Blog - Strona 661 z 1539 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 661

InterRisk wystartował z ofertą ubezpieczeniową dla rolników

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

InterRisk rozpoczął wiosenny sezon sprzedaży ubezpieczeń upraw z dopłatą z budżetu państwa. Towarzystwo promuje także zawieranie kompleksowych umów pakietowych, które obejmują kilka ryzyk.

InterRisk w sezonie wiosennym oferuje ochronę upraw tradycyjnych: zbóż, rzepaku, buraków, ziemniaków, roślin strączkowych i kukurydzy. Rolnik może skorzystać z ubezpieczenia na wypadek wystąpienia m.in. przymrozków wiosennych, opadów gradu, deszczu nawalnego i huraganu. Zakres może zostać rozszerzony o ryzyko ognia i o szkody wynoszące co najmniej 8% ubytku w plonie. Atutem ubezpieczenia upraw w InterRisk jest ustalenie wysokości szkody w oparciu o sumę ubezpieczenia przyjętą przy zawieraniu umowy.

– Szczególnie polecamy zawarcie umów pakietowych, które obejmują kilka ryzyk. W ten sposób możemy zapewnić sobie kompleksową ochronę ubezpieczeniową, która zapewnia poszkodowanym zabezpieczenie finansowe w przypadku szeregu zdarzeń losowych, które mogą przytrafić się w całym sezonie wegetacyjnym – mówi Marek Dzierla, kierownik Biura Ubezpieczeń Rolnictwa InterRisk.

Polisy objęte są dofinansowaniem w wysokości do 65% składki ubezpieczeniowej.

(AM, źródło: InterRisk)

Rzecznik Finansowy powołał członków Doradczego Komitetu Naukowego

0
Źródło zdjęcia: Rzecznik Finansowy

Rzecznik Finansowy dr Bohdan Pretkiel powołał członków Doradczego Komitetu Naukowego kadencji 2023–2026. Przewodniczącą DKN została dr hab. Edyta Rutkowska-Tomaszewska, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego.

– Pragnę serdecznie podziękować państwu za przyjęcie zaproszenia do udziału w pracach Doradczego Komitetu Naukowego przy Rzeczniku Finansowym w kadencji 2023–2026. Bardzo liczymy na państwa głos w sprawach ważnych dla ochrony klientów podmiotów rynku finansowego. Niezmiernie cieszymy się, że w składzie komitetu znaleźli się tak uznani przedstawiciele środowiska akademickiego – powiedział podczas uroczystości zastępca Rzecznika Finansowego Ziemowit Bagłajewski.

DKN jest organem doradczym Rzecznika w sprawach z zakresu ochrony klientów podmiotów rynku finansowego. Do jego zadań należy diagnozowanie i określanie kluczowych problemów ochrony klientów podmiotów rynku finansowego z perspektywy środowiska naukowego oraz proponowanie sposobów ich rozwiązywania, wskazywanie potrzeb w zakresie edukacji finansowej, a także przedstawianie Rzecznikowi opinii, wniosków oraz propozycji zmian przepisów prawa w celu usprawnienia ochrony klientów podmiotów rynku finansowego.

W składzie Komitetu znaleźli się przedstawiciele różnych dziedzin i dyscyplin naukowych, reprezentujący wiodące polskie ośrodki naukowe i akademickie.

(AM, źródło: Rzecznik Finansowy)

PZU ogłosił drugi nabór do Dobrej Drużyny

0
Źródło zdjęcia: PZU

W ubiegłym roku PZU przyznał 352 podmiotom zajmującym się organizacją zajęć dla młodych pasjonatów sportu dofinansowanie w wysokości 5, 10 lub 15 tys. zł. Zainteresowanie było tak duże, że w tym roku ubezpieczyciel znacznie zwiększył pule przewidzianą na granty.

W ramach walki z deficytem ruchowym wśród młodszej części społeczeństwa PZU powołał ogólnopolski program Dobra Drużyna PZU. Od 2021 roku w ramach tej inicjatywy ubezpieczyciel wspiera finansowo kluby, stowarzyszenia, związki sportowe i fundacje, które organizują amatorskie zajęcia sportowe, szkolenia, turnieje oraz zawody. Program zakłada wyrównywanie szans dostępu do zajęć i infrastruktury sportowej osobom pochodzącym zarówno z dużych miast, jak i mniejszych miejscowości, w tym osobom z niepełnosprawnościami. Jego celem jest rozwój sportowy dzieci i młodzieży poprzez poszerzanie dostępnej dla nich oferty edukacyjno-sportowej.

– Bardzo się cieszę, widząc, jak wiele pozytywnej energii w młodych Polakach wyzwolił program Dobra Drużyna PZU. To właśnie dla nich podjęliśmy inicjatywę, która skutecznie promuje sport wśród dzieci i młodzieży. Nasz pomysł niezwykle szybko zyskał wielką popularność i dziś program Dobra Drużyna PZU to 70 tys. młodych zawodników  w całej Polsce. To dowód, że młodzi ludzie chcą trenować – trzeba im tylko zapewnić dobre do tego warunki – mówi Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU.

Dzięki pierwszej edycji programu w naborze ogólnopolskim ubezpieczyciel włączył do projektu Dobrej Drużyny ponad 45 tys. młodych Polaków, biorących udział w cyklicznych zajęciach sportowych na terenie całego kraju.

– Zdrowa młodzież i dzieci tworzą zdrowe społeczeństwo. Zdrowe społeczeństwo to korzyści dla naszego społeczeństwa, gospodarki kraju, a przede wszystkim dla każdej rodziny i każdego z nas. W tym celu powstał finansowany ze środków funduszu prewencyjnego program Dobra Drużyna PZU – mówi Aleksandra Agatowska, prezes PZU Życie.

Program prewencyjny skierowany jest do organizatorów różnorodnych zajęć sportowych dla dzieci i nastolatków. W obecnej, drugiej edycji dofinansowanie mogą otrzymać fundacje, stowarzyszenia, ludowe zespoły sportowe, uczniowskie kluby sportowe i związki sportowe, które prowadzą swoją działalność co najmniej od 1 stycznia 2021 roku.

– Zależy nam na szerokim dotarciu do pasjonatów sportu w całej Polsce. Szczególnie będziemy zwracać uwagę, czy aplikujący działają aktywnie na rzecz zachęcania innych do uprawiania sportu, czy organizują pokazy i otwarte treningi. Na aplikacje czekamy do 21 kwietnia – mówi Sylwia Matusiak, członkini zarządu PZU Życie.

(AM, źródło: PZU)

Rankomat: Wypadków i kolizji coraz mniej, ale rośnie średnia wartość szkody

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rankomat zauważa, że choć liczba wypadków i kolizji zmniejszyła się w ubiegłym roku o prawie 62 tys. w porównaniu do 2021 roku, to z każdym rokiem rosną wypłaty z ubezpieczeń komunikacyjnych. Eksperci porównywarki przypominają, że średnia wartość szkody przekroczyła już 9 tys. zł. 

Polacy kupują coraz więcej polis OC i AC 

Rankomat przypomina, że według danych KNF za 2021 r. średnio co czwartej polisie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych odpowiadało AC. Ten współczynnik regularnie rośnie, ponieważ wzrasta wartość pojazdów a także koszty ich napraw.

Z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika z kolei, że średnia wartość szkody komunikacyjnej po 3 kwartałach 2022 r. przekroczyła już 9 tys. zł. To 600 zł więcej niż przed rokiem. Wypłaty z ubezpieczeń komunikacyjnych stanowiły 63% ogółu odszkodowań i świadczeń z ubezpieczeń majątkowych i osobowych. Po 3 kwartałach ub.r. ich wartość przekroczyła 12 mld zł. 7,3 mld zł stanowiły wypłaty z OC ppm. natomiast z AC wypłacono 4,8 mld zł.

Powodem takich wzrostów są rosnące koszty napraw i obsługi szkód. Jednak średnia polisa OC na ten moment to wydatek nieprzekraczający 500 zł, a w pakiecie z AC to nieco ponad 1300 zł. Warto pamiętać jednak o rozszerzeniach, które zapewnią dodatkową ochronę i jednocześnie nie będą kosztowne, np. NNW, assistance czy ochrona szyb. Los nie oszczędza kierowców, ale mogą oni zaoszczędzić czas, nerwy i pieniądze. Kluczem do tego jest porównanie ofert wszystkich ubezpieczycieli i najlepiej dopasowana do swoich potrzeb polisa – komentuje Dawid Pożoga, CMO Rankomat.

Tylko 4% Polaków nie uważa się za dobrego kierowcę 

Dobrą wiadomością jest fakt, że na polskich drogach odnotowuje się coraz mniej kolizji i wypadków. Według danych pochodzących z sewik.pl od 2018 roku jest ich mniej o ponad 83 tys., a w porównaniu do ubiegłego roku prawie 62 tys. mniej.

Z drugiej jednak strony raport PIU pokazał, że polscy kierowcy mają tendencję do przeceniania swoich umiejętności. 96% badanych uważa się za raczej lub zdecydowanie dobrych kierowców. Tymczasem życie kierowcy to loteria i nikt nie wie, co może przynieść los.

– Z badania PIU wynika, że 69% Polaków obawia się wypadku samochodowego, a 43% z nich uznaje jego ryzyko za prawdopodobne w swoim życiu. Jednak nie tylko wypadki mogą spowodować utratę oszczędności. Czasem wystarczy nieuwaga lub po prostu pech. Zderzenie ze zwierzęciem na drodze, powalenie drzewa na samochód, uszkodzenia powstałe w wyniku gradobicia albo kradzież to tylko przykłady, w których może ochronić nas polisa lub jej rozszerzenie – komentuje Michał Gołota, Brand Manager rankomat.pl.

(AM, źródło: Rankomat)

Chubb: Nie redukujesz emisji metanu – nie masz ubezpieczenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Chubb poinformował 22 marca, że zgodnie ze swoimi nowymi standardami będzie teraz chronić projekty wydobycia ropy i gazu tylko tym klientom, którzy udowodnią, że planują redukcję emisji metanu. Ten gaz cieplarniany, będący produktem ubocznym produkcji ropy i gazu, należy do najbardziej szkodliwych dla klimatu.

Chubb podkreślił, że nowe kryteria wejdą w życie natychmiast, dodając, że klienci będą mieli trochę czasu na „opracowanie planu działania w oparciu o ich indywidualne cechy ryzyka” – podał Reuters. Ubezpieczyciel zapewnił, że będzie aktywnie wspierać klientów w opracowywaniu technologii redukcji emisji metanu.

W oświadczeniu Chubb zaznaczył, że nowa polityka ma na celu znalezienie równowagi między potrzebą redukcji gazów cieplarnianych a bezpieczeństwem energetycznym.

Chubb poinformował również, że przestanie ubezpieczać projekty naftowe i gazowe na obszarach znajdujących się w Światowej Bazie Danych o Obszarach Chronionych, niepozwalających na zrównoważone użytkowanie.

(AM, źródło: Reuters)

Lloyd’s: Wytyczne do współpracy przy likwidacji szkód morskich

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Nowe wytyczne uzgodnione przez ubezpieczycieli morskich z rynku londyńskiego mają usprawnić współpracę dotyczącą likwidację szkód w transporcie morskim. Dokument wspiera bardziej efektywną komunikację między różnymi stronami zaangażowanymi w reagowanie na zdarzenie ubezpieczeniowe skutkujące roszczeniem.

Dokument sporządziła Połączona Komisja ds. Szkód Morskich (JMCC) i międzynarodowa grupa (IG) P&I Clubs.

– Oczywista jest ogromna korzyść dla wszystkich zaangażowanych stron z posiadania procedury skutecznego wczesnego porozumienia między ubezpieczycielami a armatorami, którzy doznają dużej szkody, szczególnie gdy wymagane są pilne decyzje – skomentowała Amy Dallaway, przewodnicząca JMCC obejmującej grupy zrzeszone w International Underwriting Association i Lloyd’s Market Association. – Zrozumienie problemów wszystkich zainteresowanych stron i podejście oparte na współpracy będą skutkować jasną komunikacją i przyczynią się do skutecznego zarządzania likwidacją szkód.

Wytyczne dla współpracy między JMCC a IG ustanawiają strukturę ułatwiającą wstępny kontakt między underwriterami z rynku londyńskiego i poszczególnymi klubami P&I. Określają również minimum szczegółów, które powinny być wzięte pod uwagę w każdej sprawie szkody.

 – Wytyczne są ważnym krokiem naprzód, zapewniającym ramy dla ścisłej współpracy underwriterów majątkowych i IG P&I Clubs w interesie ubezpieczonych w sytuacji szkodowej – podsumował Ben Harris, prezes Komisji ds. Ratowania Mienia przy IG. – Dzieląc się informacjami i wiedzą, możemy zapewnić wszystkim interesariuszom świadomość działań. Dzięki wspólnemu podejmowaniu decyzji unikamy opóźnień i zapewniamy najlepszą możliwą reakcję na szkodę, zwłaszcza przy zagrożeniu dla życia, majątku i środowiska.

(AC, źródło: Insurance Journal)

Oferta komunikacyjna PKO Ubezpieczenia dla klientów PKO BP

0

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami PKO Ubezpieczenia poszerzyło swoją ofertę o pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych PKO Moto. Nowa propozycja ubezpieczyciela jest już dostępna w PKO Banku Polskim.

Pakiet PKO Moto, oferowany jako produkt stand alone, obejmuje OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, AC, assistance samochodowy, NNW i Zieloną Kartę (tę ostatnią bez dodatkowych kosztów). Autocasco jest dostępne w trzech wariantach. Dwa z nich – Warsztat i ASO – są oferowane w formie all risk. W tej ostatniej klienci otrzymują gwarancję wykorzystania oryginalnych części przy naprawie pojazdu. Z kolei auto assistance jest dostępne w czterech wariantach. We wszystkich klienci w razie awarii otrzymają pomoc nawet pod domem, a także skorzystają z holowania pojazdu. Z kolei w pakietach Premium lub PRO dostępne jest dodatkowo ubezpieczenie Auto Szyby z możliwością kalibracji kamery i systemu wspomagania kierowcy (tzw. ADAS), jeśli znajdują się w ubezpieczonym aucie. Ponadto polisa zapewnia po nieszczęśliwym wypadku pomoc medyczną lekarza specjalisty, pielęgniarki, psychologa czy fizjoterapeuty.

PKO Dom jako inspiracja dla oferty komunikacyjnej

– Rozwój oferty ubezpieczeń współtworzy drugi filar strategii banku na lata 2023–2025, w którym stawiamy na rozwój ekosystemu usług pozabankowych. Oferta ubezpieczeń komunikacyjnych od PKO Ubezpieczenia jest kolejnym krokiem w rozwijaniu wspominanego ekosystemu, a jej dostępność we wszystkich kanałach dystrybucji banku, wpisuje się w realizację głównego celu drugiego filaru strategii, czyli tworzenia bankowości dopasowanej do stylu życia. Mamy nadzieję, że potencjał bazy naszych klientów przyniesie efekt porównywalny do tego, który osiągnęliśmy w przypadku oferty PKO Dom, która od ponad roku ma już blisko 5% udział w rynku ubezpieczeń domów i mieszkań – powiedział Paweł Gruza, wiceprezes PKO BP, kierujący pracami zarządu.

– Wprowadzenie PKO Moto to kolejny ważny etap rozwoju naszej oferty ubezpieczeń samodzielnych – podkreślił Leszek Skop, prezes zarządu PKO Ubezpieczenia. – Po sukcesie ubezpieczenia PKO Dom chcieliśmy zapewnić też ochronę kierowcom i ich pojazdom – zaznaczył.

Prace nad ofertą komunikacyjną były prowadzone od ubiegłego roku, o czym Leszek Skop mówił przy okazji niedawnej prezentacji wyników PKO Ubezpieczenia za 2022 r. Prezes określił ją wówczas jako „świetny produkt z szeroką możliwością ochrony, który będzie dostępny we wszystkich kanałach dystrybucji banku”.

– Wchodzimy na rynek mocno dynamiczny, który charakteryzuje duża skala szkodowości. Jesteśmy dobrze przygotowani, aby w momencie wystąpienia szkody jak najszybciej wesprzeć klienta. Dysponujemy szeroką siecią warsztatów partnerskich, a sposób zgłoszenia szkody jest wygodny i zajmuje niewiele czasu. Klienci otrzymują do dyspozycji nowoczesne rozwiązania w procesie likwidacji, np. śledzenie statusu szkody czy w przypadku mniejszych szkód, samodzielne wyliczenie odszkodowania – dodał Leszek Skop.

Cyfrowe narzędzia usprawniają likwidację szkód

Przy zgłoszeniu szkody w serwisie iPKO klient podaje informacje w prostym formularzu. W kolejnym kroku otrzymuje komunikat z potwierdzeniem zarejestrowania szkody wraz z  numerem oraz informacją o możliwości śledzenia jej statusu. Jednocześnie, dla wybranych szkód, klient będzie mógł samodzielnie wykonać oględziny. W takiej sytuacji aplikacja poprowadzi go przez cały proces i w efekcie klient otrzyma propozycję odszkodowania.

Moduł śledzenia szkody umożliwia nie tylko weryfikację statusu, ale także podłączenie dokumentów, komunikację z opiekunem szkody w formie czatu (bez konieczności korzystania z kanałów SMS czy e-mail). Profesjonalną naprawę pojazdu zapewni sieć partnerskich warsztatów na terenie całego kraju.

PKO Moto można kupić w oddziałach i agencjach PKO BP, a także przez call center oraz w serwisie iPKO, a wkrótce także w aplikacji mobilnej IKO. 

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

TUZ Ubezpieczenia: Igor Łopiński dyrektorem regionalnym ds. współpracy z brokerami

0

Igor Łopiński został nowym dyrektorem regionalnym TUZ Ubezpieczenia ds. współpracy z brokerami. Od 1 marca odpowiada za rozwój biznesu w województwach wielkopolskim i zachodniopomorskim.

Igor Łopiński rozpoczynał karierę zawodową jako przedstawiciel jednego ze światowych liderów branży FMCG. Następnie przeszedł do branży finansowej, do jednego z najszybciej rozwijających się banków w Polsce. Ostatnie lata spędził, pracując w branży ubezpieczeniowej – w AXA i UNIQA. W TUZ Ubezpieczenia skupia się na kanale brokerskim i ubezpieczeniach korporacyjnych.

(AM, źródło: LinkedIn)

Polscy poszkodowani przez kierowców ubezpieczonych w Euroins Rumunia pod ochroną PBUK

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rumuńska Komisja Nadzoru Finansowego stwierdziła niewypłacalność lokalnego towarzystwa ubezpieczeniowego Euroins Romania Asigurare Reasigurare i cofnęła mu zezwolenie na prowadzenie działalności. PBUK zapewnia, że poszkodowani przez kierowców  aut ubezpieczonych przez rumuńską firmę są objęci jego gwarancjami.

Euroins Romania Asigurare Reasigurare nie prowadził działalności na terenie Polski. Posiadacze jego polis mogli być jednak sprawcami szkód komunikacyjnych na terytorium naszego kraju. Dlatego Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych poinformowało, że udziela poszkodowanym pełnych gwarancji w zakresie wszystkich roszczeń wynikłych z wypadków powstałych na terenie Polski spowodowanych ruchem pojazdów, których posiadacze mieli zawarte ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w Euroins Romania.

(AM, źródło: PBUK)

Uroda to nie wszystko

0
Aleksandra E. Wysocka

Nie wiem, czy wiecie, ale „Gazeta Ubezpieczeniowa” zbliża się powoli do swoich 25. urodzin. Od narodzin była piękna raczej duchem niż ciałem, drukowana na szybko żółknącym papierze gazetowym. Jeśli czytacie, to wiecie.

Druk wychodzi raz za ciemno, raz za jasno, kolory to co tydzień niespodzianka. A defekty w urodzie to wcale nie największy problem! Znacznie gorsze jest coś innego.

Od dwóch lat współpracujemy z Fundacją Las na Zawsze i co miesiąc część przychodów ze sprzedaży prenumeraty i reklam przeznaczamy na sadzenie bioróżnorodnego lasu. Piękne i zacne, ale co z tego, skoro co tydzień wyrzucamy pewną część papierowego nakładu na przemiał, marnując setki kilogramów papieru?

Nie ze złej woli. To efekt uboczny technologii druku gazetowego, ponoć inaczej się nie da. Zanim maszyna się rozkręci i zacznie drukować sensownie, to wypluwa kilkaset egzemplarzy nie nadających się do sprzedaży.

Pod koniec ubiegłego roku zdecydowałyśmy z redaktorką seniorką Bożeną Dołęgowską-Wysocką, że nie chcemy tak dalej. I skoro się nie da inaczej w takiej technologii, to poszukamy innej. Skracając długą, pełną przygód historię, wczoraj pierwszy raz trzymałam w ręku zupełnie nową „Gazetę Ubezpieczeniową”. Nieco mniejszą (a więc wygodniejszą do czytania w wersji PDF, o co też nam chodziło), z pięknymi kolorami, drukowaną cyfrowo – gdzie nakład można ustalać co do egzemplarza, bez marnowania setek „rozbiegówek”.

Najdziwniejsze jest to, że za tę znacznie lepszą jakość i rozwiązanie palących problemów płacimy nieco mniej, niż płaciliśmy dotychczas!

Może w swoich biznesach też macie takie wąskie gardła, które wydają się trudne do rozwiązania?

Aleksandra E. Wysocka
redaktorka naczelna

18,486FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie