Blog - Strona 732 z 1485 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 732

Czy poszukiwanie klienta w internecie ma sens?

0
Adam Kubicki

Ze względu na sytuację związaną z koronawirusem zauważam wśród agentów coraz większe zainteresowanie działaniami online. Od pewnego czasu na jednej z grup na Facebooku zrzeszających pośredników ubezpieczeniowych organizowane są darmowe szkolenia.

Spotkanie dotyczące reklamy w internecie przyciągnęło najwięcej uwagi. Na pierwszy rzut oka koncepcja wydaje się kusząca. Tworzę reklamę lub wpisy reklamowe na Facebooku, korzystam z mechanizmów wyszukiwarki Google i jej systemu reklamowego Google Ads. Zakładam profil na LinkedIn i poprzez wpisy okraszone moim zdjęciem w różnych pozach i garniturze zachęcam do kontaktu. Zakładam kanał na YouTube i opowiadam o ubezpieczeniach, przyciągając zainteresowane tłumy.

Do tych działań zachęcają trenerzy i specjaliści reklamy w internecie, których liczba nieustająco rośnie. Tym bardziej w dobie ograniczonego kontaktu z potencjalnym klientem koncepcja wydaje się słuszna. Jak jednak wygląda to w praktyce?

Obserwuję z dużą uwagą i zainteresowaniem te działania, jednocześnie pozyskując informacje o ich efektach. Biorąc pod uwagę wyniki tych działań, stwierdzam, że są mało efektywne i w przyszłości ich sens będzie coraz mniejszy. Dzieje się tak przede wszystkim z bardzo prostego powodu.

Internet jest przeciążony reklamą i informacją. Przypomina obecnie tradycyjną skrzynkę pocztową, z której wysypują się ulotki i katalogi reklamowe. Większość osób wyrzuca je do kosza, dokonując pobieżnej selekcji i wyłapując prawdziwą korespondencję.

To, że internet jest przeciążony, widać po rosnących kosztach reklam. W przypadku LinkedIn i Facebooka mamy do czynienia z formą aukcji. Kto zadeklaruje możliwość wydania większej kwoty za wyświetlenie reklamy, ten otrzyma miejsce na tablicach potencjalnych klientów. Reszta „biedaków” obchodzi się smakiem.

Mam znajomego, który prowadzi średniej wielkości multiagencję. Zaczynał kilka lat temu i od razu skorzystał z firmy, która zajmowała się pozycjonowaniem w wyszukiwarce Google. W ramach umowy gwarantowali konkretne wyniki i faktycznie po wpisaniu frazy „ubezpieczenia” i podaniu nazwy jego miasta nazwa multiagencji pojawiała się na pierwszym lub drugim miejscu. Dziś przestał korzystać z tej formy pozyskiwania klientów. Agencja zaproponowała mu nową umowę, w której opłata była dwa razy wyższa i zrezygnowali całkowicie z zapisów gwarantujących cokolwiek. Po prostu w międzyczasie wyrosło tak dużo firm, które zajmują się pozycjonowaniem, że nie są w stanie zagwarantować klientowi czegokolwiek. Tym bardziej że wszyscy wykonują podobne działania.

Może więc stwierdzić, że internet, jako stałe źródło nowych klientów, jest coraz bardziej przeznaczony dla zamożnego poszukującego, posiadającego odpowiednio duży budżet.

Niedawno brałem udział w pewnym eksperymencie. Znana osoba ze świata internetu, wykorzystując swoją bazę związanych z nią odbiorców oraz reklamę na Facebooku, zorganizowała bezpłatne webinarium dla kobiet dotyczące zabezpieczenia siebie i rodziny. Byłem współprowadzącym spotkanie. Wszystko było profesjonalnie zorganizowane. Na wydarzenie zapisało się 270 osób. Jednak faktycznie pojawiło się około 40–50, z czego siedem to agentki ubezpieczeniowe, wpisujące w komentarzach zachęty do spotkań z nimi i numery telefonów.

Finałem webinarium było przekierowanie zainteresowanych osób na specjalną stronę, na której mogły zbadać konkretnie swoje potrzeby i otrzymać dokładne informacje dotyczące stworzenia dla siebie i rodziny planu ubezpieczeniowego. Niestety nikt nie skorzystał z tego rozwiązania. Być może plany pokrzyżował czas protestów. Jednak myślę, że przede wszystkim nie zadziałała koncepcja.

Po prostu temat ubezpieczeń nie jest „sexy” i trudno nim przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta. Patrząc na to, ile włożono w to wydarzenie pracy i pieniędzy, widać jasno, że nie dało ono oczekiwanych efektów.

Podobnie mało efektywne są wpisy na portalach społecznościowych zachęcające do zakupu ubezpieczenia. Internet przeżywa obecnie zalew tego typu informacją. Co chwila na mojej tablicy pojawia się informacja związana z ubezpieczeniami produkowana przez agentów. Czasami zauważam spory wkład pracy w postaci artykułu lub zebrania określonych danych, jednak liczba reakcji na wpisy jest dość mizerna.

Co więcej, sporo osób, nie zastanawiając się nad tym, zamieszcza wpisy typu: „skontaktuj się ze mną i zabezpiecz swoją rodzinę” w zamkniętej grupie Biznes Ubezpieczeniowy, która zrzesza tylko osoby ze świata ubezpieczeń. To oznacza, że wiele osób wykonuje działania chaotyczne i przejawia pewnego rodzaju desperację, nie mając wiedzy i konkretnego planu działania.

Czy to wszystko oznacza, że działania online nie mają sensu? Otóż nie, mogą być bardzo przydatne, ale nie w sposób, o jakim myśli większość osób próbujących swoich sił w internecie. W kolejnym artykule opiszę, moim zdaniem, sensowne praktyki, których wdrażanie może wzmocnić rozwój zawodowy agenta.

Adam Kubicki
adam.kubicki@indus.com.pl

#ubezpieczeniowyLIVE o liderach innowacji w ubezpieczeniach

0

Zapraszamy na kolejną odsłonę programu #ubezpieczeniowyLIVE w czwartek 13 października o godz. 13:00. Partnerem strategicznym odcinka jest EvoBot2.

W programie:

  • Voiceboty w ubezpieczeniach. Jeszcze rywalizacja czy już współpraca z człowiekiem? Jak to robi voicebot Eva – Łukasz Jędrzejczyk, CEO EvoBot2.
  • Czy innowacje zastąpią człowieka? ChatBot Leon w Generali  – Sebastian Michałowski, dyrektor Departamentu Digitalizacji Procesów i Innowacji Generali Polska.
  • Przemysł 4.0 – Nowoczesne technologie narzędziem do skutecznej prewencji szkód w przemyśle na przykładzie PZU LAB Enterprise Safety Tools i mobilnej stacji monitorowania prac pożarowo niebezpiecznych (proTHectoR) – Dariusz Gołębiewski, CEO PZU Lab.
  • Wartość dla ubezpieczonego i wygoda dla ubezpieczyciela? Case ubezpieczeń lekowych  – Juliusz Mroziński, Manager ds. Współpracy z Klientami Ubezpieczeniowymi epruf.
  • Czy blockchain jest wrogiem ubezpieczycieli? – Michał Dworakowski, CEO Polskie Polisy.

Wydarzenie Facebook: 

https://www.facebook.com/events/474542914717282

Wydarzenie LinkedIn: 

https://www.linkedin.com/events/liderzyinnowacjiwubezpieczeniac6983782148889554945

Transmisja YouTube: 

(am)

Szkolenie na temat nowych rekomendacji KNF w środowisku pośredników ubezpieczeniowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

VF Conferences zaprasza na szkolenie online zatytułowane „Nowe rekomendacje KNF dotyczące likwidacji szkód komunikacyjnych w środowisku pośredników ubezpieczeniowych”. Szkolenie poprowadzi Paweł Stykowski, Local Partner, kierujący Departamentem Prawa Ubezpieczeń DWF Poland. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Szkolenie odbędzie się 23 listopada 2022 roku w godz. 10.00–12.30. W jego trakcie omówione zostaną następujące tematy:

  1. Podstawa i prawne znaczenie rekomendacji.
  2. Zmiany względem wytycznych likwidacyjnych KNF.
  3. Uwzględnianie rabatów w kosztorysach napraw.
  4. Zakres usług, jakie musi zapewnić ubezpieczyciel, jeśli klient chce mu zlecić naprawę.
  5. Jakie informacje należy przekazać poszkodowanemu w kosztorysie i innych dokumentach?
  6. Zawieranie ugód zgodnie z rekomendacją.
  7. Komu zwracać koszty ekspertyz?

Szkolenie skierowane jest do pośredników ubezpieczeniowych: agentów oraz brokerów.

Zapisy możliwe są tutaj.

Kontakt z organizatorem:

Ewa Dawid

Tel. 884377776

e-mail: echrzanowska@vfconferences.pl

Na hasło GU 5% rabatu od ceny szkolenia (390 zł + VAT)

(am)

CUK Ubezpieczenia z akcją promocyjną na stacjach bp

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ramach nowej akcji CUK Ubezpieczenia osoby, które w dniach 5–11 października zrobią zakupy na stacji bp z kartą Payback, otrzymają drukowany kupon z ofertą promocyjną multiagencji.

Kupon upoważnia do zdobycia 1100 punktów Payback za zakup OC posiadaczy pojazdów mechanicznych lub pakietu OC/AC w CUK Ubezpieczenia do końca 2022 roku. Promocja na stacjach bp realizowana jest w ramach dużej akcji, w której udział biorą partnerzy Payback: wybrane sklepy online, Maxi Zoo, PSB Mrówka i CUK Ubezpieczenia. W ramach akcji można otrzymać bonusy na paliwo na bp i na produkty partnerów akcji. 

(AM, źródło: CUK)

UNIQA z tytułem Superbrands, ERGO Hestia kończy Artystyczną Podróż

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Marka UNIQA po raz kolejny zdobyła tytuł Superbrands. Awansowała także w rankingu TOP 200 najlepszych polskich marek według „Forbesa”. Z kolei ERGO Hestia podsumowała 20 lat kończącego się konkursu Artystyczna Podróż Hestii.

Według rankingu UNIQA zanotowała najwyższy wzrost wartości marki, co spowodowało skok na liście o 4 pozycje, na 34. miejsce. Zajmuje także 5. pozycję w grupie marek ubezpieczeniowych. W ubiegłym roku, w pierwszej edycji rankingu „Forbesa” UNIQA zadebiutowała na 38. miejscu na 200 uwzględnionych marek, a także na 6. miejscu w kategorii ubezpieczenia.

– Wysoka pozycja UNIQA w rankingu odzwierciedla nasze ambicje bycia w TOP3 marek ubezpieczeniowych w Polsce pod względem znajomości całkowitej i spontanicznej, a także pod względem rozważania zakupu naszych produktów. UNIQA, firma z wieloletnią historią, obecna w Polsce od ponad 30 lat, przeszła ostatnio wyraźną metamorfozę. To widać między innymi w naszym podejściu do promowania marki i podkreślaniu jej znaczenia w rozwoju biznesu – mówi Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektorka Departamentu Zarządzania Marką UNIQA. – UNIQA jest marką zaangażowaną, uważną, ale też odważną. Chcemy być wyróżnialni w sposób istotny dla klientów i chcemy, żeby ta wyróżnialność była długoterminowa. Mamy strategię, przemyślany plan, cele i determinację. I jesteśmy konsekwentni. Efekty już widać. Jestem pewna, że jeszcze nieraz zaskoczymy rynek – dodaje.

Superbrands to wyróżnienie przyznawane za wieloletnią konsekwentną pracę na rzecz budowy silnej marki – takiej, która oferuje użytkownikom istotne korzyści materialne i emocjonalne, wykraczające poza dostarczane przez konkurencję.

O pozycji w rankingu „Forbesa” decyduje szacowana finansowa wycena marki na rynku krajowym. Ich właścicielami mogą być zarówno polskie, jak i zagraniczne podmioty. Wartość marek została obliczona na modelu wypracowanym przez Minds&Roses. Łączna wartość marek laureatów rankingu wynosi 57,6 mld zł.

ERGO Hestia podsumowuje Artystyczną Podróż 

W Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie uroczysty wernisaż rozpoczął wystawę podsumowującą 20-lecie konkursu Artystyczna Podróż Hestii. „Bujność. Atlas nieskończonych możliwości” tworzą dzieła, które w sposób szczególny zapisały się w historii jednego z najważniejszych konkursów młodej sztuki w Polsce. Wystawa będzie dostępna do 8 stycznia 2023 roku.

– Jak każdą podróż, także i naszą najlepiej wspominać w domu. Dlatego cieszę się, że wystawa podsumowująca Artystyczną Podróż Hestii odbywa się w Sopocie, gdzie ponad 20 lat temu narodził się pomysł konkursu. Wystawa „Bujność” pokazuje, jak w tym czasie nie tylko zmieniała się wrażliwość artystów, ale też jak rozwijały się relacje pomiędzy światem biznesu i sztuki – mówił podczas wernisażu Piotr Maria Śliwicki, prezes Grupy ERGO Hestia, inicjator konkursu. – Zamykamy jeden projekt, co ważne, w momencie, w którym pomysł nie bankrutuje, ale osiąga szczyt popularności. Jednocześnie wyruszamy w nowym kierunku. Chcemy w oparciu o międzynarodowe partnerstwa poszerzać nasze horyzonty, uwrażliwiać na sztukę w przestrzeni publicznej. Nie mam wątpliwości, że nasza nowa inicjatywa, konkurs Baltic Horizons, stworzy nowy model partnerstwa między światami sztuki, biznesu i samorządu – dodaje.

20 lat konkursu Artystyczna Podróż Hestii to ponad trzy tysiące zgłoszonych artystów i artystek. Setki zostały wyróżnione w finałach, kilkudziesięciu nagrodzonych wyjechało w miesięczną podróż rezydencyjną do Nowego Jorku, Walencji lub Wilna.

(AM, źródło: ERGO Hestia, UNIQA)

UOKiK ukarał spółkę wykorzystującą bezprawnie logotyp UFG

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył łącznie 160 tys. zł kar na Krajowy Fundusz Gwarancyjny i jego szefa za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów. Wśród zakwestionowanych praktyk znalazło się m.in. nieuprawnione wykorzystanie logotypów znanych instytucji finansowych i ubezpieczeniowych.

KFG na swojej stronie internetowej wykorzystała logotypy Komisji Nadzoru Finansowego, Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego i Polskiego Funduszu Rozwoju. Zdaniem UOKiK używanie znanych logotypów mogło wywołać u konsumentów mylne wrażenie, że oferowane produkty objęte są systemem nadzoru lub gwarancji. Urząd uznał, że ta niezgodna z prawem praktyka mogła wpływać na decyzje zakupowe klientów oraz ich przekonanie, że pieniądze zainwestowane w promowany produkt są zabezpieczone.

– Przedsiębiorca bezprawnie używał logotypów instytucji, które nadzorują rynek finansowy, dbają o bezpieczeństwo uczestników, udzielają gwarancji i wsparcia. To nadużycie mogło wpłynąć na decyzje konsumentów, zwiększać ich zainteresowanie promowaną ofertą i sugerować jej bezpieczeństwo – powiedział Tomasz Chróstny, prezes Urzędu.

Za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów odpowiedzialność finansową poniesie zarówno KFG, jak i jedyny członek jej zarządu, który umyślnie doprowadził do nieprawidłowości. Nałożone kary wynoszą łącznie prawie 160 tys. zł.

UOKiK o działaniach KFG i jej prezesa zawiadomił Prokuraturę Krajową.

(AM, źródło: UOKiK)

Sto procent apinity GmbH w rękach Munich Re

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Munich Re przejęło startup apinity GmbH, dostarczający rozwiązania interfejsu programowania aplikacji (API) w postaci oprogramowania jako usługi (SaaS) dla całego ekosystemu branży ubezpieczeniowej.

Apinity GmbH była do niedawna jednostką biznesową Syncier GmbH, działającą pod nazwą Syncier Marketplace. Startup łączy platformę oprogramowania z rynkiem usług API specyficznych dla sektora.  4 października Munich Re nabyło 100% udziałów w apinity GmbH. Strony zobowiązały się nie ujawniać ceny nabycia. 

Munich Re zatrudni cały obecny personel i utrzyma zarówno istniejące relacje biznesowe, jak i platformę technologiczną – w tym wszystkie uznane usługi stron trzecich.

– Apinity będzie odgrywać kluczową rolę w przyspieszeniu cyfryzacji łańcucha wartości ubezpieczeń i ubezpieczeń podstawowych. Co więcej, w przyszłości ludzie będą mogli korzystać z platformy apinity, aby uzyskać dostęp do naszych usług, np. w obszarach NatCat i cyber – powiedział Torsten Jeworrek, członek zarządu Munich Re.

(AM, źródło: Munich Re)

Moody’s: Szpitale i usługi komunalne najbardziej zagrożone cyberatakami

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ok. 22 bln dol. globalnych instrumentów dłużnych z oceną ratingową Moody’s ma „wysoką” albo „bardzo wysoką” ekspozycję na ryzyko cyberataku, przy czym najbardziej zagrożone są szpitale i usługi komunalne.

Z instrumentów dłużnych o wartości 80 bln dol. z 71 sektorów monitorowanych przez agencje ratingową, 28% występuje w tych dwóch przedziałach najwyższego ryzyka. Jest to o 1 bln dol. więcej niż w 2019 r. Szpitale i infrastruktura zaopatrzenia w energię elektryczną, gaz i wodę są najbardziej zagrożone. W wynikach wzięto pod uwagę ryzyko ataku hakerskiego i powzięte środki zapobiegawcze.

W raporcie agencji napisano, że szpitale niekomercyjne są bardzo atrakcyjnymi, bogatymi w dane celami z przeciętnym poziomem środków służących złagodzeniu skutków potencjalnego cyberataku. Ryzyko cyber rośnie, ale Moody’s zauważa równoczesny wzrost inwestycji w bezpieczeństwo cyfrowe.

(AC, źródło: Reuters)

AerCap żąda 3,5 mld dolarów od ubezpieczycieli

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

AerCap, największa firma leasingująca samoloty na świecie, złożyła w sądzie w Londynie pozew o wypłatę odszkodowań za 116 maszyn, których nie udało się odzyskać od rosyjskich linii lotniczych po rozpoczęciu inwazji Rosji na Ukrainę. Sprawa może dotyczyć 3,5 mld dolarów.

Zarejestrowana w Irlandii AerCap zgłosiła przed najwyższym sądem cywilnym Anglii roszczenia wobec dwóch grup ubezpieczycieli, kierowanych przez amerykańską firmę AIG i brytyjskiego Lloyd’s – podał Forsal.pl za PAP, powołującą się na doniesienia „Financial Times”.

Sprawa będzie uważnie obserwowana przez inne towarzystwa ubezpieczeniowe oraz firmy leasingowe, które mogą wnieść podobne pozwy.

Roszczenia AerCap dotyczą odszkodowania za 116 samolotów i 23 zapasowe silniki lotnicze, których firmie nie udało się odzyskać od rosyjskich linii lotniczych po 24 lutego. Po rozpoczęciu inwazji na Ukrainę państwa zachodnie nałożyły na Rosję liczne sankcje (w tym dotyczące eksportu samolotów i ich części).

Z pozwu wynika, że obie grupy ubezpieczycieli odmówiły wypłacenia odszkodowań, argumentując, że powstałe w tych okolicznościach straty nie były ujęte w warunkach polis – pisze dziennik. Grupa kierowana przez AIG odpowiadała za ogólne ubezpieczenie maszyn, a firmy skupione wokół Lloyd’s za ubezpieczenie od ryzyka wojny. Żadna z firm ubezpieczeniowych nie wypowiada się publicznie na temat sprawy.

Więcej:

https://forsal.pl/transport/lotnictwo/artykuly/…

(AM, źródlo: Forsal.pl)

Doradcy odszkodowawczy będą musieli mieć OC

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ministerstwo Sprawiedliwości pracuje nad projektem ustawy regulującym zawód doradcy odszkodowawczego. Nowe przepisy wprowadzą m.in. licencje dla tej profesji oraz rozwiążą kwestię wynagrodzenia za świadczone usługi – podała „Rzeczpospolita”.

Wiceminister sprawiedliwości Marcin Warchoł zdradził gazecie, że sposobem na ograniczenie  uposażeń doradców, które według rozmówców „Rz” ze świata adwokackiego często przekraczają 50% pozyskanego roszczenia ma być ustalenie maksymalnego pułapu wynagrodzenia doradców na poziomie 20% odszkodowania. W tym wynagrodzeniu muszą się zawierać wszystkie koszty usługi. Dodatkowo wprowadzony zostanie mechanizm split payment i pieniądze będzie dostawał sam poszkodowany. Doradcy będą też zobowiązani do wykupienia OC. Umowa o świadczenie usług będzie mogła być zawarta wyłącznie z inicjatywy klienta. Wprowadzony zostanie bowiem ustawowy zakaz kontaktu z poszkodowanymi bez ich uprzedniej zgody.

Przemysław Rosati, prezes Naczelnej Rady Adwokackiej uważa, że ministerialna propozycja nie rozwiązuje problemu, z którym próbuje się zmierzyć, gdyż projektodawca zatrzymał się w połowie drogi.

Wniosek o wpis projektu do wykazu prac Rady Ministrów został już złożony.

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 5 października, Piotr Skwirowski „Odszkodowania nie dadzą już tyle zarobić. MS bierze się za doradców odszkodowawczych” – rp.pl

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

18,340FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie