Blog - Strona 622 z 1525 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 622

PZU: Wystartowała druga edycja „Zdrowego Życia”

0
Źródło zdjęcia: PZU

22 kwietnia na rynku w Skierniewicach zainaugurowano drugą edycję przedsięwzięcia pod nazwą „Zdrowe Życie”. Inicjatywa wpisująca się w długofalową strategię działań prezydenckiej Rady ds. Ochrony Zdrowia w tym roku będzie realizowana na jeszcze większą skalę, docierając do 22 miejscowości w całej Polsce. Głównym celem „Zdrowego Życia” jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa zdrowotnego Polaków.

„Zdrowe Życie” to pierwsze ogólnopolskie przedsięwzięcie poświęcone profilaktyce zdrowotnej, przygotowane w ramach współpracy Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Aktywów Państwowych, Narodowego Funduszu Zdrowia, PZU, pod honorowym patronatem pary prezydenckiej. Do projektu włączyło się również Ministerstwo Edukacji i Nauki.

Blisko 35 tys. badań w pierwszej odsłonie

– Zdrowie zawsze jest wśród najcenniejszych życiowych wartości, których pragniemy i których sobie nawzajem życzymy. Każdy z nas odczuł to zwłaszcza w okresie pandemii. Jako Polacy musimy uczynić wszystko, aby chronić i zwiększać nasze bezpieczeństwo zdrowotne. Zdrowe, możliwie jak najbardziej wolne od fizycznych dolegliwości ludzkie życie – to zarówno marzenie każdego z nas, jak i zadanie dla polskiego państwa – podkreślił w zaproszeniu do udziału w akcji prezydent Andrzej Duda.

W zeszłorocznej, pierwszej edycji zespół lekarzy i pielęgniarek PZU Zdrowie, eksperci NFZ i specjaliści wojskowi wykonali blisko 34,5 tys. badań i konsultacji w jedenastu miastach. Podczas akcji zrealizowano ponad 14,5 tys. bezpłatnych badań i konsultacji lekarskich oraz blisko 19,9 tys. usług dotyczących profilaktyki. Wśród dostępnych usług warto zwrócić uwagę na statystyki porad dermatologicznych, internistycznych i kardiologicznych. Spośród osób, które z nich skorzystały, średnio co piąta została skierowana na dalszą diagnostykę.

Najważniejsza jest prewencja

Zdrowe życie to także życie w poczuciu bezpieczeństwa, które jest możliwe dzięki działaniom prewencyjnym. Dlatego w strefach „Zdrowego Życia” podejmowane są dodatkowe inicjatywy organizowane przez straż pożarną, policję czy wojsko.

22 kwietnia na rynku w Skierniewicach ruszyła pierwsza tegoroczna Mobilna Strefa Zdrowia – chętni mogli tu skorzystać z szerokiej oferty bezpłatnych badań specjalistycznych i konsultacji lekarskich.

– PZU od lat zwraca szczególną uwagę na znaczenie prozdrowotnej profilaktyki w codziennym życiu Polaków, podejmując szereg działań prewencyjnych. Wśród nich są również sfinansowane przez Grupę PZU Mobilne Strefy Zdrowia programu „Zdrowe Życie” – mówi Beata Kozłowska-Chyła, prezes Grupy PZU. – Prewencja jest jednym z filarów naszej strategii, która zakłada między innymi większy nacisk na dbanie o stan zdrowia, w tym przez wdrażanie nowych form świadczenia usług medycznych oraz współpracę z systemem publicznym. To dla nas podstawa zaangażowania społecznego – dodaje.

Odwiedziny w 21 lokalizacjach

Po inauguracji Mobilna Strefa Zdrowia ruszy w dalszą drogę. W ciągu najbliższych sześciu miesięcy w wybrane weekendy odwiedzi dwadzieścia jeden kolejnych miast. Na ich mieszkańców oraz przebywających w okolicy turystów, zarówno dorosłych, jak i dzieci, będą czekać lekarze i pielęgniarki PZU Zdrowie. Swoje usługi oferują także specjaliści wojskowych przychodni lekarskich, eksperci Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Funduszu Zdrowia.

– Nie sposób przecenić znaczenia profilaktyki zdrowotnej, zwłaszcza po ciężkich latach pandemii. Dzięki regularnej kontroli swojego stanu zdrowia jesteśmy w stanie szybciej wykryć schorzenia i odpowiednio je leczyć, dlatego serdecznie zachęcam do poświęcenia czasu i skorzystania z bezpłatnych badań oferowanych przez naszych specjalistów – dodała Aleksandra Agatowska, prezes PZU Życie.

W Mobilnej Strefie Zdrowia będzie dostępny cały szereg konsultacji i badań lekarskich. Między innymi będzie można wykonać spirometrię i USG płuc, konsultując wyniki badań z pulmonologiem, wykonać badanie mammograficzne oraz uzyskać porady z zakresu samobadania piersi, zmierzyć poziom glukozy i cholesterolu, dokonać pomiaru ciśnienia krwi i EKG oraz skonsultować go z kardiologiem, a na stanowisku dermatologicznym zbadać dermatoskopem znamiona na skórze. Ponadto dostępne będą porady dietetyczne, analiza składu ciała wraz z krótką poradą dietetyczną, przegląd dentystyczny dla dzieci i młodzieży, profilaktyka nowotworów skóry czy porady fizjoterapeuty. Mobilne Strefy Zdrowia są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

(AM, źródło: PZU)

EIB: Ubezpieczenie należności ochroni w razie niewypłacalności kontrahenta

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubezpieczenie należności zapewnia odszkodowanie, które w razie braku płatności pokrywa 80–90% straty, dzięki czemu przedsiębiorstwo może utrzymać płynność finansową oraz m.in. wypełnić swoje zobowiązania podatkowe. Cena ubezpieczenia to zazwyczaj od 0,1% do 1% wartości ubezpieczanego obrotu – przypomina EIB.

Jak istotne obecnie jest ryzyko niewypłacalności kontrahentów, pokazuje m.in. opracowanie Allianz Trade. Eksperci ubezpieczyciela szacują, że liczba orzeczeń o niewypłacalności przedsiębiorstw wzrosła w skali światowej w 2022 r. o 10% r/r. W tym roku problem może się pogłębić – szacunki mówią o wzroście na poziomie 19%. W przypadku Polski nie są one aż tak negatywne, mimo to analitycy zakładają zwiększenie liczby orzeczeń o 10% w ciągu tego roku.

Z kolei Biuro Informacji Gospodarczej ERIF zauważa, że wzrasta nie tylko liczba przedsiębiorców-dłużników, ale również średnia wartość ich zadłużenia – o ile w 2019 r. wynosiła ona 12,8 tys. zł, w 2022 r. średni dług wynosi 17,6 tys. zł, co stanowi wzrost o 38%. Jak zatem przedsiębiorcy mogą chronić się przed niewypłacalnością partnerów biznesowych?

– Ubezpieczenia należności to nie nowość rynkowa, jednak w ostatnich miesiącach zdecydowanie wzrosło ich znaczenie. Niestabilne otoczenie spowodowane galopującą inflacją, rosnącymi stopami procentowymi, zerwanymi łańcuchami dostaw oraz skokowym wzrostem cen nośników energii powoduje, że wiele firm może tracić finansowy „grunt pod nogami”. Nie dziwię się zatem, że rośnie zainteresowanie tymi polisami – mówi Bartosz Tokarski, Lider Praktyki Finansowej EIB.

Powyższe potwierdza również odczyt wartości wypłaconych odszkodowań z ubezpieczeń należności na polskim rynku, który według danych zebranych przez Polską Izbę Ubezpieczeń w 2022 r. wyniósł 219,6 mln zł i był wyższy o 49% niż w 2021 r.

Co zapewnia ubezpieczenie należności?

EIB przypomina, że podstawowym zadaniem ubezpieczeń należności jest ochrona przedsiębiorcy przed brakiem zapłaty za towary czy usługi spowodowanym niewypłacalnością lub upadłością kontrahenta. W takiej sytuacji wypłacane jest odpowiednie odszkodowanie, zazwyczaj pokrywające 80–90% straty, dzięki czemu przedsiębiorstwo może utrzymać płynność finansową oraz m.in. wypełnić swoje zobowiązania podatkowe.

– Tak wygląda główne zadanie ubezpieczenia należności, ale chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na dwie inne, równie ważne moim zdaniem zalety tej ochrony, które zawsze podkreślam przy tworzeniu wspólnie z przedsiębiorcą jego programu ochrony – są to możliwość powstrzymania efektu domina oraz dodatkowe wsparcie prawne i informacyjne dla firmy – wskazuje Bartosz Tokarski.

Jedna polisa może wpłynąć na cały łańcuch dostaw

Upadłość czy niewypłacalność jednego podmiotu może zachwiać nawet całym łańcuchem dostaw i wywołać spiralę bankructw innych kontrahentów. EIB zaznacza, że ubezpieczenie należności zdecydowanie zmniejsza to ryzyko, dzięki pewności otrzymania środków finansowych przez poszkodowaną firmę.

Biały wywiad od ubezpieczyciela i wsparcie prawne

Oprócz funkcji czysto ochronnej oferta rynkowa zapewnia także w ramach polisy szereg dodatkowych usług specjalistycznych i konsultingowych. Przedsiębiorca otrzymuje ocenę wypłacalności kontrahentów, z którymi współpracę chce objąć ochroną. Ubezpieczyciel przed przygotowaniem oferty ubezpieczenia sprawdza m.in. bieżącą kondycję finansową kontrahenta oraz jego rating. Z kolei gdy dojdzie do dochodzenia należności, otrzymuje profesjonalną obsługę prawną oraz specjalistyczne narzędzia windykacyjne.

Niewielki koszt w stosunku do korzyści

Eksperci firmy brokerskiej podkreślają, że zakup ubezpieczenie należności jest co do zasady mniejszym kosztem niż pokrycie strat samodzielnie. Co więcej, w tym przypadku jest ono często tańsze w porównaniu do stosowania innych rodzajów zabezpieczeń czy upustów cenowych z tytułu przedpłaty.

– Cena tego typu polisy zależy od wielkości ubezpieczonych obrotów, branży, w której działa firma, sytuacji finansowej kontrahentów oraz historii szkodowej. Zawiera się ona najczęściej w przedziale od 0,1% do 1,0% wartości ubezpieczanego obrotu. Zatem cena za komfort, jaki daje ubezpieczenie należności, jest w mojej opinii bardzo atrakcyjna – dodaje Bartosz Tokarski.

(AM, źródło: Branscope)

EIOPA: Wzrost ryzyka katastroficznego wymaga pilnej popularyzacji ubezpieczeń

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych oraz Europejski Bank Centralny opublikowały 24 kwietnia wspólny dokument do dyskusji na temat sposobów lepszego ubezpieczenia gospodarstw domowych i przedsiębiorstw w Unii Europejskiej na wypadek klęsk żywiołowych związanych z klimatem. Warianty polityki określone w dokumencie mają na celu zwiększenie wykorzystania i skuteczności ubezpieczeń od katastrof klimatycznych przy jednoczesnym stworzeniu zachęt do przystosowania się do ryzyka związanego z klimatem i zmniejszenia go.

– Musimy zwiększyć popularność ubezpieczeń od katastrof klimatycznych, aby ograniczyć rosnący wpływ klęsk żywiołowych na gospodarkę i system finansowy – powiedział wiceprezes EBC Luis de Guindos. – Aby jednak przede wszystkim ograniczyć straty, musimy zadbać o to, aby płynnej i szybkiej zielonej transformacji towarzyszyły skuteczne środki adaptacji do zmian klimatu.

– Ubezpieczenia odgrywają ważną rolę w ochronie przedsiębiorstw i ludzi przed stratami spowodowanymi katastrofami klimatycznymi poprzez szybkie zapewnienie niezbędnych środków na odbudowę. Aby skutecznie chronić nasze społeczeństwo, musimy zająć się rosnącą luką w ochronie ubezpieczeniowej, proponując i znajdując odpowiednie rozwiązania – dodała przewodnicząca EIOPA Petra Hielkema.

Ochrona zbyt wąska, a wkrótce może być jeszcze węższa

Obecnie tylko około 1/4 wszystkich strat związanych z katastrofami klimatycznymi w UE jest ubezpieczona. W niektórych krajach odsetek ten wynosi poniżej 5%. Wynika to częściowo z tego, że wiele osób nie docenia kosztów szkód związanych z klimatem. Niektórzy unikają również zakupu polisy, bo wolą polegać na wsparciu rządu. Ponieważ klęski żywiołowe stają się zarówno częstsze, jak i bardziej dotkliwe, oczekuje się wzrostu kosztów produktów ochronnych. Niektórzy ubezpieczyciele mogą ograniczyć pokrycie ryzyka lub całkowicie zaprzestać oferowania niektórych rodzajów ubezpieczeń od katastrof, co jeszcze bardziej pogłębiłoby lukę ubezpieczeniową.

Brak polisy grozi wstrząsami

Brak ubezpieczenia od katastrof klimatycznych może mieć wpływ na gospodarkę i stabilność finansową. Jeżeli straty nie są pokrywane przez ubezpieczenie, tempo wznowienia działalności przez gospodarstwa domowe i przedsiębiorstwa jest ograniczone, co spowalnia ożywienie gospodarcze. Trwałe zakłócenia w łańcuchu dostaw mogą również prowadzić do przenoszenia się skutków z jednej firmy do drugiej i wpływać na zdolność firm do spłaty kredytów, zwiększając w ten sposób ekspozycję banków na ryzyko kredytowe. Ponadto sytuacja finansowa rządów może ulec osłabieniu, jeśli będą one musiały udzielać pomocy na pokrycie nieubezpieczonych strat.

Jak ograniczyć ryzyko

W celu wspierania ochrony ubezpieczeniowej EIOPA i EBC sugerują, aby ubezpieczyciele opracowali polityki zachęcające gospodarstwa domowe i przedsiębiorstwa do ograniczania ryzyka, np. poprzez przyznawanie rabatów za wdrożenie skutecznych środków łagodzących lub dostosowawczych. 

Zdaniem obu instytucji w celu wsparcia ogólnej podaży ubezpieczeń można zwiększyć wykorzystanie obligacji katastroficznych, aby przenieść część ryzyka na inwestorów rynku kapitałowego. W tym samym duchu rządy mogłyby ustanowić partnerstwa publiczno-prywatne i zabezpieczenia, aby częściowo pokryć koszty, które ubezpieczyciele mogą ponieść w przypadku poważnych katastrof. Aby się chronić i zapewnić efektywne wykorzystanie środków publicznych, rządy powinny również zapewnić silne zachęty do ograniczania ryzyka. Wreszcie, krajowe systemy ubezpieczeń mogłyby zostać uzupełnione ogólnounijnym systemem publicznym, który zapewnia dostęp do wystarczających funduszy dla krajów europejskich na odbudowę po rzadkich katastrofach klimatycznych na dużą skalę.

Czas na dyskusję

Wspólny dokument do dyskusji jest częścią programu zrównoważonego finansowania EIOPA i jej prac nad poprawą ogólnego zrozumienia ryzyka związanego z klimatem. Artykuł ma na celu zainicjowanie debaty na temat sposobów rozwiązania problemu luki w ochronie ubezpieczeń klimatycznych. EIOPA i EBC zbiorą opinie na temat wariantów polityki, a także omówią je podczas warsztatów z organami regulacyjnymi, decydentami, ubezpieczycielami i naukowcami w dniu 22 maja.

(AM, źródło: EIOPA)

Odc. 223 – Trendy w assistance 2023

0

Jak assistance odpowiada na wyzwania współczesności? O tym w podcaście ubezpieczeniowym #RozmowyBezAsekuracji mówi Ryszard Grzelak, prezes Europ Assistance Polska. Rozmawia Aleksandra E. Wysocka.

Dowiesz się:

  • Pandemia, wojna, inflacja – w jaki sposób te globalne zdarzenia i trendy wpływają na branżę assistance?
  • Społeczeństwa zachodnie z jednej strony starzeją się, a z drugiej strony na rynek pracy powoli wkraczają przedstawiciele pokolenia Z. Potrzeby w zakresie assistance „silversów” i „zetek” na pewno się różnią, ale czy oferta asystorów odpowiada na te różnice?
  • Nad czym pracuje Europ Assistance Polska w 2023 roku?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Przeciwdziałanie stresowi kluczem w strategii świadczeń pracowniczych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Stres doświadczany przez pracowników pozostaje kwestią priorytetową dla przyciągania i zatrzymywania talentów – wynika z raportu „2023 Health on Demand” opracowanego przez Praktykę Mercer Marsh Benefits, świadczącą usługi brokerskie z obszaru ubezpieczeń na życie i opieki medycznej.

Praca głównym źródłem stresu

47% uczestników ankiety przyznało, że odczuwa stres w życiu codziennym. Do najczęściej wymienianych czynników, które mogą narażać na wypalenie zawodowe, należą praca pod presją (54%), słabe przywództwo (39%) i toksyczna kultura (37%). Twórcy raportu zauważają, że wiodący pracodawcy starają się zwalczać podstawowe przyczyny stresu poprzez realizację kompleksowej strategii świadczeń, obejmującej weryfikację projektu stanowiska pracy i kompetencji przełożonych, tworzenie kultury przynależności i integracyjnego procesu decyzyjnego oraz oferowanie korzystnych warunków, takich jak tańsze leczenie zdrowia psychicznego i wirtualne doradztwo.

Higiena psychologiczna przede wszystkim

W ocenie autorów raportu przeciwdziałanie stresowi i wypaleniu zawodowemu pracowników należy rozpocząć od zajęcia się kwestią bezpieczeństwa psychologicznego w miejscu pracy. 58% pracowników zgodziło się lub zdecydowanie zgodziło się ze stwierdzeniem, że mogą swobodnie wyrażać swoje zdanie bez obawy o negatywne konsekwencje. Pozytywnym aspektem jest natomiast fakt, że prawie 70% badanych pracowników jest przekonanych, iż ich pracodawca udzieliłby im odpowiedniego wsparcia w nagłej sytuacji.

Brak pieniędzy na leczenie budzi obawy

Poza stresem związanym z pracą, 21% pracowników obawia się, czy będzie ich stać na opiekę zdrowotną, przy czym kobiety (26%), a w szczególności samotne matki (32%), znacznie częściej niż mężczyźni (18%) nie mają pewności, że będą w stanie pokryć koszty niezbędnej opieki medycznej. Pracodawcy stoją więc przed poważnym zadaniem związanym z rozwiązaniem problemów z dostępem do opieki zdrowotnej i zapewnieniem odpowiedzi na zróżnicowane potrzeby pracowników.

Dbałość o pracownika jest opłacalna

Jak podkreśla raport, pracownicy, którzy wierzą, że ich pracodawca dba o ich zdrowie i dobre samopoczucie, czują się lepiej i wyrażają pozytywne opinie na temat swojego stanu zdrowia, majątku czy kariery. Wyniki badań pokazują również, że istnieje pozytywna korelacja pomiędzy wyższym poziomem świadczeń a zadowoleniem pracowników. W rzeczywistości pracownicy, którzy otrzymują 10 lub więcej benefitów, częściej ufają, że pracodawca ich wspiera, rzadziej podejmują decyzje o zmianie pracy i są bardziej pewni, że stać ich na opiekę zdrowotną, której potrzebuje ich rodzina.

Hervé Balzano, President, Health, Mercer & Global Leader Mercer Marsh Benefits, podkreślił znaczenie oferowania szerokiego zakresu świadczeń pracowniczych. – W ostatnich latach zdrowie i wellbeing pracowników były wystawiane na próbę przez różne kryzysy – od konfliktów gospodarczych i geopolitycznych po globalną pandemię. Nasze badania pokazują, jak wyzwania, z którymi borykają się systemy opieki zdrowotnej, ujawniły znaczne luki w ochronie pracowników. Dotyczy to w szczególności takich grup pracowników, jak nisko opłacani, opiekunowie i kobiety. Wyniki badania „Health on Demand” wyraźnie pokazują, że zapewniając kompleksowe świadczenia, pracodawcy mogą przeciwdziałać tym zagrożeniom, chronić swoich pracowników, a finalnie stworzyć podstawy, dzięki którym będą oni mogli rozwijać się w pracy i poza nią – dodał.

Amy Laverock, Global Advice and Solutions Leader Mercer Marsh Benefits, zwróciła natomiast uwagę na potrzebę kierowania się wartościami przez pracodawców przy tworzeniu strategii benefitów pracowniczych. – Pracownicy, którzy czują się otoczeni opieką przez pracodawcę, częściej lepiej oceniają przywództwo w firmie, które jest zaangażowane w  budowanie kultury zdrowotnej. Zobowiązania związane z pracą, takie jak uwzględnianie wellbeingu w projektowaniu stanowisk pracy i podejmowanie działań w takich kwestiach, jak wypłacanie wynagrodzeń zapewniających wystarczający poziom życia oraz sprawiedliwość społeczną, stanowią kluczową część tego procesu. Oznacza to również dawanie pracownikom pewności, że stać ich na opiekę zdrowotną, której potrzebują oni i ich rodziny, oraz dostępu do świadczeń, które są dla nich istotne – podsumowała.

O raporcie:

Badanie „2023 Health on Demand” zostało przeprowadzone w październiku i listopadzie 2022 r. i obejmowało odpowiedzi 17 531 pracowników z 16 rynków na świecie na temat ich priorytetów w zakresie zdrowia i dobrego samopoczucia. Celem raportu stworzonego na podstawie wyników badania było zebranie opinii, które będą stanowić podstawę do dyskusji na temat zapewnienia właściwych świadczeń odpowiadających na pilne potrzeby pracowników, umożliwiających ich rozwój oraz dostosowanych do środowiska, w jakim żyją, oraz celów firmy, jakim jest wspieranie szeroko rozumianego zdrowia społeczeństwa.

(AM, źródło: Marsh)

Bądź częścią Prudential

0

Mamy atrakcyjną ofertę współpracy dla osób z doświadczeniem w branży ubezpieczeniowej.

Szukamy osoby na stanowisko w Warszawie:

Przedstawiciela ds. Planowania Finansowego

Aplikuj, jeśli:

  • potrzebujesz zmiany w życiu zawodowym
  • posiadasz min. 2 lata doświadczenia w sprzedaży ubezpieczeń na życie
  • chcesz zarabiać więcej i mieć poczucie realnego wpływu na zarobki
  • dążysz do awansu zawodowego, o którym decydują Twoje predyspozycje i wyniki
  • masz pomysły na dotarcie do klientów oraz przyszłych kandydatów do współpracy

Oferujemy:

  • nowoczesne rozwiązania finansowe dla klientów indywidualnych
  • współpracę z jednymi z najlepszych sprzedawców na rynku ubezpieczeń
  • nowych klientów do obsługi w formie „portfela polis”
  • prowizje, premie oraz część stałą wynagrodzenia
  • szansę na zbudowanie własnej struktury sprzedaży

Administratorem danych osobowych jest Prudential Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podane przez Ciebie dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia rekrutacji na wskazane powyżej stanowisko, a w przypadku wyrażenia zgody na przyszłe rekrutacje także w celach rekrutacji na inne stanowiska.
Twoje dane osobowe, których podanie oznaczyliśmy jako obowiązkowe przetwarzamy w oparciu o przepisy prawa w celu podjęcia działań przed zawarciem umowy, gdyż ich podanie jest niezbędne do wzięcia udziału w rekrutacji. Podanie pozostałych danych osobowych (w szczególności tych, które zgodnie z niniejszym formularzem nie są obowiązkowe lub które zamieściłeś w przekazanych nam dokumentach) i przesłanie nam swojego zgłoszenia rekrutacyjnego zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Ich podanie nie ma wpływu na możliwość udziału w rekrutacji. Informujemy, że w każdej chwili możesz cofnąć zgodę i o tym, że masz prawo dostępu do swoich danych, ich poprawiania, ograniczenia przetwarzania i ich usunięcia. Więcej informacji nt. przetwarzania danych osobowych znajdziesz w klauzuli informacyjnej zamieszczonej pod adresem: www.pru.pl/dokumenty-ogolne
w zakładce „Dla konsultantów”.

PZU odparł globalny cyberatak

0
Źródło zdjęcia: PZU

21 kwietnia około godziny 8.00 rano systemy informatyczne PZU zostały zaatakowane przez hakerów. Ubezpieczyciel uspokaja, że ma sytuację pod kontrolą, ale ostrzegł jednocześnie przez niedogodnościami będącymi efektem ataku.

Do ataku DDoS użyto kilkudziesięciu serwerów rozsianych na całym świecie. Zakład zaznaczył, że jego systemy automatyczne oraz zespoły ds. stałego monitorowania i neutralizacji zagrożeń informatycznych zadziałały w pełni. PZU nie zidentyfikował wycieku danych klientów.

Ubezpieczyciel zapewnił również, że skutki ataku są szczegółowo analizowane, a jednocześnie trwa przywracane pełnej funkcjonalności poszczególnych aplikacji i systemów. PZU oszacował, że ewentualne utrudnienia w postaci spowolnienie działania niektórych aplikacji mogą potrwać do poniedziałku 24 kwietnia.

Jako podał serwis Business Insider, do ataku przyznała się prorosyjska grupa hakerów NoName.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

„Postaw na CUK” już 26 kwietnia w Częstochowie

0
Źródło zdjęcia: CUK Ubezpieczenia

26 kwietnia w Częstochowie odbędzie się spotkanie CUK Ubezpieczenia z agentami ubezpieczeniowymi i właścicielami placówek agencyjnych w ramach cyklu „Postaw na CUK”. Podczas wydarzenia eksperci multiagencji przedstawią korzyści płynące ze współpracy oraz dostępne modele sprzedaży. Podzielą się też wiedzą o nadchodzących trendach oraz perspektywach rynku ubezpieczeniowego w najbliższej przyszłości. Patronem medialnym spotkania jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

„Postaw na CUK” to cykl otwartych spotkań dla agentów oraz właścicieli placówek niewspółpracujących jeszcze z CUK, podczas których przedstawiciele multiagencji dzielą się informacjami na temat korzyści płynących ze współpracy. Uczestnicy pozyskują również rynkową wiedzę w obszarze najnowszych technologii, trendów oraz kierunków rozwoju w obszarze sprzedaży ubezpieczeń.

W trakcie częstochowskiej odsłony „Postaw na CUK” Tomasz Poradzewski, dyrektor Departamentu Sieci Sprzedaży, oraz Marcin Dyliński, dyrektor Departamentu Marketingu i E-Commerce multiagencji, opowiedzą o zmianach rynkowych, oczekiwaniach klientów i nowoczesnych narzędziach, wskazując przy tym, dlaczego partnerstwo z silną marką to dobry kierunek rozwoju. Omówią też kwestię marketingu lokalnego wspieranego centralnie, czyli tego, jak pozyskiwać nowych klientów i rozwijać swój biznes.

– Najbliższe spotkanie, które odbędzie się w Częstochowie, będzie doskonałą okazją, aby poznać najlepszy na rynku program współpracy dla agentów ubezpieczeniowych i zyskać nowych klientów dzięki nowoczesnym rozwiązaniom marketingowym, sprzedażowym i technologicznym – mówi Piotr Wompel, dyrektor Działu Rozwoju i Wsparcia Sieci Sprzedaży CUK Ubezpieczenia.

Uczestnicy zostaną również zapoznani z funkcjonowaniem systemów sprzedażowych CUK Ubezpieczenia. Dowiedzą się również więcej o dostępnych modelach współpracy. Podczas spotkania będzie także okazja do wymiany wiedzy na temat nadchodzących trendów oraz perspektyw rynku ubezpieczeniowego w najbliższej przyszłości.

– Widzimy ogromną potrzebę zdobywania nowej wiedzy, rozwoju oraz wskazówek, jak radzić sobie na konkurencyjnych rynkach, dlatego w programie spotkania przygotowaliśmy m.in. prezentacje na temat zmian rynkowych, oczekiwań klientów oraz nowoczesnych narzędzi, które wpływają na rozwój rynku ubezpieczeniowego. Podpowiemy, co sprzyja w sprzedaży ubezpieczeń i w jaki sposób przyciągnąć oraz utrzymać klientów – dodaje Tomasz Poradzewski.

„Postaw na CUK” jest skierowane do wszystkich agentów ubezpieczeniowych oraz właścicieli placówek.

Spotykanie odbędzie się w środę 26 kwietnia o godz. 17.30 w Arche Hotel Częstochowa (sala Jurajska) przy ul. Oleńki 20 w Częstochowie.

Formularz uczestnictwa jest dostępny TUTAJ.

 (AM, źródło: CUK)

Andrea Simoncelli odchodzi z Generali Polska

0
Andrea Simoncelli

W związku z wygaśnięciem trzyletniego kontraktu z końcem kwietnia Andrea Simoncelli zrezygnuje z funkcji przewodniczącego rad nadzorczych spółek ubezpieczeniowych Generali Polska. Jego obowiązki przejmie Manlio Lostuzzi, szef Regionu Europy Środkowo-Wschodniej Generali International. Dodatkowo skład RN zostanie wzmocniony przez Patrícię Espírito Santo, szefową HR i Organizacji Generali International.

– Bardzo dziękuję Andrei za lata pracy w Generali i jego wkład w rozwój naszych spółek w Polsce i  w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W czasie jego kadencji Generali wzmocniło swoją pozycję i obecność w Polsce, wchodząc w nowe obszary działalności, takie jak ubezpieczenia rolne, poprzez przejęcie Concordii, oraz umacniając pozycję w asset management, poprzez przejęcie Union Investment TFI oraz  nabycie emerytalnego portfela MetLife dla Generali PTE – powiedział Manlio Lostuzzi.

Planowane zmiany wynikają z zakończenia kontraktu Andrei Simoncellego. Dołączył on do Generali Polska w 2016 r. i do 2020 roku był prezesem zarządu Generali TU, Generali Życie oraz Generali Finance. Ponadto od 2020 r. do 30 kwietnia 2023 r. był przewodniczącym rad nadzorczych spółek Generali Polska.

– Cieszę się, że mogłem wspierać Generali Polska w tym czasie i przyczynić się, wraz ze wszystkimi pracownikami, do uczynienia naszej firmy silniejszym graczem na rynku. To był wielki zaszczyt żyć i pracować w tym wspaniałym kraju, w którym przeżyłem jedno z najlepszych doświadczeń w mojej menedżerskiej karierze – skomentował Andrea Simoncelli.

(AM, źródło: Generali)

Ubezpieczenia na TikToku, czyli jak dotrzeć z ofertą do pokolenia Z

0
Andrzej Wierus

ChatGPT to pojęcie odmieniane dziś przez wszystkie przypadki. Jest symbolem przyszłości, która właśnie nadeszła. Interfejsem, przez który współcześni 20-latkowie będą wkrótce patrzeć na świat, szukać informacji oraz dokonywać zakupów – także produktów ubezpieczeniowych.

Model ChatGPT jest przydatny do szybkiego pozyskiwania informacji, tłumaczenia, redagowania dokumentów, generowania tekstów oraz obsługi chatbotów i wirtualnych asystentów, co ma przenosić efektywność prowadzenia biznesu na nowy poziom.

ChatGPT o pokoleniu Z i ubezpieczeniach

„Pokolenie Z, czyli ludzie urodzeni w latach 1997–2012, dorastali w erze szybkiego rozwoju technologii i globalizacji. Mają oni wysokie wymagania co do produktów i usług, w tym także ubezpieczeń. Dlatego firmy ubezpieczeniowe muszą oferować produkty, które spełnią ich potrzeby – szybkość, wygodę, elastyczność i personalizację”.

A zatem zetki to w dużej mierze dzisiejsi dwudziestokilkulatkowie, którzy właśnie wkraczają w dorosłe życie, zaczynają pierwszą pracę, kupują pierwszy samochód, planują pierwsze wakacje bez rodziców czy wreszcie zaczynają myśleć o założeniu rodziny. Z pewnością dla firm ubezpieczeniowych jest to atrakcyjna grupa docelowa.

Jak kupuje pokolenie Z?

  • Zetki stanowią obecnie najliczniejszą grupę wiekową na świecie;
  • To pierwsze pokolenie „digital native”, które nie zna świata bez internetu;
  • 85% pokolenia Z dokonuje zakupów online, a 60% z nich preferuje urządzenia mobilne;
  • Szuka łatwości i szybkości w dokonywaniu transakcji, w tym możliwości zakupu produktów online bez fizycznego kontaktu ze sprzedawcą;
  • Młodsi konsumenci kupują na podstawie opinii i rekomendacji, których szukają w kanałach społecznościowych;
  • Wybierają produkty, które podkreślają ich indywidualizm;
  • Oczekują uszytych na miarę ofert.

Sprzedawaj tak, jak chcą kupować

Mając na uwadze skłonność pokolenia Z do dokonywania zakupów w sieci, jasna wydaje się droga dotarcia do nich z produktami i usługami. Dokonując analizy preferencji zakupowych, warto zauważyć, że konsumenci z tej grupy wiekowej chcą kupować „po swojemu” – samodzielnie wybierać sposób, czas i miejsce transakcji. Efektem jest rosnąca niechęć do bezpośrednich interakcji ze sprzedawcami.

Dziś w internecie można kupić praktycznie wszystko, a dodatkowo wesprzeć się podczas podejmowania decyzji opiniami innych klientów czy testami produktów.

Generacja Z a świadomość ubezpieczeń

Niemal połowa zetek przyznaje otwarcie, że zagadnienia ubezpieczeniowe są dla nich niezrozumiałe. Brak wiedzy skutkuje wyborem niewłaściwych produktów, co w efekcie oznacza ochronę niedostosowaną do faktycznej potrzeby. Nie buduje to zaufania do branży, ale jednocześnie jest szansą dla towarzystw i agentów. Edukacja może zbudować zaufanie i relacje, pozwalające na przywiązywanie do siebie młodych klientów. Jak zatem podejść do tematu?

  1. Daj wiedzę, zanim zaczniesz sprzedawać. Nieświadomość ochrony ubezpieczeniowej klientów to dziś jeden z głównych grzechów branży. Podawaj wiedzę w niewielkich porcjach, unikaj żargonu, odwołuj się do sytuacji dotyczących bezpośrednio młodych klientów.
  2. Wykorzystaj media społecznościowe i dostępne tam formaty. Nie myśl swoimi kategoriami. Facebook, LinkedIn czy Twitter to media dla „wapniaków”. Pokolenie Z spędza godziny, scrollując TikTok, Instagram czy Snapchat.
  3. Zatrudnij influencerów. To potężne (i niedoceniane przez konserwatywne firmy) narzędzie dotarcia. Influencer na TikToku jest dla młodych tym, czym dla ciebie przeglądarka Google.
  4. „Bądź człowiekiem”. Pokaż ludzką twarz biznesu. Korpojęzyk nie trafi do młodych ludzi, tylko skutecznie ich odstraszy.
  5. Działaj, testuj, optymalizuj. Jeśli chcesz zapuścić się w nowe obszary działań marketingowych, nie od razu znajdziesz idealne rozwiązanie.

Hiperpersonalizacja

To klucz do serca i portfela klienta Z. Jest przyzwyczajony, że wszyscy zabiegają o jego atencję, serwując treści takie, jakich oczekuje. W dobie mediów społecznościowych czas skupienia uwagi drastycznie się zmniejszył, a same treści uległy skróceniu i uproszczeniu.

Personalizacja jest głównym czynnikiem decydującym o wyborze oferty. Wiedzą o tym doskonale liderzy cyfrowej sprzedaży – Netflix, Spotify czy Allegro, serwując swoim klientom wciąż kolejne, „idealnie dopasowane”, propozycje. To obszar, gdzie branża ubezpieczeniowa ma wiele do zrobienia. Oferty są tu często generyczne i pisane nieatrakcyjnym dla młodych językiem.

Ubezpieczenie dla zetki

Ubezpieczenie to dla młodych trudny temat. Wiąże się z koniecznością płacenia dziś za ochronę przed czymś, co może zdarzyć się jutro. Nie brzmi to dla nich atrakcyjnie. Do tego dochodzą znaczące dla wrażliwych budżetów koszty.

Biorąc pod uwagę powyższe, coraz więcej firm ubezpieczeniowych i insurtechów przymierza się do wprowadzania „lekkich” produktów ubezpieczeniowych, dostosowanych do potrzeb i możliwości finansowych pokolenia „na dorobku”.

Nowoczesna dystrybucja

Młodzi klienci nie przepadają za bezpośrednim kontaktem ze sprzedawcami. Pandemia tylko wzmocniła ten trend, pokazując, że do organizacji życia wystarczy komputer i wygodna kanapa. Nauka, praca, rozrywka, zakupy – wszystko to dziś dzieje się bez potrzeby interakcji z żywym człowiekiem. Jak więc w ten model wpisuje się sprzedaż ubezpieczeń, która w Polsce funkcjonuje głównie dzięki sieci sprzedawców? Czy agent to zawód bez przyszłości?

Nie jestem aż tak radykalny w swoich predykcjach. Sprzedaż polis przez agenta ma długą tradycję, a ludzie wciąż potrzebują pomocy w ich zakupie. Niemniej firmy powinny wziąć pod uwagę nadchodzące zmiany.

Branża mówi już co prawda o dystrybycji omnikanałowej, ale trudno o dobre przykłady na rodzimym rynku.

Jak już wspominałem, pokolenie Z nie postrzega posiadania polisy jako życiowej konieczności. Tu szansą może być wplecenie ubezpieczeń w styl życia zetek i oferowanie produktów na platformach, gdzie już dziś dokonują zakupów (embedded insurance).

Proste i tanie produkty online mogą przyzwyczajać młodych klientów do samej idei zakupu ochrony.

Teza, że ubezpieczenia są zbyt złożone, aby sprzedawać je bez asysty agenta, jest nieuzasadniona. To brak wiedzy, jak kompletny i intuicyjny może być proces sprzedaży online. Kto pierwszy to zrozumie, wygra w dłuższej perspektywie.

Rolą agenta będzie zaś kontakt z klientem tam, gdzie ten szuka informacji, a także koordynowanie procesu budowania świadomości, potrzeby i finalnie – zawarcia transakcji. Tu również niezbędna będzie technologia wspomagająca agentów w pracy i dająca klientom prawdziwie omnikanałowe doświadczenia.

Pamiętajmy też, że pokolenie Z coraz częściej przecinać będzie swoje zawodowe ścieżki z branżą ubezpieczeniową, więc to dodatkowy argument za budowaniem nowoczesnego systemu do wdrażania i dystrybucji produktów ubezpieczeniowych. Narzędzia pracy są istotne dla pracownika – reprezentanta zetek.

Andrzej Wierus
menedżer z wieloletnim doświadczeniem w rozwoju biznesu i transformacji cyfrowej organizacji, zwolennik procesowego podejścia do sprzedaży, w Sandis odpowiedzialny za skalowanie biznesu

18,430FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie