Chatbot jako agent sprzedaży i obsługi klienta na Messengerze

0
604

Przypomnijmy, że chatbot program komputerowy, którego zadaniem jest prowadzenie rozmowy z użytkownikami za pomocą interfejsu tekstowego. Używa on przy tym zdefiniowanych formatów tekstowych lub rozumienia języka naturalnego.

Mówiąc najprościej, chatbot to takie narzędzie, które „rozmawia” z twoimi klientami, kiedy ty jesteś niedostępny.

Z tego artykułu dowiesz się, jak wykorzystać chatboty, aby pomagały ci w prowadzeniu twojej firmy ubezpieczeniowej: pozyskiwać nowych klientów, ale również obsługiwać aktualnych.

Chatbot znakomicie sprawdza się w pozyskiwaniu nowych klientów. Czytając to zdanie, możesz mieć wątpliwości i uważać, że ludzie wolą rozmawiać z człowiekiem, a chatbot to przecież tylko „głupia maszyna”.

Wiedz zatem, że 80% użytkowników, którzy mieli kontakt z chatbotami, ocenia je pozytywnie. Co więcej, 69% użytkowników, mając do wyboru bota i kontakt z doradcą, wybierze bota, gdyż z dużym prawdopodobieństwem uzyskają wówczas potrzebne informacje szybciej niż podczas rozmowy z człowiekiem. A jest to bardzo ważne również dlatego, że 78% klientów deklaruje, iż to właśnie szybkość odpowiedzi i rozwiązania problemu jest dla nich kluczowa.

Jak chatbot może służyć jako agent sprzedaży?

1. Chatbot dostarczy ci mnóstwa KWALIFIKOWANYCH leadów, jeśli tylko dasz ludziom jakąś darmową konsultację lub wiedzę. Twój chatbot przyciągnie wiele osób do zapisania się do niego – i już masz ciepły lead, z którym możesz pracować.

2. Możesz śledzić i odzyskiwać leady za darmo z chatbotem! Jeśli ktoś nie skończy przygotowanego przez ciebie formularza na darmową wycenę lub cokolwiek, twój chatbot wyśle im kolejne wiadomości uzupełniające, aby przypomnieć o zakończeniu procesu – jest to bardzo ważna korzyść, ponieważ wszystko dzieje się automatycznie za pośrednictwem Messengera i można odzyskać masę utraconych kontaktów z tego powodu.

3. Będziesz znał wszystkie informacje o swoich leadach przed nawiązaniem pierwszego kontaktu.

Pomoże ci to zrozumieć ich sytuację i cele, a także znacznie ułatwi proces sprzedaży. Chatbot zada ci wszystkie pytania, na które musisz odpowiedzieć (np. o aktualną sytuację leadów; Czy mają ubezpieczenie?; Jaki jest ich wiek, e-mail, telefon itp.).

Zasadniczo chatbot dowie się wszystkiego, co musisz wiedzieć, i prześle ci wszystkie informacje, zanim zadzwonisz do osoby, z którą chatbot rozmawiał.

4. Twój chatbot będzie budował zaufanie znacznie szybciej.

Jeśli masz artykuły na blogu, porady, filmy (np. jak wybrać najlepsze ubezpieczenie czy cokolwiek innego), twój chatbot zmotywuje ludzi do pobrania tych darmowych zasobów.

Zbuduje zaufanie, pokazując prawdziwe referencje, powie o twojej firmie lub pokaże twój zespół i w ten sposób zwiększy zaufanie między odbiorcami a twoją firmą ubezpieczeniową.

Jak chatbot może służyć jako agent obsługi klienta?

1. Możesz zautomatyzować wszystkie pytania, które ludzie nieustannie zadają.

Przygotuj odpowiedzi na najczęstsze. Z chatbotem nie muszą czekać na twoją odpowiedź, otrzymają ją natychmiast, a dzięki temu wybiorą ciebie zamiast konkurenta, który wymaga od nich czasu. Co więcej, możesz „zatrudnić” do tego sztuczną inteligencję, dzięki czemu chatbot zrozumie dokładnie intencje twojego klienta i prześle mu idealnie dopasowaną odpowiedź.

2. Twój chatbot rozwiąże problemy w kilka sekund!

Może dostarczyć ważnych linków, np. jeśli klienci będą musieli zgłosić roszczenie, sprawdzić zasady itp. Nie muszą już ich szukać na twojej stronie – będą je mieli bezpośrednio w twoim chatbocie, a dostęp to tylko dwa kliknięcia.

Twój chatbot udostępni wszystkie dane kontaktowe, dzięki czemu ludzie będą mogli łatwo do ciebie zadzwonić w razie potrzeby.

3. Pozwól, aby chatbot i twoi współpracownicy działali razem.

Twój chatbot może mieć funkcję czatu na żywo – to znaczy, że jeśli ktoś chce porozmawiać z człowiekiem, może poprosić o czat na żywo i może być połączony z jednym z twoich agentów wsparcia.

Ubezpieczeniowy chatbot może przenieść twoją firmę na wyższy poziom i pomóc pozyskać rentownego wirtualnego asystenta.

Marcin Olejnik
#BotFather

twórca botów, założyciel Chatbots.pl