r.

(AC, źródło: Reuters)

Mobilne ładowarki w standardzie elektrycznego assistance ARC Europe

0
Arc Europe France assistance automobile Batterie mobile pour véhicules électrique

ARC Europe France, siostrzana spółka ARC Europe Polska, posiada usługę mobilnej ładowarki elektrycznej z dojazdem do klienta.

W przypadku rozładowania baterii trakcyjnej w samochodzie elektrycznym kierowca może zadzwonić po mobilną ładowarkę, która podładuje akumulator na miejscu. Taka forma obecniepomocy skraca czas przywracania mobilności do minimum.

 ARC Europe France ma w swojej sieci 12 patroli wyposażonych w mobilną ładowarkę, w tym jeden, który bezpośrednio należy do nich. Takie ładowanie zapewnia około 15 km zasięgu w ciągu 25 minut. W 2022 udało się w ten sposób pomóc 15 512 klientom. ARC Europe korzysta z ładowarki elektrycznej marki Votexa – sprzedawanej przez firmę CLS. Mobilna ładowarka pomaga uruchomić także samochody konwencjonalne, którym rozładował się akumulator.

(AM, źródło: ARC Europe)

Rusza jubileuszowy Kongres PIU

0
Źródło zdjęcia: PIU

Dziś rozpoczyna się jubileuszowa, dziesiąta edycja Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń. Tradycyjne dwudniowe spotkanie branży ubezpieczeniowej w Sheraton Sopot Hotel przebiegać będzie pod hasłem „Ile rynku i ile regulacji dla dobra klienta?”.

Głównym akcentem merytorycznym pierwszego dnia kongresowego będzie panel dyskusyjny „Bancassurance, gdzie jest wartość produktu dla klienta?”. Prowadzący go Piotr Wrzesiński, menedżer ds. ubezpieczeń na życie i bancassurance PIU, będzie pytać Jarosława Bartkiewicza, prezesa Prudential w Polsce, Grzegorza Jurczyka, prezesa BNP Paribas Cardif w Polsce, Agnieszkę Gocałek, dyrektorkę Biura Bancassurance i Programów Partnerstwa Strategicznego PZU, oraz Macieja Podlewskiego, dyrektora Departamentu Nadzoru nad Systemem Zarządzania i Dystrybucją Ubezpieczeń Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, o to, jak regulować rynek bankowej dystrybucji ubezpieczeń.

10 maja odbędzie się też debata geopolityczna w formule jeden na jednego, w której udział wezmą prof. dr hab. Jacek Czaputowicz oraz dr Jacek Bartosiak, a ich dyskusję będzie moderować Mikołaj Kunica z Business Insidera. Ponadto wykład wygłosi dr Jacek Pawlak, prezes Toyota Central Europe

Wizja optymalnej likwidacji szkód

Drugi dzień kongresowy rozpocznie panel „Innowacje w obszarze zakładów ubezpieczeń, pośredników ubezpieczeniowych, infrastruktury ubezpieczeniowej i technicznej”. Składać się on będzie z czterech krótkich prezentacji, podczas których zaprezentowane zostaną innowacyjne rozwiązania ERGO Hestii, Comadso, Accenture i Paloalto Networks.

Tuż po nim odbędzie się panel „Jak goniliśmy Europę? O ewolucji w likwidacji szkód”. Poprowadzi go Łukasz Kulisiewicz, ekspert PIU, który będzie moderować dyskusję między Rafałem Stankiewiczem, wiceprezesem Warty, Kazimierzem Majdańskim, członkiem zarządu ERGO Hestii, Radosławem Bedyńskim, wiceprezesem UFG, i Andrzejem Wasilewskim, prezesem Spółdzielni Usługowej VIG Ekspert i dyrektorem Obszaru Szkód Detalicznych Compensy, InterRisk i Wiener. Podczas debaty paneliści przedstawią swoją wizję tego, jak powinna wyglądać współpraca między rynkiem ubezpieczeń a regulatorem. Odpowiedzą też na pytanie o to, na ile ochrona poszkodowanych i rozwiązania proklienckie wymagają jeszcze regulacji innych niż rynkowe.

Jak regulować, żeby nie przeregulować?

Z tematem przewodnim X Kongresu PIU będzie związana finałowa debata pod hasłem „Czy dążymy do przeregulowania działalności i czy czas się zatrzymać?”, w której udział wezmą prof. dr hab. Jacek Jastrzębski, przewodniczący KNF, prof. dr hab. Paweł Wajda oraz prof. dr hab. Michał Romanowski. Jej uczestnicy postarają się odpowiedzieć na pytanie, jak tworzyć prawo, by spełniało swoje funkcje, by było narzędziem stabilizacji rynku, ochrony klientów, ale też by wspierało innowacyjność. Spróbują też wskazać, co może być czynnikiem zmian regulacji, jakie są relacje między tzw. twardym a miękkim prawem oraz jak sprawić, by regulacje były bardziej przewidywalne dla rynku. Paneliści zastanowią się również, czym jest przeregulowanie i kiedy do niego dochodzi, oraz jakie zagrożenia mogą z tego wynikać, zwłaszcza dla klientów.

Kongres PIU to najważniejsze dla środowiska ubezpieczeniowego forum wymiany opinii i doświadczeń przedstawicieli rynku ubezpieczeniowego, finansowego oraz ustawodawcy. Dobre praktyki w ubezpieczeniach czy usprawniające obsługę klientów innowacje to początek drogi w zakresie pokonywania aktualnych wyzwań stojących przed branżą ubezpieczeniową.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Future.Company: Młodzi klienci przeobrażą rynek ubezpieczeń

0

Mówienie, że świat się zmienia to frazes. Jednocześnie faktem jest, że zmiany te jeszcze nigdy nie postępowały tak szybko i intensywnie. I nie chodzi tu tylko o rozwój technologiczny, cywilizacyjny czy przeobrażenia ekonomiczne, polityczne, prawne lub o perturbacje klimatyczne, ale o cały szereg zmian społecznych, obyczajowych i światopoglądowych, które im towarzyszą.

Future.Company aktywnie śledzi przemiany zachodzące u konsumentów i trendy, które mają wpływ na ich motywacje, wybory i zadowolenie z usług. Partnerzy projektu od lat współpracują z firmami ubezpieczeniowymi, tworząc nowe rozwiązania, produkty, usługi i wspierając komunikację. Zebrane doświadczenie pozwala przekładać wiedzę na język ubezpieczeń i wspomagać firmy ubezpieczeniowe w tworzeniu lepszych produktów i usług oraz modelowaniu doświadczeń klientów.

Po kolei, pokolenia/ Restart alfabetu

Wśród aktywnych na rynku pracy konsumentów są aktualnie aż cztery pokolenia: BB, X, Y i Z. BB (Baby Boomers) to osoby od ok. 59. roku życia w górę. Są pokoleniem powojennego wyżu demograficznego. Tuż za nimi znajduje się generacja X. Najmłodsi z nich mają dziś mniej więcej 43 lata. W Polsce jest to pokolenie okresu transformacji. Kolejna grupa to Millenialsi, zwani też Igrekami. Na potrzeby artykułu należy przyjąć, że ostatni z nich urodzili się w 1995 roku i mają obecnie 28 lat. Ostatnim aktywnym na rynku pracy pokoleniem są „Zetki”, czyli pokolenie Z. Nazywa się ich także digital native, bo urodzili się w czasach wszechobecnego internetu. Są też pierwszym pokoleniem podkreślającym swoją europejską tożsamość (gdy Polska wchodziła do Unii Europejskiej w 2004 roku, nie było ich jeszcze na świecie lub właśnie się na nim pojawiali). Najmłodsi z nich są jeszcze w wieku nastoletnim, ale ich starsi koledzy już weszli na rynek pracy. Należy pamiętać, że prócz czterech pokoleń aktywnych zawodowo nadchodzi nowe: pokolenie Alfa. Pierwszy rocznik przedstawicieli tej generacji w tym roku skończył 10 lat. Twierdzi się, że kluczowym wydarzeniem jest dla nich pandemia koronawirusa i jej następstwa.

Żyjemy zatem w świecie pięciu pokoleń. Jednak tylko dwa najstarsze są twórcami produktów i usług ubezpieczeniowych. Z jednej strony można powiedzieć, że jest to naturalna kolej rzeczy, z drugiej – obecna epoka to czas wielogłosów i inicjatyw oddolnych. Analiza pokazuje, jak ten przygotowany przez starszych „świat ubezpieczeniowy” odbierają młodzi ludzie.

Niepokoje i frustracja młodych

Młodzi uważają, że dotychczasowe normy, wzory i sposoby postępowania zdezaktualizowały się i przestały działać. Kto miał przygotować ich do życia na kredyt lub w ciągle wynajmowanym mieszkaniu? Kto miał dać im wiedzę o tym, jak budować swoje „ja” w social mediach, chronić własną prywatność czy reagować na cyber przemoc? Kto miał nastawić ich na ciągłe zmiany miejsc pracy lub pracę w wielu miejscach na raz i szklane sufity? Kto zawczasu ostrzegł ich przed niewydolnością systemów społecznych (np. ZUS, NFZ) lub nierentownymi lokatami bankowymi? Kto przestrzegł ich przed chorobami cywilizacyjnymi i skutkami zmian klimatycznych? Kto przekazał im wiedzę o tym, jak radzić sobie z samotnością w globalnej wiosce? Kto dał im receptę na zwalczanie stresu?

Jak zatem współcześni młodzi adaptują się do zmieniającego się świata? Muszą eksperymentować na sobie. Szukają własnych sposobów na zaspokajanie potrzeb, w tym budowanie poczucia stabilizacji i bezpieczeństwa. W obszarze ich zainteresowań pojawiają się również ubezpieczenia, myślą o nich jednak nieco inaczej niż poprzednicy.

– Młodzi szybciej niż starsze pokolenia sięgają po ubezpieczenia. Jednak po inne ich rodzaje. Są przyzwyczajeni do prostych i raczej krótkoterminowych rozwiązań asekuracyjnych, np. podróżnych. Chętniej sięgają po oferty kontekstowe, np. ubezpieczają ekrany telefonów. Są zainteresowani niestandardowymi polisami: ubezpieczają bilety lotnicze czy zwierzęta, ale jednocześnie wolą kupić droższy sprzęt RTV lub AGD posiadający systemy ograniczające ryzyko (np. pralkę z zabezpieczeniem przed zalaniem) niż dopłacić za jego ubezpieczenie –  analizuje Krzysztof Stroiński.

Czego szukają młodzi?

Młodych łatwo łączy się z nowoczesną technologią, która jest dla nich naturalna, a której starsze pokolenia musiały się nauczyć. Zwykło się mawiać, że są oni „zdalni” i zawsze online, a ich świat to świat wirtualny. Zwykło się też sądzić, że usługi do nich skierowane powinny być cyfrowe, ale czy na pewno tak jest? Młodzi sami przyznają, że giną w chaosie digitalowego przekazu, są przytłoczeni ilością powiadomień wyskakujących każdego dnia na ich smartfonach i marzą o poukładaniu tego bałaganu informacyjnego. Jak mało kto wiedzą też, że świat, a właściwie system, w którym żyją, nie jest gotowy na pełną zdalność… Podczas załatwiania spraw urzędowych wciąż potrzebne są papierowe dokumenty, a przy podejmowaniu ważnych decyzji lepiej mieć przy sobie osobę kompetentną, która doradzi i przeprowadzi przez dany proces.

– Nie dajmy omamić się technologią. To, że młodzi żyją w cyfrowym świecie, nie oznacza, że wszystko chcą mieć w wersji digital. Niedawno rozmawiałem ze swoim niespełna dwudziestoletnim bratankiem. Gdy spytałem go, gdzie szukałby ubezpieczenia, jasno wskazał, że najchętniej spotkałby się z agentem, który przedstawi mu ofertę, podpowie, doradzi i odpowie na wszelkie pytania. Na początku może to się wydawać zastanawiające, po chwili namysłu nie powinno jednak nikogo dziwić. Młodzi chętnie przecież sięgają po polecenia, recenzje i opinie innych, chociażby po to, by oszczędzić swój czas. Nie myślmy więc o nich stereotypowo. Owszem, używają technologii, ale tylko wtedy, kiedy jest im ona potrzebna i daje optymalizację. Powinniśmy brać z nich przykład i sami w biznesie tak właśnie jej używać – podkreśla Andy Woynarowski.

O młodych zwykło się też mawiać, że rzadko podejmują stałe zobowiązania – zarówno prywatne, jak i konsumenckie, niechętnie biorą kredyty i zakładają rodziny. Rzadko się wspomina o tym, że cenią sobie stabilizację, samorealizację oraz bezpieczeństwo. Niestabilność czasów, w których przyszło im żyć, wymusza na nich zredefiniowanie tych pojęć. Są więc mistrzami bycia o krok do przodu, smart shoppingu, łowienia okazji, ograniczania ryzyka i dywersyfikacji. Cenią prostotę i wolność wyboru.

– Interesują ich możliwie pełne, acz niskokosztowe oferty. Co jednak najważniejsze, należy dołożyć szczególnych starań, by oferty dla młodych były proste, czytelne, dawały wybór oraz chociaż minimum personalizacji. W skrócie: ma być łatwo, wręcz intuicyjnie, „dla mnie” i bezpiecznie! – wyjaśnia Agnieszka Warzybok.

O młodych myśli się stereotypowo i to sprawia, że rynkowi niejednokrotnie ciężko jest trafić w ich gusta. Przy podejmowaniu kluczowych decyzji biznesowych często korzysta się z nieaktualnych definicji czy powszechnie używanych koncepcji, innymi słowy idzie się sprawdzoną ścieżką. To błąd, który może wiele kosztować.

O czym powinna pomyśleć branża ubezpieczeniowa?

  1. OPINIA SPECJALISTY. Żyjąc w ciągłym biegu, nadmiarze informacji i świecie fake newsów, młodzi cenią i chętnie sięgają po opinie fachowców lub doradców. Ta grupa nauczyła się, czym jest podział kompetencji, i rozumie, że nie musi specjalizować się we wszystkim. Warto przy tym pamiętać, że dla nich ekspert nie musi być specjalistą – to człowiek, któremu ufają i z którym mają bezpośrednią (osobistą) lub pośrednią (np. w social mediach) relację. Ważne dla młodych jest poznanie osoby, która faktycznie przeszła proces i doświadczyła usługi.
  2. FORMA KONTAKTU. Młode pokolenie bardziej niż ich poprzednicy zwraca uwagę na zdrowie psychiczne. Starają się unikać niepotrzebnych sytuacji stresowych. Widać to np. w sytuacjach związanych z koniecznością kontaktu z serwisem danej usługi. Wykonanie telefonu do call center może urosnąć do wyczynu porównywalnego z wejściem na Kilimandżaro, a pojawiający się strach sprzyja prokrastynacji. Należy zatem dać młodym wybór. Jeżeli nie chcą rozmawiać, trzeba zaoferować im mail, sms lub czat. Receptą na dobrą relację jest zapewnienie komfortu i wolności wyboru.
  3. TU i TERAZ. Wychowani w świecie technologii młodzi nie są przyzwyczajeni do czekania. Stanie w kolejce jest dla nich możliwym wyborem jedynie wówczas, gdy w zamian za to otrzymają usługę premium. Chętnie np. poczekają na stolik w ulubionej restauracji czy na uszycie spersonalizowanych ubrań. Jednak standardowe usługi chcą otrzymywać „od ręki”. Jak powietrza potrzebują informacji zwrotnej, natychmiastowej reakcji oraz dostępności 24/7. Decydując się na usługę w digitalu, należy im to zapewnić.

O Future.Company:

Future.Company to projekt skoncentrowany na wsparciu liderów biznesu w procesie transformacji biznesowej w czasach cyfrowych. Pracuje bezpośrednio z zarządami i ich zespołami, oferując unikatowe i dostosowane do potrzeb wsparcie oparte na wiedzy, doradcze i projektowe. Skupia się na wspólnym poszukiwaniu szytych na miarę rozwiązań, które realnie przyspieszają proces zmian w organizacji. Łącząc perspektywę klienta, biznesu i technologii, odpowiada na wyzwania nowoczesnego świata. Jednym z kluczowych obszarów działalności Future.Company jest tworzenie efektywnych rozwiązań z obszaru Customer Experience (CX), takich jak np. ścieżki konsumenta (customer journeys).

(AM, źródło: Future.Company)

Warta ułatwia dostęp do telemedycyny

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Od 8 maja Warta umożliwia skorzystanie z dodatkowego pakietu Telezdrowie w ramach grupowego ubezpieczenia na życie Warta Ekstrabiznes Plus.

Nowe rozwiązanie pojawi się w ofercie Warty dzięki współpracy z Telmedicin, wiodącym dostawcą usług telemedycznych w Polsce. Umożliwi ono pracownikom firm dostęp do konsultacji lekarskich. Pracodawcom pomoże zadbać o swój zespół i ograniczyć potencjalne nieobecności ze względów zdrowotnych.

– W ostatnich latach Polacy masowo korzystali z opieki zdrowotnej w formie teleporad i docenili związaną z tym rozwiązaniem wygodę. Dlatego zdecydowaliśmy się na rozszerzenie naszej oferty w ramach produktu Warta Ekstrabiznes Plus o dodatkowy pakiet Telezdrowie, dzięki któremu ubezpieczeni uzyskają dostęp do telekonsultacji medycznych nawet w 2 godziny. Nowe rozwiązanie sprzyja także pracodawcom, ponieważ pomaga im zadbać o swój zespół i ograniczyć problemy wynikające z absencji chorobowej pracowników – mówi Marek Twardowski, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu TUnŻ Warta.

Dzięki pakietowi Telezdrowie pracownicy zyskują:

  • e-konsultacje z lekarzami podstawowej opieki zdrowotnej oraz lekarzami nawet 13 specjalizacji bez limitu (w zależności od wybranego zakresu),
  • szybki dostęp do e-konsultacji: nawet w ciągu 2 godz. w przypadku lekarza POZ i maks. 3 dni roboczych w przypadku lekarza specjalisty,
  • krótki czas oczekiwania na wizytę stacjonarną u lekarza specjalisty – od 3 do 5 dni roboczych,
  • badania laboratoryjne i diagnostyczne (w zależności od wybranego zakresu),
  • możliwość odbywania wizyt stacjonarnych i realizowania badań w placówkach medycznych w całej Polsce.

Ochroną w ramach nowej oferty, dzięki wariantom „Dla Dwojga” oraz „Dla Rodziny”, mogą zostać objęci również najbliżsi ubezpieczonego pracownika.

Nowe rozwiązanie jest dostępne dla klientów od maja 2023 w ramach grupowego ubezpieczenia na życie Warta Ekstrabiznes Plus.

bezpieczenia na życie, Warta

(AM, źródło: Warta)

18,295FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie