Blog - Strona 876 z 1669 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 876

#ubezpieczeniowyLIVE: Czy wrócą stacjonarne egzaminy dla agentów?

0

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE w czwartek 1 grudnia w godzinach 13:00–13.30. Gośćmi odcinka zatytułowanego „Czy wrócą stacjonarne egzaminy dla agentów?” będą Agnieszka Głowala i Adam Moczydłowski z UNIQA Polska. Organizatorem wydarzenia jest Polska Izba Ubezpieczeń.

Podczas programu zaproszeni goście opowiedzą na następujące pytania:

  • Jak sprawdziły się zdalne egzaminy dla agentów?
  • Jakie wyniki uzyskują agenci zdający egzaminy zdalnie?
  • Ile zaoszczędzono dzięki zawieszeniu obowiązku dostarczania papierowych dokumentów do rejestracji agentów w KNF?
  • Czy utrzymanie zdalnych egzaminów dla agentów wymagałoby istotnych zmian prawnych?

Wydarzenie Facebook

Wydarzenie LinkedIn

(am)

Polisy Trasti dostępne w aplikacji Autokonto

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Autokonto i Trasti rozpoczęły współpracę w zakresie sprzedaży usług towarzystwa w aplikacji. To już ósma marka ubezpieczeniowa dostępna we wbudowanej w Autokonto porównywarce ubezpieczeń komunikacyjnych z internetowym procesem zakupu polisy.

– Planujemy sukcesywnie rozbudowywać ofertę ubezpieczeń dostępnych w aplikacji Autokonto, aby zapewnić możliwie pełny wybór dla naszych klientów. Dostrzegliśmy potencjał produktów oferowanych przez Trasti i w rekordowym tempie zintegrowaliśmy nasze systemy. Mam nadzieję, że użytkownicy aplikacji będą zadowoleni zarówno z szerokości oferty ubezpieczeniowej, jak i z prostego procesu zakupu polisy – powiedział Jakub Kizielewicz, założyciel i CEO Autokonto.

– Integracja z aplikacją Autokonto, która powstała, aby upraszczać klientom dostęp do usług związanych z posiadaniem pojazdu, doskonale koreluje z naszym DNA oraz wpisuje się w strategię rozwoju Trasti w kanałach cyfrowych i bezpośrednich – podkreślił Artur Olech, CEO Trasti.

– Dzięki najnowszym technologiom możemy oferować naszym klientom dopasowaną i potrzebną ochronę ubezpieczeniową w kilkanaście sekund, a sama integracja z aplikacjami jak Autokonto jest bardzo prosta i szybka – dodaje Maciej Rygacki, Digital Channel Manager Trasti.

Trasti jest kolejnym ubezpieczycielem, którego produkty dołączyły w ostatnim czasie do oferty Autokonto. Nieco ponad tydzień temu aplikacja nawiązała współpracę w zakresie sprzedaży usług ubezpieczeniowych Asist. W jej ramach multiagencja będzie przedstawiać klientom Autokonto polisy komunikacyjne z oferty m.in. LINK4, MTU24, You Can Drive, Generali, Proama, Wiener i TUZ Ubezpieczenia.

Autokonto to ekosystem zbudowany wokół potrzeb związanych z użytkowaniem samochodu. Głównym narzędziem komunikacji z klientem jest aplikacja Autokonto, z bardzo szeroką funkcjonalnością zawierającą możliwość płatności za parkingi i autostrady, ubezpieczenie samochodu i likwidację szkody ubezpieczeniowej, zakup opon, serwisowanie pojazdu, a także jego finansowanie i sprzedaż.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Europejski sukces OVB Polska

0
Źródło zdjęcia: OVB

OVB Polska od 30 lat zabezpiecza życie i codzienną egzystencję Polaków. Polska spółka od kilku lat pozostaje nieprzerwanie w czołówce europejskich rankingów OVB.

Hasłem przewodnim OVB jest ILOŚĆ + JAKOŚĆ = PROFESJONALIZM. Tę jakość oraz profesjonalizm działań współpracowników OVB najlepiej potwierdzają wyniki finansowe i wysokość wypłacanej przez OVB prowizji.

Od pierwszych dni współpracy dajovemy naszym współpracownikom praktyczną wiedzę, know-how i cyfrowe narzędzia, które pomagają w ich codziennej pracy i prowadzeniu biznesu. Dlatego z roku na rok spółka OVB Polska dynamicznie się rozwija, a nasze wyniki należą obecnie do najlepszych spośród 16 europejskich spółek OVB – mówi Artur Kijonka, prezes zarządu OVB Polska. 

Po rekordowym wrześniu do historii firmy przechodzi październik 2022 r. Zaangażowanie i silna motywacja OVB-owców oznacza stałe podnoszenie sobie poprzeczki:

Bicie własnych rekordów stało się też niejako naszą doroczną tradycją. OVB Polska z liczbą 500 383 jednostek pracy i nie tylko pobiło swój historyczny rekord, ale też zostawiło daleko w tyle inne spółki krajowe i zajęło pierwsze miejsce w Europie – mówi Artur Kijonka.

Wyniki osiągnięte przez OVB Polska od stycznia 2022 dają również spółce pierwsze miejsce w rekrutacji oraz liczbie zawartych wniosków w Europie. Historycznie jest to więc najlepszy okres OVB Polska. Po raz pierwszy polska spółka wyprzedziła też w rankingach spółkę matkę, OVB Niemcy. To doskonałe wyniki i wspaniały prezent na 30-lecie firmy!

To, co wyróżnia OVB na rynku, to przede wszystkim unikatowy i kompleksowy system szkoleń współpracowników, wsparty nowoczesnymi narzędziami IT – to Świat Kariery OVB (Career World).

Każdy, kto stawia pierwsze kroki na ścieżce kariery, otrzymuje nie tylko wsparcie zespołu, ale przede wszystkim cykliczne szkolenia i możliwość samodzielnego dokształcania się.

Opracowaliśmy wspólny system szkoleń dla wszystkich Dyrekcji Krajowych w ramach nowoczesnej platformy cyfrowej Personal Development, co oznacza, że każdy współpracownik ma taki sam dostęp do materiałów szkoleniowych i może z nich korzystać w indywidualnym tempie.

Stawiamy bowiem na jakość świadczonych usług, rozwój naszych współpracowników i pogłębianie ich umiejętności menedżerskich. Służą temu m.in. odbywające się co kwartał seminaria prowadzone przez najlepszych ekspertów i praktyków OVB pod nazwą Karriere Campus. W tym roku wzięło w nich udział blisko 800 osób – podkreśla prezes Kijonka.

Ci, którzy chcieliby rozwijać swój biznes także poza granicami Polski, mogą korzystać z doświadczeń kolegów z 16 krajów. Prelekcje i spotkania z najlepszymi pośrednikami finansowymi w Europie to doskonała możliwość poznania sposobu pracy w innych krajach i motywacja, aby pójść ścieżką międzynarodowej kariery.

W tym roku gościem specjalnym Spotkania Najlepszych Menedżerów OVB Polska był Lucian Bunea, senior dyrektor krajowy OVB Rumunia – najlepszy dyrektor krajowy w Europie w 2021 r. Jego pasjonujący wykład, w którym na własnym przykładzie pokazał, jak można przekuć początkową porażkę w spektakularny sukces, był gorąco oklaskiwany przez uczestników wydarzenia, zorganizowanego w warszawskim hotelu Marriott.

Perspektywy rozwoju są w OVB nieograniczone, a osiągnięcie wysokiego szczebla w karierze menedżerskiej, oprócz wielu korzyści, pozwala także na zabezpieczenie finansowe najbliższej rodziny współpracownika w razie jego śmierci. O systemach wynagrodzeń w OVB mówił podczas swojego wykładu super senior dyrektor krajowy Marek Zieleniewski

W programie imprezy z udziałem blisko 600 najlepszych w 2022 r. menedżerów nie mogło zabraknąć partnerów produktowych OVB i Targów Partnerów, na których jak zawsze jest czas na żywiołowe rozmowy, wymianę informacji o najnowszych rozwiązaniach produktowych i rynkowych trendach oraz wymianę doświadczeń. Była to również okazja, aby nagrodzić i wyróżnić najbardziej aktywnych sprzedawców.

Dziękujemy naszym partnerom za znakomitą współpracę, opartą na najwyższej jakości produktach, a także zaangażowanie w specjalistyczne szkolenia, obsługę posprzedażową dla sieci oraz realizację świadczeń na rzecz naszych klientów. Bez waszego wsparcia nie moglibyśmy się tak wspaniale rozwijać – mówił Artur Kijonka.

Kondycja rynku ubezpieczeń komunikacyjnych w leasingu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rynek ubezpieczeń komunikacyjnych w leasingu nie pozostaje odporny na załamania w gospodarce. Kryzys związany z pandemią, wojną w Ukrainie, a teraz inflacją jest coraz bardziej odczuwalny.

W bardzo dobrych latach 2018 i 2019 wartość finansowania pojazdów wynosiła odpowiednio 59,4 mln zł w 2018 r. i 53,9 mln zł w 2019 r. W 2020 r. spadki z powodu zachwianych łańcuchów dostaw odczuwalne były dopiero w drugim półroczu. Natomiast w 2021 r. branża radziła sobie dobrze – finansowanie pojazdów wzrastało i na koniec roku osiągnęło 58,6 mld zł, podczas gdy w 2020 r. były to zaledwie 43,8 mld zł.

W 2022 r. ponownie mierzymy się z kryzysem. Finansowanie pojazdów lekkich w pierwszym półroczu spadło o 11,4% w stosunku do poprzedniego roku. Nie dziwi to specjalnie, biorąc pod uwagę istotny spadek rejestracji nowych pojazdów, związany bezpośrednio z ich niewystarczającą podażą i konsekwentnie rosnącymi cenami.

Za to wyniki osiągnięte przez branżę w segmencie finansowania pojazdów ciężarowych w pierwszej połowie 2022 r. można określić jako stabilne. Dynamika utrzymuje się bowiem na poziomie +2,4% r/r.  Łącznie po pierwszym półroczu 2022 r. wartość finansowania pojazdów jest na poziomie 27,4 mln zł.

Zmiana podejścia taryfowego

Sytuacja branży leasingowej nie pozostaje bez wpływu na rynek ubezpieczeń leasingu. Znaczenie mają tu zarówno czynniki zewnętrzne, jak i wewnętrzne. Zbyt mała liczba nowych samochodów oraz duża konkurencja wśród ubezpieczycieli o pojazdy używane spowodowała konieczność jeszcze lepszego dostosowania oferty do oczekiwań klientów i rynku.

Jeśli chodzi o uwarunkowania wewnętrzne, to najważniejszym z nich jest stopniowe urealnienie sum ubezpieczenia, czyli ochrona mienia klientów oferowana za odpowiednią do ryzyka składkę. Tylko w takiej sytuacji klient może mieć gwarancję otrzymania wypłaty odszkodowania adekwatnego do poniesionej szkody. Jest to szczególnie istotne wobec ostatnich rekomendacji KNF, w wyniku których zwiększą się koszty likwidacji szkód.

Niezwykle ważne są też czynniki makroekonomiczne powodujące zarówno wzrost cen części zamiennych, jak i kosztów robocizny, a co za tym idzie – wzrost wartości średniej szkody.

Katarzyna Grysińska

Zarówno czynniki makro-, jak i mikroekonomiczne były motorem zmian taryfy ubezpieczeniowej dla sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych w leasingu. Zamiast taryfy płaskiej, charakteryzującej się porównywalną składką dla podobnych pojazdów, w wyniku uproszczonej analizy historii szkodowej klienta, zaproponowaliśmy taryfę dynamiczną, której najistotniejszym elementem jest dopasowanie składki do przebiegu polisowo-szkodowego użytkownika danego pojazdu.

Istotą strategii PZU w zakresie zmiany podejścia taryfowego dla klientów firm leasingowych była adekwatność składki oraz ujednolicenie oferty dla danego klienta bez względu na kanał dystrybucji. Przejście na taryfę dynamiczną dało także możliwość docenienia kierowców bezszkodowych i odpowiedniego taryfikowania tych szkodowych.

Kolejnym zjawiskiem, jakie obecnie obserwujemy, jest przeniesienie środka ciężkości w postaci udziału przypisu pomiędzy ryzykiem OC i AC w naszych pakietach. W oczywisty sposób ze względu na coraz wyższe sumy ubezpieczenia AC (spowodowane wyższymi wartościami pojazdów nowych i używanych) udział AC jest jeszcze wyższy. Ze szkodowego punktu widzenia natomiast największymi czynnikami wpływającymi na portfel w przypadku ryzyka OC są w dużej mierze wysokie różnice kursowe wynikające z osłabionej złotówki.

Kluczowe działania PZU, które są odpowiedzią na sytuację w branży, nie ograniczają się jednak tylko do obszaru taryfikacji. Przywiązujemy szczególną wagę do efektywnej współpracy i integracji technologicznej z naszymi partnerami biznesowymi. Nacisk kładziemy także na digitalizację procesów okołosprzedażowych. Obraliśmy kierunek pełnego odejścia od dokumentacji papierowej, co znacznie uprości naszą współpracę zarówno z klientami, jak i pośrednikami.

Joanna Nadzikiewicz

Prognoza wyników

Co nas czeka w najbliższej przyszłości? Według badania koniunktury, prezentowanego przez Związek Polskiego Leasingu, firmy leasingowe spodziewają się w drugiej części roku zwiększenia zatrudnienia, pogorszenia jakości portfela oraz zwiększenia akcji sprzedażowej. Szczególnie to ostatnie nie będzie możliwe bez nowych pojazdów i zmniejszenia wysokich stóp procentowych, które w istotny sposób obniżają atrakcyjność leasingu, jako formy finansowania nowych środków. Co ciekawe, prognoza przewiduje właśnie mniejszą liczbę wniosków leasingowych dla przedmiotów o wyższej wartości. To pozwala branży szacować ostrożnie wynik roku na -4,5% r/r.

Leasing niezmiennie od lat cieszy się rosnącą popularnością wśród przedsiębiorców. Moglibyśmy się zatem spodziewać, że gdy tylko powróci koniunktura, zaobserwujemy istotne wzrosty. Tymczasem pojawiają się informacje, że brakujące wcześniej elementy wyposażenia pojazdów (jak wiązki elektryczne, podnośniki do szyb itp.) niezbędne do montażu pełnowartościowych samochodów zostały wyprodukowane i do Polski zaczynają zjeżdżać zamówione wiele miesięcy temu samochody. I to powinna być dobra informacja.

Jednak mamy do czynienia z niekorzystną sytuacją finansową mikro- i małych firm spowodowaną czynnikami makroekonomicznymi. Kolejne niekorzystne zmiany podatkowe zapoczątkowane w zeszłym roku, wysoka inflacja, a wreszcie znaczący wzrost stóp procentowych w 2022 r. powodują naturalną obawę przed podejmowaniem nowych zobowiązań finansowych. Mikro- i małe firmy natomiast stanowią łącznie ponad 70% klientów firm leasingowych.

Jak zatem na tę sytuację zareaguje rynek? Powinniśmy spodziewać się uproszczonych procedur zawierania umów leasingu czy raczej zaostrzenia procesu weryfikacji wiarygodności klienta (tzw. scoringów)? Być może podpowiedzią jest projekt zmian legislacyjnych dążących do cyfryzacji w procesie leasingowym.

Perspektywy dla ubezpieczycieli

Co czeka nas – ubezpieczycieli – we współpracy z branżą leasingową? Z jednej strony jesteśmy wprost powiązani z koniunkturą na tym rynku. Spodziewane wyższe koszty likwidacji szkód komunikacyjnych i wypłaconych odszkodowań będą w dalszym ciągu przekładały się na konieczność odpowiedniego dopasowania składki do przyjmowanego ryzyka.

Z drugiej strony mamy regulacje prawne, które w sposób szczególny traktują procesy sprzedaży ubezpieczeń przez dystrybutorów. Jeśli jeszcze weźmiemy pod uwagę, że w dalszym ciągu najistotniejszym kryterium decydującym o wyborze ubezpieczenia jest jego cena, a mimo to świadomość klientów dotycząca oferowanego zakresu polisy jest coraz wyższa, to mamy do czynienia z interesującą sytuacją. Oceniamy, że w najbliższym czasie zadaniem ubezpieczycieli będzie upraszczanie swoich produktów, procedur i procesów z jednoczesnym uwzględnieniem rekomendacji KNF.

Największe na rynku doświadczenie PZU we współpracy z firmami leasingowymi pozwala nam podejmować działania z jednej strony stanowiące odpowiedź na oczekiwania klientów, z drugiej zaś wpisujące się w obowiązujące uwarunkowania formalnoprawne.

Przytoczone dane pochodzą z cyklicznych publikacji Związku Polskiego Leasingu Wyniki branży leasingowej.

Katarzyna Grysińska
dyrektorka Biura Klienta Strategicznego i Leasingu w PZU

Joanna Nadzikiewicz
dyrektorka ds. programów leasingowych w PZU

UNIQA rozpycha się w affinity

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

UNIQA jest zadowolona z efektów swojej działalności w obszarze affinity i zamierza ją dynamicznie rozwijać. Jeszcze przed końcem roku ubezpieczyciel chce dopiąć kolejne partnerstwa – informuje „Puls Biznesu”.

Przed ponad dwoma miesiącami do grona kilkunastu partnerów UNIQA w kanale affinity dołączył Goingapp. Należący do grupy Empik podmiot zajmuje się dystrybucją biletów na różnego rodzaju wydarzenia, np. koncerty. We współpracy z nim zakład oferuje ubezpieczenia na wypadek braku możliwości udziału w wydarzeniu. Marcin Wąsikowski, szef sprzedaży UNIQA, zdradza gazecie, że od początku współpracy sprzedano już ponad 10 tys. polis do biletów, co uważa za świetny wynik.

„PB” zwraca uwagę, że ubezpieczyciel ma mocną konkurencję w affinity. Jego rywale zawarli już kilka głośnych partnerstw, np. PZU z serwisem eBilet, ERGO Hestia z Allegro, Warta z Campiri, serwisem wypożyczającym kampery, czy Signal Iduna z W. Kruk. Marcin Wąsikowski wyjaśnia, że dla partnerstw affinity, które potrzebują przypływu gotówki z tytułu przychodów prowizyjnych, jego firma rozwija kanał jako umowy indywidualne z klientami, starając się godzić regulacje prawne z doświadczeniem klienta, co jest dużym wyzwaniem. Z kolei u partnerów, którzy traktują ubezpieczenie jako uatrakcyjnienie, wyróżnienie oferty spośród innych, UNIQA jest w stanie stosować umowy ubezpieczenia grupowego, gdzie składkę pokrywa ubezpieczający, co mocno upraszcza procesy wdrożenia.

Zakład zacieśnia też relacje z brokerami mającymi potencjał w kanale affinity. Kacper Mleczak, wiceprezes Exito Broker, mówi „PB”, że przy konstruowaniu ciekawego produktu affinity najtrudniejszym i najistotniejszym zadaniem jest trafna ocena potrzeb klienta, plus dostęp do potencjalnej bazy zakupowej. Według eksperta wielu brokerów, obsługując od lat klientów w standardowym kanale korporacyjnym, dziś już wie, że warto zajrzeć głębiej.

Gazeta ujawnia, że w końcówce tego roku UNIQA planuje trzy wdrożenia z nowymi partnerami, m.in. jedną z firm pożyczkowych. Marcin Wąsikowski zdradza, że jego firma wygrała niedawno przetarg na sprzedaż ubezpieczeń dla szkółek piłkarskich i będzie dystrybuować ubezpieczenia dla dzieci w zakresie rehabilitacji, konsultacji medycznych, pomocy psychologicznej, gdyby np. dziecko na dzień przed ważnymi zawodami doznało kontuzji. Dołączy do oferty też ubezpieczenie zdrowotne. Za kilka miesięcy grono partnerów affinity ma zasilić duży producent instalacji fotowoltaicznych. We współpracy z nim UNIQA zaoferuje ubezpieczenie klientom detalicznym nabywającym system online.

Rafał Mosionek, prezes Beesafe, w rozmowie z „PB” zwraca uwagę, że polski rynek dojrzał do tego, aby oferować ubezpieczenia w dobrze dopasowanych kanałach affinity. W jego ocenie sektor e-commerce jeszcze nigdy nie rozwijał się tak dynamicznie jak teraz, co daje dużo miejsca na rozwój produktów ubezpieczeniowych w modelu embedded.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 28 listopada, Agnieszka Morawiecka „Uniqa rozkręca się w affinity”

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Pollen Street Capital zainwestował w OTOagent

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

OTOagent, serwis pozwalający wyszukać agenta ubezpieczeniowego, poznać informacje na temat jego działalności oraz jej oceny, a także uzyskać kontakt do pośrednika, pozyskał finansowanie od nowego inwestora, brytyjskiego funduszu Pollen Street Capital – podał cashless.pl.

Portal poinformował, że pozyskane środki mają zostać przeznaczone na przebudowę serwisu, jego nowe funkcjonalności oraz partnerstwa fintech czy w obszarze ubezpieczeń wbudowanych. Marcin Sikora, współzałożyciel OTOagent, powiedział cashless.pl, że po pozyskaniu inwestora serwis chce zintensyfikować działania w zakresie technologii po to, aby już na początku 2023 r. oddać do użytku nowe funkcje, które usprawnią pracę agentów ubezpieczeniowych.

Portal przypomina, że Pollen Street Capital jest większościowym inwestorem Punkty oraz udziałowcem multiagencji Arrant.

Więcej:

cashless.pl z 25 listopada, Ida Krzemińska-Albrycht „OTOagent pozyskał inwestora. Insurtech otrzyma wsparcie od Pollen Street Capital

(AM, źródło: cashless.pl)

Saltus Ubezpieczenia o wynikach w segmencie polis zdrowotnych

0
Beata Tylke

Według opublikowanych przez Polską Izbę Ubezpieczeń danych liczba osób korzystających z dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych na koniec trzeciego kwartału 2022 r. wynosiła 4,08 mln. To o 10,6% więcej niż rok wcześniej.

– Oznacza to, że Polacy doceniają ochronę i wsparcie, jakie dają im ubezpieczenia zdrowotne. Jednak oprócz samych liczb, ważniejsza moim zdaniem jest zmiana podejścia ubezpieczonych do korzystania z ochrony – komentuje Beata Tylke, dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń Zdrowotnych i Pracowniczych Saltus Ubezpieczenia

Klienci coraz częściej koszty stają ze świadczeń 

Ekspertka zdradza, że analiza danych Saltus Ubezpieczenia wskazuje, iż liczba świadczeń zamawianych i zrealizowanych przez ubezpieczonych wzrosła o 40% w stosunku do 2021 r.

– Wpłynęły na to moim zdaniem trzy czynniki. Po pierwsze, nadrabiamy zaległości zdrowotne spowodowane przez lockdowny pandemiczne. Po drugie, pracodawcy jeszcze bardziej niż wcześniej doceniają rolę grupowych ubezpieczeń zdrowotnych jako benefitu pracowniczego i sukcesywnie ulepszają programy medyczne oferowane pracownikom. Przede wszystkim, przy okazji zmian rocznicowych, poszerzają zakresy polis o najważniejsze świadczenia profilaktyczne. To wiąże się z trzecim czynnikiem: Polacy zaczęli uważniej podchodzić do swojego zdrowia i podejmować środki zapobiegawcze, czyli wzrosła rola i udział profilaktyki w ogólnej liczbie realizowanych konsultacji i badań medycznych. Zdecydowanie wzrosło zainteresowanie opieką onkologiczną – liczba konsultacji zwiększyła się o 53%, a badań histopatologicznych, służących ocenie stadium choroby, ponad 2,5-krotnie. Zapotrzebowanie na opiekę onkologiczną zapewne będzie dalej rosnąć – analizuje Beata Tylke.

Istotna jest dostępność usług

Przedstawicielka Saltus Ubezpieczenia podkreśla, że osoby zainteresowane ubezpieczeniem niezmiennie zwracają uwagę na jakość ochrony i listę placówek medycznych, w których mogą otrzymać pomoc. Jest to również istotne dla pracodawców w kontekście obowiązkowych badań z zakresu medycyny pracy.

– Im większa liczba placówek dostępnych w ubezpieczeniu, tym większa szansa na sprawną, bezgotówkową realizację niezbędnych świadczeń. Pamiętajmy, że z polis zdrowotnych korzystają nie tylko mieszkańcy miast o dużym nasyceniu placówek prywatnych, ale mieszkańcy całej Polski. Ważna zatem jest także możliwość refundacji kosztów wizyt w przychodniach spoza listy ubezpieczyciela – zaznacza.

(AM, źródło: Brandscope)

Compensa: W tym roku aura mocno dopiekła rolnikom

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rok 2022 był trudny dla rolników pod względem szkód wyrządzonych przez zjawiska pogodowe – silne deszcze czy grad, huragany, burze, spowodowane suszą pożary. W ich wyniku ucierpiały uprawy, lasy, budynki, maszyny i zwierzęta gospodarskie. Odszkodowania wypłacone w związku z ogniem i innymi żywiołami odpowiadały w dużej mierze za wzrost wartości zaspokojonych roszczeń z polis majątkowych w pierwszej połowie tego roku.

– W roku 2022 rolnicy mierzyli się z wieloma zjawiskami katastroficznymi. Na początku roku, w styczniu i lutym, nad Polską szalały dwa olbrzymie orkany. Lato to susza, pożary upraw, domów, wiele pożarów lasów. Rolnicy musieli liczyć się z wieloma szkodami majątkowymi, takimi jak np. zerwanie dachów – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Andrzej Paduszyński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych Compensa TU. – W roku 2022 w Compensie odnotowaliśmy ponad dwukrotny wzrost szkód w rolnictwie: najwięcej szkód katastroficznych, następnie pożarowych oraz szkód wyrządzonych przez zwierzęta – wylicza.

Coraz większe szkody związane z wichurami, gradobiciami czy pożarami dotykają nie tylko rolników. Jak wskazuje Polska Izba Ubezpieczeń, w pierwszym półroczu 2022 r. z tytułu szkód spowodowanych przez ogień i inne żywioły ubezpieczyciele wypłacili prawie 1,3 mld zł – o 66,5% więcej niż przed rokiem.

– Szkody najczęściej powodowane są huraganami, silnymi opadami deszczu, burzami. Natomiast pod względem wysokości odszkodowania najpoważniejszym zjawiskiem są pożary, bo one niszczą nasz dobytek w całości – mówi Andrzej Paduszyński. – W tym roku największą szkodą, jaką likwidowaliśmy w segmencie rolniczym, była właśnie szkoda pożarowa budynku gospodarczego – ponad 400 tys. zł. Historycznie największą szkodą – ponad milion złotych – była również szkoda z pożaru i też dotyczyła budynku gospodarczego – dodaje.

Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych Compensa TU zwraca uwagę, że składka za ubezpieczenie budynków rolnych to około kilkaset złotych.

– Za tę kwotę mamy gwarancję wypłaty odszkodowania za takie zjawiska jak pożar, huragan, powódź, zalanie. Warto o tym pamiętać i takie ubezpieczenie mieć – mówi Andrzej Paduszyński.

(AM, źródło: Newseria)

Polisa może być droższa, byle ubezpieczyciel był czysty

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Najnowsza ankieta Global Data wykazała ważność zrównoważonego rozwoju dla klientów branży ubezpieczeniowej. 41,4% brytyjskich konsumentów jest gotowych płacić więcej za polisę od dostawcy wykazującego się dbałością o zrównoważony rozwój. Niezdecydowanych jest 10,2%.

Wyniki ankiety zostały opublikowane w czasie, gdy odbywała się konferencja COP27, na której liderzy wszystkich branż omawiali rozwiązania problemu zmian klimatycznych.

– Odpowiedzi ankietowanych dowodzą, że działania podjęte przez wiodące przedsiębiorstwa i ubezpieczycieli znajdują wsparcie brytyjskich konsumentów. Dla brytyjskich ubezpieczycieli zrównoważony rozwój powinien stać się priorytetem, nawet jeśli oznacza to, że w rezultacie będą musieli podnieść ceny składek – komentuje Ben Cary-Evans, starszy analityk ubezpieczeniowy Global Data.

W poprzednich ankietach, gdy zadano takie samo pytanie, konsumenci odpowiedzieli, że zależy im na zrównoważonym rozwoju, ale nie byli przekonani do płacenia więcej podmiotom wykazującym się dbałością o realizację celów zrównoważonego rozwoju. Znalazło to odzwierciedlenie w ankiecie ubezpieczeniowej przeprowadzonej w II i III kw. 2022 r. wśród małych i średnich przedsiębiorstw w Wielkiej Brytanii. Ujawniła ona, że 65,3% małych firm uważa zrównoważony rozwój za ważny lub bardzo ważny, ale znalazł się on na dole listy czynników branych pod uwagę przy zakupie polisy ubezpieczeniowej.

– Nasze najnowsze dane konsumenckie pokazują zmianę nastawienia, jako że znaczny odsetek potencjalnych klientów przedkłada zrównoważony rozwój nad cenę. Podczas gdy może być coraz trudniej konsumentom wybierać ubezpieczycieli z dobrą historią dbałości o zrównoważony rozwój, ponieważ kryzys daje się we znaki, okazuje się, że konsumenci traktują tę kwestię poważnie i mają pewne oczekiwania co do firm – zauważa ekspert.

Ubezpieczyciele mogą udowodnić, że podejmują działania w kierunku zrównoważonego rozwoju, przede wszystkim odcinając się od branż odpowiedzialnych za zanieczyszczenie, takich jak węglowa, gazowa i ropy naftowej. Taki działania są coraz częstsze, bowiem presja pod tym względem na ubezpieczycieli rośnie.

– Wszyscy najbardziej liczący się ubezpieczyciele wyznaczyli sobie daty docelowe zakończenia współpracy z branżami zanieczyszczającymi, ale widzimy też firmy odchodzące od potencjalnych kontraktów od razu. Ostatnio Marsh McLennan i Lockton zerwały swoje związki z należącą do Grupy Adani kopalnią węgla Carmichael w Australii. Ubezpieczyciele mogą też działać bardziej proaktywnie, tak jak Zixty i Lemonade sadzące drzewa za mile przejechane przez klientów ubezpieczeń komunikacyjnych, czy Aviva, której biuro w Szkocji zaopatrywane jest w energię wyłącznie ze źródeł odnawialnych – podaje przykłady Ben Cary-Evans.

Bez wątpienia zrównoważony rozwój powinien być zasadniczym elementem strategii każdego ubezpieczyciela, jako że wyniki badań opinii prowadzonych przez Global Data wskazują, że jest to coś, po czym znaczny odsetek potencjalnych klientów ich ocenia.

AC

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 48/2022

0

Dodatek specjalny MULTITRENDY 2023:

  • Piotr Czublun, Kancelaria Czublun Trębicki: Kto ma prawo do portfela klientów? – str. 8
  • Magdalena Ozdowska, Robert Tomaszewski, ERGO Hestia: Program Certyfikacji to nasza odpowiedź na zmieniający się świat – str. 9
  • Omnikanałowość to słowo klucz dla NAU – str. 10
  • Marcin Dyliński, Tomasz Poradzewski, CUK Ubezpieczenia: Sprzedaż ubezpieczeń może zwiększyć rentowność biznesów z innych branż – str. 10
  • Andrzej Adamczyk, Bezpieczny.pl: Zmieńmy nawyki, to zaczniemy na serio sprzedawać życie – str. 11
  • Jakub Nowiński, Superpolisa Ubezpieczenia; Maciej Przybyszewski, Agencja Konsultant: Z Superpolisą agent ma więcej możliwości – str. 12
  • LUX MED: Czy warto zadbać o ubezpieczenie szpitalne? – str. 13
  • Anna Pająkowska, msm.pl: Trzeba mieć plan i narzędzia – str. 14
  • Artur Zajdel, Dom Ubezpieczeniowy Spectrum: Infrastruktura informatyczna Spectrum – str. 14
  • Leadenhall: LIS wspiera sprzedaż – str. 15
  • Wacław Migacz, Alwis Ubezpieczenia: W grupie siła! – str. 16
  • Piotr Głowski, Unilink: Analiza potrzeb (i możliwości) klienta przede wszystkim – str. 17
  • Patryk Jarmuż, ecom, Izabela Dziadkowiak, CONDITOR: 5 kroków do udanego wdrożenia nowego systemu w multiagencji – str. 18
  • Katarzyna Barszcz-Mrozicka, KBM Ubezpieczenia: Multiagencja od kuchni – str. 19
  • Artur Sójka, Biznes Klub Polska: Twój największy kapitał – str. 19
  • Ewelina Kałużna, Ale Agent: Czas na większą uważność i aktywność online – str. 20
  • Marcin Kowalik: Jeszcze krócej i bardziej cyfrowo – str. 20
  • Paweł Skotnicki, PSRDU: Blisko siebie i blisko klientów – str. 21

Poza tym w numerze:

  • Tomasz Zyśko, Nationale-Nederlanden: Bez doradcy nie ma życia – str. 5

22,064FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie