Włoski Generali uruchamia nowy dział biznesu – ubezpieczenia dzieł sztuki. Do kampanii reklamowej zaangażowany został współczesny artysta Maurizio Cattelan, którego złocona rzeźba o wartości 2,4 mln euro została w tym roku skradziona z angielskiego zamku.
Artysta odmówił komentarza na temat kradzieży rzeźby zatytułowanej America, ale występuje w materiale promocyjnym Arte Generali z kopią swojego złoconego sedesu. Autorem fotografii jest słynny Oliviero Toscani.
![](/wp-content/uploads/2019/11/rep_artgenerali_251119.png)
Dyrektor generalny Generali Philippe Donnet chce dorównać swojej poprzedniej firmie, AXA, która jest liderem ubezpieczeń dla rynku sztuki, wykorzystując włoską tradycję i doświadczenie w dziedzinie sztuki oraz zaangażowanie Generali w kulturę. – Mówiąc zupełnie szczerze, kiedy przyszedłem do Generali Italia sześć lat temu, jako menedżer regionalny na Włochy, byłem zaskoczony, że nie prowadzimy tego rodzaju działalności we Włoszech – przyznał Donnet, cytowany przez Insurance Journal. – Nie wiedziałem, że będę miał tę możliwość jako CEO grupy, ale uważam wejście Generali w ten biznes za absolutnie konieczne.
Generali liczy na 50 mln euro (55 mln dol.) dochodu w ciągu pięciu lat z tego sektora, w którym spodziewany jest wzrost do 2,3 mld dol. w 2022 r. z 1,7 mld dol. pięć lat wcześniej. Prognozuje się, że w tym okresie globalna wartość dzieł sztuki wzrośnie o 20%, do 4,3 bln dol.
Szef nowego działu, Jean Gazancon, powiedział, że Generali ma zamiar zostać „życiowym partnerem” kolekcjonerów, wychodząc poza ubezpieczenia i oferując platformy umożliwiające wyceny ekspertów oraz rozwiązania dotyczące przechowywania, transportu i konserwacji. Poza dziełami sztuki Arte Generali będzie się zajmować cennymi przedmiotami kolekcjonerskimi, najwyższej klasy instrumentami muzycznymi i biżuterią o wartości do 150 mln euro.
Podmiot rozpocznie działalność najpierw w Europie, gdzie nazwa Generali jest znana, a następnie rozszerzy ją na Dubaj na Bliskim Wschodzie.
AC