Blog - Strona 782 z 1424 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 782

Jak sprzedawać ubezpieczenia z wyższą prowizją?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

25 maja odbędzie się bezpłatny webinar Berg System, zatytułowany „Jak walczyć z inflacją, wykorzystując obecną bazę klientów do sprzedaży ubezpieczeń z wyższą prowizją, bez dodatkowych kosztów i większego nakładu czasu?”. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Podczas webinaru jego uczestnicy będą mogli dowiedzieć się m.in.:

  • co robić, aby zarabiać więcej przy obecnej inflacji?
  • jakie 3 kluczowe informacje o kliencie trzeba pozyskać, aby sprzedawać inne ubezpieczenia niż komunikacyjne
  • komu i kiedy zaproponować ubezpieczenia o wyższej prowizji?
  • jak zmniejszyć prawdopodobieństwo odmowy klienta przy ubezpieczeniach innych niż OC posiadaczy pojazdów mechanicznych.

Ponadto przedstawiciele Berg System zaprezentują na żywo, jak jego klienci wykorzystują system do pracy na bazie danych.

Webinar poprowadzi Marcin Konopka, współzałożyciel i prezes zarządu Berg System.

Webinar rozpocznie się 25.05.2022 r. o godz. 19:00

Rejestracja odbywa się poprzez stronę Berg System.

(AM)

Klienci Ubea w kwietniu płacili więcej za OC

0
Żródło zdjęcia: 123.rf

Z obliczeń wykonanych przez ekspertów Ubea.pl wynika, że kwiecień przyniósł wzrost średniej składki OC posiadaczy pojazdów mechanicznych oferowanego przez internetową porównywarkę. I to u niemal wszystkich analizowanych ubezpieczycieli.

Sposób przygotowywania kolejnych wydań barometru wygląda następująco: eksperci porównywarki co miesiąc sprawdzają ponad 100 tys. rzeczywistych kalkulacji wykonanych przez internautów. Taka analiza anonimowych informacji pozwala sprawdzić, jak w danym miesiącu kształtowała się średnia składka OC ppm. proponowana przez internet (bez NNW) w danym miesiącu. – Następnie miesięczny wynik jest przeliczany w relacji do poziomu cen OC dotyczącego stycznia tego samego roku. Styczniowy wynik zawsze odpowiada wartości barometru równej 100 (100%) – wyjaśnia Andrzej Prajsnar, ekspert Ubea.pl.

Kwietniowy odczyt barometru wyniósł 101, co oznacza wzrost średniej składki OC ppm. o około 1% względem stycznia tego roku. Przeciętna składka w kwietniu wynosiła 1228 zł i była o 1,8% (22 zł) wyższa niż w marcu 2022 r.

– Wydaje się możliwe, że kwietniowa zmiana będzie tylko wstępem dla kolejnych podwyżek – twierdzi Paweł Kuczyński, prezes Ubea.

Z ustaleń analityków porównywarki wynika, że w kwietniu średnia składka OC ppm. wzrosła u niemal wszystkich analizowanych ubezpieczycieli. – Jeżeli taki trend utrzyma się przez kilka miesięcy, to kierowcy będą mieli spore powody do obaw – podsumowuje Andrzej Prajsnar.

(AM, źródło: Ubea)

Prezes LUX MED o nowej ofercie ubezpieczenia szpitalnego Pełna Opieka

0
Anna Rulkiewicz

– Do tej pory koncentrowaliśmy się na opiece ambulatoryjnej, która obejmowała m.in. pierwszą pomoc lekarza podstawowej opieki, stomatologię czy rehabilitację. Jednak aby zaoferować pacjentom pełną, kompleksową ofertę, trzeba było wejść w usługi szpitalne. Stąd nasze Ubezpieczenie Szpitalne LUX MED Pełna Opieka jest uzupełnieniem dotychczasowej opieki – powiedziała agencji Newseria Biznes Anna Rulkiewicz, prezes Grupy LUX MED. Dodała, że podczas badania rynku zarówno klienci indywidualni, jak i pracodawcy mocno dopytywali jej firmę o to, kiedy wprowadzi do oferty takie uzupełnienie.

Polisa all risks ma być odpowiedzią na problemy, z jakimi mierzy się polski system ochrony zdrowia, w tym m.in. długie terminy i niezadowolenie pacjentów z jakości publicznej opieki. Obejmuje całość leczenia: od diagnostyki szpitalnej, przez zabiegi planowe, pomoc w nagłych przypadkach, aż po rehabilitację poszpitalną i przegląd stanu zdrowia. Dotyczy to też prowadzenia ciąży, porodów i neonatologii.

– W ten sposób zapewniamy kompleksową ofertę zarówno w części ambulatoryjnej, jak i szpitalnej – mówi Anna Rulkiewicz. – Liczymy, że duża część pacjentów będzie chciała skorzystać z prywatnej opieki w tym szpitalnym segmencie – dodaje.

Przyznaje, że w Polsce trudno jest rozwijać usługi szpitalne, o ile nie ma się własnej infrastruktury, a sektor publiczny ma swoje problemy. 

– Żeby zaoferować pacjentom lepszą jakość i dostępność, musieliśmy bazować na tym, co sami posiadamy. Dlatego tak istotny jest dla nas rozwój szpitalnictwa w ramach Grupy LUX MED. Ten segment będzie w nadchodzącym czasie rozwijał się dość intensywnie – deklaruje Anna Rulkiewicz.

W skład infrastruktury grupy wchodzi obecnie 14 szpitali w całej Polsce.

Więcej na temat ubezpieczenia Pełna Opieka w rozmowie Aleksandry E. Wysockiej ze Sławomirem Łopalewskim dyrektorem zarządzającym LUX MED Ubezpieczenia/LMG Försäkrings AB.

(AM, źródło: Newseria)

CUK Ubezpieczenia: Auta drożeją, polisy tanieją

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z najnowszych danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że od początku roku do końca kwietnia w Polsce zarejestrowano blisko 137 tys. nowych aut osobowych. To o 13,3% mniej niż przed rokiem, a zarazem najgorszy wynik od siedmiu lat. Mocno spadła też liczba sprowadzanych aut używanych, przy czym wzrosła ich cena – średni wiek pojazdu to już ponad 12 lat, a mediana ceny przekroczyła 23,5 tys. zł. Wszystko to ma również wpływ na ceny polis komunikacyjnych.

– Czynniki, które wpływają na ofertę ubezpieczenia komunikacyjnego, związane są nie tylko z kierowcą, jego doświadczeniem, miejscem zamieszkania czy historią szkodową. Nie mniej istotna dla ubezpieczycieli jest również marka pojazdu, jego stan techniczny, rodzaj silnika oraz wiek. Stąd też pomimo spadku cen statystycznie najwięcej za ubezpieczenie OC zapłacą właściciele aut, których wiek mieści się w przedziale 11–20 lat, a więc tych, które są obecnie najchętniej sprowadzane do kraju – stwierdza Karolina Ławicka z CUK Ubezpieczenia.

Z danych własnych multiagencji wynika, że w kwietniu 2022 właściciele 12-letniego auta zapłacili za polisę OC posiadaczy pojazdów mechanicznych średnio 520 zł, o 4% mniej niż rok wcześniej. W przypadku samochodu siedmioletniego było to 533 zł, a czteroletniego – 537 zł.

Ubezpieczenia tanieją

Według PZPM marki produkowane w Niemczech, takie jak VW, Opel i Ford, są nadal najchętniej kupowane przez Polaków. Łącznie od początku roku zarejestrowano ich blisko 71 tys. sztuk. Wśród modeli prym wiedzie Audi A4. Eksperci CUK Ubezpieczenia sprawdzili, ile kosztuje ich ubezpieczenie.

Osoby, które poruszają się używanymi fordami, musiały w kwietniu zapłacić najwyższą cenę za OC ppm., ale i tak mniej niż na wiosnę 2021 r. Średnia składka wyniosła w tym wypadku 537 zł, wobec 559 zł rok wcześniej. Koszt ubezpieczenia volkswagena był nieznacznie niższy i wyniósł średnio 530 zł (-3,2%), a opli ok. 518 zł, co było kwotą o 3,5% niższą niż przed rokiem. W przypadku najchętniej sprowadzanego od początku 2022 r. audi A4 ubezpieczenie kosztowało 566 zł, wobec 582 zł w poprzednim roku.

– Teoretycznie wzrost cen samochodów powinien przełożyć się na wyższe koszty ubezpieczeń, jednak na razie tak nie jest. Dla obowiązkowej polisy OC komunikacyjnego zakres ochrony jest taki sam u wszystkich ubezpieczycieli. Jedynym czynnikiem warunkującym wybór ubezpieczenia jest więc jego cena, a ta różni się w poszczególnych towarzystwach. W przypadku polis OC porównanie wielu ofert dostępnych w jednym miejscu pozwala oszczędzić czas i pieniądze – wyjaśnia Karolina Ławicka.

Składki AC za auta używane wciąż poniżej inflacji

Spośród trzech analizowanych marek to właściciele volkswagenów zapłacili w kwietniu najwyższą składkę za autocasco. Roczna ochrona będzie ich kosztować średnio 805 zł, ok. 4% więcej niż posiadaczy fordów (775 zł) i ponad 22% więcej od opli (659 zł). W przypadku tych ostatnich koszt AC będzie identyczny jak przed rokiem, a dla volkswagena i forda odpowiednio o 4 i 4,6% wyższy. Ubezpieczający audi A4 płacili z kolei średnio 1200 zł, blisko 13% więcej niż przed rokiem.

– Kalkulacje składek dla najpopularniejszych pod względem wieku i marki samochodów potwierdzają utrzymujący się od dłuższego czasu spadkowy trend w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Obecnie średni koszt polisy OC jest o 3% niższy niż przed rokiem. Autocasco podrożało z kolei o niespełna 3%. Oznacza to, że wzrost cen na tym ryzyku jest niższy od poziomu inflacji. Stan ten nie będzie jednak trwał w nieskończoność i podwyżki cen staną się z czasem nieuniknione – podsumowuje Karolina Ławicka.

(AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)

Rząd przyjął projekt przepisów mających poprawić bezpieczeństwo na drogach

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

24 maja Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw. Regulacja dostosowuje polskie prawo do unijnej dyrektywy dotyczącej zarządzania bezpieczeństwem infrastruktury drogowej. Chodzi o zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych i poważnych obrażeń podczas wypadków. Dotyczy to także zapewnienia jednolicie wysokiego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego we wszystkich państwach członkowskich, ze szczególnym uwzględnieniem zagrożonych uczestników ruchu drogowego, czyli pieszych i rowerzystów.

– Bezpieczeństwo ruchu drogowego jest priorytetem obecnego rządu. Budujemy nowe trasy i remontujemy istniejące odcinki dróg, dzięki czemu sukcesywnie poprawia się poziom bezpieczeństwa i komfort podróżowania. Wprowadzamy też zmiany prawne, które mają na celu zwiększenie świadomości uczestników ruchu drogowego – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Dyrektywa dotycząca bezpieczeństwa infrastruktury drogowej przewiduje przeprowadzanie oceny ryzyka wystąpienia wypadków i dotkliwości ich skutków, oceny bezpieczeństwa oraz ukierunkowanych kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego. Nowe przepisy, oprócz dotychczasowych dróg w transeuropejskiej sieci drogowej (TEN-T), obejmą także:

  • autostrady i drogi ekspresowe lub ich odcinki poza siecią TEN-T,
  • drogi krajowe lub ich odcinki, które przebiegają poza miastami oraz są budowane lub przebudowywane, albo zostały wybudowane lub przebudowane z udziałem środków unijnych,
  • drogi wojewódzkie lub ich odcinki, które przebiegają poza miastami oraz są budowane lub przebudowywane, albo zostały wybudowane lub przebudowane z udziałem środków UE i nie posiadają zjazdów.

W przypadku dróg krajowych zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przepisy dotyczące oceny bezpieczeństwa ruchu drogowego obejmą również drogi krajowe w miastach oraz drogi krajowe wybudowane bez udziału środków unijnych.

Wprowadzona zostanie procedura przeprowadzania co 5 lat oceny ryzyka wystąpienia wypadków i dotkliwości ich skutków oraz oceny bezpieczeństwa ruchu drogowego obejmującej całą sieć, której skutkiem będzie klasyfikacja sieci dróg zgodnie z ich poziomem bezpieczeństwa ruchu drogowego. Pojawi się także obowiązek przeprowadzania tzw. ukierunkowanych kontroli BRD i działań zaradczych przez zarządców na drogach o najniższych poziomach bezpieczeństwa. W wyniku wspomnianych kontroli wytypowane zostaną odcinki do podjęcia działań z zakresu poprawy BRD, które dadzą jak najszybszy skutek.

Ustanowiony zostanie obowiązek systemowego uwzględniania niechronionych użytkowników drogi, czyli pieszych i rowerzystów, we wszystkich procedurach zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego.

Nowe przepisy przewidują, że wydłużony zostanie okres obowiązywania certyfikatu audytora BRD do 5 lat i termin pomiędzy szkoleniami okresowymi do 5 lat. Ponadto umożliwione zostanie przedłużanie ważności certyfikatów audytora w związku ze zniesieniem stanu epidemii i organizowaniem już szkoleń okresowych.

(AM, źródło: Ministerstwo Infrastruktury)

Generali kontroluje dziewięć dziesiątych spółki Cattolica

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

24 maja Assicurazioni Generali ogłosiło zakończenie zakupu ponad 15,6 mln szt. akcji zwykłych Società Cattolica di Assicurazione SpA, stanowiących około 6,83% kapitału zakładowego spółki, w drodze procedury odwrotnego przyspieszonego budowania księgi popytu skierowanej wyłącznie do inwestorów kwalifikowanych oraz zagranicznych inwestorów instytucjonalnych. W wyniku tej transakcji Generali stało się posiadaczem ok. 91,31% kapitału zakładowego Cattolica.

Cena zakupu akcji wyniosła 6,75 euro za sztukę, co oznacza, że ogólna wartość zakupu to około 105,33 mln euro. Rozliczenie transakcji nastąpi 26 maja. Generali zadeklarowało, że niezwłocznie poda do publicznej wiadomości wszelkie zmiany w liczbie nabytych akcji, które mogą wynikać z korekt lub zaokrągleń.

(AM, źródło: Generali)

Inflacja, zdrowie, benefity i… Manufaktura Drinków na Kongresie Brokerów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Już jutro, 25 maja, w Mikołajkach rozpocznie się dwudziesta czwarta edycja Kongresu Brokerów. Podczas trzydniowego spotkania odbędzie się szereg aktywności organizowanych przez partnerów Kongresu oraz Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych.

Kongres Brokerów odbywać się będzie pod hasłem „Nowa rzeczywistość, nowe możliwości”. Jego otwarcia dokona Łukasz Zoń, prezes zarządu SPBUiR, a chwilę później wykład inauguracyjny zatytułowany „Całe szczęście w nieszczęściu, czyli co nas trzyma w pionie” wygłosi dr hab. prof. UW Janusz Czapiński. Zwieńczeniem dnia będzie wręczenie nagród Fair Play oraz świętowanie 30-lecia Stowarzyszenia. Najwięcej atrakcji będzie miało miejsce w czwartek 26 maja. Wymieniamy tylko wybrane z nich, zachęcając do zapoznania się z pełnym programem.

Inflacja i benefity ze Skarbcem

26 maja w godzinach 10:00–11:00 w sali 6/1 będzie miał miejsce panel zatytułowany „Inflacja i ubezpieczenia”. Jednym z ekspertów biorących udział w dyskusji będzie członek zarządu i CIO Skarbiec TFI, Radosław Cholewiński. Z kolei o godzinie 12:30 w sali 5/8 odbędzie się organizowane przez towarzystwo spotkanie pt. „Z czego wynika rosnąca popularność pozapłacowych benefitów pracowniczych?”. Skarbiec TFI jako partner Kongresu zaprasza też na swoje stoisko numerem 1.

Floty, zdrowie i zarządzanie ryzykiem z PZU

Natomiast w sali 5/10 znajdować się będą strefy merytoryczne PZU. Jedną z nich będzie PZU iFlota, w której eksperci zakładu służyć będą wszelkimi informacjami o tym rozwiązaniu dla fleet managerów. W strefie Ryzyko Pro będzie można poznać możliwości w zakresie zarządzania ryzykiem w zakładach przemysłowych, a w TUW PZUW – ofertę ubezpieczeń medycznych towarzystwa. Dodatkowym bonusem jest możliwość skorzystania z porad diabetyka. Z kolei Akademia Brokera przedstawi swoją ofertę szkoleń i spotkań z ekspertami rynku.

PZU Cash i PZU Życie o nowej ofercie benefitowej

Natomiast w PZU Cash i PZU Życie będzie można poznać portal benefitów pracowniczych, m.in. ofert finansowych różnych spółek z Grupy PZU oraz nowości w zakresie ubezpieczeń na życie. Zakład zachęca też do odwiedzenia strefy Kawa z PZU, gdzie przy kawie przygotowanej przez profesjonalnych baristów będzie można porozmawiać o szkoleniach IDD dla brokerów.

Gościem specjalnym PZU będzie kierowca rajdowy Tomasz Kuchar, który wystąpi 26 maja w godzinach 10.00–10.45 oraz 11.00–13.00 w salach 6/2 i 5/10. Wielokrotny mistrz Polski opowie m.in. o ryzykach związanych z uprawianiem sportów motorowych.

O zdrowiu z MediSky

26 maja o godzinie 11.00 odbędzie się tez prezentacja Laurenta Pochat-Cottilloux, CEO AXA Life & Reinsurance Solutions, zatytułowana „Ubezpieczenia zdrowotne w erze post-covidowej”. Na wydarzenie zaprasza MediSky.

Brokerska autoprezentacja z PFR Portal PPK

Tego samego dnia w godzinach 15.00–16.00 w sali 6/1 Katarzyna Rosińska oraz Patryk Wyczółkowski z PFR Portal PPK poprowadzą wspólnie panel zatytułowany „Skuteczny broker – techniki efektywnej autoprezentacji”. Podczas wydarzenia skierowanego do osób, które występują lub zamierzają występować przed innymi, jego uczestnicy będą mogli m.in. nauczyć się prostych technik antystresowych do wykorzystania w codziennym życiu oraz poznać elementy uatrakcyjniające przekaz.

Relaks z Saltusem

Ciekawą propozycję przygotował również Saltus Ubezpieczenia. Zakład zaprasza brokerów 26 maja w godzinach 11.00–16.00 na rozmowy do swojej Strefy Relaksu, zlokalizowanej na plaży przy jeziorze Tałty w porcie przy Hotelu Gołębiewski, goszczącego uczestników Kongresu. Odwiedzający Strefę będą mogli spróbować napojów serwowanych przez Manufakturę Drinków oraz wziąć udział w losowaniu voucherów na lekcje gry w golfa. Saltus Ubezpieczenia organizuje też 26 maja pokaz sztuki barmańskiej wraz z degustacją alkoholowych lodów molekularnych przed sceną koncertową w porcie przy Hotelu Gołębiewski w godzinach 19.45–20.45.

(AM, aw)

Rekomendacje nadzoru zakończą konflikt zakładów z warsztatami?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego kończy prace nad ostateczną wersją projektu rekomendacji dotyczących likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych. Ma ona ostatecznie rozstrzygnąć konflikt pomiędzy zakładami ubezpieczeń a warsztatami naprawczymi dotyczącymi kosztów napraw z OC posiadaczy pojazdów mechanicznych – podał portal Money.pl.

UKNF nie odpowiedział na pytanie serwisu o dokładną datę publikacji poprawionego projektu, ale przyznał, że pierwotna data wejścia w życie rekomendacji, tj. 30 czerwca tego roku, zostanie przesunięta o kilka miesięcy. W ocenie Łukasza Wawrzeńczyka, prezesa Profika Group, projekt próbuje doprecyzować w formie dobrych praktyk niektóre kwestie, gdzie wciąż toczą się spory, ale wciąż jego ostrze jest skierowane w kierunku zakładów ubezpieczeń. Tymczasem, jak twierdzi, ubezpieczyciele robią bardzo wiele, żeby zapewnić poszkodowanym odpowiednią jakość procesu likwidacji szkody. Łukasz Wawrzeńczyk jest zdania, że nadzór nie docenił tych starań oraz nie doszacował „skali patologii na rynku napraw powypadkowych”.

Łukasz Szarama, biegły ekspert branży motoryzacyjnej i członek Rady Przedsiębiorców przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców, uważa, że gdyby w ostatniej dekadzie warsztaty regularnie i skutecznie podnosiły stawki roboczogodziny chociażby o wskaźnik inflacyjny, dziś nie byłoby problemu. Jego zdaniem były jednak często dławione przez firmy ubezpieczeniowe. Łukasz Szarama uważa, że w efekcie występujących obecnie czynników, np. inflacji, wojny czy problemów w łańcuchach dostaw, warsztaty w ciągu najbliższych miesięcy podniosą ceny usług nawet o 50%, gdyż inaczej upadną. Zdaniem eksperta konieczna jest równoczesna interwencja państwa w zakresie określenia przez towarzystwa ubezpieczeniowe faktur za naprawy, gdyż ma to negatywny wpływ na poszkodowanego konsumenta i bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Money.pl zauważa, że spór toczy się w warunkach ostrej rywalizacji cenowej, w wyniku której stawki w OC ppm. od dawna spadają. Tymczasem, jak wskazuje Marek Czerski, prezes EINS Polska, przedstawiciela wyłącznego Euroins, koszty naprawy aut są obecnie wyższe o 40% niż rok wcześniej. Według jego szacunków, aby biznes w OC ppm. był rentowny, składki powinny wzrosnąć o 60–70 %.

KNF w odpowiedzi na pytania serwisu dotyczące adekwatności składek w OC ppm. do kosztów napraw stwierdził m.in., że ubezpieczyciele powinni podchodzić do trendów wynikających z danych historycznych z dużą dozą ostrożności i zakładać wyższe koszty napraw w przyszłości niż wynika to ze statystyk.

Money.pl z 23 maja, Karolina Wysota „Zbliża się kres taniego OC. Ubezpieczyciele stąpają po cienkim lodzie”

(AM, źródło: Money.pl)

UFG oszacuje ryzyko towarzyszące danemu kierowcy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym trwają prace nad Elektronicznym Systemem Centralnej Oceny Ryzyka. eSCOR ma służyć do sporządzania wystandaryzowanej oceny punktowej prawdopodobieństwa spowodowania szkody, z której będą mogli korzystać zarówno ubezpieczyciele, jak i kierowcy – informuje cashless.pl.

Serwis wyjaśnia, że ocena wystawiana poszczególnym kierowcom z wykorzystaniem metod zaawansowanej analizy statystycznej ma odzwierciedlać poziom ryzyka związanego z nowo zawieraną umową ubezpieczenia. Zindywidualizowane raporty sporządzane przez narzędzie mają na celu podniesienie świadomości kierowców na temat charakterystycznych dla nich czynników ryzyka oraz umożliwić im podjęcie działań prewencyjnych, skutkujących minimalizacją zagrożeń.

Dzięki raportom eSCOR kierowcy dowiedzą się również, jakie czynniki są brane pod uwagę przez ubezpieczycieli przy kalkulowaniu składki ubezpieczeniowej. Z kolei ubezpieczyciele pozyskają dodatkowe informacje, które umożliwią im precyzyjniejsze oszacowanie ryzyka towarzyszącego danemu kierowcy i właściwe oszacowanie składki w polisie.

Więcej:

cashless.pl z 23 maja, Ida Krzemińska-Albrycht „UFG pracuje nad ubezpieczeniowym odpowiednikiem scoringu kredytowego. Dowiecie się, jak ryzykownymi kierowcami jesteście”

(AM, źródło: cashless.pl)

Compensa: Przychodnia Online to szybki dostęp do lekarza i badań za rozsądne pieniądze

0
Dorota Bartkowska

Rozmowa z Dorotą Bartkowską, dyrektorką Departamentu Ubezpieczeń Zdrowotnych w Compensie

Aleksandra E. Wysocka: – Za nami kolejny rok, w którym temat zdrowia był bardzo istotny i dla Polaków, i dla ubezpieczycieli. Rozwijane są w tym obszarze technologie i produkty. Jak to wygląda w Compensie?

Dorota Bartkowska: – W 2021 r. minęło 15 lat od wprowadzenia produktów zdrowotnych do oferty Compensy. Jest to jedna z naszych strategicznych linii biznesowych i dużo robimy, aby na tym rynku być postrzeganym jako jeden z liderów. Z naszej oferty ubezpieczeniowej korzysta ponad 250 tys. klientów i rokrocznie obserwujemy ponad 30-procentowe wzrosty w tym obszarze.

Staramy się stale rozszerzać ofertę. Modyfikujemy, wprowadzamy udogodnienia, rozszerzamy sieć placówek medycznych, a także rozwijamy się technologicznie. W zeszłym roku wdrożyliśmy Portal Klienta, z którego korzysta już bardzo wiele osób.

Pierwszy kwartał tego roku był rekordowy, jeśli chodzi o pozyskaną liczbę nowych klientów, i przewidujemy, że ten trend się utrzyma, chociażby ze względu na obecną sytuację w publicznej służbie zdrowia. Ostatnie wyniki badań CBOS z października 2021 r. pokazują, że aż dwie trzecie Polaków jest niezadowolonych z funkcjonowania opieki zdrowotnej, a największą bolączką jest dostęp do specjalistów i do badań diagnostycznych w ramach NFZ. Nasze ubezpieczenia są odpowiedzią na to zapotrzebowanie.

Ponadto świadomość Polaków w obszarze ubezpieczeń zdrowotnych ciągle wzrasta, a pandemia tylko ten trend umocniła. Branża ubezpieczeniowa ma za zadanie przekonać Polaków, że prywatne ubezpieczenie zdrowotne z punktu widzenia klienta jest znacznie bardziej efektywną formą wydawania pieniędzy na leczenie niż na przykład płacenie za poszczególne konsultacje czy badania.

Jednym z czołowych trendów w ubezpieczeniach zdrowotnych jest telemedycyna. Compensa wprowadza właśnie Przychodnię Online. Jaki był pomysł na ten produkt?

– Przychodnia Online łączy konsultacje lekarskie w formie telemedycyny z dostępem do badań laboratoryjnych i diagnostycznych. Klient ma do wyboru trzy warianty ubezpieczenia. W każdym z nich gwarantujemy dostęp do pięciu telekonsultacji w roku.

Zakres dostępnych specjalizacji lekarskich jest bardzo szeroki – to nie tylko internista czy pediatra, ale także wiele innych, jak endokrynolog, dermatolog, kardiolog czy ortopeda. Można z nich skorzystać bardzo wygodnie – czy to umawiając się przez naszą infolinię, czy też korzystając z platformy, na której możemy konsultację umówić, a potem ją tam przeprowadzić. W wyższych wariantach gwarantujemy także dostęp do badań laboratoryjnych, a w wariancie premium także do badań diagnostycznych, które klient może zrealizować w placówkach współpracujących z nami w całej Polsce. Na platformie jest też możliwość zamieszczenia wyników badań, aby lekarz mógł się z nimi zapoznać.

Koszt tego ubezpieczenia waha się od 70 do 200 zł rocznie, co wydaje się być przystępną ceną w porównaniu z cenami usług medycznych. Jest to produkt samodzielny – każdy klient może wykupić taką polisę, ale nie ukrywam, że liczymy również na to, że nasi pośrednicy będą go swoim klientom dosprzedawać w ramach kompleksowej obsługi swojego portfela.

Czy wydaje się Pani, że Polacy polubili telemedycynę?

– Oparliśmy nasz produkt na telemedycynie, bo nasze doświadczenia wskazują, że na dobre zadomowiła się w świadomości. Pokazała też, że w wielu przypadkach potrafi być skuteczną metodą leczenia. W związku z tym Polacy rzeczywiście bardzo ją polubili. Ostatnie wyniki badań na naszym portfelu pokazują, że około 30% konsultacji, jakie realizujemy, odbywa się właśnie w formie telemedycyny, i to z wyboru klientów.

Oczywiście nie każdą dolegliwość zdrowotną uda się tak zdiagnozować czy wyleczyć. Niemniej jest bardzo dużo sytuacji, w których telemedycyna znakomicie się sprawdza. Chociażby w przypadku nagłych zachorowań typu przeziębienie, grypa czy dolegliwości układu oddechowego. Dobrze działa ona również przy kontrolowaniu chorób przewlekłych czy konieczności odnowienia co jakiś czas e-recepty. Często korzystają z niej osoby, które wyjeżdżają za granicę i czują dyskomfort, gdy muszą iść do lekarza, który nie komunikuje się w języku polskim, albo w ogóle mają trudność z poruszaniem się po systemie służby zdrowia w obcym kraju.

Wydaje mi się, że jest to dzisiaj na tyle powszechna metoda leczenia, że klienci będą chcieli z niej korzystać, a na pewno ci zabiegani. Również rodziny z małymi dziećmi bardzo sobie cenią możliwość konsultacji zdalnej – tym bardziej że wizyty domowe stają się coraz kosztowniejsze.

Czy w związku z wprowadzeniem nowego produktu agenci mogą liczyć na szkolenia? A może oferujecie im narzędzie, które pozwala jeszcze sprawniej ten produkt dystrybuować?

– Produkt jest dostępny na naszej platformie sprzedażowej CPortal. Przygotowaliśmy bardzo prostą, intuicyjną ścieżkę dla agenta, z licznymi podpowiedziami i argumentami sprzedażowymi. Co ważne, nie ma żadnych dodatkowych formalności przy zawieraniu tego ubezpieczenia – nie wymagamy ankiety medycznej.

Oczywiście mamy całą serię szkoleń, na które serdecznie agentów zapraszamy. Przygotowaliśmy też zestaw materiałów reklamowych wspierających dystrybucję tego produktu. Jak zwykle też zapewniamy wsparcie merytoryczne w naszych oddziałach u menedżerów, z którymi agenci współpracują.

Jakie są plany Compensy w stosunku do Przychodni Online? Ile takich polis chcecie sprzedać do końca roku?

– Liczymy na to, że produkt spotka się z pozytywnym przyjęciem i że będzie przyciągającym uzupełnieniem naszej oferty dla klienta indywidualnego. O liczbach na razie nie chciałabym jednak mówić. Pracujemy nad rozwojem świadomości ubezpieczeniowej naszych klientów, dlatego chcemy zbudować paletę produktów indywidualnych, która systematycznie będzie ich edukować.

Pierwszym takim krokiem było wdrożenie produktu Powrót do Zdrowia. Dzięki niemu gwarantujemy dostęp do prywatnego leczenia w sytuacji wypadku komunikacyjnego. Klienci mogą skorzystać ze świadczeń medycznych, które uwzględniają specyfikę leczenia powypadkowego, na przykład z rezonansu, rehabilitacji czy opieki psychologicznej dotyczącej leczenia skutków zespołu pourazowego.

Bardziej kompleksowe, pełne pakiety medyczne kierujemy w stronę klientów najbardziej świadomych. Natomiast Przychodnia Online znajduje się gdzieś pośrodku, łączy te dwa poprzednie. Chcemy też, żeby klienci mogli coraz lepiej dopasowywać produkt do swoich potrzeb i możliwości.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka


POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

18,199FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie