Jeszcze krócej i bardziej cyfrowo

0
672

Kiedy już myśleliśmy, że lata 2020 i 2021 będą najbardziej szalonym czasem, nastał rok 2022. Moje przemyślenia i wnioski biznesowe z niego to też kluczowe punkty do realizacji na przyszły – 2023 rok.

Od lat namawiam zaprzyjaźnionych agentów oraz multiagentów, których szkolę, by nie ograniczali zasięgu działania tylko do swojej miejscowości. I wreszcie przyszedł czas na mnie, by także się w ten sposób otworzyć. Możliwe nawet, że koszmar wielu agentów, jakim jest konkurowanie z directem, za chwilę będzie też trudną sytuacją i dla drugiej strony.

Zdobycie kompetencji do pozyskiwania klientów ubezpieczeniowych przez internet nie jest łatwe, ale jest możliwe. I tak samo jak direct „podbierał klientów” agentom, tak teraz mogę sobie wyobrazić sytuację, w której duża multiagencja, z dobrą siatką sprzedaży w całej Polsce i ze sprawnym procesem zdalnej sprzedaży, uruchamia własny kanał direct.

Wracając do mojej „odrobionej lekcji”. Właśnie rozpoczynam współpracę ze szwajcarskimi i niemieckimi multiagentami. Bo skoro uczę multiagentów w Polsce, że mogą pozyskiwać klientów z całego kraju, to tak samo mogę pozyskiwać leady ubezpieczeniowe – na całym świecie.

Pokolenie Z wchodzi na rynek konsumentów

Zacznijmy od definicji z Wikipedii: Pokolenie Z (ang. Generation Z), in. zoomerzy, generacja Z, Post-Millennials, pokolenie internetowe – pokolenie ludzi urodzonych po roku 1995 do roku 2012, dopiero wkraczających na rynek pracy. Według większości źródeł to pokolenie urodzonych po 1995 r. Nazywane jest również „generacją multitasking”, „cichym pokoleniem”, „Generation V”, „Generation C”. Są to pierwsi ludzie dorastający we w pełni scyfryzowanym społeczeństwie.

Klienci reprezentujący pokolenie Z wchodzą na rynek pracy. Stają się też powoli konsumentami ubezpieczeniowymi. Oni naprawdę szukają informacji o ubezpieczeniach i innych produktach tylko w sieci. Dla nich to normalne. 

Artur Roguski w Nowym marketingu pisał o odpływie młodych użytkowników z Facebooka (Meta) oraz o tym, że pokolenie Z traktuje TikTok jak telewizję. Ostatnio rozmawiałem z młodszą od siebie koleżanką, która wprost mówiła, że przepisu na nowy rodzaj dania z makaronem nie szukała na YouTube czy w Google. Szukała go na TikToku.

TikTokizacja treści

Krótka, łatwa do przyswojenia treść w postaci wideo na TikToku ma wpływ też na nas i naszych klientów. Oducza nas konsumpcji długich form. Nie uciekniemy od tego, że uwaga naszych odbiorców docelowych jest właśnie tam. Na pewno będę testował też ten kanał komunikacji, pozyskując leady ubezpieczeniowe.

Delegowanie, automatyzacja, wykorzystanie CRM

W jednej z ankiet pytałem agentów i multiagentów, z czego korzystają przy zbieraniu danych klientów i planowaniu spotkań. Aż 61% badanych odpowiedziało, że jeszcze korzysta z kalendarza książkowego, 28% że ma wszystko w komputerze, 8% wskazało CRM.

Jako cel dla „człowieka dzielącego się wiedzą” postawiłem sobie na 2023 r. pokazywanie zalet programów CRM oraz tego, jak korzystam z tego typu rozwiązań. Pierwszym krokiem w tę stronę było przygotowanie porównania programów CRM dla branży ubezpieczeniowej.

Kilka zadań związanych z pozyskiwaniem klientów, leadów ubezpieczeniowych, publikowaniem treści w ramach content marketingu na pewno będę delegował. Już teraz natomiast automatyzuję wszystkie powtarzalne czynności. Od przekazania leada ubezpieczeniowego do agenta, przez powiadomienie klienta o numerze kontaktowym do agenta czy też edukacji potencjalnych klientów o korzyściach płynących z ubezpieczenia, z wykorzystaniem e-mail marketingu.

Marcin Kowalik
marcinkowalik.online