Czas na większą uważność i aktywność online

0
960

Uważam, że rok 2023 to nowa szansa dla agentów zdecydowanych na rozwój i budowanie marki osobistej. Zaplanowałam kolejne wyzwania, które ułatwią nam pracę, nauczą pozyskiwania klientów oraz pokażą, jak odzyskać czas i zarabiać więcej.

Już w 2020 r. zapoznałam się z artykułem EY Polska na temat tego, jak Polacy kupują ubezpieczenia. „Przeprowadzone przez EY badanie pokazało, że 38% klientów korzysta w celu wyszukiwania odpowiedniej polisy jedynie z kanałów tradycyjnych, 27% wykorzystuje do tego tylko kanały cyfrowe, a 35% łączy obie te możliwości. Cały czas zamknięcie sprzedaży w większości przypadków (66%) odbywa się w kanałach tradycyjnych, a w 34% jest całkowicie zdalne” (źródło: https://go.ey.com/3U9KsZP).

Nie przeocz młodych

Dla agentów, którzy coraz częściej decydują się na zdalną obsługę klienta, to dobra wiadomość, ponieważ klienci szukają rozwiązań w internecie (tak jest łatwiej i wygodniej), a jednocześnie chcą mieć pewność, że w razie pytań lub zdarzeń agent pomoże. Dlatego dobrze jest, gdy pojawia się on w internecie poprzez media społecznościowe, ale zawsze może zapewnić kontakt bezpośredni. To nasza przewaga w porównaniu z kanałem cyfrowym.

W 2022 r. w swoim biurze zauważyłam jeszcze większą liczbę klientów, którzy decydują się na zakup polisy online. Jest to ogromna elastyczność względem klienta oraz oszczędność czasu – zarówno jego, jak i agenta. Myślę, że agenci, którzy nie zdecydowali się jeszcze na promowanie swojej działalności w mediach społecznościowych, tracą okazję na pozyskanie wielu młodych klientów.

Kurs życia

Zauważyłam też, że wzrasta zainteresowanie produktami życiowymi – młodzi i zdrowi ludzie coraz częściej pytają o takie rozwiązania i rozmowy stają się łatwiejsze. Wzrost tej świadomości otwiera nowe drogi sprzedaży dla agentów. Dlatego w marcu stworzyłam nowy kurs, w którym omawiam krok po kroku, jak wykorzystać bazę klientów i zacząć sprzedawać produkty na życie i zdrowie. Cieszył się on dużym zainteresowaniem. Grupa 55 agentów nauczyła się, jak rozmawiać z klientami, żeby kompleksowo zabezpieczyć ich życie, a nie skupiać się tylko na komunikacji i majątku.

Kongres Multiagentów i Obudź Życie w Multi

Agenci chcą rozwijać swoje umiejętności i nie czekają tylko na szkolenia zapewniane im przez TU, ale sami szukają odpowiednich kursów i kontaktu z praktykami. Potwierdzeniem było wydarzenie zorganizowane przez Waldemara Poberejkę i Martę Piasecką z Życie w Multi.

Agenci mieli niesamowitą okazję wymienić się doświadczeniami w prowadzeniu biznesu ubezpieczeniowego, poznać się i zyskać energię oraz motywację do realizacji swoich celów.

Moim zdaniem I Kongres Multiagentów, na którym pojawiło się 170 przedsiębiorców z całej Polski, to jedno z ważniejszych wydarzeń, jakie powinno na stałe znaleźć się w kalendarzu każdego przedstawiciela naszej branży.

Doceń Facebooka

Po przeprowadzonych webinarach, kursach i wyzwaniach zauważyłam dwukrotny wzrost zainteresowania wśród agentów tematyką pozyskiwania klientów przez Facebooka. Bezpłatne webinary obejrzało łącznie 2150 agentów, a wielu z nich uczestniczyło w płatnych kursach, które krok po kroku pomogły wdrożyć zmiany w mediach społecznościowych i przyczyniły się do zwiększenia sprzedaży i budowania rozpoznawalnej marki.

Facebook to najszybsza i najłatwiejsza forma aktywnego pozyskiwania klientów i przede wszystkim darmowa. Ulotki, reklamy w radiu czy banery w mieście to często spore zaangażowanie i wydatki, a efekt nie jest tak odczuwalny jak promowanie swojej działalności w mediach społecznościowych. Czy wiesz, co możesz stracić, jeśli nie zaczniesz w nich działać jako agent ubezpieczeniowy?

  • Twoi znajomi dalej nie będą wiedzieli, że zajmujesz się ubezpieczeniami.
  • Twoi klienci nie dowiedzą się, jakie jeszcze produkty możesz im zaproponować i jak pomóc.
  • Konkurencja stanie się bardziej rozpoznawalna w twoim mieście niż ty.
  • Konkurencja zacznie mocno działać i twoi klienci pójdą właśnie do niej.

Jeśli chcesz tego uniknąć, wykorzystaj dostępne możliwości. Za rok będzie trudniej się wyróżnić, bo codziennie nowi agenci decydują się na aktywność na Facebooku.

Zachęcam do obserwowania mojej strony – ALE AGENTKA Ewelina Kałużna i dołączenia do grupy agentów na Facebooku – ALE AGENT – Jak efektywnie wykorzystać Facebook do sprzedaży ubezpieczeń.

Ewelina Kałużna
właścicielka Centrum Ubezpieczeń Ewelina Kałużna
założycielka grupy dla agentów – ALE AGENT