Pracownia Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego po raz czwarty przyznała PZU „Certyfikat prostej polszczyzny”. Tym razem dla serwisu mojePZU.
– Tworząc serwis mojePZU, chcieliśmy zaoferować klientom proste i łatwe w użyciu narzędzie do korzystania z usług PZU. „Certyfikat” potwierdza, że serwis jest przejrzysty i czytelny, a wszystkie treści spełniają warunki światowego standardu prostego języka. Dzięki temu klient łatwo znajdzie informacje, których potrzebuje. To ważne, ponieważ mojePZU to serwis samoobsługowy, w którym klienci nie tylko sprawdzą szczegóły swojego ubezpieczenia, ale także umówią się do lekarza czy zgłoszą szkodę – mówi członek zarządu PZU Życie Dorota Macieja, odpowiedzialna za funkcjonujący w grupie Zespół Prostego Języka.
Treści w serwisie mojePZU przeszły ocenę ilościową i jakościową. Eksperci językowi z Pracowni Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego zbadali prawie 16 tysięcy słów. Oceniali m.in. ich dobór, a także relacyjność i strukturę tekstów.
Jak podkreśla Dorota Macieja, PZU to jedyny w Polsce ubezpieczyciel, który już po raz czwarty został uhonorowany „Certyfikatem prostej polszczyzny”. – Klienci nie muszą być ekspertami od ubezpieczeń, dlatego naszym zadaniem jest ułatwić im zrozumienie często specjalistycznych informacji przez jasny i przystępny język. Cieszę się, że zaangażowanie utworzonego przed rokiem Zespołu Prostego Języka tak szybko przynosi spektakularne efekty – zaznacza.
„Certyfikat prostej polszczyzny” jest przyznawany największym instytucjom i urzędom w Polsce, komunikującym się prosto i efektywnie.
(AM, źródło: PZU)