Blog - Strona 615 z 1528 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 615

Żebyśmy żyli długo i dostatnio

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Tylko co ósma osoba w Polsce (12,5%) deklaruje, że aktywnie oszczędza dodatkowe środki na emeryturę. Co trzecia – na razie nie ma takiego nawyku, ale planuje rozpocząć go w przyszłości, a 14% nie odkłada, bo sądzi, że nie musi, jak wynika z badania Prudential Family Index.

Jednym z celów badania jest odpowiedź na pytanie: „Czy na emeryturze będziemy żyć jak młodzi bogowie?”.

Według najnowszych danych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych szacowana emerytura w 2027 r. wyniesie ok. 30% twojej pensji (https://bit.ly/3KZRIF4). To znaczy, że wiele osób, które za kilka lat zakończą okres pracy, nie poczuje się jak „młody bóg” na kolejnym etapie swojego życia.

Życie na jedną piątą potrzeb

A to i tak dobrze! Według raportu ZUS osoby, które przejdą na emeryturę w 2060 r. – dzisiejsi pełni nadziei dwudziestolatkowie – muszą liczyć się z tym, że wysokość świadczenia w ich przypadku wyniesie jedynie 19% ostatniej pensji. Jedną piątą tego, co zarabiasz. Rękaw zamiast całej koszuli, jedna tabletka zamiast pełnej terapii, wakacje na balkonie zamiast w Ciechocinku. Żarty na bok. Tak znaczne obniżenie jakości życia będzie bardzo nieprzyjemnym szokiem. Pierwszy dzień emerytury spędzisz na pytaniu, z czego muszę zrezygnować i co jeszcze mogę zostawić.

Struktura naszego społeczeństwa i jego funkcjonowanie się zmienia – kolejne pokolenie będzie mniej liczne niż obecne, dość szybko rośnie też mobilność geograficzna pracowników – liczenie, że na emeryturze będą nas wspierać nasze dzieci, może okazać się złudzeniem, bo tych dzieci będzie mniej i często będą mieszkać na drugim końcu świata.

Państwo gwarantuje wypłatę emerytur, więc raczej nie ma się co martwić, że świadczenia nie będą wypłacone. Jednak na skutek zmian demograficznych coraz większa część wypłat będzie finansowana z dotacji budżetu państwa, a mniejsza ze składek przyszłych pracowników.

Oznacza to, że może pogorszyć się jakość dóbr publicznych – skoro więcej wydatków będzie finansować system emerytalny, to mniej pozostanie na ochronę zdrowia, kulturę, infrastrukturę czy edukację – mówi prof. Jacek Tomkiewicz, dziekan Kolegium Finansów i Ekonomii Akademii Leona Koźmińskiego.

Warto wcześniej zacząć oszczędzać

Dlatego nie opłaca się odkładać odkładania, a młody wiek wcale nie jest wytłumaczeniem, żeby jeszcze nie myśleć o jesieni życia! Ubezpieczenia na życie połączone z odkładaniem środków na emeryturę to nie tylko oszczędzanie pieniędzy, ale również zaprzęgnięcie ich do pracy. Kwota, którą będziesz dysponować, będzie wyższa od tej, którą odkładałeś. Obecnie odkładanie na emeryturę planujemy po przekroczeniu 30 lat. Jednak im wcześniej zaczniesz – tym więcej trafi na twoje konto, zgodnie z zasadą „pieniądz robi pieniądz”.

Według badania Prudential Family Index blisko połowa Polaków nie robi bieżąco nic, aby zabezpieczyć swoją emeryturę, z czego większość decyzję o gromadzeniu oszczędności odkłada na później. Natomiast ponad 1/3 respondentów ma świadomość, że oszczędza, ale niewystarczająco.

W odpowiedziach badanych widać, że większość Polaków zdaje sobie sprawę, że tzw. stopa zastąpienia (relacja emerytury do ostatniej pensji) będzie stosunkowo niska, ale nie idzie za tym korekta w zachowaniu – często nie oszczędzamy na emeryturę, bo nie mamy z czego i twierdzimy, że zaczniemy o tym myśleć w przyszłości. Warto jednak zdawać sobie sprawę z kilku kwestii.

Przede wszystkim nasz system emerytalny jest oparty na zasadzie tzw. zdefiniowanej składki: moja emerytura wynika ze składek, które odłożę w czasie życia zawodowego. Wniosek jest oczywisty – im mniejsza jest miesięczna kwota, którą chcę lub mogę odkładać, tym dłużej muszę oszczędzać, żeby zgromadzić kapitał pozwalający na godne życie. Młody wiek i początek kariery zawodowej są więc zdecydowanie argumentem za tym, żeby zacząć się ubezpieczać i oszczędzać jak najwcześniej – dodaje prof. Jacek Tomkiewicz.

Ubezpieczenie lepsze od bieliźniarki

Dwie osoby na trzy z tych, które postanowiły zadbać o swoją finansową przyszłość, robi to, oszczędzając na koncie, w szufladzie lub bieliźniarce. To daje pokusę i możliwości podbierania środków i wydawania ich na doraźne potrzeby. Natomiast przy długofalowych rozwiązaniach mamy motywację do regularnego i świadomego odkładania i w ten sposób zadbania o swoją finansową przyszłość. Temu właśnie służą ubezpieczenia na życie, zwłaszcza jeżeli pozwalają oszczędzać na przyszłą, dodatkową emeryturę.

Co czwarty z respondentów (23%), którzy postanowili zadbać o swoją finansową przyszłość, wierzy w swoją szczęśliwą gwiazdę i gra w popularne gry losowe. Tu należy przypomnieć, że prawdopodobieństwo trafienia „szóstki” wynosi w przybliżeniu 1 do 14 mln.

Co ósmy liczy w przyszłości na wsparcie swoich dzieci. 18% inwestuje na giełdzie lub w fundusze, a 9% zarabia na wynajmie nieruchomości. 14% badanych kupiło polisę na życie z funkcją oszczędzania. W odpowiedzi na to pytanie respondenci mogli wskazać więcej niż jedną propozycję.

Oszczędzanie jest nawykiem, który należy wyrabiać jak najwcześniej. Regularnie odkładane pieniądze, na przykład w ramach ubezpieczenia na życie i dożycie, można przeznaczyć w jesieni życia na codzienne potrzeby, których nie pokryje zbyt skromna i niska regularna emerytura. A jeśli wystarczy – zgromadzone środki będzie można wydać na realizację pasji czy spełnianie marzeń – egzotyczną podróż lub zakup ulubionego auta.

Warto wziąć pod uwagę produkty liczone na wiele lat, jak najmniej zależne od bieżącej koniunktury, takie jak na przykład Emerytura bez Obaw lub Oszczędności bez Obaw – mówi Sławek Bełz, dyrektor sprzedaży agencyjnej Prudential Polska, oferującego ubezpieczenia pod marką Pru.


O Prudential Family Index: Badanie zostało przeprowadzone przez agencję badawczą Beyond w listopadzie 2022 r. metodą CAWI (kwestionariuszowych wywiadów prowadzonych przez internet) na panelu firmy Norstat Polska, na próbie reprezentatywnej Polaków w wieku 25–45 lat posiadających przynajmniej jedno dziecko. Badana próba liczyła 500 osób.

SOKiK uchylił decyzję o karze dla MetLife

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ponad 5,2 mln zł – karę w takiej wysokości nałożył w ubiegłym roku na MetLife Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Decyzja nie zyskała jednak akceptacji sądu apelacyjnego, który ją uchylił.

Sprawa dotyczyła sankcji, jaką prezes Urzędu nałożył na ubezpieczyciela 2 lutego 2022 r. za stosowanie niedozwolonych postanowień umownych w ubezpieczeniach na życie z UFK. UOKiK uznał, że sposób pobierania przez ubezpieczyciela opłat alokacyjnych w dwóch pierwszych latach trwania polis był niezgodny z prawem, a ponadto miał on zniechęcić konsumentów do wypowiadania umów. Sprawa dotyczyła oferowanej w latach 2016–2017 indywidualnej polisy na życie z UFK o nazwie MetLife Projekt Jutro. Wątpliwości prezesa UOKiK wzbudziły postanowienia umowne określające opłaty alokacyjne. Na ich mocy w pierwszym roku obowiązywania umowy spółka potrącała 75% składki inwestowanej, a w drugim – 45%. Konsument stopniowo odzyskiwał pieniądze w kolejnych latach w postaci tzw. premii inwestycyjnej, przy czym pełny zwrot następował dopiero około 14. roku trwania umowy. Niezależnie od tego spółka pobierała kilka innych opłat.

Po rozpatrzeniu sprawy prezes UOKiK zdecydował o nałożeniu na MetLife kary finansowej wynoszącej 5 231 684 zł. Oprócz tego zobowiązał zakład do poinformowania konsumentów o decyzji i jej skutkach, czyli o tym, że zakwestionowane klauzule należy traktować tak, jakby ich nie było w umowie.

Decyzja była nieprawomocna. MetLife przysługiwało odwołanie do sądu, z którego to prawa spółka skorzystała. 26 kwietnia Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przychylił się do argumentów firmy i uchylił zaskarżoną decyzję. Obecnie UOKiK przysługuje skarga kasacyjna do Sądu Najwyższego.

Obecnie MetLife działa na polskim rynku ubezpieczeń jako Nationale-Nederlanden.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Europ Assistance: Nowa aplikacja webowa ułatwi multiagentom sprzedaż Car Assistance

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Europ Assistance Polska udostępnia nowe narzędzie dla multiagentów. Przy jego pomocy będą mogli szybko wyliczyć składkę Car Assistance i znaleźć optymalną dla klienta ofertę. Ubezpieczenie assistance i aplikacja webowa uzupełniają się wzajemnie i stanowią gotowe narzędzie do pracy pośrednika ubezpieczeniowego.

Głównym zadaniem aplikacji jest wsparcie pośrednika w dopasowaniu oferty do wymagań klienta. Na podstawie kilku danych, takich jak obszar ochrony, okres ubezpieczenia i informacje o pojeździe (marka, model, rok produkcji), można wyliczyć składkę w opracowanym przez Europ Assistance ubezpieczeniu Car Assistance. Po wpisaniu wspomnianych informacji wyświetlą się propozycje 3 wariantów. Agent będzie mógł porównać ze sobą oferty, przeanalizować z klientem ich szczegóły i wybrać optymalną.

Fragment porównania zakresów wariantów ubezpieczenia w aplikacji webowej

Przyjazny interfejs użytkownika

– Już na etapie projektowania naszej aplikacji webowej wiedzieliśmy, że musi spełniać dwa główne założenia, jakimi są oszczędność czasu i prostota użytkowania. Dlatego stworzyliśmy nieskomplikowane narzędzie, które na podstawie kilku danych jest w stanie wyliczyć składkę ubezpieczeniową. Jest to duże udogodnienie zarówno dla agenta, jak i klienta – mówi Andrzej Stańczyk, meeadżer ds. Współpracy z Pośrednikami Europ Assistance.

Ubezpieczenie Car Assistance

Przedmiotem Car Assistance jest ochrona od ryzyka wypadku drogowego, awarii i kradzieży samochodu osobowego. Polisa obejmuje pojazdy nie starsze niż 18 lat i dostępna jest w 3 wariantach. Każdy z nich gwarantuje holowanie pojazdu po wypadku lub awarii, naprawę lub wymianę opon czy szyb, jak również usprawnienie pojazdu na miejscu zdarzenia. Dodatkowo wariant drugi i trzeci zapewnia samochód zastępczy od 3 do 14 dni w zależności od rodzaju zdarzenia (awaria, wypadek, kradzież). Wariant trzeci został rozszerzony o:

  • pokrycie kosztów naprawy pojazdu po awarii,
  • kalibrację szyb,
  • sezonową wymianę opon,
  • usługę door to door,
  • pomoc finansową w przypadku kradzieży auta.

Car Assistance zapewnia możliwość doboru okresu ochrony w zależności od potrzeb. Opcja krótkoterminowa (9, 16, 30 dni) polecana jest osobom udającym się na krótki wyjazd. Dla tych, którzy potrzebują dłuższej ochrony, dostępna jest wersja roczna.

– Produkt opracowany przez naszą firmę jest gotową ofertą dla multiagencji. Posiada atrakcyjne ceny pakietów przy zachowaniu równie atrakcyjnych prowizji – podkreśla Ryszard Grzelak, prezes zarządu Europ Assistance Polska. – Ubezpieczenie dostępne jest w 3 wariantach, a zakres ich świadczeń jest bardzo szeroki. Dlatego aby ułatwić pracę agentom, stworzyliśmy specjalną aplikację webową – dodaje.

(AM, źródło: Europ Assistance)

W oczekiwaniu na debiut nowej aplikacji ubezpieczeniowej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Jak dowiedział się cashless.pl, w ciągu najbliższych tygodni w marketach Google Play i App Store pojawi się nowa aplikacja do zakupu i obsługi ubezpieczeń – OLO Clever.

Aplikacja jest autorskim dziełem agencji Top Ubezpieczenia i będzie adresowana do segmentu masowego. Oskar Janiak, dyrektor operacyjny OLO Clever, podkreśla, że fundamentem narzędzia ma być wygoda użytkownika. Stąd też aplikacja ułatwi zakup polisy z możliwością swobodnego zarządzania jej zakresem i wyboru dostawcy ochrony.

Na początek w OLO Clever pojawią się komunikacyjne ubezpieczenia OC, AC, NNW i assistance oraz turystyczne. Z poziomu aplikacji będzie można też zgłosić szkodę oraz skontaktować się z ubezpieczycielem. Narzędzie będzie również przechowywać wszystkie informacje na temat zawartej umowy.

Portfel produktów i dostawców oraz oferta funkcjonalności mają być sukcesywnie rozbudowywane.

Więcej:

cashless.pl z 8 maja, Ida Krzemińska-Albrycht „Nowa aplikacja ubezpieczeniowa. Start OLO Clever już wkrótce”

(AM, źródło: cashless.pl)

Nationale-Nederlanden promuje ubezpieczenie na wypadek nowotworu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Nationale-Nederlanden wystartowało z nową kampanią, która ma zachęcić Polaków do zabezpieczenia się na wypadek choroby nowotworowej. Od 8 maja ubezpieczyciel prowadzi działania promocyjne w telewizji, internecie i social mediach.

– Jako marka od lat deklarujemy, że o tym, co ważne, mówimy wprost. W naszej najnowszej kampanii nie jest inaczej. Po raz kolejny zachęcamy Polaków do tego, aby zadbali o profilaktykę finansową i odpowiednio się zabezpieczyli, tym razem na wypadek chorób nowotworowych – mówi Marta Maszewska-Danielewicz, dyrektorka ds. komunikacji marketingowej i marki Nationale-Nederlanden. – Teoretycznie wszyscy wiemy, że warto pomyśleć o tym zawczasu. Z badań przeprowadzonych na nasze zlecenie wynika jednak, że jedynie 32% Polaków ma wykupione indywidualne ubezpieczenie zdrowotne, a co piąta osoba nigdy nie zastanawiała się nad potrzebą jego posiadania. Tymczasem warto pamiętać, że taki produkt to nie tylko wypłata świadczenia, ale także pomoc w umówieniu dodatkowych badań czy znalezieniu najlepszych specjalistów, którzy wesprą nas w powrocie do zdrowia –  dodaje.

Spot wizerunkowo-produktowy przygotowany na potrzeby kampanii pokazuje silną relację na linii rodzic-dziecko. Marka przekazuje głos nastolatce, która w bezpośredni, zaczepny sposób daje rodzicom do myślenia.

– Poprzez nasz spot chcemy w dosadny sposób uświadomić rodzicom, jak istotne jest, szczególnie z perspektywy ich dzieci, aby zadbali o siebie i zabezpieczali swoją przyszłość. Zwłaszcza że jak wynika ze wspomnianego badania, zdecydowana większość dorosłych zazwyczaj rozmawia z dziećmi o ich bieżących sprawach, natomiast unika podejmowania tematów dotyczących emocji czy też różnych problemów – w tym zdrowotnych lub finansowych. Dlatego zdecydowaliśmy się w kampanii pokazać osobom dorosłym, że ich dzieci również potrafią zaskoczyć poziomem swojej wiedzy, elokwencją czy też trafnością oceny różnych sytuacji życiowych – dodaje Marta Maszewska-Danielewicz.

Działania promocyjne będą prowadzone od 8 maja. Kampania w telewizji potrwa do 28 maja, natomiast w digitalu do 18 czerwca.

Spot reklamowy jest dostępny pod adresem:

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

AXA Partners i Grupa eSky z kampanią digitalową na Polskę i Rumunię

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rozpoczęła się międzynarodowa kampania digitalowa, w której AXA Partners i Grupa eSky pokazują, dlaczego opłaca się ubezpieczyć przed niespodziewanymi zdarzeniami.

W ramach kampanii obaj partnerzy promują ubezpieczenie od rezygnacji z podróży AXA. Polisa zapewnia możliwość odwołania podróży i uzyskania do 90% zwrotu kosztów osobom, które planują swoje wyjazdy na eSky.pl i eSky.ro. Ponadto w sytuacji, gdy wyjazd zostanie przerwany i klienci będą zmuszeni do wcześniejszego powrotu, AXA Partners sfinansuje zakup nowego biletu do kwoty 500 euro.

– Ubezpieczenie od rezygnacji z podróży łączy w sobie dwie ważne cechy: daje swobodę podróżowania i jednocześnie chroni nasz budżet na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń, takich jak np. choroba. Dzięki temu produktowi nawet nagła zmiana planów nie będzie stała na przeszkodzie, by zrealizować podróż w innym, dogodnym dla siebie terminie – tłumaczy Agnieszka Dąbrowska, Head of Retail Sales AXA Partners CEE/ Polska.

Wspólna kampania promocyjna AXA Partners i Grupy eSky wystartowała jednocześnie w Polsce i Rumunii w ostatnim tygodniu kwietnia 2023 r. Przez ponad miesiąc swoim zasięgiem obejmie ona takie kanały, jak YouTube, Instagram, TikTok i Facebook na obu rynkach.

– Kolejna odsłona kampanii eSky i AXA Partners ma na celu dalsze budowanie świadomości rezerwowania i podróżowania z ubezpieczeniem. Zależy nam, aby klienci planowali podróże z poczuciem bezpieczeństwa i ochroną poniesionych wydatków w sytuacji, gdy z różnych powodów zaistnieje konieczność odwołania lub przeniesienia wyjazdu na inny termin. Jest to szczególnie ważne, teraz gdy planowanie last minute odchodzi w zapomnienie – mówi Inga Wawrzyniak-Gacek, Marketing & Communication Director Grupy eSky.

(AM, źródło: AXA Partners)

Saltus Ubezpieczenia: Polisy zdrowotne lekarstwem na największe zagrożenia zdrowotne w handlu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zatrudnieni w handlu są narażeni na wiele problemów zdrowotnych, więc zapewnienie dostępu do prywatnej opieki zdrowotnej jest w tej branży szczególnie istotne. Mimo to pracownicy handlu detalicznego stanowią jedynie 7% ogółu ubezpieczonych w ramach polis grupowych – wynika ze statystyk Saltus Ubezpieczenia.

Zatrudnieni w handlu są narażeni np. na różnego rodzaju choroby zakaźne. Poza tym do głównych zagrożeń zdrowotnych sprzedawców należą nabyte wady postawy, choroby układu krążenia oraz problemy neurologiczne, a także urazy i kontuzje z powody wypadków przy pracy.

– Z naszych obserwacji wynika, że pracownicy handlu detalicznego, to jedynie 7% ubezpieczonych w ramach polis grupowych. Dla porównania zatrudnieni w IT stanowią 16% ogółu, a pracownicy przetwórstwa przemysłowego – 15% – mówi Marcin Załęski, dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych i Pracowniczych Saltus Ubezpieczenia.

Zdaniem eksperta przedsiębiorcy powinni wyjść poza schemat badań wstępnych i okresowych i zachęcać pracowników do regularnej kontroli stanu zdrowia, a także ułatwiać im jej wykonanie. Tu kluczową rolę może odegrać właśnie benefit pozapłacowy w postaci dostępu do prywatnej opieki medycznej.

– Wyzwania pracodawców zauważają między innymi ubezpieczyciele, którzy wśród różnych wariantów grupowych ubezpieczeń zdrowotnych oferują profilowane programy profilaktyczne. Ich zadaniem jest zwalczanie konkretnych typów schorzeń. Można zatem w ofercie spotkać dodatkowy pakiet badań i konsultacji ortopedycznych, kardiologicznych czy neurologicznych. Warto też pamiętać, że wszystkie świadczenia medyczne, które mają przeciwdziałać chorobom zawodowym, mogą być elementem obowiązkowej medycyny pracy, która nie jest obciążona podatkami jak „klasyczne” benefity – dodaje Marcin Załęski .

(AM, źródło: Brandscope)

SPBUiR zaprasza na szkolenie z ubezpieczeń D&O

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

10 maja odbędzie się szkolenie online „Ubezpieczenia D&O w kontekście możliwych rozwiązań oraz praktyki na rynku zgłaszanych roszczeń i wypłat”. Wydarzenie organizowane przez Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych poprowadzi prof. Katarzyna Malinowska.

Agenda:

  • Kto jest kadrą zarządzającą?
  • Trendy w roszczeniach przeciwko kadrze zarządzającej.
  • Wobec kogo kadra zarządzająca ponosi odpowiedzialność?
  • Członek zarządu jako pracownik.
  • Profesjonalizm – należyta staranność – przesłanki odpowiedzialności.
  • Odpowiedzialność za zobowiązania prywatne i publiczno-prawne.
  • Odpowiedzialność za naruszenie danych osobowych.
  • Jak zarządzić ryzykiem odpowiedzialności kadry zarządzającej?
  • Zakres i przedmiot ubezpieczenia.
  • Standardowe klauzule i rozszerzenia.
  • Świadczenia z ubezpieczenia D&O.

Rozpoczęcie szkolenia jest zaplanowane na godz. 11.00, a jego zakończenie na 15.00.

Po zakończeniu szkolenia dostępny będzie test sprawdzający przyswojoną wiedzę. Link do testu znajduje się pod oknem wideo, ale aktywny będzie dopiero po zakończeniu szkolenia. Test będzie dostępny w ciągu godziny po zakończeniu szkolenia i składa się z 5 losowo wybranych pytań z opcją zaznaczenia „tak” lub „nie”. Test zaliczają 3 poprawne odpowiedzi (60%). Czas wypełniania testu: do 30 minut.

Certyfikaty zaświadczające o ukończeniu szkolenia zostaną przekazane uczestnikom drogą elektroniczną – będą dostępne po zalogowaniu na stronę szkolenia. Informacja o możliwości pobrania certyfikatu zostanie podana na stronie polbrokers.pl.

Rejestracja na szkolenie:

dla osób, które nie są zarejestrowane na nowej platformie szkoleniowej Stowarzyszenia

dla zarejestrowanych na nowej platformie szkoleniowej Stowarzyszenia

SPBUiR, szkolenia, ubezpieczenia D&O

 (AM, źródło: SPBUiR)

Allianz Partners urósł dzięki odbiciu w branży turystycznej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

8 maja Allianz Partners ogłosił wyniki finansowe za 2022 rok. Grupa osiągnęła 8,2 mld euro przychodów i zysk operacyjny na poziomie 260 mln euro. Te rezultaty są w głównej mierze efektem zdecydowanego odbicia sektora turystycznego po zniesieniu ograniczeń w podróżowaniu związanych z pandemią. Wzrost przychodów przełożył się w minionym roku na inwestycje w platformy cyfrowe Allianz Partners i pomoc medyczną.

Obszar ubezpieczeń podróżnych wzrósł r/r o 80%, osiągając 3,053 mld euro przychodów w 2022 roku. Wzrost był napędzany ożywieniem w sektorze turystycznym i rosnącym popytem na ochronę podróżnych, ponieważ większość krajów otworzyła granice i zniosła restrykcje pandemiczne. Zwiększony popyt na całym świecie przyczynił się do osiągnięcia dobrych wyników na wszystkich rynkach i regionach. Były one widoczne zarówno wśród dotychczasowych, jak i nowych klientów, w tym firm z branży e-commerce oraz w bankowości i liniach lotniczych.

Stabilny wzrost  w mobilności

W assistance i mobilności Allianz Partners osiągnęło 2,61 mld euro przychodów, o 5% więcej niż w 2021 r. Niewielki spadek przychodów w usługach pomocy drogowej był spowodowany utratą dużego klienta. Straty te zostały zrekompensowane przez wzrost organiczny i nowy biznes. Na wyniki ubezpieczeń nieruchomości w Hiszpanii i Francji znacząco wpłynęły trudne warunki rynkowe i niekorzystne zjawiska atmosferyczne. Negatywne czynniki zostały jednak zrekompensowane przez wzrosty w Niemczech, Austrii, Czechach i Australii. Z kolei dobre wskaźniki wzrostu w obszarze Easy Living zanotowały rynki w Niemczech, Szwajcarii i Austrii.

Prywatne polisy fundamentem obszaru zdrowie

Działalność w zakresie ochrony zdrowia wzrosła o 25,7%, generując przychody w wysokości 2,38 mld euro. Do tych wyników przyczyniły się międzynarodowe prywatne ubezpieczenia medyczne, charakteryzujące się silnym wzrostem i utrzymaniem klientów w ranach usług repatriacyjnych. Pozostałe przychody to efekt partnerstwa z Aetna International i silnego wzrostu w międzynarodowych ubezpieczeniach studenckich po ponownym otwarciu granic Australii. Kanały sprzedaży bezpośredniej Allianz Partners osiągnęły 334 mln euro przychodów, co przełożyło się na wzrost r/r na poziomie 78%.

We wszystkich regionach rok do roku odnotowane zostały wzrosty w każdym obszarze biznesowym.

Te rekordowe wyniki świadczą o sukcesie i potwierdzają nasze globalne podejście, które kontynuujemy do osiągnięcia celu, czyli bycia nr 1 w obszarze ubezpieczeń i pomocy w nowym, cyfrowym świecie. Na ten sukces złożyła się ciężka praca całego zespołu Allianz Partners, dzięki którym święty spokój naszych klientów jest zawsze na wyciągnięcie ręki. Opierając się na zaufaniu naszych partnerów i klientów, przewiduję w przyszłości dalszy wzrost i doskonałe wyniki we wszystkich obszarach biznesowych. Poprzez kontynuację naszej transformacji biznesowej i uruchomienie platform ekosystemowych oferujących usługi cyfrowe wykraczające poza tradycyjne ubezpieczenia, zapewnimy sobie pozycję lidera na dłużej niż tylko w 2023 roku – podsumował Tomas Kunzmann, dyrektor generalny Allianz Partners.

Procentowy podział przychodów grupy wg obszaru działalności

 ASSISTANCE
& MOBILNOŚĆ
PODRÓŻEZDROWIEINNERAZEM
Przychody (w mld euro)  2,613,0532,380,168,21
Zmiana 2022 vs 21)+50%+79,7%+25,7%+87,3%+33,1%

(AM, źródło: Allianz)

Od czerwca autem na Białoruś i do Rosji tylko z ubezpieczeniem granicznym

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Od północy 1 czerwca, przekraczając granicę z Białorusią albo z Rosją, kierowcy będą musieli wykupić lokalne ubezpieczenie graniczne. 31 maja o godz. 23:59 czasu środkowoeuropejskiego polskie Międzynarodowe Karty Ubezpieczenia Samochodowego (Zielone Karty) stracą bowiem ważność na terytorium Federacji Rosyjskiej oraz Białorusi. Będą nieważne, nawet jeśli oznaczenia literowe tych państw, tj. RUS i BY, znajdujące się w rubryce nr 8 certyfikatu, nie będą przekreślone.

– Oznacza to, że od 1 czerwca 2023 r. kierujący pojazdami zarejestrowanymi na terytorium Polski, wjeżdżając lub przebywając na terytorium Rosji lub Białorusi, w celu spełnienia istniejącego w tych państwach obowiązku ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych zobowiązani będą do wykupienia odpowiednio rosyjskich lub białoruskich polis ubezpieczenia granicznego – mówi Mariusz Wichtowski, prezes zarządu Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.

Po polisę na przejście graniczne

Zawarcie umowy będzie możliwe na przejściach granicznych. Kontrola polis będzie prowadzona zarówno przy wjeździe, jak i wyjeździe z Białorusi i Rosji. Należy mieć na uwadze również wzmożone kontrole na terytorium obu państw. Analogiczny obowiązek spoczywać będzie na kierujących pojazdami z rejestracjami białoruskimi i rosyjskimi, wjeżdżającymi do naszego kraju.

Historyczna zmiana

Zmiany, które będą obowiązywać od 1 czerwca, są konsekwencją wypowiedzenia przez PBUK dwustronnych umów z Białorusią i Rosją o wzajemnym honorowaniu Zielnych Kart. Biuro rozwiązało je niespełna rok temu, z zachowaniem 12-miesięcznego okresu wypowiedzenia. Na taki sam krok zdecydowały się wszystkie Biura Narodowe z Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Biuro Szwajcarskie.

– To bez wątpienia największa zmiana w całym systemie w XXI wieku, a być może w całej jego 70-letniej historii i 65-letnim okresie przynależności do niego polskiego rynku – zauważa Mariusz Wichtowski.

Umowy przestaną obowiązywać z dniem 1 czerwca. Zobowiązania dotyczące wzajemnego honorowania certyfikatów Zielonych Kart wystawionych zarówno przez PBUK, jak i Biuro Białoruskie oraz Rosyjskie, wygasną. – Po tym terminie Zielone Karty nie będą wystawiane przez członków PBUK, a istniejące certyfikaty stracą swoją ważność na terytorium Białorusi i Federacji Rosyjskiej. Pozostaną jednak nadal ważne w pozostałych krajach Systemu Zielonej Karty, o ile symbol danego kraju nie został wykreślony na certyfikacie – dodaje Mariusz Wichtowski.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

18,443FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie