Blog - Strona 772 z 1393 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 772

Cztery trendy fintech i insurtech, które warto śledzić

0
Wojciech Mikucki

Metaverse, NFT, kryptowaluty… Jakie innowacje technologiczne w dziedzinie bankowości i ubezpieczeń warto śledzić? FinTech & InsurTech Congress (23–24 marca 2022) był świetną okazją, by zorientować się, co w trawie piszczy. Zapraszam na krótki przegląd trendów wartych śledzenia, jakie przewijały się podczas konferencji.

Nadchodzi zmiana pokoleniowa

Zmiany demograficzne przekładają się na oczekiwania klientów, co jest jednym z czynników napędzających innowacje. Nie inaczej jest w branży finansowej oraz ubezpieczeniowej, gdzie firmy wsłuchują się w głos pokolenia Z, czyli osób urodzonych po 2000 roku.

Można zaryzykować stwierdzenie, że jest to głos romantycznej potrzeby wolności, niezależności i braku kontroli, ale trzeba jednocześnie przyznać, że głos ten jest jednym ze źródeł kluczowych obecnie trendów technologicznych.

Metaverse

Metaverse można rozumieć jako alternatywną rzeczywistość wirtualną. W pewnym sensie stanowi on rozdzielenie naszej fizyczności od tego, kim jesteśmy. Zgodnie ze słowami entuzjastów tej technologii jest to szansa, aby każdy mógł być tym, kim wewnętrznie się czuje. Czujesz się mocarzem? Zamiast spędzać miesiące na siłowni, możesz w parę chwil „wyklikać” postać o stosownej sylwetce.

Czy tak będzie wyglądała nasza przyszłość? Może być jeszcze za wcześnie, aby odpowiedzieć na to pytanie. Widać jednak, że prognozy dla tego rynku są bardzo optymistyczne. Na przestrzeni najbliższych trzech–czterech lat ma on urosnąć 20-krotnie, osiągając globalnie wartość 800 mld dol.

Dla banków i ubezpieczycieli oznacza to nowy kanał dotarcia do klientów. Na ile perspektywiczny? Czas pokaże – na razie duzi gracze przyglądają się, szukają inspiracji, ale wydają się zgodni, że operacyjnie nie jest to jeszcze temat na dzisiaj.

Sztuczna inteligencja

W przeciwieństwie do metaverse, który rozpala wyobraźnię pod kątem przyszłości, sztuczna inteligencja zadomowiła się w branży i stała się częścią teraźniejszości. Analityka, boty do obsługi klienta, dynamiczny pricing, modele efektywnościowej dystrybucji leadów, modele predykcyjne, analiza szkody na podstawie zdjęć auta – to przykłady zastosowań AI, o jakich nie tylko się mówi, ale jakie są już dzisiaj wdrażane przez banki i firmy ubezpieczeniowe.

Wspólnym mianownikiem powyższych zastosowań AI jest podnoszenie zadowolenia klientów we wszystkich punktach styku z firmą – tak sprzedażowych, jak i obsługowych. Pozornie branża ubezpieczeniowa jest w tym zakresie w gorszej sytuacji od finansowej. Wynika to z dużo mniejszej liczby interakcji z klientami – zwykle tylko przy zakupie i likwidacji szkody, w przeciwieństwie do codziennego korzystania z usług bankowych. Być może właśnie z tego powodu ubezpieczenia czują, że „muszą postarać się bardziej”, w efekcie czego znaczna część widocznych na konferencji innowacji w obszarze AI dotyczyła właśnie tej branży.

Nowe modele biznesowe

Wraz z nowymi możliwościami technologicznymi pojawiają się nowe kanały dotarcia do klientów i nowe modele świadczenia usług. Krytyczna staje się możliwość zwinnego testowania podejść biznesowych przez banki i ubezpieczycieli w drodze do jak najszybszej optymalizacji strategii komercyjnej.

Okazuje się, że modele sprawdzające się w jednej branży niekoniecznie muszą się sprawdzić w drugiej. Przykładem są VAS-y w kanale samoobsługowym, rozumiane jako usługi dodatkowe, które klient może samodzielnie zamówić, np. przy użyciu aplikacji mobilnej. W bankach model ten sprawdza się bardzo dobrze, a ubezpieczyciele w dalszym ciągu szukają na niego swojego sposobu.

Innym, nieco bardziej odległym tematem jest DeFi, czyli Decentralized Finance. Oznacza to obrót finansowy odbywający się bezpośrednio między jednostkami przy użyciu technologii opartych na blockchain. W tym modelu powstaje otwarte pytanie o przyszły model biznesowy banków, jak również o wyzwania stojące przed regulatorem, aby zapewnić bezpieczny obrót w środowisku peer-to-peer.

Bezpieczeństwo

Tematem, który zawsze był ważny, ale o którym obecnie wyjątkowo dużo się mówi, jest bezpieczeństwo. Niestety, w dużej mierze wynika to z inwazji Rosji na Ukrainę oraz związanej z tym konieczności wprowadzenia BCP (Business Continuity Planów) w życie przez wiele firm – w szczególności działających za naszą wschodnią granicą. Według słów obecnego na konferencji wiceprezesa jednej z takich firm (banku), aby BCP ułatwiał zespołowi działanie w sytuacji kryzysowej, nie powinien być zbyt szczegółowy. Ciężko jest przewidzieć wszystkie możliwe scenariusze, a w kryzysowej sytuacji decydującą rolę odgrywa zespół.

Mówiąc o bezpieczeństwie, mówimy nie tylko o zagrożeniach fizycznych, ale i o wielu zagadnieniach ze świata wirtualnego. Bezpieczeństwo związane z obrotem kryptowalutami. Bezpieczeństwo w kontekście DeFi. Ochrona wartości intelektualnej w sieci. NFT. Ubezpieczenie wirtualnych przedmiotów i usług. To są tematy, które kształtują obecnie dyskusje o przyszłości branży finansowej oraz ubezpieczeniowej.

Wpływ trendów na cyfrową transformację sprzedaży

Z perspektywy osoby zajmującej się efektywnością sprzedaży zastanawiam się, jak powyższe trendy wpłyną na ten obszar działania banków i ubezpieczycieli. Przed nami czasy, w których maszyny i algorytmy będą w coraz większym stopniu wspierały ludzi. Już dzisiaj pomagają one identyfikować skuteczne wzorce działania na podstawie danych i przenosić je na bezpośrednie interakcje między doradcami i klientami. W Sellions nazywamy to zdyscyplinowaną egzekucją sprzedaży.

Charakter tych bezpośrednich interakcji najpewniej będzie się zmieniał. Prawdopodobnie będą one w coraz mniejszym stopniu postrzegane jako samodzielny kanał sprzedaży. Zamiast tego staną się częścią procesu, który łączy różne sposoby kontaktu w ramach spójnych ścieżek obsługi klienta, zgodnie z podejściem omnichannel. Czy jednym z tych kanałów kontaktu zostanie metaverse? Będę cierpliwie czekał na odpowiedź na to pytanie.

Wojciech Mikucki
prezes Sellions sp. z o.o.
w.mikucki@sellions.com


O autorze. Wojciech Mikucki-Wituszyński jest prezesem zarządu Sellions sp. z o.o., która jest jedną z najszybciej rosnących spółek technologicznych w Europie Środkowej i Wschodniej według Deloitte Fast 50 CE i niemal od dziesięciu lat wspiera czołowe firmy w Polsce w zakresie wdrażania skutecznych procesów komercyjnych, szczególnie w obszarze zarządzania leadami i egzekucji sprzedaży. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Politechniki Warszawskiej. Zdobywał wykształcenie również na Georgetown University oraz Simon Fraser University w Kanadzie.

LINK4 z nagrodą Kantar 2022 za efektywną komunikację marki

0
Patrycja Kotecka

LINK4 zostało uhonorowane nagrodą Kantar Polska za najbardziej efektywną komunikację marki ubezpieczeniowej. W imieniu ubezpieczyciela nagrodę odebrała Patrycja Kotecka, członek zarządu firmy.

– To dla nas szczególne wyróżnienie, bo przypadające na wyjątkowy czas pandemii. Mimo obiektywnych trudności, z którymi musiała sobie radzić cała branża ubezpieczeniowa, osiągnęliśmy rekordowe wyniki sprzedaży poprzez call center, a to także zasługa ugruntowanej siły naszej marki jako wiarygodnego ubezpieczyciela w niepewnych czasach – mówi Patrycja Kotecka.

Ideą nagrody przyznawanej przez Kantar Polska jest wyróżnienie tych instytucji finansowych, które w ciągu minionego roku najefektywniej kreowały swój wizerunek i dzięki temu zyskały zaufanie i zaangażowanie swoich klientów. Laureaci nagrody wyłaniani są na podstawie badania rozpoznawalności przeprowadzonego przez Kantar Polska.

(AM, źródło: LINK4)

Mondial Assistance radzi, jak nie stracić pieniędzy na weekendowy wyjazd za granicę

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Pandemia Covid-19 sprawiła, że polscy turyści coraz chętniej ubezpieczają się na wypadek niemożności wykorzystania wykupionych wycieczek czy uczestnictwa w opłaconych kursach, szkoleniach, warsztatach lub konferencjach. Dotyczy to nie tylko wyjazdów oferowanych przez biura turystyczne. Chętniej też sięgają po polisę indywidualnie, we własnym zakresie rezerwując hotel, bilety komunikacyjne czy bilety wstępu do parków rozrywki. Ponadto takie ubezpieczenie może obejmować również rezygnację z wynajmu auta i czarteru jachtu.

– W 2021 r. pobiliśmy rekord, wystawiając ok. 75 tys. polis ubezpieczeniowych obejmujących rezygnację z wycieczek, imprez turystycznych lub skrócenie czasu ich trwania. W sumie ochroną objęliśmy ok. 225 tys. osób. W ramach tego produktu wypłaciliśmy ponad 20 mln zł odszkodowań. Spodziewamy się, że w 2022 r. popularność ubezpieczeń na wypadek rezygnacji wciąż będzie rosła – mówi Piotr Ruszowski, prezes Mondial Assistance

W wielu przypadkach zaplanowanie i zabukowanie z wyprzedzeniem atrakcji turystycznych może być sporą oszczędnością finansową. Jednak im dalej do wyjazdu, tym zwiększa się również ryzyko wystąpienia niepożądanego zdarzenia, w wyniku którego plany nie dojdą do skutku, np. choroby. Ubezpieczenie na wypadek rezygnacji zadziała również w przypadku nieszczęśliwego wypadku uczestnika podróży, kradzieży pojazdu, dokumentów niezbędnych w podróży, utraty, zniszczenia lub uszkodzenia mienia, gwarantując zwrot poniesionych kosztów.

– Osoby ubezpieczone w ramach polisy na wypadek rezygnacji z wyjazdu mogą liczyć na zwrot kosztów o wartości równej deklarowanej w momencie zakupu podróży i poszczególnych atrakcji. Tego typu dane muszą znaleźć swoje potwierdzenie w dokumentach, m.in. biletach czy fakturach. W Allianz maksymalna kwota zakupionego wyjazdu, jaki możemy objąć ochroną, wynosi 20 tys. zł na osobę – dodaje Ludmiła Opałko z Allianz Partners.

Analogiczna sytuacja występuje także w przypadku kursów, szkoleń, warsztatów, konferencji czy innych zorganizowanych wydarzeń.

– W takich przypadkach również można zawrzeć ubezpieczenie na wypadek rezygnacji. Im większa wartość wycieczki, tym bardziej zasadne jest wykupienie polisy. Takie ubezpieczenie można nabyć bardzo często bezpośrednio w biurze podróży lub u agenta, ale także można zakupić je oddzielnie przez internet – radzi Ludmiła Opałko.

Kiedy los pokrzyżuje plany… – czyli jak nie stracić pieniędzy na weekend w Paryżu

(AM, źródło: Brandscope)

Polisy, które przydadzą się na majówkę

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z danych CUK Ubezpieczenia wynika, że ze względu na majówkę w drugiej połowie kwietnia sprzedaż polis turystycznych jest o 14% wyższa niż w pierwszej. Mając na uwadze zagrożenia, jakie czyhają na turystów podczas długich weekendów eksperci multiagencji przygotowali listę polis, po które warto sięgnąć w tym okresie.

– Już zeszły rok był wyraźnie lepszy niż 2020 r. Porównując ostatni tydzień przed majówką 2020 i 2021 r., w ubiegłym roku Polacy kupowali o 40% więcej polis niż w 2020 r. – komentuje Paweł Bukowski z CUK Ubezpieczenia. – Kupujemy jednak na ostatnią chwilę. W ubiegłym roku w drugiej połowie kwietnia sprzedaż polis turystycznych była o 14% wyższa niż w pierwszej. Kumulacja sprzedaży przypadła na ostatni tydzień, szczególnie ostatni dzień, tj. piątek 30 kwietnia – wówczas sprzedaliśmy największą liczbę polis w całym miesiącu dodaje ekspert.

Jego zdaniem od kilku lat można zauważyć rosnącą świadomość ubezpieczeniową wśród Polaków wybierających się za granicę. Coraz więcej turystów zdaje sobie sprawę z tego, że wyjazd bez polisy to ryzyko, a karta EKUZ to tylko rozwiązanie pośrednie, które nie zapewnia maksymalnej ochrony.

– Przed sezonem wakacyjnym uczulamy jednak, że polisa turystyczna to nie jedyna ochrona, na którą warto zwrócić uwagę. Długie weekendy charakteryzują się większą liczbą zgłaszanych szkód, a ofiarami wypadków są nie tylko osoby wybierające zagraniczne kierunki. Swoją wiedzę ubezpieczeniową warto pogłębić, nawet decydując się na weekend na działce, w przydomowym ogródku czy na stosunkowo niezbyt odległych Mazurach albo w Bieszczadach – mówi Paweł Bukowski.

W przypadku coraz popularniejszego w Polsce żeglowania warto ubezpieczyć jacht lub żaglówkę. Zakres ubezpieczenia jest rozszerzony o OC za szkody, które powstały z tytułu posiadania lub używania przez nich małych jednostek pływających, w tym wyrządzone w małych jednostkach pływających oraz ich wyposażeniu. Obowiązuje ono także w przypadku jednostek wynajmowanych i obejmuje łodzie wiosłowe, kajaki wodne, rowery wodne, pontony, jachty żaglowe o długości kadłuba do 7,5 m oraz jachty motorowe, w tym skutery wodne, z silnikiem o mocy nie przekraczającej 50 kW.

Długie weekendy to czas wzmożonego ruchu na polskich drogach. – Ubezpieczenia chroniące od następstw nieszczęśliwych wypadków wskutek zdarzeń drogowych są dostępne jako część pakietów ubezpieczeń na życie lub polis komunikacyjnych. Ubezpieczyciele widzą potrzebę kompleksowej ochrony, bo o to pytają kierowcy. Na rynku pojawiają się już produkty, które rozszerzają pakiet ochrony tradycyjnych ubezpieczeń i rozbudowują polisy o dodatkowe świadczenia. W przypadku ubezpieczeń dodatkowych możliwe są polisy z gwarantowanymi sumami ubezpieczenia nawet na 350 tys. zł. Tego typu ubezpieczenie zadziała, kiedy zdarzenie będzie dotyczyło także pieszego, pasażera publicznych środków komunikacji lub rowerzysty – dodaje Paweł Bukowski.

Ubezpieczyciele wskazują, że coraz więcej Polaków przywiązuje wagę do ochrony ubezpieczeniowej własnych mieszkań czy domów. Podstawowy zakres takiej polisy zawiera skutki nieprzewidzianych sytuacji, np. pożaru czy zalania, ale według CUK właściciele coraz chętniej decydują się na objęcie ochroną mienia znajdującego się poza ubezpieczonym lokum, np. przydomowych altanek czy mniejszych budynków.

– Warto zwrócić uwagę, czy w zakresie ubezpieczenia domu jest ochrona mienia znajdującego się na tarasie lub w ogrodzie – to przydatne na wypadek zdarzeń losowych. Jeśli chodzi o zaprószenie ognia, coraz więcej towarzystw ubezpieczeniowych obejmuje ochroną skutki wydarzeń, do których doprowadziło tzw. rażące niedbalstwo. Mowa tu np. o pożarach od zostawionego żelazka czy prostownicy. Należy jednak pamiętać, że wciąż popularnym wyłączeniem jest spożywanie alkoholu podczas powstania szkody – wskazuje Paweł Bukowski. – Średnia cena polisy mieszkaniowej w Polsce w marcu 2022 roku kształtowała się w granicach 347 zł. To o 21%, a kwotowo 60 zł więcej niż rok wcześniej. Właściciele najwięcej płacą za ubezpieczenie swoich nieruchomości w Małopolsce – średnio 421 zł (o 54 zł więcej), województwie opolskim (416 zł) oraz na Śląsku (402 zł). Najniższe poziomy stawek odnotowuje z kolei Podlasie (275 zł) i Podkarpacie (286 zł). W ujęciu rok do roku to odpowiednio 11 i 14 zł więcej. Co ciekawe, poniżej średniej wartości znajdują się województwa wielkopolskie (polisa ma tu wartość przeciętnie 343 zł) oraz pomorskie (330 zł) – dodaje.

(AM, źródło: Brandscope)

Wielka Brytania: Składki komunikacyjne dawno nie były tak wysokie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Koszt kompleksowej polisy ubezpieczenia samochodu w Wielkiej Brytanii w I kw. 2022 r. był najwyższy na przestrzeni 18 miesięcy i będzie rósł nadal wskutek inflacji i zmian przepisów. Obecnie brytyjscy kierowcy muszą zapłacić ok. 550 funtów składki za kompleksowe ubezpieczenie komunikacyjne – podaje porównywarka Confused.com związana z firmą brokerską Willis Towers Watson.

Składki za ubezpieczenia komunikacyjne spadały przez rok, do jesieni 2021 r., jako że lockdowny zatrzymały kierowców w domach, a konkurencja w branży ubezpieczeń komunikacyjnych nasiliła się.

– Wraz z powrotem ludzi do normalnego schematu pracy i życia stopniowo następował odwrót od obniżki składek – stwierdził Tim Rourke odpowiedzialny w WTW za wycenę, produkty, likwidację szkód i underwriting w ubezpieczeniach majątkowych w Wielkiej Brytanii. Spodziewa się on, że w 2022 r. składki nadal będą rosły, bowiem kraj boryka się z wysoką inflacją, a ubezpieczycieli obowiązują nowe przepisy określone przez nadzór finansowy, w myśl których ubezpieczeni odnawiający polisy nie mogą płacić więcej niż klienci nowi. Stopa inflacji w Wielkiej Brytanii w marcu sięgnęła 7% i była najwyższa od 1992 r.

– Ceny mogą nadal rosnąć po prostu dlatego, że ubezpieczyciele będą otrzymywać więcej zgłoszeń szkód niż w ubiegłym roku, bo ludzie zaczęli więcej jeździć. To znaczy, że ubezpieczyciele będą musieli być na tyle konkurencyjni, na ile będzie to możliwe – zauważa Louise O’Shea, dyrektorka Confused.com.

18-letni kierowcy nadal będą płacić najwięcej ze wszystkich grup wiekowych – ich przeciętna składka to 1419 funtów.

(AC, źródło: Reuters)

SPBUiR zaprasza na dwa szkolenia zakończone certyfikatem

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

11 maja odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czynniki ESG wraz z zakresem regulacji. Ryzyko klimatyczne w działalności zakładów ubezpieczeń z perspektywy pośrednika finansowego”. Wydarzenie organizowane przez Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych poprowadzą Dagmara Wieczorek Bartczak, członek zarządu Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, oraz Teresa Grabowska, niezależna ekspertka, właścicielka firmy TG-Doradztwo i Zarządzanie.

Szkolenie jest podzielone na dwa bloki tematyczne. Podczas pierwszego z nich zatytułowanego „Czynniki ESG wraz z zakresem regulacji” zostaną omówione następujące zagadnienia:

  • Geneza, cele i oczekiwane efekty
  • Wymogi dotyczące ujawniania informacji oraz rola taksonomii
  • Wymogi dyrektywy dot. ujawniania informacji niefinansowych i informacji dotyczących różnorodności przez niektóre duże jednostki oraz grupy
  • Wymogi rozporządzenia SFDR w sprawie ujawniania informacji związanych ze zrównoważonym rozwojem w sektorze usług finansowych pośredników finansowych

W drugim bloku pt. „Ryzyko klimatyczne w działalności zakładów ubezpieczeń z perspektywy pośrednika finansowego” poruszone zostaną następujące kwestie:

  • Uwzględnianie ryzyka klimatycznego w działalności zakładu ubezpieczeń
  • Projektowane zmiany w przepisach dot. Wypłacalności II i IDD
  • Standardy zielonych obligacji

Rozpoczęcie szkolenia jest zaplanowane na godz. 11.00, a jego zakończenie na 15.00.

Link do rejestracji:

Po zakończeniu szkolenia dostępny będzie test sprawdzający przyswojoną wiedzę. Link do testu znajduje się pod oknem wideo, ale aktywny będzie dopiero po zakończeniu wydarzenia. Test będzie dostępny w ciągu godziny po zakończeniu szkolenia i składa się z 5 losowo wybranych pytań z opcją zaznaczenia „tak” lub „nie”. Całość zaliczają 3 poprawne odpowiedzi (60%). Czas wypełniania testu: do 30 minut.

Certyfikaty zaświadczające o ukończeniu szkolenia zostaną przekazane uczestnikom drogą elektroniczną – będą dostępne po zalogowaniu się na stronę szkolenia. Informacja o możliwości pobrania certyfikatu zostanie podana na stronie polbrokers.pl.

(AM, źródło: SPBUiR)

Odc. 182 – Te insurtechy zmieniają ubezpieczenia

0

Co ciekawego działo się podczas tegorocznej europejskiej edycji Insurtech Insights w Londynie? O tym w podcaście ubezpieczeniowym #RozmowyBezAsekuracji mówi Adam Pasternak-Winiarski z Deloitte. Rozmawia Aleksandra Wysocka.

Dowiesz się:

  • Które insurtechy warto obserwować?
  • W jaki sposób technologia pozwala objął ochroną ryzyka trudno ubezpieczalne?
  • Co najczęściej przeszkadza w skutecznej współpracy między ubezpieczycielem a insurtechem?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

AXA Partners chce nadal prowadzić biznes w Polsce

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W czerwcu 2022 roku minie 28 lat, od kiedy AXA Partners pojawiła się w Polsce. Spółka zamierza dalej rozwijać się na rynku ubezpieczeniowym nad Wisłą.

– Naszą receptą na sukces jest przede wszystkim strategia błyskawicznego dostosowywania się do zmian oraz bardzo zintegrowany, zmotywowany oraz stabilny zespół pracowników – mówi Łukasz Hajkowski, dyrektor sprzedaży, country manager w Polsce oraz członek zarządu AXA Partners CEE. – Pojawiające się od jakiegoś czasu plotki o naszym wyjściu z polskiego rynku są nieprawdziwe – podkreśla.

W 2021 roku AXA Partners CEE osiągnęła ponad 1 mld zł przypisu, głównie dzięki oddziałom w Czechach i w Polsce. Strategia sprzedaży firmy bazuje na dystrybucji głównie poprzez kanał B2B.

– Na przestrzeni lat wypracowaliśmy wiele modeli biznesowych, które wdrażamy z naszymi partnerami, którzy często nie są klasycznymi dystrybutorami ubezpieczeń. Wielu z nich uzupełnia swoją ofertę podstawową naszymi wspólnie wypracowanymi ubezpieczeniami. Jesteśmy prekursorem na rynku CEE w tego typu podejściu do biznesu. Naszymi partnerami są liderzy swoich segmentów w sześciu kluczowych branżach: turystycznej, bankowości/ubezpieczeń, zdrowia, sprzedaży detalicznej, w tym e-commerce, telekomunikacji oraz w segmencie porównywarek internetowych – mówi Łukasz Hajkowski.

Strategia sprzedażowa AXA Partners zakłada przede wszystkim dynamiczny rozwój nowego biznesu. Obejmuje on zarówno nowych partnerów biznesowych, jak i nowe produkty oferowane we współpracy z obecnymi partnerami. Łukasz Hajkowski zapowiada, że w najbliższych latach AXA Partners będzie również budować nowe kanały dystrybucji, m.in. zamierza nawiązać współpracę z multiagencjami. – Naszym zdaniem tkwi tu wielki potencjał sprzedażowy i promocyjny dla naszych produktów – uważa menadżer.

Łukasz Hajkowski zaznacza, że pandemia była okresem bardzo dużej mobilizacji i wytężonych działań we wszystkich obszarach działalności AXA Partners w Polsce. – Naszym głównym celem było wsparcie partnerów biznesowych i klientów oraz próba złagodzenia skutków pandemii. Jako jedna z pierwszych firm ubezpieczeniowych w Polsce AXA Partners zareagowała na nowe potrzeby klientów i np. rozszerzyła zakres ochrony w produktach turystycznych i medycznych o ryzyka związane z zachorowaniem na Covid-19. Mogę śmiało stwierdzić, że okres pandemii – pomimo obiektywnych trudności – pozwolił wypracować nam rozwiązania, które przełożyły się na dynamiczny rozwój biznesu, co w efekcie przyniosło nam duże zyski oraz znaczący wzrost świadomości ubezpieczeniowej wśród klientów. Można powiedzieć, że pandemia dała nam pozytywnego biznesowego kopa – wylicza.

Łukasz Hajkowski zwraca uwagę, że AXA Partners od dawna rozwija biznes w oparciu o nowoczesne technologie i innowacyjne systemy. Część jest przekazywana przez oddziały firmy z całego świata, a część jest wdrażana w oparciu o lokalne, polskie pomysły. W ramach rozwoju biznesu AXA Partners inwestuje obecnie w startupy działające w obszarze turystyki oraz zdrowia.

– AXA Partners to spółka, która rozwija dalej swoją działalność w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej jako niezależny podmiot, pomimo znanej rynkowi transakcji przejęcia pozostałych spółek z grupy AXA w Polsce, w Czechach i na Słowacji. I nie zamierzamy przestawać się rozwijać – podsumowuje Łukasz Hajkowski.

(AM, źródło: AXA Partners)

PBUK ułatwia zgłoszenie stłuczki z pojazdem z Ukrainy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych udostępniło na swojej stronie internetowej druk wspólnego zgłoszenia szkody w trzech wersjach językowych: polskiej, polsko-angielskiej oraz polsko-ukraińskiej. Dzięki niemu prostsze staje się ustalenie przebiegu zdarzenia.

Ponad 3% zdarzeń drogowych powodują w Polsce kierowcy z zagranicy. W 2020 r. byli oni sprawcami 12,7 tys. wypadków i kolizji. 11% z nich wyrządzili kierujący pojazdami z tablicami ukraińskimi. Jednak wraz z falą uciekających przed wojną uchodźców z Ukrainy do Polski trafiają obecnie tysiące pojazdów zarejestrowane w tym kraju. Kierujący nimi mogą powodować więcej zdarzeń na naszych drogach niż w poprzednich latach.

Aby uprościć postępowanie w takim przypadku, PBUK udostępniło na swojej stronie internetowej druk wspólnego zgłoszenia szkody. Dotychczas funkcjonujące wersje: polska i polsko-angielska, zostały wzbogacone o wersję polsko-ukraińską. Pozwoli to uczestnikom zdarzenia szybciej ustalić sprawcę, a poszkodowanym uzyskać odszkodowania. Druk można pobrać ze strony internetowej PBUK.

– Druk wspólnego zgłoszenia szkody to zunifikowany europejski formularz bardzo przydatny w przypadku kolizji z pojazdem z zagranicznymi tablicami rejestracyjnymi. Sporządzony jest obecnie w językach: polskim, angielskim i ukraińskim. W sytuacji, gdy nie znając języka, nie możemy porozumieć się ze sprawcą, pomoże w tym właśnie uniwersalny formularz – mówi Mariusz Wichtowski, prezes zarządu PBUK.

(AM, źródło: PBUK)

Eksperci PZU błysnęli w międzynarodowych ćwiczeniach NATO z cyberbezpieczeństwa

0
Źródło zdjęcia: PZU

Specjaliści PZU ds. cyberbezpieczeństwa i IT wzięli udział w największych międzynarodowych ćwiczeniach z tego obszaru „Locked Shields 2022”, które organizuje NATO. Polsko-litewska drużyna z ich udziałem zajęła drugie miejsce.

Zespół PZU został zaproszony przez podległe MON Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni do udziału w największych na świecie skoordynowanych ćwiczeniach z cyberbezpieczeństwa, które organizuje Cooperative Cyber Defence Centre of Excellence (CCDCOE) – komórka, którą powołały państwa członkowskie NATO do udoskonalania zdolności Paktu w tym zakresie. „Locked Shields” to najbardziej złożone ćwiczenie cyberobrony na świecie, które pozwala zacieśniać współpracę obszaru wojskowego z cywilnym, wypracowywać ścieżki komunikacji, wymieniać doświadczenia i stale podnosić kompetencje.

W tegorocznych ćwiczeniach, które odbyły się 19–22 kwietnia w Tallinie, wzięło udział ok. 2 tys. uczestników z 32 krajów. Drużyna z udziałem ekspertów z PZU osiągnęła lepszy wynik niż w zeszłym roku, kiedy to zajęła 4. miejsce. Różnica punktowa pomiędzy zwycięskim fińskim a polsko-litewskim zespołem wyniosła niecały 1%.

W polsko-litewskiej drużynie znaleźli się pracownicy PZU: Adam Zacheja – starszy specjalista ds. utrzymania systemów IT, Tomasz Piętka – inży nier DevOps, Marek Chendoszko – starszy specjalista ds. platformy biurowej, Tomasz Szyluk – ekspert ds. identyfikacji zagrożeń bezpieczeństwa IT (Threat Hunter), Piotr Walczuk – główny specjalista, ekspert administrator aplikacji GAP, Kacper Puda – główny specjalista, administrator aplikacji GAP, Dawid Węgliński – ekspert systemów operacyjnych IT, Krzysztof Stachowicz – ekspert ds. standardów bezpieczeństwa IT. Drużyną dowodził oficer NCBC-DKWOC.

W trakcie konkursu eksperci ds. cyberbezpieczeństwa ćwiczą obronę cywilnych i wojskowych systemów informatycznych, w tym infrastruktury krytycznej,  która jest poddawana cyberatakom na dużą skalę. Przygotowując ćwiczenie „Locked Shields”, organizatorzy wykorzystali obecną sytuację geopolityczną do opracowania realistycznych i stanowiących wyzwanie scenariuszy, które obejmowały przeprowadzenie ponad 8 tys. ataków na ok. 5,5 tys. wirtualnych systemów. Celem ataków były m.in. systemy militarne, energetyczne,  instalacje uzdatniania wody, system telefonii 5G czy system obrony przeciwlotniczej fikcyjnego wyspiarskiego kraju – Berylii. Zadaniem dla specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa w tym ćwiczeniu było utrzymanie pełnej dostępności usług świadczonych obywatelom wirtualnego państwa oraz szybkie i skuteczne reagowanie na pojawiające się zagrożenia.

Bezpieczeństwo informatyczne to istotny obszar dla działalności dla PZU, zwłaszcza w dobie pracy hybrydowej i coraz częstszych kontaktów z klientami w kanałach online. W 2021 r. specjaliści zakładu od cyberbezpieczeństwa powstrzymali ponad 14 tys. potencjalnych infekcji i 132 mln prób połączenia w celu wysłania złośliwych wiadomości e-mail oraz około 200 tys. ataków wysokiego ryzyka. Dodatkowo zablokowali przeszło 1,3 mln złośliwych wiadomości e-mail.

(AM, źródło: PZU)

18,148FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie