Global Data: Ubezpieczenia turystyczne zyskają na pandemii, ale nie od razu

0
614

Pandemia spowodowała poważne zakłócenia w działalności tysięcy firm, a co za tym idzie ogromne spadki w niektórych liniach ubezpieczeń, ale część produktów może na niej skorzystać na dłuższą metę. Dla rynku ubezpieczeń na życie i zdrowotnych skutki pandemii będą wręcz korzystne, podobnie jak dla ubezpieczeń turystycznych – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Global Data.

Respondenci wskazują na pozytywny wpływ na produkty życiowe i zdrowotne, bowiem konsumenci i firmy w poczuciu zagrożenia ze strony koronawirusa chcą lepszej ochrony w postaci takich polis.

– Ubezpieczenie na wypadek przerw w działalności jest kolejnym produktem, który zyskał na pandemii Covid-19 – mówi Ben Carey-Evans, analityk z Global Data. – Firmy na całym świecie ucierpiały wskutek wymuszonego zamknięcia w 2020 i 2021 r. Prawdopodobnie pozytywny wpływ na tę linię ubezpieczeń będzie odczuwalny coraz silniej, gdyż właściciele firm będą zainteresowani polisami, które obejmują ochronę w sytuacji pandemii.

Taki produkt znalazłby się prawdopodobnie na jeszcze wyższym miejscu, gdyby nie dyskusje, czy ubezpieczyciele powinni wypłacać odszkodowania za zdarzenia związane z Covid-19.

Chyba najbardziej zaskakującym wynikiem ankiety jest piąte miejsce ubezpieczeń podróżnych. 10% respondentów uważa, że oddziaływanie pandemii na ten rodzaj ubezpieczeń jest jak najbardziej pozytywne.

Wydaje się, że jest to myślenie znacznie wybiegające w przyszłość, jako że ubezpieczenia podróżne ucierpiały w 2020 r. i z pewnością nie podźwigną się w 2021 r., biorąc pod uwagę trwające wciąż ograniczenia w podróżowaniu.

Niemniej jednak, podobnie jak w wypadku ubezpieczeń od przerw w działalności, konsumenci mogą przejawiać większą skłonność do zaopatrywania się w kompleksowe polisy podróżne, kiedy wreszcie będą mogli znów odbywać podróże zagraniczne. Może to oznaczać, że w tej linii ubezpieczeń nastąpi silne odbicie, kiedy już skończy się pandemia.

– Respondenci byli stosunkowo równo podzieleni, a żaden produkt nie uzyskał powyżej 19% głosów. Świadczy to o panującej obecnie niepewności, jednak pokazuje zarazem, że kilka wiodących produktów może odnieść korzyść w dłuższej perspektywie czasowej, pomimo obecnych zakłóceń – podsumowuje Ben Carey-Evans.

AC