Zastanawiałem się, jak jeszcze mogę pomóc agentom w budowaniu przez nich ich kolejnego niezależnego źródła nowych klientów ubezpieczeniowych, jakim jest Facebook.
Większość osób, którym pomagam, wie już, że najlepiej skupić się na trzech filarach treści:
- historie, jak pomogli swoim klientom,
- edukacyjne treści rozwiązujące problemy ich grupy docelowej,
- dokumentowanie, jak agent rozwija siebie lub swoją firmę.
Jednak wiele osób nadal jeszcze ma opory przed wystartowaniem. Przed budowaniem takiej obecności w mediach społecznościowych wstrzymuje ich obawa, że coś zrobią źle…
Rozumiem to. Te wszystkie zagadnienia mogą być przytłaczające.
Dlatego spytałem moją społeczność – Ekipę Kowalika (serio, jest taka grupa na Facebooku), co powinien zawierać idealny post ubezpieczeniowy na FB.
Mądrość pozytywnych ludzi przemówiła. I oto powstała
checklista idealnego posta ubezpieczeniowego na Facebooku:
- Już w pierwszym zdaniu jest „hak” przyciągający uwagę
- Mój post nikogo nie krzywdzi
- Mój post daje wartość mojej grupie docelowej
- Tekst w moim poście jest łatwy do zrozumienia
- Zdjęcie w moim poście jest wyraźne
- Jestem na zdjęciu w moim poście
- Jest historia/edukacja/rozwiązuję problem odbiorców
- Na zdjęciu mogę też oznaczyć kogoś innego (i mam na to jego zgodę)
- Post pokazuje mnie jako profesjonalistę
- Post pokazuje mnie od mojej ludzkiej strony
- Odbiorca wie, co ma zrobić w kolejnym kroku
- Użyte są emotikony
- Odpowiadam na komentarze pod postem
- Na końcu jest wezwanie do działania
Dodajmy tutaj jeszcze jeden punkt. Ważny.
- Dochowuję tajemnicy ubezpieczeniowej
Jeżeli nasz przygotowany post spełnia większość punktów z tej checklisty – jest dobrze!
Jeżeli spełnia wszystkie – jest idealnie!
I tu dochodzimy do przewrotnej myśli. Nie szukajmy ideału. Publikujmy jak najczęściej. Bądźmy w kontakcie z naszą publicznością, kiedy to tylko możliwe.
Starajmy się z każdą aktywnością w mediach społecznościowych być odrobinę lepsi, a bardzo szybko checklista nie będzie już potrzebna. Klienci zaczną zgłaszać się sami.
Checklista w postaci PDF jest bezpłatnie do pobrania na marcinkowalik.online/checklista.
Marcin Kowalik
marcinkowalik.online