Innowacyjność kluczem do sukcesu

0
576

O trzeciej rocznicy działalności, kompetencjach i innowacjach produktowych, konkurencyjnych programach oraz pogłębianiu współpracy z brokerami rozmawiamy z Michałem Krzyżanowskim, członkiem zarządu Global Assistance Polska.

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – W tym roku Global Assistance Polska obchodzi trzecią rocznicę działalności – jak ocenia Pan ten czas?

Michał Krzyżanowski: Od chwili rozpoczęcia funkcjonowania naszą główną dewizą było łączenie innowacyjnych usług assistance z likwidacją szkód, usługami rzeczoznawstwa oraz wsparcia merytorycznego. I ta strategia przyniosła nam sukces biznesowy. Do dzisiaj, w bądź co bądź dosyć krótkim czasie działalności, nasz wynik finansowy zwiększył się blisko sześciokrotnie.

Sukcesywnie, z niewielkiej spółki będącej w strukturach Grupy VIG i zatrudniającej 24 osoby, staliśmy się 150-osobową firmą prowadzącą blisko 300 tys. spraw rocznie. Jestem dumny z pozycji, którą osiągnęliśmy.

Definicja sukcesu?

– Celem, jaki sobie postawiliśmy, jest oferowanie optymalnych finansowo i zakresowo programów serwisowych i ubezpieczeniowych w obszarze komunikacji, home assistance, assistance turystycznego i medycznego oraz usług call center. Zawsze koncentrowaliśmy się także na czasie i sposobie rozwiązania problemu, a nie jedynie na pokryciu kosztów.

Sukcesywnie wypracowujemy innowacje mające lepiej zaspokajać potrzeby rynkowe. Obecnie, również na skutek pandemii, dostrzegamy nowe, bardzo perspektywiczne obszary, jakimi są np. IT assistance czy programy typu „affinity”.

W tym miejscu nie sposób nie zapytać właśnie o pandemię – jak pana zdaniem wpłynęła na rynek assistance?

– Niewątpliwie na skutek pandemii i wielomiesięcznego lockdownu branża assistance musiała przyjrzeć się swojej strategii działania i dostosować do nowych wymagań rynkowych.

Stopniowo większego znaczenia nabrały mniej popularne lub wręcz niedostępne do tej pory usługi. Mam tu na myśli opiekę psychologiczną, ochronę najmłodszych przed hejtem w sieci czy właśnie zdalną pomoc informatyczną.

Jakie są zatem perspektywy dla rynku assistance w czasie postpandemicznym?

– Moim zdaniem w obszarze zarówno tradycyjnych świadczeń assistance, jak i nowych linii biznesowych potencjał dystrybucji jest i nadal będzie wysoki. Dotyczy to rozwoju zarówno w obszarze usług finansowych, jak i ubezpieczeniowych, lecz również dystrybucji detalicznej i wspierania klienta w jego codziennych problemach życiowych.

Jak w takim razie pomagacie rozwiązywać te codzienne problemy?

– Jak wspomniałem wcześniej, nieustannie poszukujemy sposobów na rozwiązanie problemów naszych klientów, a nie tylko refundacji kosztów. Obok zupełnie nowych produktów cały czas udoskonalamy te już istniejące.

Podam przykład z obszaru moto assistance, gdzie od pewnego czasu dajemy poszkodowanym większą swobodę wyboru – skorzystania z gwarantowanego przez nas pojazdu zastępczego, lub, po przedstawieniu rachunków, z usług niezależnych firm przewozowych czy carsharingu.

Obejmujemy obsługą assistance coraz to nowe ryzyka, takie jak np. awaria klimatyzacji lub ogrzewania samochodu w trudnych warunkach pogodowych. Takie udoskonalenia i poszerzanie istniejącej oferty to ważny i skuteczny element naszej strategii sprzedażowej.

Oferowanie nowych linii biznesowych nieodzownie wiąże się dzisiaj z technologią…

– Global Assistance Polska zawsze dąży do innowacyjności, także w sferze IT. Zostając przy obszarze moto assistance, nasza aplikacja EPAS daje możliwość precyzyjnej geolokalizacji poszkodowanego, śledzenia trasy przejazdu pomocy drogowej, szybkiego przesłania dokumentacji szkodowej, a także monitoringu statusu zlecenia. Ma to wpływ zarówno na komfort naszego klienta, jak i zapewnia kontrolę kosztów.

Technologia coraz skuteczniej pomaga nam również w identyfikowaniu przestępczości ubezpieczeniowej.

W jaki sposób?

– Dla naszych partnerów uruchomiliśmy tzw. alert fraudowy. To system oparty na aplikacji ASAP, umożliwiający kierowcom lawet zgłaszanie potencjalnych nieprawidłowości przy zdarzeniach drogowych.

Wszystko to celem wczesnego wykrywania wyłudzeń odszkodowań, a co za tym idzie, minimalizacji strat finansowych naszych klientów i partnerów ubezpieczeniowych.

Jakie cele stoją w takim razie przed Global Assistance Polska?

– Po okresie dynamicznego rozwoju usług serwisowych i obsługi assistance skierowanych do partnerów ubezpieczeniowych chcemy rozszerzyć naszą działalność i oferować konkurencyjne cenowo i zakresowo programy zarówno bezpośrednio B2B, jak i za pośrednictwem brokerów.

Jak wspomniałem, planujemy również dystrybucję „szytych na miarę” rozwiązań typu „affinity” integrujących usługi i ubezpieczenia, adresowanych do deweloperów, firm pożyczkowych czy producentów i firm budowlanych. W każdym z tych aspektów jesteśmy otwarci na współpracę z brokerami ubezpieczeniowymi.

Co jeszcze możecie zaoferować brokerom?

– Przede wszystkim niedostępne w dystrybucji indywidualnej innowacyjne produkty wycenione z uwzględnieniem przestrzeni na prowizję brokerską i zaprojektowane tak, aby spełniały potrzeby klientów z różnych branż.

Chcemy również wykorzystywać istniejące powiązania brokerów z ubezpieczycielami naszych produktów w ramach Grupy VIG oraz współtworzyć z brokerami kompleksową ofertę skierowaną do klienta końcowego. Jestem przekonany, że taka polityka przyniesie korzyści każdej ze stron.