Informować, rozmawiać i… sprzedawać

0
901

Ubezpieczenia nie są łatwym produktem do oferowania. Wskazywanie klientom potrzeb, które w ten sposób mogą zaspokoić, i prezentowanie samego produktu to część długiego procesu, w którym nie chodzi tylko o samą sprzedaż.

W dzisiejszym świecie coraz ważniejsza staje się właściwa komunikacja marketingowa i to nie tylko z samym kupującym.

Facebook, LinkedIn, Instagram, a nawet Tik-Tok już od pewnego czasu są wykorzystywane przez towarzystwa ubezpieczeniowe jako element komunikacji biznesowej. I nie chodzi wyłącznie o samo znalezienie nowych klientów i zaprezentowanie im możliwości produktowych, ale także o przekaz dotyczący samej firmy i jej działań, np. społecznych, środowiskowych czy też kulturalnych.

O tym warto mówić, tworząc odpowiedni przekaz, który może być potrzebny w procesie sprzedaży. Na to właśnie coraz częściej zwracają uwagę nie tylko klienci, ale i osoby, które w imieniu towarzystwa oferują ubezpieczenia, czyli agenci. Ci ostatni, w sumie podobnie jak kupujący polisy, też chcą mieć pewność, że pracują z wiarygodną i rzetelną, ale także nowocześnie podchodzącą do biznesu firmą.

Ważnym aspektem obecności w social mediach jest też aktywne monitorowanie opinii klientów i odpowiadanie na ich potrzeby. To pomaga być z nimi w stałym kontakcie i lepiej zrozumieć ich perspektywę. To konieczne w procesie angażowania odbiorców w rozwój marki.

Bardzo istotna jest również komunikacja bezpośrednio z agentami, którzy nas reprezentują. To oni są pierwszą linią kontaktu z klientem, dlatego staramy się wyposażyć ich w narzędzia, które ułatwią im obecność w social mediach. Zapewniamy im np. gotowe posty czy dodatkowe materiały edukacyjne, które pomagają im w promowaniu oferty i swoich agencji w ich społecznościach – uważa Iwona Mazurek z Departamentu Marketingu i PR TU Warta.
Treści prezentowane w mediach społecznościowych dotyczące ubezpieczeń to ważny element edukacji, której tak bardzo potrzeba w budowaniu świadomości finansowej Polaków. W proces ten są zaangażowane nie tylko towarzystwa, ale również pośrednicy, ci mali, ale także więksi, do których przyjdą klienci po ubezpieczenia.

W dynamicznie zmieniającym się świecie oraz branży ubezpieczeń priorytetem Wienera jest utrzymanie pozycji lidera w innowacyjnych strategiach komunikacji. Oficjalne profile na Facebooku, w tym grupa Cafe Wiener dla pośredników ubezpieczeniowych, oraz nasza obecność na LinkedInie, pełnią kluczową rolę jako platformy umożliwiające bezpośredni kontakt z klientami, partnerami biznesowymi i całym środowiskiem ubezpieczeniowym.

Społeczność Cafe Wiener to miejsce, w którym nasi pośrednicy mogą dzielić się doświadczeniami, zdobywać wiedzę i wspólnie się rozwijać. Pomysł na stworzenie tego kanału komunikacji z agentami narodził się we wrześniu 2019 r. Wspólnie z Biurem Sprzedaży Ubezpieczeń Detalicznych poszukiwaliśmy idealnego, wygodnego, prostego i przede wszystkim szybkiego rozwiązania umożliwiającego błyskawiczne odpowiadanie na pytania pośredników.

W 2023 r. liczba naszych użytkowników przekroczyła 5,5 tys. zweryfikowanych osób. W grupie opublikowano ponad tysiąc postów, a liczba komentarzy wyniosła prawie 4,5 tys. Zebraliśmy niemal 28,5 tys. reakcji, te liczby potwierdzają, jak zaangażowaną społeczność udało się nam stworzyć – mówi Krzysztof Kulasza, menedżer ds. komunikacji w TU Wiener.

Wszystkie podmioty na rynku oferujące ubezpieczenia muszą być dziś wyposażone nie tylko w takie narzędzia, jak nowoczesne i przyjazne systemy informatyczne do obsługi, ciekawe materiały marketingowe, ale także coś, co staje się coraz powszechniejszym instrumentem dotarcia do obiorcy. To możliwość efektywnej komunikacji z klientem za pośrednictwem social mediów, dającej informacje o nim, ale jednocześnie pozwalającej na szybkie dostarczenie wiedzy o produkcie oraz argumentów sprzedażowych przemawiających za wyborem konkretnego towarzystwa.

W dobie wszechobecnego internetu i szybkiego dostępu do informacji i nowości może to stanowić o przewadze firmy w rywalizacji o klienta.

Grzegorz Piotrowski

gpiotrowski@o2.pl