Dlaczego nie mamy problemów z pozyskiwaniem nowych klientów?

0
421

Bo ciągle rośniemy i się rozwijamy. Bo mamy dla nich dobre propozycje. Nasze atuty to minimalne zaangażowanie czasowe klienta oraz agenta i bardzo dobra, profesjonalna oferta.

Jesteśmy online od dziesięciu lat i będziemy nadal. Z takim pomysłem wchodziliśmy na rynek już dziesięć lat temu, pandemia tylko przyspieszyła nasz rozwój. Ubezpieczenia można sprzedawać i kupować, siedząc przy biurku lub na kanapie ze swoim laptopem na kolanach. Wygodnie, bezpiecznie, komfortowo dla obydwu stron. Warunki uzgadniamy na piśmie, więc jest to bezpieczniejsza forma.

Oczywiście jeżeli jest taka potrzeba, to też obecne komunikatory pozwalają nam się szybko zobaczyć i usłyszeć. Jaka to olbrzymia oszczędność czasu i zasobów, np. paliwa czy papieru. Kto nie zna powiedzenia „czas to pieniądz”? – więc korzystajmy z tej formy sprzedaży, oszczędzając czas klienta i własny.

Współpracujemy z nowoczesnym agentem i klientem. Czy są klienci, którzy chcą ciągle przyjść do biura – oczywiście tak. Czy są agenci, którzy te biura ciągle chcą otwierać – oczywiście tak. Ale to nie jest rosnący rynek.

Bo coraz więcej jest klientów, którzy kupują różne rzeczy przez internet, i coraz więcej jest agentów, którzy chcą tak prowadzić dystrybucję. My posiadamy narzędzia i wiedzę, żeby taką sprzedaż oferować klientom, i wsparcie dla takiej sprzedaży agentom.

Szanujemy czas agentów i klientów. Mamy dziś czas nadmiaru wszystkiego. Za dużo informacji, szkoleń, za dużo ofert. Za dużo możliwości. To wydaje się dziwne, ale może być problemem zarówno dla klienta, jak i dla agenta. Co wybrać, co jest lub będzie dla mnie najlepszym rozwiązaniem?

W tym nadmiarze klient potrzebuje wsparcia i pomocy. Kogoś, kto pomoże mu wybrać najlepszą dla niego ofertę, mając na uwadze właśnie interes tego klienta. On nie musi sam wykonywać tej pracy związanej ze zdobyciem wiedzy na temat oferty i wybieraniem rozwiązania. Zbieramy dane – szukamy rozwiązań – przedstawiamy je klientowi, odpowiadamy na pytania i finalizujemy to, co wybrał.

Nowoczesne narzędzia i wiedza agenta to klucz do skutecznej sprzedaży. Żeby zaoszczędzić czas klienta i swój, musimy mieć narzędzia, które pozwolą nam w sposób metodyczny zbierać dane i je magazynować. Ważne jest, żebyśmy mogli w prosty sposób przeanalizować to, co klient posiada i jak to jest ubezpieczone – czyli taki widok klienta 360 stopni. Te dane w łatwy sposób trzeba aktualizować w czasie, ale też z datami, kiedy zmiany wystąpiły.

Wszystkie wymogi formalne, czyli RODO i APK, też należałoby przy tym kliencie spełniać. Żeby nie było problemu potem, czy możemy się z nim kontaktować i czy oferta przygotowana jest poprawnie w stosunku do danych, które nam podał. Wysyłka ofert z jednego miejsca – dostęp dla klienta do polis lub/i ofert też ułatwia komunikację.

Uczymy agentów pozyskiwać klientów w sieci. Zakładamy fanpage i uczymy, jak się skutecznie pozycjonować. Oczywiście ten nowoczesny klient będzie nas szukał w sieci i tam musimy być.

Własna strona z blogiem, fanpage’em na FB, Instagram, może Twitter i inne. W zależności, do jakiego klienta chcesz dotrzeć i jakie produkty lub usługi chcesz wypromować.

Czy klient po pandemii wróci do biura? Zauważalny jest odpływ klientów z takich chodzących do biur w stronę telefonu, e-maila i internetu. Klienci utrzymują kontakt ze swoim agentem, ale już nie z biurem. To wtedy po co te koszty, czy one nam są do czegokolwiek potrzebne, czy to tylko przyzwyczajenie?

Czasami agenci mówią o prestiżu, bo biuro w ładnej lokalizacji z logo marki coś im dodaje. I tak, i nie, w mniejszych miejscowościach może jeszcze to ma znaczenie, w większych miastach – żadnego. Prestiż najlepiej budować poprzez naszą wiedzę i profesjonalizm w kontakcie z klientami. Ten trend będzie się nasilał, więc warto policzyć, jak bardzo koszt wynajmu biura jest dla nas opłacalny.

W jakim kierunku rynek ubezpieczeniowy będzie się rozwijał? Teraz już nie będziemy walczyć z innym agentem, przedstawicielem leasingu czy dealerem. Teraz będziemy walczyć ze sztuczną inteligencją, która coraz mocniej wkracza w cały obszar sprzedaży i obsługi ubezpieczeń. To jest droga technologia, więc będzie wykorzystywana przez TU i banki, czyli instytucje, które takie zasoby finansowe posiadają.

Sztuczna inteligencja potrzebuje też dostępu do dużej ilości danych, żeby się skutecznie uczyć. Łatwiej będzie ją wykorzystać przy masowym produkcie, takim jak OC, niż przy produkcie firmowym.

Cross-selling, o którym mówią wszyscy, w multiagencji powinien być kluczowym działaniem. Klient, który jest związany z nami wieloma rozwiązaniami ubezpieczeniowymi, któremu co jakiś czas oferujemy nowe produkty, dopasowane do jego potrzeb, któremu oszczędzamy czas i pieniądze, zostanie z nami i będzie się razem rozwijał.

Zapraszamy do współpracy!

Anna Pająkowska
msm.pl