Ingosstrakh: Zdewastowany rynek ubezpieczeń morskich, stracone Generali

0
492

Po rosyjskiej inwazji na Ukrainę poważne problemy finansowe nie omijają czwartego największego ubezpieczyciela ogólnego w Rosji, Ingosstrakh. W 2020 r. 36,6% wynoszącego 106,5 mld rubli (910,1 mln dol.) przychodu ze składek pochodziło z rynku ubezpieczeń morskich, lotniczych i transportowych (MAT), który mocno ucierpiał w wyniku trwającej wojny.

Morze Czarne jest głównym szlakiem przewozu kukurydzy i pszenicy, który wskutek działań wojennych i wzrostu ryzyka w regionie uległ całkowitemu przerwaniu. Wielu zachodnich przewoźników zawiesiło działalność w regionie, co może zaszkodzić kondycji Ingosstrakh. Poza tym włoski ubezpieczyciel Generali posiadający 38,5% udziałów w Ingosstrakh zrezygnował z miejsc w zarządzie tej rosyjskiej firmy i zamknął swoje biuro w Moskwie. Podobno Generali nie ma obecnie planów sprzedaży udziałów w Ingosstrakh, choć może to wynikać z narastających trudności w interesach z rosyjskimi firmami teraz, kiedy wskutek sankcji większość największych rosyjskich banków została odcięta od globalnego sytemu płatności SWIFT. Z drugiej strony, chociaż Ingosstrakh czekają krótko- i średniookresowe trudności, jego strategiczny sojusz z Mitsui Sumitomo, czołowym japońskim ubezpieczycielem ogólnym, może być dla niego powodem do optymizmu dopóki tej relacji nie dotkną sankcje.

(AC, źródło: Global Data)