Euler Hermes: Poprawa wyników dowodzi skuteczności strategii transformacji firmy

0
614

W 2019 r. wszystkie regiony i linie produktowe Euler Hermes zanotowały wzrost. Lepsze tempo wzrostu biznesu oraz jednocześnie obniżenie wskaźnika kosztów przełożyły się na poprawę wskaźnika zespolonego netto (bez uwzględnienia działalności usługowej) o 1,2 punktu procentowego do poziomu 79,9%.

Możemy być bardzo dumni ze swoich osiągnięć w minionym roku: nie tylko wyniki za 2019 rok są doskonałe, ale też wyraźnie przyspieszyliśmy pod względem aspektów handlowych i innowacyjności. Transformacja firmy przebiega zgodnie z planem – na poszczególnych rynkach geograficznych podejmowane są w związku z nią różnorodne inicjatywy – powiedział Wilfried Verstraete, prezes zarządu Euler Hermes.

Realizując transformację, staramy się także bacznie obserwować coraz bardziej złożone wyzwania, przed jakimi stają nasi klienci: wolniejszy wzrost gospodarczy, napięcia polityczne i handlowe, niepokojący trend wzrostu liczby niewypłacalnych firm, a obecnie także skutki gospodarcze epidemii koronawirusa Covid-19. Wiąże się to ze zwiększonym ryzykiem eksportowym dla przedsiębiorstw przy już i tak wysokim stopniu niepewności w wymianie handlowej. Bardziej niż kiedykolwiek wcześniej liderzy biznesu powinni stosować selektywne, prewencyjne podejście w zarządzaniu kredytem handlowym – dodał.

Rekordowy dochód operacyjny

Z podsumowania wyników finansowych ubezpieczyciela za 2019 r. wynika, że jego przychód wyniósł 2912,9 mln euro, co było rezultatem o 7,7% lepszym od odnotowanego rok wcześniej (przy założeniu stałych kursów wymiany). Dochód z działalności operacyjnej osiągnął rekordową wysokość 475,1 mln euro (+10,3% r/r). Osiągnięcie to było w głównej mierze efektem wyższych składek oraz poprawy wskaźnika zespolonego, wraz z wyższym dochodem z bieżących inwestycji. Wskaźnik Solvency II na koniec 2019 roku dla Grupy Euler Hermes uplasował się na poziomie 159%, o 4 pp. wyższym od odnotowanego na koniec 2018 r. W drugim roku z rzędu zakład osiągnął też najwyższy w historii poziom nowego biznesu (ubezpieczonego), uzyskując przy tym współczynnik retencji na poziomie 91%. Składki zarobione ubezpieczyciela wzrosły o 8,8% r/r, do 2477,1 mln euro. Wynik techniczny netto rzędu 395,4 mln euro był o jedną dziesiątą wyższy od ubiegłorocznego.

Skuteczna realizacja transformacji

Zdaniem władz Euler Hermes, te wyniki pokazują, że w niecałe dwa lata udało się przełożyć strategię transformacji do 2021 r. zatytułowaną „Confidence to be bold” (Odwaga dzięki pewności siebie) na rekordowe wyniki finansowe, a cyfryzacja i innowacyjność przewidziane w strategii realizowane są zgodnie z planem. Najnowszymi innowacyjnymi przedsięwzięciami ubezpieczyciela są: nowa platforma MyEH oraz Trade Match. Pierwsze z narzędzi, zbudowane i zaprojektowane we współpracy z klientami ma już 6500 użytkowników, a ich liczba do końca roku powinna sięgnąć 65 tys.. MyEH wspiera klientów w osiąganiu ich celów biznesowych – jest efektywna zarówno dla małych firm poszukujących szybkich i łatwych rozwiązań, jak i dla większych, które mają większą wiedzę na temat ryzyka kredytowego i potrzebują zaawansowanych rozwiązań. Z kolei Trade Match to bezpłatne narzędzie do wizualizacji danych, pozwalające na stworzenie zgodnie z własnymi potrzebami specjalistycznych analiz i prognoz dotyczących eksportu w oparciu o dane bezpośrednio z bazy Euler Hermes. Trade Match łączy oceny ryzyka w poszczególnych krajach i prognozy dotyczące możliwości eksportu i wzrost wymiany handlowej, przekazując informacje dotyczące ryzyka i możliwości dla eksporterów w 17 sektorach i 70 krajach.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl