Infrastruktura informatyczna Spectrum

0
884

Rozwój technologii informatycznych w ciągu ostatnich lat przybrał zawrotne tempo, umożliwiając tworzenie coraz bardziej zaawansowanych narzędzi dla agenta ubezpieczeniowego. W Domu Ubezpieczeniowym Spectrum samodzielnie zbudowaliśmy backoffice od podstaw – dzięki temu jest doskonale dopasowany do potrzeb naszych partnerów.

System All in #1 SADUS to nowoczesny kombajn dla multiagenta. Umożliwia kalkulację i wystawienie polisy (komunikacja, dom/mieszkanie, ubezpieczenia NNW i zdrowotne, podróż, GAP, koszty leczenia cudzoziemców, grupy otwarte), a także proste i szybkie generowanie druków wypowiedzeń. Automatycznie rejestruje w portalach towarzystw modyfikacje i raty. Obsługuje tradycyjne oraz elektroniczne metody płatności – w tym BLIK.

SADUS zawiera też narzędzia do pracy zdalnej – np. finalizacja zakupu polisy przez klienta online czy moduł do inspekcji pojazdów (AC/szyby) z możliwością przesłania klientowi do samodzielnego wykonania według instrukcji krok po kroku.

CRM w systemie All in #1 SADUS gromadzi informacje na temat potrzeb, polis, płatności i kalkulacji klienta. Automatycznie wysyła powiadomienia SMS o kończących się polisach i nadchodzących terminach płatności rat. Moduły APK i RODO powstały po to, by w łatwiejszy sposób spełnić ustawowy obowiązek na ścieżce wystawiania lub rejestracji dokumentów.

System pomaga też w obsłudze klientów biznesowych – jest połączony poprzez API z bazą GUS i CEiDG, dzięki czemu pozwala na zaawansowane wyszukiwanie firm i automatycznie uzupełnia ich dane.

Obowiązujące akty prawne oraz informacje o produktach są dostępne w usystematyzowanym centrum wiedzy – dokumenty ubezpieczeniowe można jednym kliknięciem przesłać stąd do klienta na SMS lub e-mail. Baza zawiera także wykaz kontaktów do menedżerów towarzystw ubezpieczeniowych oraz moduł szkoleń zgodny z IDD.

System All in #1 oferuje dostęp do zaawansowanych narzędzi analitycznych i rozliczeniowych. Statystyki zapewniają bieżący podgląd produkcji z podziałem na OFWCA, towarzystwa i ryzyka. Moduł prowizji informuje o prognozowanych zarobkach w czasie rzeczywistym.

Rozliczeniem produkcji zajmuje się scentralizowany system sieci Spectrum – wystarczy wydrukować automatycznie wygenerowany raport, przekazać go kurierowi wraz z dokumentami, a inkaso z wielu towarzystw wpłacić na jedno konto.

Aplikacja dla multiagenta SADUS mobile to kolejne narzędzie, które pozwala na korzystanie z funkcji systemu All in #1 z poziomu smartfona opartego na systemie Android lub iOS. Za pomocą aplikacji można m.in. dodawać załączniki i modyfikacje do polis w taki sposób, aby zostały one automatycznie zarejestrowane w bazach ubezpieczycieli. SADUS mobile umożliwia też odczyt kodu AZTEC z dowodu rejestracyjnego i błyskawiczne utworzenie kalkulacji dla pojazdu w systemie.

Digitalizacja procesów i usług to znak naszych czasów – a istnieje wiele powodów, by przewidywać wzrost roli technologii w przyszłości branży ubezpieczeniowej. Wsparcie technologiczne dla agentów to trend, który dostrzegamy od lat i realizujemy na najwyższym poziomie. Nieustannie troszczymy się o innowacyjny poziom naszych rozwiązań oraz rozwijamy inteligentny wymiar ubezpieczeń w Spectrum.

Artur Zajdel
prezes zarządu DU Spectrum