Blog - Strona 779 z 1394 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 779

Rażące niedbalstwo? W nowym AC All Risks nie szkodzi

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Nasze nowe Auto Casco All Risks ma wszystko, co potrzeba, a nawet coś naprawdę szczególnego. Kupując polisę AC w TUZ Ubezpieczenia, klient zyskuje zestaw atrakcyjnych świadczeń i jest chroniony nawet w przypadku szkody powstałej w wyniku rażącego niedbalstwa.

Nie zapłacimy, bo ta szkoda to wynik rażącego niedbalstwa – takie wytłumaczenie słyszało już wielu klientów w różnych towarzystwach ubezpieczeniowych. W TUZ Ubezpieczenia posiadacze nowego Auto Casco All Risks takiej odpowiedzi z pewnością nie usłyszą.

Czy ktoś z nas mógłby powiedzieć, że zawsze jest skoncentrowany i nie zdarza mu się zapomnienie czegoś, niedopilnowanie, niedbalstwo, a nawet, można by powiedzieć, rażące niedbalstwo? Myślę, że to może się przytrafić dosłownie każdemu człowiekowi. Każdy z nas czasem jest przecież zmęczony albo zamyślony, chory, niedysponowany lub po prostu smutny, a to są przecież stany, które mogą temu sprzyjać. Dlatego rozszerzyliśmy nasze ubezpieczenie i stworzyliśmy AC „od wszelkich ryzyk” uwzględniające właśnie tak zwane rażące niedbalstwo – mówi Marta Siennicka, kierownik Biura Ubezpieczeń Detalicznych w TUZ.
To duży, wyraźny i ważny czynnik wyróżniający nasze Auto Casco All Risks wśród dostępnych na rynku produktów. Ale ten produkt ma więcej zalet.

Auto Casco All Risks, które TUZ Ubezpieczenia oferuje w sprzedaży od początku kwietnia, obejmuje również między innymi szkody powstałe w wyniku przegryzienia instalacji elektrycznej przez zwierzęta, a także szkody powstałe w wyniku samoistnego otwarcia pokrywy silnika w czasie jazdy oraz szkody w wyniku samozapłonu.

TUZ złagodził wymagania dotyczące zabezpieczeń przeciwkradzieżowych pojazdu, a dla podróżujących poza granice Polski znacznie zwiększył limity na naprawę pojazdu w przypadku szkody powstałej poza granicami kraju.

Każdy kupujący w TUZ polisę AC All Risks może wybrać wariant ubezpieczenia. Nie wszyscy to wiedzą, klienci często pytają, więc warto zaznaczyć, że w TUZ dostępne są trzy warianty: „serwis”, „sieć naprawcza” albo „kosztorys” – mówi Dariusz Radaczyński, dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód w TUZ Ubezpieczenia. – Osobiście rekomenduję skorzystanie z sieci naprawczej, ponieważ to pozwala klientom na zminimalizowanie formalności przy wysokiej jakości usług.

W wariancie „serwis” i „sieć partnerska” likwidacja odbywa się z użyciem części oryginalnych. TUZ podkreśla niektóre zalety:

  • koszt roboczogodziny liczony jest w miejscu naprawy, a nie według miejsca rejestracji pojazdu,
  • brak amortyzacji części w pojazdach do 15 lat,
  • szkoda całkowita wyliczana jest według wybranego wariantu przez klienta podczas podpisywania umowy ubezpieczenia.

Dodatkowo w wariancie „sieć naprawcza” klientowi przysługuje możliwość korzystania z samochodu zastępczego w przypadku uszkodzenia samochodu osobowego.

Ważne dla ubezpieczonych w TUZ są udogodnienia w zakresie świadczenia usług assistance: pojazd może być holowany spod domu i do miejsca wskazanego przez klienta (oczywiście w ramach limitu).

Wraz z ubezpieczeniem Auto Casco All Risks lub OC klient ma możliwość wykupienia bardzo atrakcyjnej usługi Auto Concierge i Assistance oraz ubezpieczenia Auto Szyb.

Piotr Zadrożny, prezes zarządu TUZ, podkreśla, że jego firma nie chce być dawcą taniego OC czy AC, lecz tworzyć produkty konkurencyjne, naprawdę odpowiadające potrzebom klientów, także potrzebom często nieuświadomionym, jak jest właśnie w przypadku nowego AC All Risks.

Myślę, że nasze AC All Risks idealnie wpisuje się w linię naszych ostatnich produktów – mówi Piotr Zadrożny. – Dorównać naszej Bezpiecznej Nauce, czyli ubezpieczeniu dla dzieci i młodzieży, najlepszemu szkolnemu ubezpieczeniu w rankingu „Gazety Ubezpieczeniowej”, czy Bezpiecznemu Rolnikowi i pakietowi ubezpieczeń dla rolników, a przede wszystkim zbliżyć się poziomem do Bezpiecznego Domu, czyli ubezpieczenia domu lub mieszkania, które już po miesiącu w sprzedaży stało się hitem rynku, nie będzie łatwo, ale autorzy naszego AC naprawdę się postarali i stworzyli produkt niezwykle konkurencyjny i bez wątpienia bardzo atrakcyjny dla klientów.

Polisę AC All Risks można kupić u agentów, przez Infolinię TUZ Ubezpieczenia lub korzystając z kalkulatora na stronie internetowej tuz.pl.

Szkody z udziałem pojazdu zarejestrowanego na terenie Ukrainy

0
dr Piotr Okrasa

Na polskich drogach dostrzegamy coraz więcej aut zarejestrowanych w Ukrainie. Ukraińscy kierowcy, uciekając przed wojną, mają do przejechania setki kilometrów, co wiąże się z oczywistym zmęczeniem i dezorientacją na obcym terenie. W takich okolicznościach nietrudno o wypadek. A co w przypadku, kiedy dojdzie do kolizji z udziałem samochodu zarejestrowanego w Ukrainie?

Każdy pojazd poruszający się po polskich drogach podlega obowiązkowemu ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych. Ubezpieczenie powinien posiadać również właściciel pojazdu zarejestrowanego na terenie Ukrainy.

Oprócz poświadczenia dokumentu zawarcia ubezpieczenia OC ppm ukraiński kierowca zobowiązany jest do legitymowania się Zieloną Kartą (zwaną ZK). Dokument ZK jest potwierdzeniem, że ukraińskie towarzystwo ubezpieczeniowe pokryje szkody spowodowane przez kierującego takim pojazdem za granicą. Polisa ZK jest wydawana przez towarzystwo ubezpieczeniowe, z którym zawarte jest ubezpieczenie OC ppm.

W sytuacji, kiedy posiadacz ukraińskiego pojazdu nie dysponuje Zieloną Kartą, powinien wykupić polisę ubezpieczenia OC granicznego. Polisa taka wystawiana jest przez ubezpieczyciela działającego w Polsce. W odróżnieniu od Zielonej Karty, której minimalny okres ważności wynosi 15 dni, polisa OC granicznego ważna jest min. 30 dni do 12 miesięcy.

Wsparcie dla ukraińskich kierowców

Z uwagi na panującą sytuację i konflikt zbrojny część towarzystw ubezpieczeniowych zadeklarowała wsparcie dla osób uciekających z terytorium Ukrainy (po 24 lutego) i bezpłatne ubezpieczenie OC graniczne. Są nimi:

  • STU ERGO Hestia SA
  • PZU SA
  • TUiR Warta SA
  • TUiR Allianz Polska SA

Bezpłatne ubezpieczenie będzie obowiązywało 30 dni.

Dla przypomnienia, polisą Zielonej Karty należy się legitymować, chcąc przekroczyć autem granicę z Albanią, Białorusią, Bośnią i Hercegowiną, Czarnogórą, Mołdawią, Macedonią, Rosją, Turcją, Ukrainą oraz Maroko. Na terenie Kosowa obowiązuje ubezpieczenie OC graniczne.

Kolizja albo wypadek z udziałem pojazdu zarejestrowanego na terenie Ukrainy

  • Jeśli kierujący pojazdem ukraińskim posiadał polisę OC granicznej, szkodę w celu jej likwidacji należy zgłosić do towarzystwa ubezpieczeniowego, które wystawiło ten dokument na terenie Polski.
  • W sytuacji gdy polisa ubezpieczenia granicznego nie jest ważna, szkodę taką należy zgłosić do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego za pośrednictwem dowolnego ubezpieczyciela, który prowadzi działalność w zakresie ubezpieczenia obowiązkowego OC posiadaczy pojazdów mechanicznych.
  • Jeśli kierujący pojazdem posiadał międzynarodowy dowód zawarcia ubezpieczenia obowiązkowego OC (czyli ZK), należy sprawdzić np. za pośrednictwem Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych korespondenta, który reprezentuje ukraińskiego ubezpieczyciela na terenie Polski.
  • Korespondentami są wytypowani przedstawiciele zagranicznych ubezpieczycieli, którzy zostali zatwierdzeni przez organizację towarzystw ubezpieczeniowych, działających na terenie danego kraju w zakresie ubezpieczeń obowiązkowych OC ppm (tzw. biuro narodowe), na terenie kraju zdarzenia. Zadaniem korespondenta jest przeprowadzenie procesu likwidacji szkody na terenie kraju, na którym został on powołany, a spowodowanych pojazdami ubezpieczonymi w zakresie ubezpieczenia obowiązkowego OC ppm za granicą. Posiadając numer rejestracyjny pojazdu, nazwę ubezpieczyciela oraz numer polisy ZK, jesteśmy w stanie ustalić korespondenta, do którego będziemy mogli zgłosić szkodę.
  • Jeśli nie ma możliwości ustalenia korespondenta na terenie Polski, szkodę należy skierować do PZU SA czy też TUiR Warta SA, które pełnią funkcję agenta PBUK.

Czym grozi jazda po polskich drogach bez OC ppm?

W przypadku kiedy kierujący wyrządzi szkodę podczas jazdy pojazdem zarejestrowanym w Ukrainie, bez ważnej Zielonej Karty lub bez ubezpieczenia OC granicznego, za likwidację szkody odpowiada Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny.

Trzeba jednak pamiętać, że po likwidacji Fundusz wyśle do posiadacza auta wezwanie do zapłaty (wystąpi z regresem ubezpieczeniowym). Brak zapłaty może skutkować podjęciem przez instytucję działań prawnych na drodze sądowej.

Brak ubezpieczenia OC ppm, Zielonej Kraty i ubezpieczenia OC granicznego może również grozić karą pieniężną, której wysokość zależy od typu pojazdu oraz tego, jak długo nie posiada się ubezpieczenia.

dr Piotr Okrasa
dyrektor Biura Ubezpieczeń Komunikacyjnych
Grupa Brokerska Quantum sp. z o.o.

Robert Hörberg objął stery Aviva Investors TFI

0
Robert Hörberg

Robert Hörberg, prezes TFI Allianz, z dniem 15 kwietnia objął stanowisko prezesa Aviva Investors TFI. Obydwa towarzystwa połączą się po uzyskaniu zgody Komisji Nadzoru Finansowego.

Wcześniej Robert Hörberg, który kieruje TFI Allianz od 2015 r., nadzorował inwestycje spółek Allianz w Europie Środkowo-Wschodniej, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Był też doradcą w biurze prezesa zarządu Allianz Asset Management.

Dotychczasowy prezes Aviva Investors TFI, Marek Przybylski, kończy pracę w firmie. Swoją funkcję pełnił nieprzerwanie od 2001 roku, a wcześniej pracował w zarządzie spółki zarządzającej aktywami w grupie Aviva Polska. Aviva Investors zarządza obecnie aktywami o wartości 18,3 mld zł. 

– Serdecznie dziękujemy Markowi Przybylskiemu za wiele lat pracy i ogromny wkład w rozwój części inwestycyjnej Avivy w Polsce. Życzymy mu pomyślności na dalszej drodze zawodowej i w życiu prywatnym – powiedziała Jolanta Karny, prezes Aviva Polska. – Gratuluję również nowej roli Robertowi Hörbergowi. W imieniu wszystkich współpracowników życzę mu dalszych sukcesów w rozwijaniu naszych usług inwestycyjnych oraz pomyślnej integracji obu TFI – dodała.

(AM, źródło: Aviva)

Signius wraz z DomData wprowadzą e-podpis do aplikacji biznesowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Właściciel platformy Signius Professional do zdalnego podpisywania dokumentów oraz weryfikacji tożsamości nawiązał współpracę z dostawcą systemów informatycznych DomData. Jej efektem jest integracja narzędzia do tworzenia aplikacji biznesowych z możliwościami zaimplementowania kwalifikowanego i zaawansowanego podpisu elektronicznego. Rozwiązanie skierowane jest do firm średniej wielkości i korporacji.

– Rynek aplikacji mobilnych od kilku lat bardzo dynamicznie się rozwija. Jest to kolejny sektor, w którym chcemy prezentować naszą ofertę e-podpisów. Dzięki współpracy z DomData wdrożyliśmy możliwość zdalnego podpisywania dokumentów podpisem elektronicznym bezpośrednio na platformie Ferryt Low-Code, która oferuje rozwiązania biznesowe dla obszarów takich jak sprzedaż, finanse czy back office – informuje Jack Piekarski, VP Sales i współzałożyciel Signius. – Nasze rozwiązanie staje się coraz bardziej popularne nie tylko wśród klientów indywidualnych i biznesów. Widzimy duże zainteresowanie firm z branży IT w kwestii wdrożenia podpisu kwalifikowanego na platformach i aplikacjach z różnych branż. Dzięki takim rozwiązaniom użytkownicy mogą korzystać z coraz bardziej kompleksowych narzędzi w pełni online – podsumowuje.

DomData rozwija platformę Ferryt Low-Code Platform, umożliwiającą kompleksowe tworzenie aplikacji biznesowych bez znajomości kodowania i wiedzy na temat IT. Użytkownik może samodzielnie i łatwo modelować procesy biznesowe począwszy od ekranów i formularzy, logiki decyzyjnej po integrację. Rozwiązania dostarczane przez Signius i DomData są ze sobą w pełni kompatybilne. Dzięki temu możliwe jest zaoferowanie gotowego narzędzia, przeznaczonego zarówno dla przedsiębiorstw średniej wielkości, jak i dla korporacji. Platforma umożliwia podpisywanie wniosków, umów i innych dokumentów przez wszystkich użytkowników Ferryt. Cała procedura odbywa się w sposób zdalny, kilkoma kliknięciami i w ciągu kilku minut.

(AM, źródło: Signius)

TFG przypomina, jak nie stracić pieniędzy na wyjazd turystyczny

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Turystyczny Fundusz Gwarancyjny przestrzega przed korzystaniem z usług firm czy osób organizujących imprezy turystyczne bez wymaganego wpisu do rejestru i odpowiednich zabezpieczeń finansowych – w razie kłopotów może to oznaczać utratę wpłaconych pieniędzy i konieczność dochodzenia roszczeń na drodze sądowej.

Podróżni korzystający ze zorganizowanych wyjazdów turystycznych dla własnego bezpieczeństwa powinni sprawdzić informacje o organizatorze w ewidencji przedsiębiorców turystycznych, dostępnej pod adresem tfg.ufg.pl. Są tam dane o legalnie działających biurach podróży i gwarancjach chroniących ich klientów, a także wskazówki, co zrobić, gdy organizator ogłosi niewypłacalność. Jeszcze przed wyjazdem podróżni powinni pamiętać o ubezpieczeniu turystycznym. Warto też sprawdzić, co robić w razie kłopotów organizatora imprezy, a konkretnie, z jakimi instytucjami należy się wówczas skontaktować.

Organizatorzy turystyki oraz przedsiębiorcy ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych mają obowiązek posiadania gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, albo innego wskazanego w ustawie zabezpieczenia. W przypadku niewypłacalności legalnie działającego przedsiębiorcy turystycznego ze środków pochodzących z tego zabezpieczenia pokrywane są koszty kontynuacji imprezy, koszty powrotu do kraju albo zwroty pieniędzy wpłaconych na poczet wyjazdu. Jest to tzw. I filar systemu ochrony podróżnych. Jeśli te zabezpieczenia okażą się niewystarczające, klienci otrzymują zwrot ze środków Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (tzw. II filar systemu).

Zabezpieczenie I filarem i ochrona TFG obejmują wyłącznie podróżnych korzystających z usług przedsiębiorców, o których informacje można znaleźć w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych. Można je uzyskać bezpłatnie i bez pozostawiania danych osobowych na stronie Funduszu po skorzystaniu z wyszukiwarki w zakładce „Ewidencja”.

Organizator turystyki lub agent, za którego pośrednictwem jest sprzedawana impreza, jeszcze przed zawarciem umowy ma obowiązek w sposób jasny i zrozumiały udzielić klientowi najważniejszych informacji o szczegółach wyjazdu. Wszystkie one muszą być także zawarte w umowie. Musi znaleźć się w niej również informacja o nazwie podmiotu zapewniającego ochronę na wypadek niewypłacalności biura podróży (I filar ochrony) wraz z jego danymi kontaktowymi.

Należy również pamiętać, że w przypadku imprez turystycznych za granicą organizatorzy turystyki mają obowiązek zawarcia na rzecz podróżnych ubezpieczenia kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków. Przy podpisywaniu umowy należy sprawdzić sumę ubezpieczenia, ceny usług medycznych w miejscu pobytu i w razie potrzeby wybrać polisę o szerszym zakresie odpowiedzialności i wyższej sumie ubezpieczenia. Biura podróży często oferują kilka wariantów ubezpieczenia, więc można dokonać wyboru już na etapie zawierania umowy.

W przypadku zagranicznych wyjazdów organizowanych w pełni samodzielnie zalecane jest wykupienie ubezpieczenia turystycznego. Pokryje ono wydatki poniesione na leczenie w razie choroby lub wypadku oraz koszty transportu chorego do kraju, do wysokości sumy ubezpieczenia. Takie produkty znajdują się w ofercie wielu zakładów ubezpieczeń.

W sytuacji, gdy organizator stanie się niewypłacalny, podróżni będący w trakcie organizowanej przez niego imprezy w pierwszej kolejności powinni skontaktować się z jego przedstawicielem. Można skontaktować się także z przedstawicielami marszałka województwa właściwego ze względu na siedzibę biura podróży. Marszałek województwa jest ustawowo zobowiązany do prowadzenia działań związanych z organizacją powrotu podróżnych do kraju w sytuacji, gdy wbrew obowiązkowi biuro podróży tego powrotu nie zapewnia. Przebywając za granicą, można również zgłosić się po pomoc do ambasady lub konsulatu RP w danym państwie. W przypadku gdy podróżny poniesie uzasadnione wydatki związane z organizacją podróży powrotnej, powinien je odpowiednio udokumentować (kopie rachunków/faktur) w celu dochodzenia ich zwrotu. Wszystkie roszczenia należy składać do podmiotu udzielającego zabezpieczenia finansowego w I filarze.

Jeżeli do niewypłacalności przedsiębiorcy turystycznego dojdzie przed rozpoczęciem imprezy, podróżnym należy się zwrot całości wpłaconych środków. W takiej sytuacji również należy zwrócić się do podmiotu udzielającego zabezpieczenia w I filarze, który zweryfikuje zgłoszenie podróżnego w ciągu 30 dni (w szczególnych przypadkach 90 dni) i przekaże informację o szczegółowym wyliczeniu należnych kwot, a następnie będzie miał kolejne 30 dni na wypłatę środków.

Fundusz nie przyjmuje wniosków o zwrot pieniędzy. Jeżeli zabezpieczenia z I filaru okażą się niewystarczające, podmiot, który ich udzielił, przekazuje wyliczenie należnych kwot do zwrotu wraz z dokumentacją funduszowi i dopiero na ich podstawie dokonywane są wypłaty z TFG. Fundusz przypomina również, że przed podjęciem decyzji o zakupie imprezy turystycznej warto sprawdzić, jaka sytuacja panuje w danym kraju.

(AM, źródło: UFG)

Włochy: Biznes ubezpieczeniowy banku na celowniku AXA

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

AXA jest na wczesnym etapie rozmów o nabyciu pakietu kontrolnego udziałów w biznesie ubezpieczeniowym Banco BPM SpA, wycenianego na ok. 1,5 mld euro. Rozmowy mogą jednak nie przynieść rezultatu, po tym jak Credit Agricole zakupił udziały w Banco BPM. Mówi się, że ten trzeci co do wielkości bank we Włoszech może stać się celem przejęcia przez większy podmiot.

Credit Agricole zgromadził 9,18% udziałów, dążąc do poszerzenia zakresu strategicznego partnerstwa. W lutym UniCredit w odpowiedzi na doniesienia, jakoby interesował się nabyciem Banco BPM, odpowiedział, że rozważa wszystkie opcje strategiczne. Biznes ubezpieczeniowy również znalazł się w obszarze zainteresowania Credit Agricole, który kontaktował się z Banco BPM nieoficjalnie w tej sprawie. Według niektórych nabycie przez Credit Agricole mniejszościowego udziału w Banco BPM miałoby zniechęcić ewentualnych konkurentów do zakupu części ubezpieczeniowej.

Od utworzenia Banco BPM w wyniku fuzji w 2017 r. dyrektor generalny Giuseppe Castagna zmodernizował działy zarządzania aktywami, ubezpieczeniowy i kredytu konsumenckiego, eliminując powielanie się i zwiększając rentowność. Dyrektor finansowy Edoardo Ginevra poinformował w marcu, że Banco BPM przyspiesza proces nabywania pełnej własności lokalnych spółek ubezpieczeniowych, starając się uzyskać z nich większą wartość.

(AC, źródło: Bloomberg)

WTW: Firmy zaoferują konkurencyjne wynagrodzenia dla pożądanych fachowców

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ponad dwie trzecie organizacji w całej Europie będzie priorytetowo traktować oferowanie wynagrodzenia skrojonego dla pracowników posiadających umiejętności krytyczne dla nowego i przyszłego biznesu – wynika z nowego badania WTW.

15% biorących udział w badaniu organizacji z Europy uważa się za w pełni przygotowanych na transformację cyfrową, a 9% nie podjęło żadnych działań w tym kierunku.

– Brak rzetelnych danych rynkowych dotyczących umiejętności cyfrowych miał swój udział w niezdolności przedsiębiorstw do reakcji na wyzwania branży związane z przyciąganiem talentu cyfrowego. W celu zaprojektowania konkurencyjnego pakietu wynagrodzeń organizacje potrzebują dostępu do informacji o nowo pojawiających się umiejętnościach – jak również o tych, które stają się mniej niezbędne – oraz do tego, jaki jest ich wpływ na płace – mówi Michiel Klompen, Digital Product Lead, Work & Rewards WTW. – Trwający niedobór umiejętności cyfrowych popycha pracodawców w stronę zmiany podejścia. Ci, którzy decydują się na opcję przeczekania, najprawdopodobniej nadal będą mieli te same problemy z rekrutacją. Zatem pracodawcy powinni być w stanie zaoferować zróżnicowany i konkurencyjny pakiet wynagrodzeń, który najlepiej porównać z wiodącymi danymi rynkowymi jakie dostępne są w programie SkillsVue – Europe – dodaje.

Oprogramowanie SkillsVue – Europe WTW umożliwi organizacjom pozyskanie dostępu do wiodących informacji z rynku o dodatkach za umiejętności cyfrowe oraz dominujących trendach w całej Europie. SkillsVue – Europe wystartuje w kwietniu tego roku.

– Pracodawcy zaczynają traktować jako coraz większy priorytet oferowanie konkurencyjnego wynagrodzenia dla pracowników posiadających umiejętności kluczowe z perspektywy nowego i przyszłego biznesu. Niedobór pracowników posiadających niezbędne umiejętności technologiczne niekorzystnie wpłynął na dojrzałość cyfrową wielu firm. Badanie WTW pokazuje, że tylko 15% biorących udział w raporcie organizacji z Europy uważa się za w pełni przygotowane na transformację cyfrową, a 9% nie podjęło żadnych działań na swojej drodze transformacji cyfrowej. Firmy, które zdecydowały się na przeczekanie sytuacji, nadal będą miały problemy z pozyskaniem odpowiednich pracowników, jeśli szybko nie podejmą konkretnych działań. Pracodawcy powinni być w stanie zaoferować konkurencyjny pakiet wynagrodzeń dopasowany do konkretnych umiejętności i oparty na rzetelnych danych rynkowych, jakie oferowane są poprzez nową aplikację SkillsVue Europe – komentuje Paweł Rębacz, Lider Praktyki Rewards Data Intelligence WTW.

O badaniu:

W badaniu Reimagining Work and Rewards Survey 2021–2022 udział wzięło 1650 pracodawców na świecie, w tym 276 z Europy Zachodniej i Wielkiej Brytanii. Ankietę przeprowadzono pomiędzy 28 października a 10 grudnia 2021 r. Respondenci zatrudniają 11,9 miliona pracowników.

(AM, źródło: WTW)

Andrzej Jaworski w zarządzie PZU Życie

0
Andrzej Jaworski

Po pięciu latach Andrzej Jaworski powrócił do Grupy PZU, gdzie objął funkcję członka zarządu PZU Życie. Zajął w nim miejsce Małgorzaty Sadurskiej, która zrezygnowała z zasiadania we władzach towarzystwa.

Andrzej Jaworski pełni swoją funkcję od 15 kwietnia. Z Grupą PZU był związany już wcześniej – od 14 maja 2016 r. do 29 maja 2017 r. był członkiem zarządu PZU SA. Wcześniej, w latach 2006–2008 był prezesem zarządu Stoczni Gdańsk. Dodatkowo pełnił funkcję przewodniczącego rady nadzorczej MCSE sp. z o.o., przewodniczącego rady nadzorczej KE Energa oraz członka rady nadzorczej PKP Intercity. Był też posłem na Sejm VI, VII i VIII kadencji, w tej ostatniej pełniąc funkcję przewodniczącego Komisji Finansów Publicznych. Ostatnio był prezesem VRG S.A. (poprzednio Vistula Group S.A.).

Małgorzata Sadurska pozostaje członkiem zarządu PZU SA. 15 kwietnia powołana została również na funkcję dyrektora Grupy PZU w PZU Życie. Zakres jej odpowiedzialności nie zmienia się – Małgorzata Sadurska nadzoruje pion współpracy z bankami oraz pion klienta korporacyjnego.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

KUKE oferuje wsparcie firmom, którym wojna na Ukrainie skomplikowała biznes

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wojna na Ukrainie pogorszyła sytuację polskich firm sprzedających na rynek tego kraju, do Rosji i na Białoruś. Dlatego KUKE przygotowała kilka specjalnych rozwiązań dla eksporterów, którzy nadal utrzymują relacje handlowe ze Wschodem lub szukają alternatywnych rynków – informuje „Puls Biznesu”.

Janusz Władyczak, prezes Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych, mówi gazecie, że sprzedaż na trzy wschodnie rynki bardzo mocno ucierpiała i nie da się obecnie określić, kiedy i w jakiej skali te rynki otworzą się dla polskich eksporterów. „PB” przypomniał, że w 2021 r. wartość ochrony udzielonej przez KUKE eksportowi na te trzy rynki wyniosła prawie 4 mld zł. Janusz Władyczak jest zdania, że obecna sytuacja powinna skłonić do refleksji eksporterów, którzy nie korzystali z ubezpieczeń należności, inwestycji, od ryzyka politycznego czy siły wyższej. Jako przykład firmy, która zadbała o należyte zabezpieczenie, wskazuje dystrybutora odzieży dziecięcej CDRL, dysponującego znaczącymi udziałami w sieci sklepów na Białorusi. Polisa Korporacji zapewnia przedsiębiorstwu ubezpieczenie z sumą ok. 20 mln zł na wypadek nacjonalizacji lub wojny wpływającej na biznes w tym państwie.

Prezes KUKE zaznacza, że jego firma dysponuje ofertą dla importerów, którzy szukają alternatyw dla sprowadzanych ze Wschodu surowców czy komponentów. Janusz Władyczak zaznacza, że dzięki gwarancjom i regwarancjom wystawianym we współpracy z bankiem importera ten ostatni może wzmocnić wiarygodność w oczach nowego dostawcy i dokonywać zakupów od razu z odroczonym terminem płatności. Eksporterzy mogą z kolei liczyć na dłuższe terminy spłat zobowiązań przez odbiorców ze Wschodu, jeśli ci nie zaprzestali działalności z powodu wojny. Natomiast przedsiębiorstwa, które produkowały na Wschodzie, mogą liczyć na wspólną ofertę KUKE i banków przy finansowaniu przenoszenia zakładów do Polski.

Janusz Władyczak deklaruje również udzielenie finansowania poprzez gwarantowanie spłaty kredytu na dany projekt firmy, która poszukuje w świecie alternatywnych miejsc do postawienia fabryk lub przejęcia konkurentów. Korporacja sama też wyszukuje na świecie projekty inwestycyjne, które może finansować, i angażuje w nie polskie firmy. Jako przykład prezes KUKE podaje sfinansowanie modernizacji ponad 60 szpitali położniczych w Wybrzeżu Kości Słoniowej. Udział polskiej strony w tym przedsięwzięciu wyniósł około 50 mln euro.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 19 kwietnia, Małgorzata Grzegorczyk „KUKE robi antywojenną promocję”:

https://www.pb.pl/kuke-robi-antywojenna-promocje-1147904

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Generali z ofertą dla wynajmujących i najemców

0
Źródło zdjęcia: Generali

Od 14 kwietnia klienci Generali Polska mają możliwość zakupu ubezpieczenia „Generali z myślą o wynajmie”. Jest to pierwsze takie rozwiązanie na rynku z uproszczonym procesem zawarcia ubezpieczenia – bez potrzeby wskazywania konkretnego PKD.

„Generali, z myślą o wynajmie” jest produktem skierowanym do klientów, którzy posiadają nieruchomość przeznaczoną na wynajem na działalność biurową, działalność handlową detaliczną, działalność usługową lub na cele mieszkaniowe, bez konieczności wskazywania PKD. Z oferty mogą skorzystać osoby fizyczne, które nie prowadzącą działalności gospodarczej, czy obcokrajowcy (nawet bez numeru pesel).

– „Generali z myślą o wynajmie” to ubezpieczenie, które łączy w sobie zalety ubezpieczenia mieszkaniowego i ubezpieczenia dla firm. Zapewnia ono wsparcie w przypadku uszkodzeń i awarii maszyn lub urządzeń powstałych wskutek przepięcia, zwarcia lub błędów w obsłudze. Oferuje assistance techniczny, a  w nim pomoc m.in. w przypadku zatrzaśnięcia drzwi lub zacięcia zamka, awarii sprzętu RTV/AGD czy dozór mienia – wymienia Sonia Lech z Generali Polska.

W ramach polisy zakład zapewnia wypłatę utraconego czynszu (maksymalnie do 3 miesięcy), gdy w efekcie szkody w ubezpieczonym budynku czy lokalu nie można prowadzić działalności lub mieszkać. Polisa obejmuje ochroną szkody powstałe wskutek kradzieży zewnętrznych urządzeń lub elementów budynków i budowli, m.in. siłowników czy automatyki bram. Pokrywa też koszty poszukiwania przyczyn szkody, np. ustalenia przyczyny zatkanej rury kanalizacyjnej, do 10% sumy ubezpieczenia, nie więcej niż 20 tys. zł.

Ubezpieczenie można rozszerzyć o OC lokatora – ochronę przed finansowymi konsekwencjami zdarzeń, których skutkiem są szkody powstałe podczas korzystania przez lokatora z nieruchomości wyrządzone osobom trzecim, Zawiera też ochronę mienia w przypadku dewastacji przez najemcę – wypłatę odszkodowania, jeśli mienie zostało umyślnie uszkodzone lub zniszczone przez najemcę na skutek dewastacji. W zakresie jest również telefoniczna asysta prawna, czyli organizacja i pokrycie kosztów pomocy prawnej w sprawach związanych z wynajmowaną nieruchomością, m.in. konsultacje prawne czy przygotowanie dokumentów prawnych.

(AM, źródło: Generali)

18,149FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie