Dwa miliony zł premii w programie Link4 Kasa Wraca

0
499

46 tysięcy uczestników, ponad 108 milionów przejechanych kilometrów, więcej niż 2 mln zł premii za bezpieczną i przepisową jazdę – tak prezentował się bilans programu Link4 Kasa Wraca na koniec ubiegłego roku. Rekordzista otrzymał premię finansową w wysokości 1,2 tys. zł.

– Te wyniki w pełni nas zadowalają z dwóch powodów. Po pierwsze, dzięki programowi możemy nawiązać długotrwałe relacje z naszymi klientami i towarzyszyć im w codziennych podróżach, a po drugie, promujemy bezpieczny i przepisowy styl jazdy. Tak rozumiemy prewencyjną działalność w ubezpieczeniach, bo w interesie nas wszystkich jest, by na polskich drogach było bezpieczniej – tłumaczy Katarzyna Wojdyła, członek zarządu Link4.

Program Kasa Wraca wystartował w kwietniu 2017 roku (wcześniej, od 2015 r. Link4 prowadził pilotaż programu pod nazwą „Bezpieczna Jazda z Link4”). Rozwiązanie umożliwia analizę stylu jazdy kierowcy, uwzględniając m.in. przejechany dystans, płynność jazdy i teren, po którym się porusza. Sumaryczna ocena pozwala zaklasyfikować kierowcę do odpowiedniego profilu, co decyduje o wysokości przyznanej premii finansowej. Ich sumę po roku ubezpieczeni mogą zamienić na zwrot części składki ubezpieczeniowej (nawet do 30%).

– Co ważne, kierowcy, którzy preferują bardziej dynamiczny styl jazdy, nie są w żaden sposób karani wyższą składką. Stosujemy zasadę marchewki, bo program ma na celu promowanie dobrych nawyków na drodze. Po przejechanym dystansie nasz klient otrzymuje informację zwrotną, czy jechał przepisowo i co ewentualnie może w swojej jeździe poprawić – wyjaśnia Krzysztof Kosiński, kierownik zespołu CRM Pionu Marketingu Link4.

Osoby, które decydują się na udział w programie, otrzymują roczny bezpłatny dostęp do nawigacji NaviExpert, która zawiera wbudowany moduł Kasa Wraca, służący do naliczania punktów za styl jazdy. Warunkiem uzyskania premii jest przejechanie z włączoną aplikacją  minimum 200 km w miesiącu (w tym czasie uruchamiając aplikację w trakcie co najmniej 5 różnych dni i pokonując danego dnia minimum 10 kilometrów).

– Rozwiązanie Link4 Kasa Wraca jest doskonałym przykładem tego, jak nowe technologie mogą wpływać na poprawę naszego bezpieczeństwa w codziennym życiu. Kluczem do sukcesu tego projektu jest postawienie klienta w centrum. To on otrzymuje użyteczną aplikację, z której chce korzystać na co dzień, bo ułatwia mu ona życie. Pracując nad swoimi nawykami za kierownicą, klient ma ponadto bezpośredni wpływ nie tylko na swoje bezpieczeństwo, ale i na nagrodę finansową, którą odbierze. Ma powód do tego, by zmieniać swoje nawyki, bo wie, że pracuje wyłącznie na siebie. Zanim na rynku pojawiła się ta oferta, kierowcy wiedzieli, że opłacając swoje polisy, wrzucają pieniądze do wspólnej puli. Dzięki temu programowi to się zmienia – mówi Adam Bąkowski, prezes zarządu Telematics Technologies, właściciela nawigacji.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl