Włoski Generali uruchamia nowy dział biznesu – ubezpieczenia dzieł sztuki. Do kampanii reklamowej zaangażowany został współczesny artysta Maurizio Cattelan, którego złocona rzeźba o wartości 2,4 mln euro została w tym roku skradziona z angielskiego zamku.
Artysta odmówił komentarza na temat kradzieży rzeźby zatytułowanej America, ale występuje w materiale promocyjnym Arte Generali z kopią swojego złoconego sedesu. Autorem fotografii jest słynny Oliviero Toscani.
Dyrektor generalny Generali Philippe Donnet chce dorównać swojej poprzedniej firmie, AXA, która jest liderem ubezpieczeń dla rynku sztuki, wykorzystując włoską tradycję i doświadczenie w dziedzinie sztuki oraz zaangażowanie Generali w kulturę. – Mówiąc zupełnie szczerze, kiedy przyszedłem do Generali Italia sześć lat temu, jako menedżer regionalny na Włochy, byłem zaskoczony, że nie prowadzimy tego rodzaju działalności we Włoszech – przyznał Donnet, cytowany przez Insurance Journal. – Nie wiedziałem, że będę miał tę możliwość jako CEO grupy, ale uważam wejście Generali w ten biznes za absolutnie konieczne.
Generali liczy na 50 mln euro (55 mln dol.) dochodu w ciągu pięciu lat z tego sektora, w którym spodziewany jest wzrost do 2,3 mld dol. w 2022 r. z 1,7 mld dol. pięć lat wcześniej. Prognozuje się, że w tym okresie globalna wartość dzieł sztuki wzrośnie o 20%, do 4,3 bln dol.
Szef nowego działu, Jean Gazancon, powiedział, że Generali ma zamiar zostać „życiowym partnerem” kolekcjonerów, wychodząc poza ubezpieczenia i oferując platformy umożliwiające wyceny ekspertów oraz rozwiązania dotyczące przechowywania, transportu i konserwacji. Poza dziełami sztuki Arte Generali będzie się zajmować cennymi przedmiotami kolekcjonerskimi, najwyższej klasy instrumentami muzycznymi i biżuterią o wartości do 150 mln euro.
Podmiot rozpocznie działalność najpierw w Europie, gdzie nazwa Generali jest znana, a następnie rozszerzy ją na Dubaj na Bliskim Wschodzie.
AC