ERGO Hestia zmienia warunki w ubezpieczeniach transportowych

0
2898

ERGO Hestia wprowadza nowe warunki ubezpieczenia OC przewoźnika drogowego i spedytora oraz mienia w transporcie (cargo). Sopocka spółka zdecydowała się na wariant 3 w 1, czyli połączenie OC przewoźnika międzynarodowego, OC przewoźnika krajowego oraz OC spedytora w jeden produkt. Jednocześnie firma rozszerzyła podstawowy zakres ubezpieczenia.

Nowe warunki cargo umożliwiają zawarcie umowy ubezpieczenia w trzech wariantach: w zakresie podstawowym, rozszerzonym i pełnym. W praktyce oznacza to możliwość dopasowania oferty do potrzeb klienta i profilu jego działalności. W transporcie międzynarodowym podstawą pozostają Instytutowe Klauzule Ładunkowe. Na podstawie nowych OWU będzie można ubezpieczyć wszystkie rodzaje transportu: drogowy, kolejowy, wodny śródlądowy, lotniczy, morski i kombinowany.

– Nowe warunki wprowadziliśmy w odpowiedzi na potrzeby rynku i oczekiwania naszych klientów – podkreśla Patrycja Reglińska, zastępczyni dyrektora Biura Ubezpieczeń Korporacyjnych, odpowiedzialna w ERGO Hestii za ubezpieczenia transportowe i osobowe. – Dzięki zmianom, klauzule, które do tej pory trzeba było dodatkowo włączać, trafiły do zakresu podstawowego. Jesteśmy przekonani o konkurencyjności naszej oferty i zapraszamy do zapoznania się z jej szczegółami na Portalu Wiedzy Korporacyjnej.

Przedstawiciele sektora brokerskiego mogli zapoznać się ze zmianami w ofercie transportowej ERGO Hestii podczas konferencji pt. „Branża TSL w świetle ubezpieczeń – wyzwania i zagrożenia”, która odbyła się w Warszawie 19 marca 2024 roku w hotelu Westin. Wzięło w niej udział blisko 200 brokerów.

Nową ofertę zaprezentowały Patrycja Reglińska, Magdalena Szczęśniak i Iwona Kamecka. Poruszyły takie tematy, jak casco taboru kolejowego, OC przewoźnika i spedytora, a także ubezpieczenie mienia w transporcie krajowym i międzynarodowym. Podczas konferencji omówiono również zagadnienia dotyczące likwidacji szkód oraz wyłudzeń – podczas wystąpień pt. „Specyfika działań zmierzających do weryfikacji tezy o usiłowaniu wyłudzenia w ramach spraw odszkodowawczych z sektora komunikacyjnego”, które przygotowali Bartłomiej Adamski, Jarosław Nieć i Marcin Skóra oraz „Nowa rzeczywistość, nowe wyzwania okiem rzeczoznawcy”, zaprezentowanego przez Adama Opatowicza.

Szczegółową relację z konferencji opublikuje „Gazeta Ubezpieczeniowa” z 2 kwietnia 2024 r.

(AW)