Blog - Strona 788 z 1424 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 788

„Grucha” promuje OC UNIQA

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W nowej kampanii reklamowej UNIQA promuje komunikacyjne ubezpieczenia OC. Kampanijny spot nawiązuje bezpośrednio do kultowego filmu „Chłopaki nie płaczą” – podał serwis Wirtualnemedia.pl.

Jest to kolejna kampania, którą agencja PZL przygotowała dla UNIQA. Działania reklamowe obejmują spot telewizyjny o długości 30 sekund wraz ze skrótem do 15 sekund. W spocie reklamowym występuje aktor Mirosław Zbrojewicz, który nawiązuje do jednej ze swoich  kultowych ról filmowych – gangstera „Gruchy” z filmu Olafa Lubaszenki „Chłopaki nie płaczą”.

(AM, źródło: Wirtualnemedia.pl, PZL, YouTube)

Beazley i Chubb liderami rynku ubezpieczeń cyber

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Beazley, Chubb, Munich Re, Fairfax Financial Holdings i AXA – te firmy były w ubiegłym roku liderami pod względem wielkości składki zebranej z ubezpieczeń cybernetycznych. Ta piątka kontrolowała ponad 60% globalnego rynku cyberpolis mierzonego przypisem składki brutto – podał portal xprimm.com, powołując się na doniesienia Insuramore.

Serwis oszacował ubiegłoroczną wartość światowego rynku ubezpieczeń cybernetycznych na 8,61 mld USD, a nawet niemal 9 mld USD, jeśli doliczyć ubezpieczycieli in-house. Insuramore ustalił, że do końca 2021 r. ponad 180 grup ubezpieczeniowych bezpośrednio ubezpieczało cyberryzyka, w tym ponad połowa z 250 największych grup na świecie pod względem całkowitego przypisu składki brutto z  ubezpieczeń majątkowych i osobowych. 20 największych graczy rynku cyber odpowiadało za prawie 77% zebranych składek, a 100 – za ponad 98%.

(AM, źródło: xprimm.com)

Allianz zapłaci 6 mld dolarów za oszustwa zarządzających aktywami w USA

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ramach ugody z Departamentem Sprawiedliwości i Komisją Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) Allianz SE zgodził się zapłacić ponad 6 miliardów dolarów za złamanie prawa dotyczącego papierów wartościowych przez Allianz Global Investors US – jej amerykańską jednostkę zarządzania aktywami.

Jak podaje Reuters, sprawa dotyczy funduszy Structured Alpha, których aktywa sięgały ponad 11 mld USD. Straciły one ponad 7 mld USD w związku z zawirowaniami na rynkach spowodowanymi pandemią Covid-19 w lutym i marcu 2020 r. Według inwestorów fundusze były im przedstawiane jako „portfel rynkowo neutralny”, czyli równoważący pozycje na wzrost z pozycjami na spadek cen. Tymczasem według ustaleń SEC Allianz Global Investors US i jej menedżerowie fałszowali kluczowe dane finansowe dotyczące funduszy, aby ukryć skalę strat. Komisja stwierdziła, że prognozowane straty w jednym scenariuszu krachu rynkowego zostały zmienione do 4,15% z rzeczywistych 42,15% przez usunięcie cyfry „2”.

Na konferencji prasowej amerykański prokurator Damian Williams powiedział, że poszkodowanych zostało ponad 100 tys. inwestorów. Gregoire Tournant, były dyrektor ds. inwestycji, który stworzył i nadzorował nieistniejące już fundusze Structured Alpha, został oskarżony o oszustwo, spisek i utrudnianie działań.

(AM, źródło: Reuters)

UOKiK sprawdza zasady udostępniania aut zastępczych przez ubezpieczycieli

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Po skargach konsumentów na praktyki zakładów ubezpieczeń w zakresie udostępniania pojazdów zastępczych po wypadku prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowania wyjaśniające wobec czterech towarzystw. UOKiK nie wyklucza, że pod jego lupę mogą trafić kolejni ubezpieczyciele.

Od lipca 2021 r. do Urzędu UOKiK wpłynęło 20 skarg dotyczących zasad zapewniania pojazdów zastępczych osobom poszkodowanym w wypadkach drogowych lub pokrywania kosztu ich wynajmu z OC posiadaczy pojazdów mechanicznych sprawcy zdarzenia.

– Wszcząłem postępowania wyjaśniające wobec 4 towarzystw ubezpieczeniowych, choć nie wykluczamy kolejnych, bowiem zgłaszane problemy wydają się dość typowe dla dużej części tej branży. Sprawdzimy, na jakich zasadach kierowcom udostępniane są pojazdy zastępcze oraz czy firmy ubezpieczeniowe nie zaniżają kosztów ich wynajmu. Spory dotyczą również czasu udostępniania takiego auta, za który zakłady ubezpieczeń płacą z tytułu umów ubezpieczenia, a także postanowień umownych przedsiębiorców współpracujących z ubezpieczycielami – powiedział Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Urząd podał, że spory będące przedmiotem skarg dotyczą wyceny kosztów wynajmu pojazdów zastępczych. Zgłoszenia obejmują trzy główne problemy:

  1. Ograniczanie czasu, na jaki poszkodowanym zapewniany jest pojazd zastępczy. Konsumenci opisywali w skargach sytuacje, gdy ubezpieczyciel uwzględniał koszty najmu auta wyłącznie za czas efektywnej naprawy pojazdu w warsztacie, pomijając takie okresy jak oczekiwanie na przyjęcie pojazdu do naprawy, kosztorys czy dostawę niezbędnych części.
  2. Obniżanie stawek za wynajem pojazdu poprzez uwzględnianie jedynie stawek firm współpracujących z zakładem ubezpieczeń, w sytuacji gdy poszkodowany skorzysta z oferty innego przedsiębiorcy. Konsumenci wskazywali w skargach, że działo się tak również w sytuacjach, gdy nie było możliwości wynajmu auta w firmie współpracującej z ubezpieczycielem, bo np. nie miała ona wolnych pojazdów o klasie odpowiadającej klasie pojazdu uszkodzonego.
  3. W sygnałach konsumenckich pojawia się też wątek niekorzystnych warunków najmu (np. przewidujących wysokie kary umowne) u przedsiębiorców współpracujących z towarzystwami ubezpieczeń, co mogło zniechęcać do skorzystania z ich usług.

W pierwszym etapie postępowanie wyjaśniające prezesa UOKiK objęło Compensę, Generali, LINK4 oraz TUiR Allianz Polska. Celem postępowań jest zbadanie rynku i wstępne ustalenie, czy i w jakich obszarach mogło dojść do nieprawidłowości uzasadniających wszczęcie postępowań w sprawie klauzul niedozwolonych lub naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Ruszyło pierwsze centrum medyczne PZU Zdrowie w Łodzi

0
Źródło zdjęcia: PZU Zdrowie

PZU Zdrowie uruchomiło nową wielospecjalistyczną placówkę medyczną w centrum Łodzi. Zlokalizowana jest w pasażu Ogrodowa 8 Office, między CH Manufaktura a ulicą Piotrkowską. Na 1000 m2 parteru opiekę zapewniają specjaliści dla dorosłych i dzieci z ponad 30 dziedzin.

– To wyjątkowy projekt, ponieważ Centrum Medyczne PZU Zdrowie Łódź Ogrodowa jest naszą pierwszą placówką w tym mieście. Z racji tego, że rośnie świadomość profilaktyki zdrowotnej wśród pacjentów, postawiliśmy przede wszystkim na diagnostykę, zapewniając dostęp do wielu badań w jednym miejscu. W kolejnych miesiącach planujemy poszerzenie działalności placówki o pracownię rezonansu magnetycznego i stomatologię. Zapraszamy zarówno pacjentów z pakietami medycznymi PZU Zdrowie, jak i mieszkańców Łodzi, którzy chcą skorzystać z usług indywidualnie – mówi Agnieszka Karbowiak, p.o. prezesa PZU Zdrowie.

Do dyspozycji łódzkich pacjentów są specjaliści wielu dziedzin: 22 rodzaje specjalizacji dla dorosłych oraz 11 dla dzieci.

W placówce PZU Zdrowie pacjenci wykonają potrzebne badania diagnostyczne. W zakres usług nowego centrum medycznego wchodzą również zabiegi elektrokoagulacji i krioterapii, drobne zabiegi ambulatoryjne, chirurgiczne, dermatologiczne, ginekologiczne i ortopedyczne. Dostępne są także testy alergologiczne (dla dorosłych i dzieci) i odczulanie. 

(AM, źródło: PZU)

Bydgoscy policjanci na tropie oszustów. Apel o zgłaszanie się poszkodowanych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wydział do Walki z Przestępczością Gospodarczą KWP w Bydgoszczy pod nadzorem Prokuratury Okręgowej w Toruniu prowadzi śledztwo w sprawie dokonania szeregu oszustw i wyłudzeń ubezpieczeniowych. Podejrzani celowo doprowadzali do kolizji drogowych. Policjanci apelują o zgłaszanie się pokrzywdzonych.

Jak ustalono, sprawcy działali najczęściej w następujący sposób: w porze wieczorowo-nocnej, w wytypowanych przez siebie miejscach, oczekiwali lub przemieszczali się trasami, głównie dwupasmowymi, poszukując potencjalnej ofiary. W zależności od rodzaju pojazdu, jakim się poruszała, zajmowali pozycję w martwym polu widzenia i oczekiwali na zmianę pasa ruchu przez kierowcę, za którym jechali. Następnie gwałtownie przyśpieszali, ustawiając swój pojazd w taki sposób, aby kierowca zmieniając pas ruchu, nie widząc ich w lusterku, po zjechaniu doprowadzał do stłuczki. Sprawcy wykonując ten manewr, chwilowo gasili również światła w swoim aucie, stając się tym samym praktycznie niewidoczni na drodze dla potencjalnej ofiary.

Po zatrzymaniu samochodów pokazywali zapis z kamerki swojego auta, wzbudzając w kierowcach przekonanie o ich winie i „idąc im na rękę”, namawiali, aby nie wzywać na miejsce policji i dogadać się między sobą.

Ofiary, chcąc uniknąć utraty zniżek w ubezpieczeniu oraz mandatu za spowodowanie kolizji, najczęściej ulegały namowom i wyrażały zgodę na przekazanie określonej kwoty, która rzekomo miała pokryć koszty naprawy samochodu oszustów. Najczęściej pieniądze przekazywane były w gotówce wypłacanej z pobliskich bankomatów, poprzez przekazanie kodu BLIK, a także przez przelew na konto. Sprawcy jednego wieczoru, tym samym pojazdem „prowokowali” po kilka kolizji, co pozwalało im uzbierać od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.

Wykonane do tej pory czynności oraz zebrany materiał dowodowy pozwolił na ustalenie, że osób pokrzywdzonych jest zdecydowanie więcej, niż ustalono w tej chwili. Dlatego policja apeluje o zgłaszanie się osób, które od maja 2021 r. do 10 kwietnia 2022 r. brały udział w kolizji drogowej na terenie Bydgoszczy, Torunia, Poznania, Warszawy, Gdańska, Łodzi, a także w okolicach tych miast, w okolicznościach mogących wskazywać na podobny sposób działania sprawców.

(AM, źródło: Policja Kujawsko-Pomorska)

Uniqalne Oskary dla najlepszych

0
Źródło zdjęcia: UNIQA

W poniedziałek 25 kwietnia 2022 r. w Hotelu Afrodyta w podwarszawskich Radziejowicach odbył się doroczny Kongres Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych UNIQA. Gospodarzem wieczoru był Artur Skiba, dyrektor tego departamentu. Wagę ubezpieczeń grupowych w portfelu ubezpieczyciela podkreśliła liczna obecność kadry zarządzającej, na czele z prezesem Marcinem Nedwidkiem i Konradem Zakrzewskim, dyrektorem zarządzającym Pionu Dystrybucji – Sieci Własne.

Konferencja nawiązywała do Gali Oskarowej – nie zabrakło czerwonego dywanu, fotograficznych fleszy i oczywiście złotych statuetek dla liderów. Uniqalne Oskary za wyniki sprzedażowe odebrali najlepsi przedstawiciele i key account managerowie.

Rok 2021 dał co najmniej kilka powodów do świętowania. Jak zdradził Artur Skiba, zrealizowano prawie 127% zakładanego planu sprzedaży ubezpieczeń grupowych. Najwięcej nowego biznesu przynieśli brokerzy (40%), a niewiele mniej sprzedaż bezpośrednia (35%). 

Artur Skiba

Sieć własna przeznaczona dla korporacyjnych ubezpieczeń grupowych składa się z 30 przedstawicieli i 13 key account managerów. Ci pierwsi pozyskują nowych klientów, a drudzy opiekują się istniejącym portfelem – czyli grupą liczącą już ponad 2800 firm, które zatrudniają co najmniej 30 osób.

Ważne miejsce w strukturze składki zajmują programy międzynarodowe, obejmujące ochroną ponad 20 tys. pracowników.

Rok z pewnością nie był łatwy, ale wyniki okazały się bardzo dobre – podsumował Artur Skiba, dziękując zebranym.

Konrad Zakrzewski zaprezentował nowe projekty i plany na przyszłość. Zapowiedział m.in. wydłużenie ochrony ubezpieczeniowej do 75. r.ż. oraz udoskonalenie oferty onkologicznej i kardiologicznej oraz wprowadzenie kilku innowacji technologicznych. Jedną z nich jest narzędzie wspomagające odnawianie polis, które daje sprzedawcom i klientom dostęp do szczegółowych danych o ubezpieczanej grupie.

Konrad Zakrzewski

UNIQA pracuje też nad stworzeniem zdigitalizowanego środowiska obsługi polis, w którym ubezpieczeni będą mogli samodzielnie modyfikować zakres ochrony, dokupując „cegły”, oraz aktualizować swoje dane.

Konrad Zakrzewski zapowiedział też nowe zastosowania dla sztucznej inteligencji we wspieraniu procesów back office’owych. – Technologia nie jest celem samym w sobie, tylko narzędziem, które pomoże nam jeszcze sprawniej obsługiwać klientów. Naszym celem jest absolutna doskonałość w wypłacie świadczeń – podkreślał.

Część merytoryczną zamknęło wystąpienie prezesa Marcina Nedwidka, który przedstawił koncepcję UNIQA 3.0. Podkreślił, że jednym z celów organizacji jest przyczynienie się do dłuższego, lepszego i bezpieczniejszego życia klientów i pracowników. – Chcemy być firmą, która świetnie rozumie klientów, dzieli się swoim doświadczeniem, a także działa prosto i skutecznie – podkreślił.

Marcin Nedwidek

UNIQA zapewnia w tym momencie ochronę 5,5 mln klientów i ma apetyt na więcej. W 2022 r. głównym celem jest rentowny wzrost. – Rośniemy we wszystkich liniach biznesowych poza komunikacją, gdzie zaostrza się wojna cenowa. Nie zamierzamy walczyć o udział w rynku za wszelką cenę – zapewnił prezes. Na koniec podziękował wszystkim za ogromny wkład w wyniki firmy.

Po wręczeniu Uniqalnych Oskarów najlepszym i pamiątkowych fotografiach uczestnicy zjedli uroczystą kolację i bawili się do gorących rytmów serwowanych przez zespół Stage Fever.

Praca hybrydowa ma swoje zalety, jednak świętowanie sukcesów sprzedażowych zdecydowanie najlepiej sprawdza się w tak zwanym realu, za którym tak bardzo tęskniliśmy.

Aleksandra E. Wysocka


Wykładamy karty na stół

Artur Skiba

Ubezpieczenia grupowe to dla nas ważna linia biznesu, a także istotny driver przypisu w ubezpieczeniach życiowych. Sprzedajemy je wszystkimi kanałami zarówno małym i średnim firmom, jak i klientom korporacyjnym, za których odpowiadam. Na koniec 2021 r. łączna składka z ubezpieczeń grupowych wyniosła ponad 450 mln zł, a ubezpieczeniami objęliśmy ponad 640 tys. pracowników.

Brokerzy są dla nas (obok struktur własnych) najważniejszym kanałem dystrybucji korporacyjnych ubezpieczeń grupowych i bardzo liczymy na rozwój tej współpracy. Chcemy rozmawiać o potrzebach klientów oraz o kierunku, w którym zmierzają ubezpieczenia grupowe w Polsce, a także wspólnie z brokerami ten rynek kreować.

Jedną z nowości, którą ostatnio wprowadziliśmy, jest innowacyjny proces odnowieniowy. Dzięki specjalnemu narzędziu broker w sposób transparentny ma dostęp do wszystkich danych dotyczących konkretnej grupy. Wykładamy karty na stół, pokazując brokerowi i jego klientowi strukturę wypłaconych roszczeń oraz to, jak grupa zmienia się w czasie i jakie mogą być tego potencjalne konsekwencje, a także ryzyka wymagające dodatkowej ochrony.  

Pomimo skutków zdrowotnych, jakie wywołała pandemia, które odczuliśmy również w naszym portfelu, nie planujemy wprowadzenia żadnych ankiet medycznych ani nagłych podwyżek składki. Nastawiamy się raczej na wspólne rozmowy o ryzyku z każdym klientem i brokerem indywidualnie, na podstawie konkretnych danych dotyczących szkodowości. Zauważamy, że klienci są coraz bardziej otwarci na rozmowy o zwiększaniu sum ubezpieczenia i ubezpieczaniu dodatkowych ryzyk.

Artur Skiba
dyrektor Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych UNIQA


Programy międzynarodowe dają realną ochronę życia i zdrowia

Beata Dziadosz

Rynek międzynarodowy okazał się dużo lepiej przygotowany do wydarzeń, takich jak pandemia czy wojna, niż nasz rynek lokalny. Podczas gdy większość grupowych ubezpieczeń w polskich zakładach pracy ma charakter dobrowolny, międzynarodowe programy ubezpieczeniowe są najczęściej sponsorowane przez pracodawcę i opierają się na długofalowej polityce benefitowej, z bardzo silnym akcentem na ochronę życia i zdrowia pracowników. Świadczenia najczęściej uzależnione są od wielokrotności wynagrodzenia pracownika. Zazwyczaj jest to 24-krotność wynagrodzenia brutto w przypadku zgonu. Jest to już realna ochrona dla najbliższych.

Jeśli chodzi o skutki działań wojennych, to w naszych ogólnych warunkach ubezpieczenia nie podlegają wyłączeniu skutki działań wojennych, jeśli doszło do nich podczas wykonywania czynności służbowych albo w sytuacji wyższej konieczności czy obrony koniecznej. Dzięki temu pracodawcy wysyłający swoich pracowników na teren Ukrainy mogą mieć pewność, że są oni chronieni.

Mówiąc o aktualnych trendach, trzeba też podkreślić rosnącą sprzedaż ubezpieczeń zdrowotnych. Produkt UNIQA Medycyna bez Granic charakteryzuje się wysokimi sumami ubezpieczenia (2 mln euro) i w minionym roku bardzo wielu pracodawców zdecydowało się takie rozwiązanie zasponsorować. Ubezpieczenie może być też zawarte dobrowolnie, wszystko zależy od konkretnego programu.

Pewną barierą rozwoju biznesu w 2022 r. są zmiany w prawie podatkowym, które w niektórych przypadkach zahamowały decyzje o zmianie dostawcy. W programach międzynarodowych normą jest długi proces negocjacyjny i dostosowanie programów tak, aby spełniały oczekiwania klienta dotyczące tego benefitu.

Beata Dziadosz
dyrektorka Działu Sprzedaży Międzynarodowej w Departamencie Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych w UNIQA

Jak wesprzeć komfort psychiczny pracownika na wypadek poważnego zachorowania

0
Anna Kwiatkowska

Samopoczucie pracowników stało się aspektem, o którym zaczęto mówić otwarcie i przykładać do niego większą wagę. Dobrostan psychiczny wpływa na efektywność życia zawodowego i bezpośrednio przekłada się na wymierne korzyści dla całej organizacji.

Skutkami złego stanu zdrowia psychicznego może być m.in. utrata wydajności, a w szczególnych przypadkach nawet wypalenie zawodowe. Nic dziwnego, że zapewnienie osobom zatrudnionym odpowiednich warunków pracy, dbanie o ich bezpieczeństwo oraz dobre samopoczucie i zdrowie w obliczu bieżących wyzwań staje się dziś priorytetem dla pracodawców.

Czym jest dobrostan człowieka i jakie czynniki mają na niego wpływ?

Szukając odpowiedzi między innymi na to pytanie, Nationale-Nederlanden przy udziale agencji Smartscope przeprowadziło w grudniu 2021 r. dwa badania – na pracownikach i firmach. Zgodnie z ich wynikami dla prawie 40% ankietowanych dobrostan w pracy wiąże się przede wszystkim z satysfakcjonującym wynagrodzeniem. Wiele osób za istotne elementy wpływające pozytywnie na poczucie komfortu uznaje również odpowiednie warunki pracy czy przyjazną atmosferę – odpowiednio 21% i 18%.

Jednocześnie sporo osób wskazuje także na stosowny sposób zarządzania firmą i tzw. miękkie elementy – atmosferę, poczucie bezpieczeństwa i docenienia, możliwości rozwoju czy przestrzeganie godzin pracy, bez wywierania nacisku i wywoływania stresu.

Te same badania wykazują, że aż 75% Polaków odczuwa wzrost stresu w życiu codziennym, a 74% pogorszenie zdrowia psychicznego.

A czy pracodawcy coś robią, by poprawić dobrostan psychiczny pracowników?

Jak ubezpieczenia grupowe mogą wpłynąć na dobrostan?

Od dwóch lat mówiąc o ubezpieczeniach grupowych, w Nationale-Nederlanden posługujemy się mottem „Wychodzimy firmom na zdrowie”. I nie jest to tylko hasło marketingowe, ale odpowiedzialna deklaracja z naszej strony.

W ofercie umów dodatkowych oferowanych do ubezpieczeń grupowych kładziemy nacisk na choroby cywilizacyjne. Choroby te są często konsekwencją naszego trybu życia, złej diety, braku ruchu, zaniedbań regularnych badań czy stresu.

Nie ma wątpliwości, że te czynniki oraz przeciągający się stan epidemiczny oraz wojna tuż za granicami naszego kraju mogą przynieść katastrofalne skutki dla naszego zdrowia. Dlatego stale zachęcamy do profilaktyki i regularnych badań, a także do ogólnej troski o nas samych.

Zachęcamy także do zadbania o swój spokój i bezpieczeństwo finansowe poprzez zawarcie umowy ubezpieczenia grupowego dla pracowników z dobrą ofertą umów uwzględniających różne losowe zdarzenia i trudne życiowe sytuacje.

Cichy zabójca – cukrzyca

Na świecie na cukrzycę choruje 422 mln ludzi, w Europie 60 mln, w Polsce 3 mln, kolejne 2 mln ma stan przedcukrzycowy, a milion nie wie, że choruje.

Mamy kilka rodzajów cukrzycy, ale najpowszechniejsze to typ 1 i typ 2. Cukrzyca typu 1 to choroba prowadząca do bezwzględnego niedoboru insuliny, powodująca konieczność stałego jej stosowania. Organizm nie produkuje insuliny, więc trzeba ją stale dostarczać. Nie ma metody, by jej zapobiec, a nieleczona prowadzi do śmierci.

Cukrzyca typu 2 to choroba metaboliczna, charakteryzująca się wysokim stężeniem glukozy we krwi oraz opornością na insulinę lub jej względnym niedoborem i wymagająca leczenia. Organizm nie reaguje na insulinę, co zwiększa stężenie cukru we krwi i prowadzi do powikłań. Często przebiega bezobjawowo i jest niejako „nabyta” przez nieodpowiedni tryb życia.

Problemy nie pojawiają się nagle, ale powoli, dzień po dniu cukrzyca osłabia nasze zdrowie. Pojawiają się choroby współistniejące, do których najczęściej zaliczamy choroby układu krążenia. To właśnie cukrzyca typu 2 ma najwięcej znamion choroby cywilizacyjnej. Jako pierwsza choroba niezakaźna została uznana przez ONZ za epidemię XXI wieku właśnie z powodu swej masowości.

To sprawiło, że zdecydowaliśmy się zaproponować naszym klientom ochronę ubezpieczeniową w przypadku zdiagnozowania cukrzycy typu 1 lub 2. Ale także objęliśmy ochroną skutki cukrzycy – wystąpienie niewydolności nerek, utraty wzroku lub zespołu stopy cukrzycowej. To poważne powikłania towarzyszące cukrzycy.

Do tego do ubezpieczenia przyjmujemy zarówno osoby zdrowe – i płacimy świadczenie za diagnozę i za powikłania, jak i osoby chore na cukrzycę, którym dajemy ochronę w zakresie ww. powikłań.

Druga przyczyna zgonów w Polsce – nowotwór

W Polsce każdego roku diagnozuje się nowotwór u ok. 170 tys. osób. Corocznie umiera ok. 100 tys. osób, jest to drugi najczęstszy powód zgonów. Około milion żyje ze diagnozowaną chorobą. To, czy zachorujemy na raka, zależy od splotu wielu czynników, takich jak: nasze geny, wiek, dieta i tryb życia. Ale to, na co możemy mieć wpływ, to zabezpieczenie na wypadek zachorowania.

Zachorowanie lub podejrzenie zachorowania na nowotwór pojawia się niespodziewanie. Dopóki nie ma pewnej diagnozy, nie ma leczenia. A to, czego z pewnością nie ma chory, to czasu. Diagnoza i decyzja o sposobie leczenia potrzebne są jak najszybciej. Dlatego w ofercie Nationale-Nederlanden oferujemy ubezpieczenia związane z chorobą nowotworową.

W ramach umowy dotyczącej poważnego zachorowania oferujemy możliwość ochrony w przypadku wystąpienia nowotworu złośliwego czy łagodnego nowotworu mózgu. Świadczenie realizujemy w formie wypłaty umówionej kwoty.

Uznaliśmy, że tak powszechna choroba zasługuje na pogłębione wsparcie ze strony ubezpieczyciela, i dlatego istotne są rozwiązania, gdzie oferuje on konkretne pieniądze jako świadczenie, ale także wsparcie w postaci usług.

Takimi produktami są w ramach ubezpieczeń grupowych – umowa na wypadek nowotworu oraz umowa na wypadek nowotworu z diagnostyką. W obu przypadkach zakres umowy obejmuje świadczenie za wskazane w o.w.u. nowotwory przedinwazyjne (np. piersi, jajnika czy jądra), czerniak w stadium 1A, nowotwory łagodne (np. tarczycy) i kilka innych.

Do umowy na wypadek nowotworu ubezpieczonego dołączamy assistance. Tu chory może skorzystać m.in. z wizyty lekarskiej, usługi dostarczenia leków czy pomocy w życiu codziennym, np. opiece nad dziećmi i osobami niesamodzielnymi, konsultacjach dietetycznych czy dostać zwrot kosztów zakupu peruk i protez.

W umowie na wypadek nowotworu ubezpieczonego z diagnostyką, gdy jest wstępne rozpoznanie lub podejrzenie rozpoznania u ubezpieczonego jakiejkolwiek choroby nowotworowej, wspieramy przy diagnostyce poprzez organizację i wykonanie określonej usługi medycznej (świadczenie medyczne) lub zapłacie określonej kwoty pieniężnej (świadczenie pieniężne). I tak organizujemy:

  • konsultacje lekarskie, w tym konsultacje profesorskie z różnych dziedzin;
  •  zabiegi lekarskie i inne usługi wykonywane przez lekarzy specjalistów;
  • badania: laboratoryjne, biochemiczne, hematologiczne, hormonalne), mikrobiologiczne, serologiczne radiologiczne (RTG), ultrasonograficzne (USG), endoskopowe;
  • badania markerów nowotworowych;
  • badania tomografii komputerowej;
  • badania rezonansu magnetycznego.

Dzięki temu można robić diagnostykę równolegle albo szybciej niż w systemie publicznym. Ubezpieczony zyskuje to, co najcenniejsze na tym etapie – szybką diagnostykę i czas na leczenie.

Może się wydawać, że temat tych chorób był już omawiany wielokrotnie, ale z badań wiemy, że wiele osób nadal nie dba o profilaktykę lub prowadzi niehigieniczny tryb życia. Naszą rolą jest więc nie tylko udzielanie ochrony ubezpieczeniowej, ale także szerzenie wiedzy dotyczącej dbania o dobrostan fizyczny i psychiczny.

Anna Kwiatkowska
menedżerka ds. produktów grupowych i oferty benefitowej w Nationale-Nederlanden

O raporcie. Raport „Dobrostan psychiczny w pracy” opracowany przez Smartscope na zlecenie Nationale-Nederlanden został oparty na wynikach reprezentatywnego badania ilościowego. Wywiady zostały przeprowadzone przy użyciu techniki CATI na firmach (N = 293) i CAWI na pracownikach w wieku 16+ (N = 1086). Badanie przeprowadzono na przełomie listopada i grudnia 2021 r.

Polisa bez celu jest bez sensu

0
Katarzyna Barszcz-Mrozicka

Najpierw Covid-19, a teraz wojna tuż przy naszej granicy. Poczucie zagrożenia narasta i co za tym idzie, nasi klienci coraz częściej myślą o ubezpieczeniu swojego życia. Odbierając telefony z zapytaniem o dobranie ochrony, najczęściej słyszę taki zwrot: „chciałbym jakieś ubezpieczenie”. Aha… I co dalej?

Z dalszej części rozmowy dowiemy się, że ochrona ma być dobra, najlepiej niedroga, taka żeby żona (lub mąż) i dzieci „coś” dostały. I żadnych sprecyzowanych oczekiwań. Klienci nie umieją określić, co ta dobra ochrona według nich oznacza. Zakładają, że to agent im powie, czego się mogą spodziewać.

I przypuszczam, że w większości takich rozmów właśnie tak to wygląda. To agent kierowany swoją wiedzą i najlepszą intencją próbuje odgadnąć, co też klientowi może się spodobać lub przydać. Piszę to z doświadczenia zarówno sprzedawcy, jak i menedżera.

Ubezpieczać i niczego nie oczekiwać

Zawsze podkreślam, że największą wartość w relacjach ubezpieczeniowych ma rozmowa. Pytam więc swojego klienta, czy zastanawiał się nad celem polisy, którą właśnie zamierza kupić. Zazwyczaj po tym pytaniu zapada cisza, a następnie nieśmiałe: „cel?”. Klient uświadamia sobie, że jego ewentualnym celem jest zabezpieczenie rodziny. Nie wziął natomiast pod uwagę, że jako główny ubezpieczony to sam siebie obejmuje ochroną.

Jestem zaskoczona, jak wielu naszych klientów zakłada, że nigdy nie skorzystają z wykupionej polisy na życie, chyba że umrą i świadczenia przypadną rodzinie. A skoro tak, to w gruncie rzeczy nie ma dla nich większego znaczenia, jaka ta polisa będzie. To oczywisty paradoks – ubezpieczać siebie i jednocześnie niczego nie oczekiwać. Byle było dobre i tanie, przy czym często to właśnie tanie jest synonimem dobrego ubezpieczenia.

Do tego Google podpowiada, żeby szukać tanio. To chyba największy problem naszych czasów, z którym musimy się dziś mierzyć. Wyszukiwarki i porównywarki analizują oferty głównie pod kątem ceny.

Nie mam nic przeciwko takiej analizie, w wielu przypadkach jest zasadna. Nie sprawdza się jednak w ubezpieczeniu życia, bo indywidualna sytuacja i potrzeba klienta plus, jak wspomniałam wcześniej, nieostre jego cele w zderzeniu z poszukiwaniem taniego ubezpieczenia muszą skończyć się w najlepszym razie niezbyt trafnym wyborem. Gdy klient przeżyje rozczarowanie spowodowane źle dobranym ubezpieczeniem, bardzo trudno będzie przekonać go do kolejnego zakupu.

Ubezpieczenie na życie nie może być „jakieś”

Dokładam wszelkich starań, by mój klient aktywnie uczestniczył w procesie tworzenia oferty dla niego. Tłumaczę, z czego wynika różnica w cenie poszczególnych ryzyk, pokazuję definicje i wyjaśniam ich znaczenie.

Warto wskazać, jak zmiana sumy ubezpieczenia wpływa na wysokość składki. W większości przypadków otwiera to klientom oczy, stają się oni bardziej zaangażowani w poszukiwanie jakościowych polis. W dodatku widząc zmianę ceny na monitorze, zaczynają rozumieć, z czego ona wynika.

Ostatnio po dokładnym wspólnym omówieniu definicji, na czym polega umowa dodatkowa całkowitej niezdolności do pracy zarobkowej, klient podjął decyzję o rezygnacji z tej umowy na rzecz zakupienia wysokiego uszczerbku liczonego z progresją. Wcześniej był przekonany, że uszczerbki nie są mu wcale potrzebne.

Efektywna sprzedaż oznacza dla mnie sytuację, gdy klient jest w stanie wskazać swój cel, a potem wspólnie szukamy optymalnego rozwiązania. Takie polisy mają dłuższe życie, bo zawierane są z większą świadomością po stronie klienta, spełniają jego oczekiwania. Nie rezygnuje on wówczas z takiej ochrony bez wyraźnego powodu, nie jest podatny na sugestie innych doradców z konkurencji, prawdopodobnie też nie da się im uwieść ceną, bo rozumie, że niższa może oznaczać ograniczenia w ochronie.

Przechodząc przez proces sprzedaży w ten sposób, oprócz zabezpieczenia interesów naszego klienta, zabezpieczamy też własny interes związany z budowaniem stałego portfela.

Rozwiązania zaawansowane i przystępne

Lubię proste ubezpieczenia ochronne w formie grup otwartych. Uważam, że są one świetnym dodatkiem do indywidualnej polisy na życie, i tak też je traktuję. Często proponuję dwie polisy – na „grubsze sprawy” oraz na drobnostki. Klientów do tych rozwiązań przekonuje informacja, że świadczenia w polisach będą się łączyć.

Od jakiegoś czasu testujemy też wpływ informacji na temat usług dodatkowych powiązanych z polisą na sprzedaż indywidualnych ubezpieczeń na życie. Chodzi tutaj głównie o usługi assistance medycznego i opiekuńczego, podobnie jak kiedyś testowałam wpływ informacji na temat assistance dla sprzętu RTV/AGD na chęć zakupu ubezpieczenia mieszkaniowego.

Jeszcze zbyt wcześnie, by dzielić się wnioskami, ale na pewno zrobię to w stosownym czasie.

Katarzyna Barszcz-Mrozicka
agentka ubezpieczeniowa
KBM Ubezpieczenia

LUX MED promuje ubezpieczenie szpitalne Pełna Opieka

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

LUX MED Ubezpieczenia wprowadził na rynek innowacyjny produkt: Ubezpieczenie Szpitalne LUX MED – Pełna Opieka. Nową usługę promuje kampania reklamowa pod hasłem „Odetchnij – zadbamy o Ciebie”.

Pełna Opieka to pierwsza na rynku polisa all risk, która zapewnia opiekę szpitalną w szpitalach Grupy LUX MED oraz szpitalach partnerskich. Obejmuje całość leczenia: od diagnostyki szpitalnej przez zabiegi planowe, pomoc w nagłych przypadkach, aż po rehabilitację poszpitalną i przegląd zdrowia. Wyróżnikiem oferty jest  koordynator opieki szpitalnej, który wspiera i prowadzi pacjenta od momentu zgłoszenia, przez cały proces leczenia w szpitalu. Ubezpieczenie obejmuje wszystkie procedury z danych obszarów medycznych, poza wyraźnie wskazanymi wyjątkami.

Nową usługę promuje kampania reklamowa pod hasłem „Odetchnij – zadbamy o Ciebie”, realizowana obecnie na kanałach VOD, w radiu, mediach społecznościowych i Google’u.

– W kreacjach pokazaliśmy sytuacje, które mogą spotkać każdego z nas. Mowa tutaj o konieczności leczenia w szpitalu w związku z nagłym i nieprzewidzianym pogorszeniem stanu zdrowia, ale też planowaną operacją czy porodem. Pokazujemy unikatowe benefity Ubezpieczenia Szpitalnego LUX MED – Pełna Opieka: dostęp do  kompleksowego leczenia w komfortowych szpitalach oraz kompleksową opiekę i koordynację leczenia, dzięki którym pobyt w szpitalu nie musi być stresujący – mówi Paweł Masiukiewicz, dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej Grupy LUX MED.

Kampania potrwa do końca czerwca. Jest realizowana na platformach VOD, w radio, mediach społecznościowych oraz w sieci Google. Spoty reklamowe można obejrzeć w internecie.

Więcej na temat ubezpieczenia Pełna Opieka w rozmowie Aleksandry E. Wysockiej ze Sławomirem Łopalewskim dyrektorem zarządzającym LUX MED Ubezpieczenia/LMG Försäkrings AB.

(AM, źródło: LUX MED., gu.com.pl)

18,199FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie