Im mniejsza pojemność silnika, tym więcej szkód

0
177

Eksperci Rankomat przeanalizowali deklaracje kierowców ubezpieczających się za pośrednictwem firmy i wytypowali właścicieli najbardziej szkodowych modeli samochodów. Z ich analizy wynika, że wśród 20 najpopularniejszych w Polsce modeli więcej szkód na swoim koncie mają kierowcy pojazdów o niższej mocy silnika.

Obok właścicieli Skody Octavii (24,2%) najwięcej szkód deklarowali posiadacze Forda Mondeo (23,9%) i Volkswagena Passata (22,4%). Co ciekawe, jedynie auta z drugiego i trzeciego miejsca pierwszej dziesiątki posiadają z reguły dużą pojemność silnika. Pozostałe odznaczają się raczej niewielkimi pojemnościami. Najwięcej pod maską mają najczęściej pojazdy z końca tabeli. 

ModelHistoria deklaracji
szkód obecnych właścicieli
ModelHistoria deklaracji
szkód obecnych właścicieli
Skoda Octavia24,2%Audi A620,3%
Ford Mondeo23,9%Audi A420,1%
VW Passat22,4%Renault Clio20,0%
Skoda Fabia22,3%BMW seria519,6%
Ford Focus22,3%VW Golf19,1%
Renault Megane22,1%Fiat Punto18,3%
Opel Vectra22,0%Opel Corsa18,2%
Opel Astra21,8%Audi A318,0%
Honda Civic21,2%BMW seria317,5%
Toyota Yaris20,7%VW Polo17,5%

Wśród właścicieli 20 najpopularniejszych modeli samochodów w Polsce najmniej szkód w swojej historii OC deklarowali posiadacze BMW serii 3 i Volkswagena Polo (17,5%). 3 miejsce pod tym względem zajęli kierowcy Audi A3 (18%). Należy jednak pamiętać, że w całej historii ubezpieczenia mogli oni posiadać różne auta. 

Spośród 11 najczęściej ubezpieczanych w kalkulatorze Rankomat marek samochodów, najtańsze oferty obowiązkowego ubezpieczenia otrzymywali w 2020 r. właściciele Skody (612 zł), Toyoty (613 zł) i Fiata (625 zł). Z kolei najdroższe – kierowcy BMW (853 zł), Mercedesa Benza (747 zł) i Audi (741 zł).

Analiza powstała w ramach raportu „RanKING – rynek i ceny ubezpieczeń komunikacyjnych”. Raport jest podsumowaniem trendów kształtujących średnie składki obowiązkowych polis w minionym roku.

(AM, źródło: Rankomat)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here