Checklista idealnego posta ubezpieczeniowego na Facebooku

0
1017

Zastanawiałem się, jak jeszcze mogę pomóc agentom w budowaniu przez nich ich kolejnego niezależnego źródła nowych klientów ubezpieczeniowych, jakim jest Facebook.

Większość osób, którym pomagam, wie już, że najlepiej skupić się na trzech filarach treści:

  1. historie, jak pomogli swoim klientom,
  2. edukacyjne treści rozwiązujące problemy ich grupy docelowej,
  3. dokumentowanie, jak agent rozwija siebie lub swoją firmę.

Jednak wiele osób nadal jeszcze ma opory przed wystartowaniem. Przed budowaniem takiej obecności w mediach społecznościowych wstrzymuje ich obawa, że coś zrobią źle…

Rozumiem to. Te wszystkie zagadnienia mogą być przytłaczające.

Dlatego spytałem moją społeczność – Ekipę Kowalika (serio, jest taka grupa na Facebooku), co powinien zawierać idealny post ubezpieczeniowy na FB.

Mądrość pozytywnych ludzi przemówiła. I oto powstała

checklista idealnego posta ubezpieczeniowego na Facebooku:

  1. Już w pierwszym zdaniu jest „hak” przyciągający uwagę
  2. Mój post nikogo nie krzywdzi
  3. Mój post daje wartość mojej grupie docelowej
  4. Tekst w moim poście jest łatwy do zrozumienia
  5. Zdjęcie w moim poście jest wyraźne
  6. Jestem na zdjęciu w moim poście
  7. Jest historia/edukacja/rozwiązuję problem odbiorców
  8. Na zdjęciu mogę też oznaczyć kogoś innego (i mam na to jego zgodę)
  9. Post pokazuje mnie jako profesjonalistę
  10. Post pokazuje mnie od mojej ludzkiej strony
  11. Odbiorca wie, co ma zrobić w kolejnym kroku
  12. Użyte są emotikony
  13. Odpowiadam na komentarze pod postem
  14. Na końcu jest wezwanie do działania

Dodajmy tutaj jeszcze jeden punkt. Ważny.

  1. Dochowuję tajemnicy ubezpieczeniowej

Jeżeli nasz przygotowany post spełnia większość punktów z tej checklisty – jest dobrze!
Jeżeli spełnia wszystkie – jest idealnie!

I tu dochodzimy do przewrotnej myśli. Nie szukajmy ideału. Publikujmy jak najczęściej. Bądźmy w kontakcie z naszą publicznością, kiedy to tylko możliwe.

Starajmy się z każdą aktywnością w mediach społecznościowych być odrobinę lepsi, a bardzo szybko checklista nie będzie już potrzebna. Klienci zaczną zgłaszać się sami.

Checklista w postaci PDF jest bezpłatnie do pobrania na marcinkowalik.online/checklista.

Marcin Kowalik
marcinkowalik.online